مانیتورینگ

آلارم یونیت چیست؟

آلارم یونیت

آلارم یونیت و کاربرد آن:

هنگامی که کاربر در شرایط اضطراری قرار دارد، سیستم هشدار بسیار مهم است که می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌های حس شده‌در برابر وضعیت فعالیت کاربر با استفاده از حسگرهای شتاب سنج انجام شود. با این حال، هنگامی که فعالیت بطور مکرر تغییر می‌کند، ممکن است هشدارهای کاذب افزایش یابد، که حس و انتقال داده‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه مصرف منابع بیشتر می‌شود.

برای کاهش این مشکل، ما پیشنهاد می‌کنیم که زنگ هشدار را تأیید کنید و بازخورد کاربر را با استفاده از یک دستگاه هوشمند یا برنامه ساعت هوشمند ارسال کنید تا کاربر بتواند بدرست یا نادرست بودن زنگ پاسخ دهد. همچنین ممکن است در زمان واقعی با پزشک خود ارتباط برقرار کند که می‌تواند وضعیت را با داده‌های سلامت ارائه شده توسط حسگرها ارزیابی کند. با مقاله امروز سپیانی همراه شوید تا با آلارم یونیت ها آشنا شوید.

صفحه آلارم

حتما بخوانید:

مانیتورینگ و کنترل خطوط تولید

تجهیزات امنیتی و نظارتی خطوط تولید

 

آلارم یونیت و تاریخچه آن:

شیوع سریع پوشیدنی‌ها و حسگرهای بدن اجازه می‌دهد تا خدمات اضافی مانند محیط‌های هوشمند در فناوری‌های تشخیص فعالیت اعمال شود. تشخیص فعالیت (AR) به یک حوزه تحقیقاتی نوظهور همراه‌با فناوری تلفن همراه و حسگرهای زمان واقعی شخصی و دستگاه‌های نظارتی تبدیل شده‌است که می‌تواند از اطلاعات سلامتی برای بهبود واقعیت افزوده‌استفاده‌کند.

فرآیندهای AR معمولی شامل جمع‌آوری داده‌های حسی، برچسب‌گذاری و استقرار داده‌ها برای ساخت و آموزش مدلی برای طبقه‌بندی است که اکثر کارهای AR بر روی فرآیندهای مدل‌سازی متمرکز شده‌اند. بعنوان یک کاربرد، دانستن وضعیت بدن و وضعیت فعلی فعالیت کاربر می‌تواند در طیف گسترده‌ای از صنایع مانند سرگرمی بسیار مفید مانند شبکه‌های اجتماعی، نظامی، ورزش، نظارت بر افراد در مهدکودک، بیمارستان یا زندان، هنرهای نمایشی و خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت از سالمندان مفید باشد.

با این حال، فناوری AR فعلی هنوز هم اطلاعات ساده و محدودی مانند نشستن، ایستادن، راه رفتن یا دویدن را بدون محتوای زیاد ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، چندین سنسور برای افزایش دقت تعیین فعالیت مورد نیاز است. اورها و همکاران از سه شتاب سنج سه‌محوره در نقاط مختلف بدنه برای افزایش دقت استفاده‌شده‌است. آنها دریافتند که قرارگیری حسگر بر روی بدن انسان هم از نظر قابلیت حمل و هم از نظر اطلاعات ارائه‌شده مهم است.

تعداد سنسور در آلارم یونیت:

برای تشخیص بهتر وضعیت و فعالیت‌ها، آن‌ها دریافتند که حداقل دو حسگر مورد نیاز است و بهترین نتایج از حسگرهایی که روی ران راست و دست راست قرار دارند بدست آمده‌اند. با این حال، این قابل بحث است و بهترین نتایج برای تشخیص فعالیت از گوش بدست آمد. این بدان معناست که هر چه سنسورهای بیشتری داشته‌باشند، نتایج بهتری را بدست خواهند آورد.

هنگامی که زنگ هشدار به صدا در می‌آید، یک اعلان در گوشی هوشمند کاربر وجود دارد. محصولات موجود مانند MedTracker می‌توانند زمان مصرف دارو از جعبه و جعبه‌های قرص هوشمند را که دارای عملکرد اعلان با استفاده از Skype هستند، ثبت کنند.

از نظر عملکردهای اعلان هشدار، فناوری‌های مختلفی مانند اعلان هشدار به سیستم مانیتورینگ برج از سرور/دروازه متمرکز در شبکه‌های سلولی و اینترنت اشیا (IoT) وجود داشته است. دالیا و شیج سیستمی را پیشنهاد می‌کنند که از یک برنامه رایانه شخصی مبتنی بر اندروید تشکیل شده است. کاربر به سادگی تصویر را می‌گیرد و تصویر را در پایگاه داده آپلود می‌کند که بر اساس الگوریتمی به نام الگوریتم K-shift پردازش می‌شود.

مطلب مرتبط: اینترنت اشیا (IOT) چیست؟

وضعیت زخم کاربر را قبل از ارسال آن به متخصص برای بررسی استنباط می‌کند. نتایج آنها دقت تقریباً 80٪ را نشان می‌دهد و سیستم تلفن هوشمند دقت امیدوارکننده‌ای را برای تجزیه و تحلیل تصویر زخم ارائه می‌دهد. در نتیجه، هیچ تحقیقی برای دستگاه‌های بهداشتی و حسگرهایی که اعلان هشدار استنباط شده توسط داده‌های سلامت و سنسورهای فعالیت با استفاده از دستگاه‌های هوشمند را ارائه می‌دهند، انجام نشده است تا کاربر بتواند وضعیت زنگ هشدار را تأیید کند.

مزایای اپلیکیشن AR:

امکان مزایای استفاده از اپلیکیشن AR همراه با داده‌های سلامت به شرح زیر وجود دارد:

  • تعداد حسگرهای AR مورد نیاز ممکن است با اطلاعات بهداشتی اضافی مانند داده‌های ضربان قلب کاهش یابد زیرا با فعالیت‌های انسانی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد مرتبط است.
  • وضعیت فعالیت را می‌توان با اطلاعات بهداشتی تأیید کرد.
  • تعیین هشدار را می‌توان با سیستم بازخورد کاربر بهبود بخشید.

 

چرا بهینه سازی هشدار بسیار مهم است؟

حسگرهای شخصی باید مجهز شوند تا بتوان از اطلاعات اضافی در پشت سر هم برای تأیید فعالیت و وضعیت بدن استفاده کرد. با این داده‌های اضافی در دسترس برای تجزیه و تحلیل وضعیت (مانند نشستن یا راه‌رفتن)، می‌توان اطلاعات دانه‌بندی شده و سطح پوسچر را ارائه کرد. زیرا ممکن است در حین انجام آن فعالیت‌ها، داده‌های فیزیولوژیکی دارای مقادیر خاصی باشند.

تعداد تنفس و ضربان قلب با افزایش ورزش یا فعالیت در مقایسه با حالت استراحت یا خواب افزایش می‌یابد. این نوع اطلاعات برای سرویس‌های بهداشتی سیار مهم است و می‌توان از آن برای تعیین اینکه آیا زنگ هشدار باید بسته‌به فعالیت بیمار فعال شود یا نه، استفاده کرد. بعنوان مثال، ضربان قلب 170 ضربان در دقیقه (BPM) در طول ورزش طبیعی در نظر گرفته می‌شود. اما اگر در هنگام خواب کاربر بدست آید، این مقدار بسیار مهم است و ممکن است نشان دهنده یک اورژانس پزشکی مانند مشکل قلبی باشد. بنابراین، اهمیت استفاده از AR بسیار مهم است زیرا دانش یک فعالیت را قبل از به صدا درآوردن زنگ خطر در ارائه خدمات بهداشتی توسط حسگرهای بدن فراهم می‌کند.

بنابراین، یادگیری فعالیت کاربر برای سیستم استنتاج بسیار مهم است. هنگامی که فعالیت کاربر در بازه زمانی کوتاهی به طور مکرر تغییر می‌کند، یک سیستم استنتاج ممکن است چندین آلارم ایجاد کند و این ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. برای مثال، ممکن است مشخص شود که یک کاربر در یک بازه زمانی کوتاه، حالت‌های متعددی مانند دویدن، نشستن، ایستادن، رقصیدن، دویدن و نشستن را انجام می‌دهد.

آلارم‌های متعددی توسط دستگاه حسگر در این مدت ایجاد می‌شود که ممکن است “کاذب” تلقی شود. این باعث افزایش تعداد تراکنش‌ها و حجم ترافیک می‌شود، زیرا به‌طور خودکار فرکانس سنجش را به حداکثر می‌رساند تا در اولویت بالایی حس و ارسال شود.

 

انواع سیستم‌های هشدار دهنده:

سیستم‌های اعلام حریق

سیستم‌های اعلام حریق عمدتاً یک الزام قانونی یا بیمه‌ای هستند. آشکارسازهای دود یا آشکارسازهای مونوکسید کربن آلارم را به صدا در می‌آورند تا همه چیز در فضا را مطلع کرده و آبپاش‌ها را روشن کنند. Bosch یا Secutron احتمالاً محبوب ترین ارائه‌دهنده‌است.

ساختمان شما باید دارای سیستم آتش نشانی باشد. اکثر دفاتر به سیستم خود نیاز ندارند مگر اینکه شما نیاز به ارتباط با سیستم ساختمان داشته باشید. در این صورت نصاب ما می‌تواند اجزای اعلام حریق لازم را اضافه کند.

سیستم‌های اعلام سرقت

برای تشخیص اینکه آیا یک سارق ناخواسته بعد از ساعت کاری یا آخر هفته‌ها به دفتر شما می‌آید یا خیر، احتمالاً می‌خواهید یک سیستم سرقت راه‌اندازی کنید. این سیستم‌ها معمولاً بر اساس یک اصل ساده کار می‌کنند: آنها با یک کد یا کارت فعال می‌شوند و از آن به بعد هر بار که کسی از در می‌آید و زنگ هشدار را به موقع غیرفعال نمی‌کند، زنگ هشداری در مقیاس بزرگ به صدا در می‌آورد.

بطور طبیعی یک سیستم هشدار اولیه دارای آلارم‌های کاذب بیشتری نسبت به سیستم‌های واقعی است. اگر زنگ هشدار دریافت می‌کنید و نمی‌دانید واقعی است یا نه، این یک مشکل بزرگ است. توصیه می‌کنیم روی یک کنترل دسترسی قوی سرمایه‌گذاری کنید تا هرکسی که به دسترسی نیاز دارد دسترسی کنترل‌شده داشته باشد. یک سیستم هشدار فقط زمانی که خیلی دیر شده است به شما اطلاع می‌دهد.

سیستم تشخیص نفوذ

پیشرفته‌ترین سیستم سیستم هشدار ورود، سیستم تشخیص نفوذ است. آنها معمولاً با یک SOC (اتاق کنترل عملیات امنیتی) جفت می‌شوند که در آن یک اپراتور امنیتی می‌نشیند و هر رویدادی را که در اطراف درها اتفاق می‌افتد کنترل می‌کند.

اگر شرکت خیلی بزرگی نیستید، احتمالاً سیستم‌های تشخیص نفوذ بسیار پیچیده‌تر از آن هستند که حتی کار کنند. سیستم‌های کنترل دسترسی مدرن بسیاری از عملکردهای آن سیستم‌های تشخیص نفوذ مانند نظارت تصویری یا تشخیص ناهنجاری را بر عهده می‌گیرند.

سیستم هشدار

کدام آلارم یونیت برای شما مناسب است؟

برای تعیین وضعیت هشدار، AR برای تشخیص موقعیت و فعالیت استفاده می‌شود. AR فعلی عمدتاً فعالیت فعلی را فقط بدون در نظر گرفتن محتوای سطح فعالیت نشان می‌دهد. با استفاده از داده‌های فیزیولوژیکی همراه با حسگرهای شتاب سنج، می‌توان تشخیص داد که داده‌های حس شده‌برای هشدار نرمال یا غیر طبیعی هستند.

پیشنهاد می‌شود از یک سیستم استنتاج در دستگاه‌های حسگر برای کاهش فرکانس انتقال داده‌ها و تراکنش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و پهنای باند در WBAN استفاده شود. برای تعیین وضعیت هشدار، لازم است از فعالیت کاربر اطلاع داشته‌باشید تا مشخص شود که داده‌های حس شده‌عادی یا غیرعادی هستند. سیستم استنتاج داده‌های حس شده‌را با داده‌های شتاب سنج با جدول آستانه سفارشی شده‌برای هر فرد توسط پزشکان و داده‌های آموخته‌‌شده از ورودی‌های کاربر مقایسه‌می‌کند.

این فرآیند اعلان هشدار توسط حسگرها را می‌توان از طریق کاهش هشدارهای اشتباه احتمالی با تأیید وضعیت با کاربر با استفاده از یک برنامه دستگاه هوشمند بهبود بخشید. هنگامی که چندین ویژگی داده فیزیولوژیکی در ارتباط با یکدیگر استفاده‌می‌شود، دقت تعیین موقعیت را می‌توان بهبود بخشید.

داده‌های آستانه را می‌توان بصورت جداگانه توسط پزشکان تهیه کرد. برای مطالعه آینده، امنیت یکی از جنبه‌های کلیدی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا فرآیند تأیید پیشنهادی نیاز به‌تعامل بین سنسورها و کاربران دستگاه‌های هوشمند دارد. بعبارت دیگر، سیستم استنتاج در گره‌های حسگر بر اساس پاسخ دستگاه هوشمند تصمیم گیری می‌کند. این بطور قابل توجهی خطرات امنیتی را افزایش می‌دهد زیرا تصمیم گیری مستقل در سنسورها اکنون در معرض ورودی دستگاه‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

 

هوش مصنوعی در آلارم یونیت ها

هوش مصنوعی (AI) یک حوزه فناوری نوظهور است و به سرعت در حال تکامل در برنامه‌های کاربردی تلفن همراه است. انتظار می‌رود که جمع‌آوری و ارائه داده‌های بهداشتی به یک نیاز ضروری برای برنامه‌های هوش مصنوعی تبدیل شود. که این منطقه را به یک محیط هوشمند مانند وسایل نقلیه هوشمند، ساختمان‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند و شبکه‌های هوشمند گسترش می‌دهد.

در نهایت، انسان‌ها در مرکز آن خدمات بعنوان منبع داده برای بدست آوردن، و همچنین خیرخواه بعنوان استفاده کننده از خدمات هستند. بعنوان مثال، پیش بینی امید به زندگی برای افراد. این امر ما را وادار می‌کند تا مسئله حریم خصوصی و امنیت اطلاعات را در برابر این خدمات در نظر بگیریم.

بعنوان مثال، چقدر اطلاعات به حسگرهای بدن اجازه می‌دهیم داده‌های سلامت و/یا اطلاعات شخصی را از طریق ارائه‌دهندگان خدمات سلامتی به دستگاه‌های IoT منتقل کنند؟ آیا دستگاه‌های IoT واقعاً به اطلاعات شخصی نیاز دارند؟ این زمینه‌ها در مورد آلارم یونیت‌ها باید در آینده بررسی شود. بعنوان مثال، سیستم بازخورد کاربر ممکن است برای دستگاه‌های IoT که خدمات کمک شخصی هوشمندی را برای تأیید تصمیم‌گیری ارائه می‌دهند، در مواردی که هوش مصنوعی قادر به تصمیم گیری سیاه یا سفید واضح نیست، اعمال شود.

 

حتما بخوانید:

آر تی یو (RTU) چیست؟ کاربرد آن

نرم افزار WinCC چیست؟ کاربرد آن

 

جمع بندی:

در مقاله امروز سپیانی به آلارم یونیت ها پرداختیم. مقاله را با معرفی AR و تاثیر آن روی آلارم یونیت‌ها آغاز کردیم و در ادامه به انواع آلارم یونیت ها پرداختیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با آلارم یونیت ها دارید می‌توانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها می‌توانید به بخش فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتس‌اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *