ابزار دقیق

تجهیزات اندازه گیری ایسکرا (Iskra)

اندازه گیری ایسکرا

از تجهیزات اندازه‌گیری ایسکرا چه می‌دانید؟

تجهیزات اندازه گیری ایسکرا شامل ابزارهای مختلفی است که برای سنجش پارامترهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اندازه‌گیری در بسیاری از صنایع و حتی در زندگی روزمره از اهمیت زیادی برخوردار است. بدون داشتن اندازه‌های دقیق هر پارامتر نمی‌توان به دید درستی از فرآیندها دست پیدا کرد. این اهمیت البته در صنایع دو چندان هستند و برآورد و سنجش پارامترای مورد نظر و تاثیر گذار نیز تنها با تجهیزات و ابزارهای اندازه‌گیری ممکن خواهد بود. بالا رفتن کیفیت کار و در نتیجه افزایش یافتن راندمان کاری از مزایای بهره بردن از تجهیزات اندازه‌گیری است.

شرکت‌های زیادی وجود دارند که در راستای تامین نیاز بازار به این تجهیزات اقدام به ساخت و عرضه این تجهیزات می‌کنند. یکی از این کمپانی‌ها، شرکت ایسکرا است که در زمینه تجهیزات اندازه‌گیری محصولات متنوعی دارد. در ادامه به‌معرفی بیشتر ابزارهای اندازه‌گیری تولید شده در این شرکت می‌پردازیم اما پیش از آن بهتر است تا کمی درباره تجهیزات اندازه‌گیری و برند ایسکرا بدانیم.

تجهیزات اسکرا

شرکت ایسکرا در یک نگاه:

کمپانی ایسکرا زاس یک شرکت اسلوونیایی است در زمینه تولید محصولات در زمینه محصولات الکترونیکی و الکتریکی است که تولیدات بسیار با کیفیتی را نیز به بازار عرضه نموده است. همچنین تیم تحقیق و توسعه تکنولوژی در این کمپانی هر ساله برای ساخت محصولات جدید و مطابق نیاز بازار مشغول به فعالیت هستند. نمایندگی‌های زیادی از این برند در دنیا وجود دارد. از مشخص‌ترین ویژگی‌های تولیدات برند ایسکرا می‌توان به نصب کارآمد و امنیت بالا در کنار میزان انرژی مصرفی پایین را بیان کرد. این شرکت تولیدات همچون:

  • انواع مختلف خازن
  • کلیدهای ولتاژ پایین
  • تجهیزات اندازه گیری ایسکرا
  • اتوماسیون قدرت
  • اتوماسیون حفاظت

را در کارنامه خود دارد که در تمام تولیدات نیز محصولاتی موفق و با کیفیتی را ارائه نموده است.

 

حتما بخوانید: تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل چیست؟

 

تئوری اندازه‌گیری چه می‌گوید؟

این نظریه به قرن 4 پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و توسط ریاضیدان مشهور اقلیدس مطرح شد. اما کار اصلی در خصوص این تئوری توسط ستاره‌شناس‌های معروف قرن 18 میلادی یعنی لاگرانژ و سیمون لاپلاس انجام یافت. در این نظریه خطاهای اندازه‌گیری در علوم اجتماعی ادغام شده و نظریه ارزش را به وجود می‌آورند. همین موضوع نشان دهنده اهمیت بالای اندازه‌گیری در ابعاد مختلف زندگی است.

کاربرد تجهیزات اندازه‌گیری در صنعت:

اندازه‌ها در صنایع اهمیتی دو چندان دارند چرا که کمترین میزان خطا می‌تواند منجر به بروز ایرادات و معضل‌های زیادی شود. از این رو باید از ابزارها و تجهیزات برای سنجش استفاده گردد که دقت و کیفیت بالایی داشته باشد. همچنین پارامترهای زیادی هستند که در بخش‌های مختلفی از صنعت باید مورد سنجش قرار بگیرد از جمله طول و فشار و شدت جریان دما و رطوبت مواردی از این دست. پس گستره‌ی تجهیزات اندازه‌گیری در صنایع بالا است و تقریبا در هر صنعتی از ابزارهای سنجش و اندازه‌گیری مخصوص به‌خود استفاده می‌شود.

انواع مختلف تجهیزات اندازه‌گیری کدام است؟

اغلب اوقات ابزارهای مربوط به اندازه‌گیری بر اساس پارامتری که توسط آن‌ها مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد دسته‌بندی می‌شوند. این طبقه بندی‌ها عبارتند از:

1- ابزارهای اندازه‌گیری طول:

بر حسب جسمی که قرار است تا مورد اندازه‌گیری واقع شود نوع این ابزار نیز از متر و خط کش تا کولیس و ریزسنج میکرومتر متفاوت است.

2- ابزارهای اندازه‌گیری جرم:

در بسیاری از صنایع با یکای کیلوگرم و یا گرم و تن مواد سر و کار دارند. در این صنایع از این ابزارها بطور وسیعی استفاده می‌کنند. انواع مختلف این تجهیزات شامل ترازوی صنعتی و ترازوی آزمایشگاهی و باسکول و غیره می‌باشد.

3- ابزارهای اندازه‌گیری دما:

یکی دیگر از ابزاهای پر کاربرد در صنایع آن دسته از تجهیزاتی است که دما را مورد سنجش و اندازه‌گیری قرار می‌دهد. انواع ترموکوپل‌ها و ترمیستورها و دماسنج های جیوه‌ای در این گروه قرار می‌گیرند.

4- ابزارهای اندازه‌گیری شدت جریان الکتریکی:

آمپرسنج ابزاری است که برای سنجش میزان اختلاف جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تجهیزات اندازه‌گیری ایسکرا در این خصوص تجهیزات و محصولات با کیفیتی دارد. در بسیاری از صنایع اعم از الکترونیک و برق از این تجهیزات بهره‌برداری می‌کنند.

5- ابزارهای اندازه‌گیری سطح:

سطح سنج‌ها جزو حساس‌ترین انواع ابزارهای سنجش به‌شمار می‌روند. به‌کمک این تجهیزات میزان صافی سطوح اندازه‌گیری شده و در صنایعی که اغلب تولیدی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجهیزات پاورمتر

حتما بخوانید:

کالیبراتور چیست؟ کاربرد آن

کالیبراسیون چیست؟ کاربرد آن

 

تجهیزات اندازه‌گیری ایسکرا کدام اند؟

همانطور که گفته‌شد در صنایع از ابزارهایی برای سنجش و اندازه‌گیری استفاده می‌شود تا دقت عملکرد در فرآیندها بالا برود. شرکت اسلوونیایی ایسکرا نیز بعنوان یک شرکت پیشرو و موفق در این کشور در زمینه ساخت این تجهیزات موفقیت زیادی داشته است. محصولات کمک کننده به‌مقوله اندازه‌گیری که در این برند تولید می‌شود بیشتر در تابلوهای برق و سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی کاربرد دارد و شامل:

1- پاورمتر:

پاورمتر یکی از تجهیزاتی است که توان و توان اکتیو و انرژی همچنین جریان ولتاژ را اندازه‌گیری می‌کند. در واقع از این وسیله برای اندازه‌گیری کردن تعداد زیادی از پارامترهای مورد نیاز در صنعت استفاده می‌شود. به همین جهت اغلب در کارخانه‌های بزرگ و برای تست کردن ترانسفورماتور های تک یا سه فاز کاربرد دارد. پاورمترهای تولید شده در ایسکرا از میزان دقت بالا در کنار قابلیت محاسبه دیماند و ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال برخوردار هستند.

2- آمپرمتر:

یکی دیگر از تجهیزات اندازه گیری ایسکرا آمپرمتر است. به کمک این سیله میزان جریان موثر در مدار قابل اندازه‌گیری می‌باشد. با سری قرار دادن آمپرمتر به‌مصرف کننده در مدار می‌توان جریانی که از بار رد می‌شود را نیز محاسبه نمود. بطور معمول برای هر مصرف کننده در تابلوهای برق از یک آمپرمتر جداگانه استفاده می‌شود. همچنین به دلیل اینکه برای هر شین در تابلوها جریان متعادلی قرار داده نمی‌شود بهتر است تا از آمپرمترهای جداگانه استفاده شود تا اندازه‌گیری بصورت دقیق انجام گردد.

آمپرمترهای تولید شده در ایسکرا در دو نوع مستقیم و متناوب هستند. به یاد داشته باشید که در زمان استفاده از آمپرسنج جریان عبوری از مدار هرگز بیشتر از مقدار نامی نشود. بعنوان مثال اگر آمپرمتر برای جریان صفر تا ده اهمی طراحی و ساخته‌شده‌است نباید برای اندازه‌گیری کردن جریان‌های بیشتر از این مقدار مورد استفاده قرار گیرد.

3- ولت متر:

ولت متر نیز یکی دیگر از تجهیزات اندازه گیری اسکرا است که به‌منظور اندازه‌گیری کردن میزان ولتاژ در مدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار نیز آمپرمترها در دو نوع متناوب و مستقیم تولید و به بازار ارائه شده‌اند. صفحه مدرج در ولت مترهایی که برای تابلوهای برق معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد بدلیل اندازه‌گیری کردن ولتاژهای مشخص دارای بازه معین هستند. البته ولت مترهای تولید شده در برند ایسکرا اغلب دیجیتال بوده و مقدار ولتاژ اندازه‌گیری شده در صفحه نمایش بشکل عددی نمایش داده می‌گردد.

گروه صنعتی سپیانی یکی از شرکت‌های معتبر داخلی در زمینه اتوماسیون‌های صنعتی به ویژه اتوماسیون صنعتی زیمنس و plc ها است. همچنین خدمات مشاوره و راه انداز خط تولید نیز در این شرکت و بوسیله مهندسین گروه صنعتی سپیانی انجام می‌گردد. برای دریافت محصولات مورد نیاز اعم از تجهیزات مربوط به اندازه‌گیری و دیگر ابزارهای مورد نیاز از طریق وب سایت فروشگاهی ما دکتر پی ال سی اقدام نمایید.

4- فرکانس متر:

فرکانس متر یک تجهیز سنجش الکتریکی به حساب می‌آید. بیشتر فرکانس مترها دارای عقربه هستند و برای محدوده‌ی گسترده‌ای از فرکانس‌ها قابل استفاده هستند. البته انواع دیگری اعم از ارتعاشی و دیجیتال نیز تولید شده است که بسیار کاربردی بوده و از دقت بالایی نیز برخوردار هستند. در نیروگاه‌ها و نیز تابلوهای توزیع انرژی عموما از نوع ارتعاشی استفاده می‌کنند چون محدوده‌ی فرکانس‌ها کاملا مشخص است. یکی دیگر از دلایل استفاده گسترده از این نوع قیمت ارزان آن‌ها نسبت به دیگر انواع آن است. در مقابل این ارزان بودن از نظر ساختمانی نیز از مقاومت چندانی برخوردار نیستند. در تجهیزات اندازه گیری ایسکرا فرکانس مترهای بسیار با کیفیتی طراحی و ساخته‌شده‌است.

5- وات متر:

توان حقیقی به کمک این وسیله قابل اندازه‌گیری است. در این وسیله سنجش از یک سیم پیچ جریان و یک سیم پیچ ولتاژ استفاده می‌شود. سیم پیچ ولتاژ را بصورت موازی به مدار وصل می‌کنند در حالی که سیم پیچ جریان در حالت سری در مدار قرار داده خواهد شد. به همین دلیل در زمان اتصال باید توجه شود تا اشتباهی در خصوص سرهای مربوط به این بخش رخ ندهد. در زمان تهیه یک وات متر باید توجه شود که در آن نسبت تبدیل ولتاژ و جریان ذکر شده‌باشد. همچنین کلاس دقت در آن نیز باید بیان شده‌باشد.

6- مولتی متر:

این تجهیز نیز قادر است چندین پارامتر مختلف را مورد اندازه‌گیری و سنجش قرار دهد. این پارامترهای عبارتند از:

  • جریان
  • ولتاژ
  • فرکانس شبکه
  • توان
  • و در آخر انرژی شبکه

7- ترانس اندازه‌گیری:

ترانس اندازه‌گیری نیز از جمله تجهیزات اندازه گیری ایسکرا است که از محبوبیت خوبی در بازار برخوردار است. این تجهیزات از جریان نمونه برداری کرده و شبکه را به منظور بالا بردن سطح امنیت ایزوله می‌کنند. دو ویژگی مهم این محصولات یکی تجهیزاتی است که به ثانویه متصل شده است و دیگری استاندارد کردن تجهیزاتی است که برای مقدارهایی معین از ولتاژ مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم تجهیزات زیادی در شرکت ایسکرا در زمینه اندازه‌گیری‌های صنعتی ساخته شده از کیفیت خوبی نیز برخوردارند. اما تنها محصولات معروف و شناخته شده در این شرکت تجهیزات اندازه گیری اسکرا نیستند بلکه ماشین آلات و محصولات اتوماسیون صنعتی تولیدی در این شرکت نیز از طرفداران و کیفیتی زیادی برخوردار است.

گروه صنعتی سپیانی یکی از شرکت‌های داخلی و فعال در زمینه اتوماسیون صنعتی بحساب می‌آید که تجهیزات مختلف از برندهای متنوعی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. برای دریافت محصولات اورجینال و البته متناسب با نیاز و کاربری خود کافی است تا با مشاورین و مهندسین ما در گروه صنعتی سپیانی تماس حاصل کنید.

 

حتما بخوانید: اتوماسیون صنعتی چیست؟

سایر ابزار اندازه گیری

سایر تجهیزات اندازه‌گیری ایسکرا کدام اند؟

از دیگر محصولات اندازه‌گیری و سنجش که در برند ایسکرا نیز تولید شده است می‌توان به:

  • پی اچ متر
  • تاکومتر
  • کالیبراتور
  • نورسنج
  • ترانسیمتر
  • و مواردی از این دست اشاره نمود.

 

حتما بخوانید: دیتالاگر چیست؟ کاربرد آن

 

خرید آنلاین محصولات برند ایسکرا:

امروزه تهیه و خرید محصولات به شیوه آنلاین و از طریق فضای مجازی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. یکی از علل آن سهولت انجام چنین خریدهایی است و همچنین عدم نیاز به‌صرف زمان زیاد برای اینکه آنچه مورد نیاز است را تهیه کنیم. تجهیزات صنعتی و محصولات مورد در بخش‌های مختلف صنعت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از راهکارهای خریدی ایمن و اینترنتی این است که از مراکز و وب سایت‌های معتبر و با سابقه اقدام به خرید نمود.

نکته‌بعدی در این خصوص پرهیز از خرید اجناس با قیمت گذاری‌های پرت است. هرگز نباید فریب ارزان بودن زیاد محصولات را به‌ویژه در بخش صنعتی خورد. چرا که کیفیت محصول نیز به اندازه قیمت آن از اهمیت برخوردار است. یکی از مراکز معتبر در این زمینه وب سایت دکتر پی ال سی است. شما با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی علاوه بر اطمینان از خرید کالای با کیفیت و اصل می‌توانید از مشاوره‌های مهندسین و مشاورین ما نی برخوردار شوید. برای استعلام محصولات مورد نیاز و دریافت قیمت همین الان میتوانید با ما تماس بگیرید.

 

خرید انواع تجهیزات اندازه گیری و قطعات آن همچون هد خط کش های صنعتی با برندهای اول جهان من جمله هایدن هاین از فروشگاه drplc.ir

 

سخن پایانی:

تجهیزات اندازه گیری ایسکرا یکی از برندهای شناخته‌شده‌در بازار و متعلق به‌کشور اسلوونی است که محصولات زیادی در زمینه‌های الکترونیک و الکتریک ساخته‌و به بازار عرضه‌کرده‌است. اهمیت و ضرورت ابزارهای اندازه‌گیری بر هیچ پوشیده نیست. بدون این تجهیزات معضلات بسیار زیادی گریبان گیر بشر خواهند شد. دقت و کیفیت در تجهیزات مربوط به اندازه‌گیری در برند ایسکرا نیز از ویژگی‌های خوب و اصلی به شمار می‌رود.

از محصولات این برند مطرح می‌توان تجهیزات اتوماسیون صنعتی اشاره کرد که از کیفیت خوبی نیز برخوردار بوده و در بازارهای ایران به راحتی می‌توان تهیه نمود. کیفیت و کارایی و نیز تطابق تولیدات این کمپانی با نیازهای روز یکی از ویژگی‌های اصلی محصولات ایسکرا بشمار می‌رود. به همین دلیل مهندسین و تکنیسین‌های گروه صنعتی سپیانی در اتوماسیون‌های صنعتی که برای خطوط تولید طراحی می‌کنند از این محصولات نیز استفاده کرده و به مشتریان خود توصیه می‌کنند. البته برندهای مختلفی در اتوماسیون صنعتی گروه صنعتی سپیانی ارائه می‌گردد که با توجه به خواست و نیاز مشتری تعیین می‌گردد. شما می‌توانید از طریق فرم درخواست مشاوره و یا واتس آپ با مشاورین ما تماس حاصل کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *