اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی ABB – شرکت ABB

شرکت ABB

آشنایی با شرکت ABB و محصولات این برند

شرکت ABB یکی از کمپانی‌های مطرح و ممتاز در زمینه اتوماسیون‌ صنعتی و برق است که تجهیزاتی را طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند. تا علاوه بر بهبود بخشیدن به سیستم ماشین‌آلات صنعتی موجب گردد تا اثرات مخرب محیط زیستی این تجهیزات نیز کاهش پیدا کند. خدمات و محصولات ساخته شده در این کمپانی شامل بخش‌های مختلفی است از محصولات قدرت گرفته تا اتوماسیون و حرکت گسسته و محصولات فشار ضعیف همه در شرکت ABB طراحی و تولید می‌شوند.

 

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی زیمنس – شرکت زیمنس

اتوماسیون صنعتی سایمون – شرکت سایمون

 

این کمپانی در بیشتر نقاط دنیا به منظور توسعه فناوری‌های خود فعالیت‌هایی دارد. و کاملا یک محیط رقابتی برای در ساخت تکنولوژی‌های تولید خود ایجاد نموده است. فناوری یکی از فاکتور‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در تولیدات این شرکت بزرگ محسوب می‌شود. در واقع اهداف اصلی این شرکت اعم از هدف‌های اقتصادی و زیست محیطی و اجتماعی است که تلاش ده تا تعادلی بین آنها برقرار نموده و با در نظر گرفتن این اهداف تصمیم‌گیری‎‌های تجاری خود را اتخاذ کند. شرکت ABB یک کمپانی سهامی عام بوده و در بیش از 100 کشور در سراسر جهان فعالیت دارد. برای آشنایی بیشتر یا ABB و محصولات آن‌ها با ما همراه باشد.

برند ABB

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی فتک – شرکت فتک

اتوماسیون صنعتی راکول – شرکت راکول

 

فعالیت‌های گروه صنعتی ABB

این کمپانی در واقع یک شرکت چند ملیتی (سوئیسی – سوئدی) محسوب می‌شود. که دفتر مرکزی آن در شهر زوریخ در کشور سوئیس قرار گرفته است. 135 هزار کارمند برای این شرکت ABB مشغول به کار و فعالیت هستند. سهام این کمپانی نیز در بورس‌های زوریخ و استکهلم و نیویورک قابل خرید و فروش می‌باشد. زمینه‌ی اصلی فعالیت این گروه تجارت انرژی است که برای بازه‌ی زمانی 120 ساله به آن مشغول می‌باشند. ABB در بسیاری از زمینه‌های فناوری و نوآوری پیشرو بوده و می‌توان گفت در بسیاری از زمینه‌های تکنولوژی چشم اندازه صنعتی و فناوری توسط آن‌ها تعریف و ارائه می‌شود. در واقع این کمپانی چند ملیتی با استفاده از کارمندانی ماهر و بهره‌گیری از شرکای خود خدماتی را در زمینه‌های گوناگون ارائه می‌نماید از جمله :

  • استخراج نمودن انرژی تبدیل کردن آن به برق
  • بهینه‌سازی انرژی مصرفی در صنایع مختلف
  • ربات‌های صنعتی
  • سیستم‌های مربوط به تولید مدولار و خدمات مرتبط با آن

محصولاتی که شرکت ABB تولید و عرضه می‌کند به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا علاوه بر بالا بردن ایمنی کارکنان خود میزان بهره‌وری و نیز کیفیت نهایی محصولات تولیدی خود را هم بالا برده و ارتقا بدهند. این کمپانی بیش از 190 هزار ربات تولید و در سرتاسر جهان نصب کرده است. از محصولات این کمپانی بزرگ در صنایعی مانند:

  • صنعتی آب
  • صنایع کاغذسازی
  • محلول‌های فلزی
  • و بسیاری دیگر از صنایع بهره گرفت.

 

حتما  بخوانید:

اتوماسیون صنعتی دلتا – شرکت دلتا

اتوماسیون صنعتی اشنایدر – شرکت اشنایدر الکتریک

 

تاریخچه‌ی شرکت ABB

تاسیس این کمپانی چند ملیتی و پیشرو به اواخر قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد. دو شرکت براون و والتر بووری در اواخر سال 1800 شرکت اولیه ABB را تاسیس کردند و در سال 1988 ادغامی بین شرکت اتوماسیون ASEA و نیز شرکت انرژی و برق BBC شکل گرفت که نتیجه‌ی آن پیدایش شرکت ABB می‌باشد. در همان سال و بعد از ادغام دو شرکت در یکدیگر در حدود 160 هزار نفر در تمام دنیا به استخدام این شرکت درآمدند.

 

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی چیست؟

انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟

 

درآمد کمپانی در آن سالها در حدود 17 میلیارد دلار بود. البته این کمپانی بزرگ در سال 2010 نیز درآمدی معادل 31.6 میلیارد دلار را ار آن خود کرد. کمپانی ABB طی سال‌های گذشته به افراد زیادی در ساختن زیر بناهای فناوری و انرژی و همچنین نگهداری از این زیر ساخت‌ها کمک کرده است. همچنین پیشرفت در تکنولوژی و اتوماسیون در دستاورد‌های این کمپانی تغییرات و پیشرفت‌های زیادی به خود اختصاص داده است.

تاریخچه شرکت ABB

شرکت ABB در گذر زمان

این شرکت در مرور زمان به دستاورد‌های مرتبط با تکنولوژی زیادی دست یافته است. همچون :

  • در سال 1988 روباتی را طراحی نمود که با کمک یک طرح دلتای سه بازویی برای چینش و بسته‌بندی محصولات کاربرد داشت.
  • در سال 2000 میلادی اولین برق تجاری با ولتاژ بالا را در بندر گوتنبرگ ارائه نمود. با این کار برق مورد نیاز برای موتورهای کشتی تامین می‌شد و کشتی‌ها قادر بودند تا برق خود را در بندر خاموش کنند. همین موضوع موجب می‌شد تا میزان صدا و لرزش منتشر شده از آن‌ها در بندر به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.
  • در سال 2004 میلادی شرکت ABB یک سیستم اتوماسیون پیشرفته را برای صنایع فراوری مورد استفاده داشت را طراحی و عرضه نمود. در همین راستا امروزه این کمپانی در خصوص سیستم‌های کنترل توزیع شونده رهبری کل دنیا را در دست دارد.
  • در سال 2014 میلادی این کمپانی از یک ربات صنعتی رونمایی نمود. این ربات دارای دو بازو بود که این امکان را برای افراد و ماشین‌آلات فراهم می‌کرد تا کنار هم فعالیت کنند. این ربات سطح نوینی از اتوماسیون‌ها را به جهان معرفی نمود.
  • در سال 2018 میلادی یک شارژر مخصوص وسیله‌های نقلیه الکتریکی توسط شرکت و نمایی شد که قادر بود تا تنها در بازه‌ی زمانی 8 دقیقه ماشین الکتریکی را برای طی کردن 200 کیلومتر راه به میزان کافی شارژ نماید.

 

زمینه‌های فعالیت شرکت ABB

این کمپانی در بسیاری از زمینه‌های فناوری و تکنولوژی فعالیت داشته و محصولات شاخصی را طراحی و به بازار عرضه نموده است. زمینه‌های فعالیت کمپانی ABB اعم از:

1- برق:

این کمپانی د خصوص تجارت برق از خدمات و محصولات مورد نیاز برای پست‌های برق تا پریز‌های خانگی را تهیه و ارائه می‌نماید. بنابراین در فعالیت‌های مربوط به صنایع تا کاربری‌های خانگی مشتریانی برای خود دارد. در این زمینه محصولاتی مانند اینورتر‌ها و ژنراتور‌ها و نیز موتورهای الکتریکی را تولید و عرضه نموده است.

 

مطلب مرتبط: الکتروموتور (موتور الکتریکی) چیست؟

 

2- اتوماسیون گسسته و رباتیک:

از سال 2017 فعالیت این کمپانی در خصوص رباتیک و اتوماسیون‌ صنعتی به طرز چشمگیری افزایش داشته است. این شرکت همانطور که پیشتر اشاره شد بیشتر از 30 هزار ربات را در دنیا نصب نموده است. در زمینه اتوماسیون گسسته شرکت ABB رتبه‌ی دوم در جهان را از آن خود کرده است در حالی در زمینه‌ی ساخت ربات در جهان اول می‌باشد.

3- اتوماسیون صنعتی:

این تجارت بخش گسترده ای از خدمات را به منظور صنایع ترکیبی و فرآیندی ایجاد می‌کند. اتوماسیون یکپارچه و فناوری‌های مربوط به سنجش و اندازه‌گیری و سیستم‌های تجزیه و تحلیل همه در این گروه از محصولات شرکت قرار می‌گیرند.

4- شبکه‌های برق:

این تجارت که شامل اجزای مختلف توزیع و انتقال برق است توسط این کمپانی ساخته و عرضه می‌شود. در سال 2020 در هند سیستم جریان مستقیم با ولتاژ بالا به وسیله‌ی هیتاچی دست به دست شد.

 

گروه صنعتی سپیانی از گروه‌های پیشرو در خصوص انواع اتوماسیون‌های صنعتی در ایران ارائه کننده‌ی محصولات شرکت ABB آماده پاسخگویی به نیاز هموطنان عزیز در این زمینه می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی محصولات و تجهیزات مورد نیاز خود با مشاورین گروه صنعتی سپیانی تماس حاصل نمایید.

 

محصولات برند ABB

خرید انواع تجهیزات صنعتی، برق صنعتی، ابزاردقیق، پنوماتیک، هیدرولیک و… از فروشگاه drplc

 

محصولات برند شرکت ABB کدام‌اند؟

گستردگی محصولات تولید شده توسط این برند بسیار زیاد بوده و در قطعا به طور کامل نمی‌توان به معرفی آنها پرداخت. در این بخش از مقاله برخی از محصولات برند ABB را معرفی می‌کنیم:

1- کلیدهای حساس:

این کلیدها مختص خانه‌های هوشمند بود و ظریف‌ترین ارگونومی‌های روز دنیا در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته است. در زیباترین شکل ممکن بر روی دیوار نصب شده و از لحاظ ارتباطی با بدن انسان نیز بسیار راحت هستند. برچسب‌های روی این کلید‌ها بهترین زاویه‌ی دید را ایجاد می‌کنند.

قابلیت‌های کلیدهای حساس:

این کلیدهای حساس دارای ویژگی‌ها و کاربردهای زیادی نیز هستند. مانند:

  • کنترل نمودن صوت
  • کنترل نمودن پرده‌ها
  • کنترل کردن سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
  • کنترل نمودن روشنایی
  • گیرنده‌ی ریموت

2- کلید و پنل‌های کنترل‌کننده‌ی مرکزی:

این پنل‌ها بالاترین سطح از زیبایی و کنترل را برای خانه‌های هوشمند به همراه می‌آورد. با استفاده از این پنل‌ها در یک زمان واحد بر تمام بخش‌ها امکان نظارت و کنترل وجود خواهد داشت. نور، تایمر، سیستم گرمایشی و سرمایشی بکار رفته در منزل همه با استفاده از این پنل‌ها قابل تنظیم و کنترل شدن هستند.

قابلیت‌های پنل‌های کنترل:

این پنل‌ها نیز دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را متمایز می‌کنند:

  • برنامه SD رم در آن به روز است.
  • دارای 8 صفحه اصلی بوده و صفحه نیز 15 آیکون ویژه دارد.
  • تمام توابع اتاق را مانیتور خواهد کرد.
  • رنگ بندی کادر کلید با توجه به عملکرد درخواستی از آن تغییر می‌کند.

3- آیفون تصویری:

آیفون‌های تولیدی این شرکت ABB بسیار منحصر به فرد و زیبا هستند. همچنین از سطح کیفی بسیار بالایی نیز برخوردارند. محدوده‌ی دید در دوربین این آیفون بسیار وسیع بود و نیز کیفیت خوبی هم دارد. از سیستم IC و ID کارت برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های مدنظر برای این آیفون‌های تصویری امکان باز شدن درب با رمز می‌باشد.

4- پنل لمسی 7 اینچی برند ABB:

این محصولات از جمله محصولات با کیفیت این برند به شمار می‌روند. ویژگی‌های بی نظیر این پنل‌ها موجب می‌گردد تا نقش بسیار مهمی در خانه‌های هوشمند داشته باشند.

  • کیفیت بسیار بالا
  • وضوح عالی تصویر
  • دریافت سه عکس خودکار در بازه‌ی زمانی غیبت ساکنین
  • شش کلید برای استفاده کردن آسان از آن

از ویژگی‌های منحصر به فرد این پنل لمسی از برند ABB است.

5- تاچ پنل کامفورت از برند ABB:

تاچ پنل‌های طراحی شده در شرکت ABB هر کدام با ویژگی و قابلیت منحصر به فرد ساخته و به بازار عرضه می‌گردند. یکی از انواع بسیار محبوب در بین تاچ پنل‌های این شرکت مدل کامفورت می‌باشد که در این بخش به معرفی ویژگی‌های نوع کامفورت خواهیم پرداخت:

  • امکان کنترل نمودن روشنایی، تایمر، پرده برقی، سیستم صوتی و سیستم‌های امنیتی را دارد.
  • در دو اندازه‌ی 9 اینچ و 12 اینچ تولید و عرضه شده است.
  • از رنگ بندی سفید و مشکی برخوردار است تا بتوان به آسانی بیشتری با طراحی داخلی ساختمان هماهنگ نمود.
  • تحت شبکه‌ی KNX فعالیت دارد.
  • امکان شبیه‌سازی حضور در بازه زمانی ترک محل را نیز دارد.
  • قابلیت پایش دوربین‌های مدار بسته تحت IP را دارد.
  • امکان اتصال به اینترنت به طور مستقیم را دارد. همچنین می‌تواند VALID IP نیز دریافت نماید.

6- محصولات ولتاژ پایین:

تجهیزات محافظتی با ولتاژ پایین مانند سوئیچ‌ها و لوازم جانبی کابل کشی به منظور محافظت از افراد و تجهیزات الکترونیکی در مقابل میزان بار اضافه توسط شرکت ABB تولید و به بازار عرضه می‌شود.

7- محصولات توزیع و تولید برق:

این تجهیزات اعم از ترانسفورماتور‌ها، مدارهای گوناگون، کابل‌ها و سایر تجهیزات مشابه همگی در این کمپانی تهیه و تولید می‌شود. البته سیستم‌هایی برای کنترل نمودن عملکرد این تجهیزات نیز طراحی و عرضه کرده است.

 

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی PLC

انواع مدارهای پرکاربرد صنعتی

انواع تست ترانسفوماتورهای قدرت

محصولات abb

شرکت ABB به چه صنایعی خدمات خود را ارائه می‌دهد؟

مشتریان عمده‌ی ABB صنایعی همچون:

  • خودروسازی
  • صنایع ساختمانی و زیرساختی
  • محلول‌های شیمیایی
  • صنعت سیمان و معدن و مواد معدنی
  • صنایع مرتبط بات بهره‌وری انرژی
  • صنایع غذایی و مواد نوشیدنی
  • پروسه‌های علوم زیستی
  • پروسه‌های دریایی
  • صنایع نفت و گاز
  • تولیدات برق
  • فرآیندهای خودکارسازی
  • پروسه‌های انرژی خورشیدی
  • راه آهن

گروه صنعتی سپیانی در ایران یکی از شرکت‌های تامین کننده و ارائه کننده‌ی محصولات شرکت ABB می‌باشد. سایر خدمات گروه صنعتی سپیانی اعم از: اتوماسیون صنعتی، اتوماسیون صنعتی PLC و اتوماسیون صنعتی زیمنس همچنین مشاوره و راه‌اندازی اتوماسیون می‌باشد. همین حالا از طریق واتس‌اپ با مشاورین گروه صنعتی سپیانی تماس حاصل فرمایید.

 

حتما بخوانید:

ربات دلتا چیست؟ کاربرد آن

نرم افزار FACTORY I/O چیست؟

 

نمایندگی فروش محصولات برند ABB:

تنوع بالای محصولات این شرکت در کنار قیمت مناسب و البته کیفیت بسیار بالا موجب شده است. تا طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان داشته باشد. شرکت‌های عظیمی همچون پتروشیمی و نیز شرکت‌های ریلی از جمله دریافت کنندگان خدمات شرکت ABB به حساب می‌آیند. از این رو تعداد نمایندگان این کمپانی در جهان نیز زیاد بوده و در حدود 100 نمایندگی فعال از این برند در تمام نقاط تاسیس شده است. کلیه‌ی محصولات موجود در نمایندگی‌های برند ABB زیر نظر خود کمپانی تهیه و تولید شده و از نظر قیمتی نیز بسیار به هم نزدیک هستند.

شرکت ABB صاحب برند ABB یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده‌ی محصولات مرتبط با اتوماسیون صنعتی و برق است. محصولات این برند در ایران نیز از طرفداران و محبوبیت زیادی برخوردار است. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید فرم درخواست مشاوره را کامل نمایید تا تکنسین‌های ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *