اتوماسیون صنعتی

برترین برندهای تجهیزات اتوماسیون صنعتی

تجهیزات اتوماسیون صنعتی

آشنایی با برترین برندهای تجهیزات اتوماسیون صنعتی:

قرار گرفتن در بین برترین برندهای تجهیزات اتوماسیون صنعتی در دنیا کار بسیار دشوار و سختی است که نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی در جنبه‌های مختلفی دارد. چرا که در دنیای امروز اتوماسیون‌های صنعتی رشد بسیار زیادی داشته‌اند و بسرعت در حال رشد و گسترش در بین کشورهای مختلف است. در ایران نیز شاهد رشد روز افزون استفاده از تجهیزات اتوماسیون صنعتی در خطوط تولید بویژه plcها هستیم.

تجهیزات کنترلی و ابزارهای بسیار دقیقی که در اتوماسیون‌های صنعتی بکار گرفته می‌شوند کمک زیادی به بالا رفتن راندمان تولید و در نتیجه بهبود عملکرد در مجموعه می‌گردد. بسیاری از صنایع بزرگ بدون استفاده از این تجهیزات حتی قادر به ادامه بقا نیستند. بنابراین آشنایی با غول‌های اتوماسیون صنعتی می‌تواند در انتخاب ایده‌آل کمک زیادی کند. از این رو در تلاش هستیم تا به معرفی برترین‌های این حوزه در دنیا بپردازیم. اما پیش از معرفی برندهای برتر باید کمی درباره اتوماسیون صنعتی و دلیل نیاز صنایع به آن بدانیم.

اتوماسیون 9

حتما بخوانید:

تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید

طرح توجیهی اتوماسیون صنعتی خط تولید

خودکارسازی یا اتوماسیون (Automation) خط تولید

 

اتوماسیون صنعتی چیست؟

اگر بخواهیم در ساده‌ترین حالت ممکن به توضیح اتوماسیون صنعتی بپردازیم باید بگوییم که اتوماسیون بمعنای خودکارسازی فرآیندهای صنعتی است. هنگامی که برای کنترل نمودن پروسه تولید و عملیات صنعتی از رایانه‌ها و برنامه‌نویسی آن‌ها بهره‌گرفته شود و از ابزارهای دقیق اندازه‌گیری و دستگاه‌های اتوماتیک و خودکار برای انجام کارها استفاده کنیم با مفهوم اتوماسیون صنعتی روبه‌رو هستیم. در اتوماسیون از تجهیزاتی مانند PLCها برای استفاده می‌شود تا کنترل و ارتباط بین ماشین و انسان برقرار گردد.

این تجهیزات کمک می‌کنند تا کارها با سهولت و دقت مثال زدنی انجام گیرد. خطرات و مخاطرات با استفاده از آن‌ها بسیار پایین‌تر آمده و سودآوری مجموعه نیز با کمک این تجهیزات بالاتر خواهد رفت. شرکت‌های زیادی هستند که برای تولیدات و صنایع خود نیازمند استفاده از انواع مختلف اتوماسیون‌ها می‌باشند و همراه این سوال در ذهن آن‌ها بوجود می‌آید که خرید و استفاده از محصولات کدام برند و یا برندها بهتر است. به همین جهت شناسایی برترین برندهای اتوماسیون صنعتی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار می‌باشد.

 

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی چیست؟

انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟

اتوماسیون خط تولید شامل چیست؟

 

شرکت‌های تولید کننده اتوماسیون صنعتی در جهان:

از آن جایی که استفاده کردن از اتوماسیون در صنعت به‌کاهش نیاز به نیروی انسانی منجر خواهد شد بنابراین با کمک این تجهیزات و استفاده بهینه از ماشین آلات می‌توان راندمان کاری در مجموعه را بالا برده و در کنار آن سطح کیفی تولیدات نهایی را نیز افزایش داد. با توجه به نیاز گسترده در دنیا به این دستگاه‌ها کمپانی‌های زیادی برای تولید این تجهیزات اقدام نموده‌اند که همین امر باعث داغ بودن بازار رقابت شده است.

اما همه شرکت‌های تولید کننده از موفقیت چندانی در این حوزه برخوردار نشده‌اند چرا که علاوه بر ساخت دستگاه‌ها و ابزارهای با کیفیت باید در زمینه توسعه علمی و استفاده از فناوری‌های جدید نیز سر آمد بود. با توجه به موارد گفته شد می‌توان چندین شرکت را بعنوان برترین برندهای اتوماسیون صنعتی شناسایی و معرفی نمود.

 

1- برند زیمنس:

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی مهندسی در قاره اروپا زیمنس از کشور آلمان می‌باشد. بیشترین فعالیت این شرکت در بخش‌های انرژی و صنعت و خودرو و زیر ساخت‌ها متمرکز شده است. زیمنس تداعی کننده‌ی نوآوری و اطمینان و برتری در مهندسی است. در خصوص اتوماسیون صنعتی زیمنس از جمله کمپانی‌های پیشرو در سطح جهان است. در بسیاری از زمینه‌ها شرکت زیمنس است که خط مش‌های جهانی در این زمینه را مشخص می‌کند. محصولات تولید شده در این کمپانی شناخته شده به‌صرفه‌جویی و کنترل سطح انرژی مصرفی شهرت جهانی دارند. الکتروموتورها و درایوها و نرم افزارهای صنعتی تنها بخشی از تولیدات وسیع این برند به‌‎شمار می‌روند. بنابراین قطعا در گروه برترین برندهای اتوماسیون صنعتی در جهان قرار می‌گیرد.

زیمنس

مطالب مرتبط:

قیمت تجهیزات برند زیمنس

انواع کامپیوتر های صنعتی ز یمنس

برنامه نویسی Step 7 زیمنس چیست؟

اتوماسیون صنعتی زیمنس – شرکت زیمنس

خدمات ارائه شده از طرف شرکت زیمنس:
  • انواع مختلفی از PLCها
  • دستگاه‌های مدیریت داده‌های ورودی و خروجی
  • درایوهای صنعتی و الکتروموتورها
  • سیستم‌های کنترل نمودن فرآیند
  • ابزارهای دقیق سنجش پارامترهای مختلف
  • سیستم‌های کنترل کننده موقعیت

البته باید اضافه کرد این محصولات تنها بخشی از تولیدات کمپانی زیمنس هستند و کمپانی زیمنس در زمینه‌های:

  • امنیت سایبری
  • اینترنت اشیا
  • هوش مصنوعی
  • زیر ساخت هوشمند
  • وارد نمودن دیجیتال به‌اتوماسیون‌های صنعتی

و مواردی دیگر نیز فعالیت‌های زیادی دارد.

 

2- برند اشنایدر:

برند اشنایدر متعلق به‌کشور فرانسه در قاره اروپا است. که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. البته نکته‌ای که در مورد این برند باید مورد توجه قرار گیرد این است در بازار ایران مدل‌های فیک و تقلبی آن زیاد یافت می‌شود بنابراین لازم است تا از مراکز معتبر اقدام به‌تهیه‌نمایید. چرا که تشخیص مدل‌های اصل از فیک در این برند کمی دشوار است و تنها اهل فن و متخصصین قادر به تفکیکی آن‌ها از هم هستند. از دیگر زمینه‌های فعالیت برند اشنایدر می‌توان به تاسیس نمودن خطوط مربوط به انتقال و توزیع انرژی اشاره کرد. همچنین در زمینه راه اندازی نمودن نیروگاه‌ها برند اشنایدر فعال می‌باشد.

اشنایدر

تجهیزات تولید شده در برند اشنایدر کدام است؟
  • انواع مختلف حسگرها
  • تجهیزات کاملا هوشمند اتوماسیون صنعتی
  • منابع تغذیه از نوع بدون وقفه
  • تجهیزات مورد نیاز برای تابلو برق
  • مدار شکن قدرت یا همان دیژنکتور

از دیگر محصولاتی هستند که این برند فرانسوی در زمینه تولید آن‌ها فعالیت دارد.
همانطور که اشاره شد برند اشنایدر علیرغم محبوبیت زیادی که در ایران دارد متاسفانه بازار محصولات تقلب گرمی هم دارد. بنابراین بسیار لازم است تا از مرکز فروش معتبر و خوشنام در این زمینه اقدام به خرید نمایید.

مطالب مرتبط:

معرفی محصولات برند اشنایدر

اتوماسیون صنعتی اشنایدر – شرکت اشنایدر

 

گروه صنعتی سپیانی از شرکت‌های شناخته در ایران است که در حوزه فروش انواع اتوماسیون‌های صنعتی اعم از اتوماسیون صنعتی زیمنس و اشنایدر که از برترین برندهای اتوماسیون صنعتی در جهان هستند فعال است. بنابراین توصیه می‌شود تا برای خرید کالای اصل و با کیفیت با کارشناسان فروش گروه صنعتی سپیانی تماس حاصل فرمایید. از دیگر خدمات مهندسین و تکنیسین‌های سپیانی می‌توان به مشاوره و راه اندازی خط تولید اشاره نمود.

3- برند ABB:

یکی دیگر از شرکت‌های موفق در زمینه تولید انواع تجهیزات مربوط به اتوماسیون‌های صنعتی برند ABB است که در واقع یک کمپانی چند ملیتی بشمار می‌رود. کشورهای سوئد و سوییس در این کمپانی با یکدیگر شریک هستند و محصولاتی را تولید و عرضه می‌کنند که از نظر کیفیت بسیار ایده‌آل بوده و در سطح بالایی قرار دارد. این برند همچون برند زیمنس بسیار قدرتمند بوده و در زمینه طراحی و ساخت اتومبیل‌های فرمول یک نیز فعال است. در این شرکت نیز مانند دیگر شرکت‌های موفق در دنیا بخش زیادی از درآمدها صرف کارهای تحقیقاتی و توسعه فناوری می‌گردد. این موضوع یکی از رازهای موفقیت‌های بزرگ این برندهای موفق به شمار می‌رود.

ABB

دیگر تجهیزاتی که در برند ABB تولید می‌شود کدام است؟

تولیدات این برند تنها به اتوماسیون‌های صنعتی محدود نبوده و مواردی همچون:

  • تجهیزات موردنیاز برای تابلو برق‌های صنعتی
  • تجهیزات مورد نیاز برای نیروگاه‌های بزرگ مانند ترانسفورماتورهای عظیم
  • هواپیما و به ویژه هواپیماهای خورشیدی
  • اتومبیل‌های فرمول 1
  • ربات‌های صنعتی

را شامل می‌شود. از دیگر نکات قابل ذکر در خصوص تولیدات این برند باید گفت ربات‌های صنعتی تولیدی در برند ABB از دقت بسیار بسیار بالایی برخوردار هستند.

مطلب مرتبط: اتوماسیون صنعتی ABB – شرکت ABB

 

4- برند امرون:

این شرکت ژاپنی که در سال 1948 و بعنوان یک تولید کننده برق آغاز به فعالیت نمود امروزه جزوه بهترین‌های دنیا در حوزه‌های گوناگونی قرار گرفته است. یکی از بهترین تولیدات این برد در زمینه اتوماسیون‌های صنعتی است که طراحی و تولید می‌کند. نکته جالب توجه در مورد برند امرون این است که آن‌ها اولین تولید کنندگان دستگاه‌های خودپردازی بوده‌اند که با کارت‌های مغناطیسی کار می‌کرد. به‌همین دلیل آن‌ها را به‌نوعی گشاینده‌ی دروازه‌های تحول الکترونیک می‌دانند.

امرون

سایر تولیدات برند امرون شامل چه مواردی است؟
  • برق صنعتی
  • دستگاه‌های خود پرداز
  • تجهیزات پزشکی نظیر مانیتورهای فشار خون

موارد گفته از دیگر فعالیت‌های این برند غیر از اتوماسیون صنعتی است.

مطلب مرتبط: اتوماسیون صنعتی امرون – شرکت امرون

 

5- برند یاسکاوا:

این برند نیز مانند امرون متعلق به کشور ژاپن است. فعالیت‌های این برند تنها در حیطه اتوماسیون صنعتی و البته رباتیک محدود می‌باشد. سال تاسیس این شرکت 1915 میلادی است و از جمله محصولات معروف آن‌ها سرو موتور و کنترل کننده‌ها هستند. کیفیت بالایی که تولیدات یاسکاوا دارند باعث شهرت و بازار فروش خوبی برای آن‌ها شده است.

 

یاسکاوا

سایر بخش‌های فعالیت کمپانی یاسکاوا کدام است؟

بغیر از تجهیزات اتوماسیون صنعتی می‌توان به:

  • ربات‌های صنعتی مورد استفاده در خودکار کردن پروسه‌ها
  • خدمات مهندسی که برای راه اندازی سیستم‌های اتوماسیون صنعتی مورد نیاز است.

اشاره نمود.

 

6- برند دلتا:

از همان ابتدای تاسیس این برند ایجاد راهکارهایی برای مدیریت کردن انرژی‌های حرارتی در دستور کارشان قرار گرفت. کمپانی دلتا به دنبال تولید انرژی‌های پاکی همچون انرژی برق است. به همین دلیل بارها موفق به دریافت جوایز زیادی در رابطه با طراحی و مسئولیت پذیری و نوآوری در بخش‌های مختلف شده است. از بین تولیدات برند دلتا که از برترین برندهای اتوماسیون صنعتی در جهان بشمار می‌رود PLCها و درایوها در ایران بازار بهتری پیدا کرده‌اند. از دیگر ویژگی‌های محصولات دلتا کیفیت بالا در کنار قیمت‌های اقتصادی محصولات تولیدی آن است.

دلتا

سایر تولیدات برند دلتا کدام است؟
  • اتوماسیون‌های قدرت
  • قطعات الکترونیکی
  • منبع تغذیه

از جمله تولیدات دیگر این برند هستند.

مطلب مرتبط: اتوماسیون صنعتی دلتا – شرکت دلتا

 

7- برند LS:

این شرکت از زیر شاخه‌ها کمپانی معروف و بزرگ LG است در زمینه تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی و کابل فعالیت دارد. این برند نیز علاوه‌بر کیفیت بالا مانند برند دلتا تولیدات ارزان قیمت‌تری را به‌بازارهای جهانی عرضه کرده است. در واقع اگر بدنبال محصولات با کیفیت و میان رده‌ای به‌لحاظ قیمت هستید برند LS گزینه‌خوبی برای شما خواهد بود.

ls

مطلب مرتبط: اتوماسیون صنعتی ال اس – شرکت ال اس

 

8- برند میتسوبیشی:

این کمپانی نیز جزو قدرت‌ها برتر دنیا در زمینه تولید اتوماسیون‌های صنعتی به شمار می‌رود. زیر مجموعه‌های زیادی برای این برند بزرگ کار می‌کنند. آسانسور و پلکان‌های برقی از دیگر زمینه‌های فعالیت برند میتسوبیشی است.

میتسوبیشی

مطلب مرتبط: اتوماسیون صنعتی میتسوبیشی – شرکت میتسوبیشی

حتما بخوانید: مقایسه برندهای دلتا، فتک و ال اس

 

جمع بندی:

با توجه به معرفی برترین برندهای تجهیزات اتوماسیون صنعتی در جهان در صورت تمایل به خرید هر کدام از آن‌ها می‌توانید با مهندسین گروه صنعتی سپیانی تماس گرفته و بعد از دریافت مشاوره‌های لازم نسبت به خرید محصولات اصل هر برند با قیمت‌های رقابتی از بخش  فروشگاه ما اقدام نماید. شما عزیزان میتوانید از طریق فرم درخواست مشاوره و نیز واتس اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “برترین برندهای تجهیزات اتوماسیون صنعتی

  1. آذرمهر گفت:

    سلام .20 تا اینورتر دانفوس میخام برای کاربری پمپ.میتونید تامین کنید؟

    1. ادمین گفت:

      درود
      بله جهت استعلام قیمت و شرایط خرید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *