تجهیزات

تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید

تجهیزات دست دوم

‌‌تجهیزات دست دوم خطوط تولید

معمایی که بسیاری از صاحبان کسب و کار با آن روبرو هستند این است که آیا وقتی چیزی نیاز به جایگزینی دارد، از تجهیزات جدید یا دست دوم استفاده کنند. قبل از تصمیم گیری باید موارد زیادی را در نظر گرفت. هر چیزی را که انتخاب می‌کنید، جوانب مثبت و منفی دارد. دانستن این موارد از قبل شما را در بهترین موقعیت قرار می‌دهد.

ممکن است فکر کنید که خرید جدید بهترین گزینه است، زیرا تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر است. با این حال، لزوماً اینطور نیست. ابتدا باید از خود بپرسید که می‌خواهید تجهیزات برای شما چه کاری انجام دهند؟ آیا این برای کمک به مقابله با افزایش سفارشات است یا به نظر طولانی مدت‌تر هستید؟ برای گرفتن پاسخ این سوالات با مقاله امروز سپیانی همراه باشید.

مطالب مرتبط:

خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی

نکات مهم در خرید تجهیزات صنعتی

آشنایی با تجهیزات اتوماسیون صنعتی

 

مزایا و معایب خرید تجهیزات جدید:

اگر قصد دارید تجهیزات خود را برای مدت طولانی نگه دارید، انتخاب مناسبی است که باید انجام دهید. احتمال خرابی آن بسیار کمتر است، و حتی اگر خراب شود، شما تحت پوشش گارانتی هستید. برای بسیاری از انواع تجهیزات جدید، معافیت‌های مالیاتی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آیا نگران تصویر برند خود هستید؟ تجهیزات جدید به شما تجهیزات حرفه‌ای تری می‌دهد و به ایجاد اعتماد مشتری کمک می‌کند. با این حال، یکی از بزرگترین معایب خرید تجهیزات جدید قیمت آن است. هزینه کامل باید از قبل پرداخت شود، که اگر بودجه شما محدود باشد، همیشه گزینه‌ای نیست. همچنین ممکن است متوجه شوید که انتظار زیادی دارید زیرا تعداد سفارشات عقب افتاده‌است. شما همچنین باید آماده‌باشید که یک ضربه بزرگ در استهلاک را تحمل کنید.استوک

مزایا و معایب خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید:

خرید تجهیزات جدید یک گزینه برای همه صاحبان مشاغل نیست و خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید مزایای خود را دارند. برخی از معاملات عالی برای تجهیزات دست دوم وجود دارد، و شما براحتی می‌توانید چیزی تقریبا جدید را با کسری از قیمت دریافت کنید. این بدان معناست که شخص دیگری مجبور است هزینه استهلاک را جذب کند.

با این حال، فقط به این دلیل که چیزی استفاده می‌شود. لزوماً به معنای غیرقابل اعتماد بودن آن نیست. بسیاری از تامین کنندگان مختلف را بررسی کنید زیرا برخی از آنها ضمانت، پشتیبانی و پوشش طولانی مدت ارائه می‌دهند. با قیمت‌های بسیار پایین تر، می‌توانید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید خریداری کنید و تولید را بیشتر افزایش دهید.

البته خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید دارای معایبی است. شما باید بسیار مراقب باشید که از چه کسی خرید می‌کنید زیرا هر کسی می‌تواند تجهیزات دست دوم را بفروشد. نحوه مراقبت، استفاده و نگهداری از تجهیزات نامشخص خواهد بود. شما می‌توانید با پرسیدن از مالک در مورد کالا، خطر را کاهش دهید، اما به آنچه آنها می‌گویند درست است تکیه خواهید کرد. تجهیزات استفاده شده احتمالا قدیمی هستند، اگرچه استثناهایی برای این قاعده کلی وجود دارد. همیشه گزینه‌های نسخه جدیدتر را قبل از تحویل گرفتن پول نقد بسنجید. گاهی اوقات، در صورت خرید از یک فروشنده، ممکن است شامل گارانتی شود، اما همیشه اینطور نیست.

مزایا و معایبی برای هر دو نوع کارکرده و نو وجود دارد. بعنوان یک صاحب کسب و کار، باید گزینه‌ها را بسنجید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهترین است.

 

حتما بخوانید:

فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی

مهمترین روش های افزایش بهره وری تولید

برترین برندهای تجهیزات اتوماسیون صنعتی

 

نکات مهم خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید

اگر می‌خواهید با ارتقای تجهیزات صنعتی خود راهی برای رقابتی شدن کسب‌وکار کوچک‌تر خود بیابید، خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید می‌تواند راهی بسیار مقرون‌به‌صرفه برای انجام این کار بدون اینکه مجبور به فداکاری در سایر بخش‌های بودجه خود شوید، بیابید.

برترین تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) امروزی محصولاتی دارند که می‌توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند، بنابراین حتی تجهیزات صنعتی مستعمل نیز این پتانسیل را دارند که تا زمانی که لازم باشد شما را دوام بیاورند. با این حال، نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید قبل از انجام چنین خریدی در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین ارزش را برای پول خود دریافت می‌کنید.

هدف از تجهیزات:

اگرچه این ممکن است بدیهی به نظر برسد، مهم است که دقیقاً آنچه را که می‌خواهید از تجهیزات خود بدست آورید، مشخص کنید. ممکن است به دنبال راه‌هایی برای بهبود بهره‌وری با افزودن ماشین‌های اضافی باشید یا نیاز به ارتقای مدل‌های قدیمی‌تر و کم‌عملکرد داشته باشید. بسته به نیازتان، اگر به عملکرد بالا نیاز ندارید، ممکن است بخواهید یک ماشین دست دوم قدیمی‌تر بخرید. از طرف دیگر، اگر قصد دارید این دستگاه بعنوان منبع اصلی بهره‌وری شما باشد، خرید یک تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید که تنها چند سال از عمر آن می‌گذرد، گزینه بهتری خواهد بود.

از کجا می‌توان تجهیزات مورد استفاده را بخریم؟

امروزه یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید، جستجوی آنلاین فروشندگان می‌باشد. نمایندگی‌هایی وجود دارند که در ارائه تجهیزات و سایر خدمات مانند حمل و نقل، راه اندازی و ضمانت‌های محدود تخصص دارند که کار را برای خریدار آسان تر می‌کند.

یک راه ساده برای یافتن سریع گزینه‌های متعدد، استفاده از وب‌سایتی است که نمایندگی‌های محلی ارائه‌دهنده تجهیزات صنعتی مستعمل را مدیریت می‌کند. گاهی اوقات انتخاب گزینه تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید منطقی‌تر است زیرا به این معنی است که شما هزینه کمتری خواهید کرد و ممکن است دستگاه بخوبی دستگاهی که به تازگی خریداری شده‌است کار کند – نکته کلیدی یافتن فروشندگان قابل اعتماد در منطقه شما است.

popularity

شهرت و قابلیت اطمینان فروشنده:

شما نمی‌خواهید یک قطعه تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید بخرید ولی بعد از آن که دستگاه را تهیه کردید متوجه شوید به شدت آسیب دیده است یا به تعمیرات زیادی نیاز دارد که در نهایت برای تعمیر آن هزینه بیشتری خواهید کرد. بررسی بررسی‌های آنلاین فروشنده می‌تواند یک نمای کلی سریع از رضایت مشتری قبلی به شما ارائه دهد و به شما امکان می‌دهد بررسی کنید که آیا شکایاتی در مورد آنها وجود داشته است یا خیر. متوجه شوید که آیا این تاییدیه‌ها و شکایات مربوط به خریدی است که قصد انجام آن را دارید، تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش تجارت با آنها را دارد یا خیر.

وضعیت تجهیزات:

برای اینکه مطمئن شوید تجهیزات دست دومی که خریداری کرده‌اید در شرایط خوبی قرار دارند، از اپراتور بخواهید آن را بررسی کند تا مطمئن شود که مشکل مهمی وجود ندارد. در صورت امکان، سوابق خدمات تجهیزات را بدست آورید. زیرا این امر به شما ایده بسیار خوبی از مدت زمان کارکرد آن و هرگونه نمونه قابل توجه تعمیر می‌دهد. همچنین

می‌توانید بسادگی آن را نگاه کنید و نشانه‌های آشکاری از نگهداری یا نگهداری را بررسی کنید، مانند لایه‌های جدید رنگ یا اخیراً تمیز شده‌اید. اگر تجهیزات در کثیفی، رنگ خرد شده‌و زنگ زدگی فرو رفته‌باشد، این می‌تواند نشان دهد که صاحبان قبلی بدرستی از آن نگهداری نکرده‌اند و باعث نگرانی است.

ارزش فروش مجدد احتمالی

در حالی که ارزش اکثر تجهیزات صنعتی حدود 12 ماه پس از فروش اولیه از تولید کننده 20 تا 40 درصد کاهش می‌یابد، قیمت آن پس از آن تثبیت می‌شود. تا زمانی که تجهیزات را بدرستی نگهداری کنید، می‌تواند تا پنج سال در آن قیمت باقی بماند. به همین دلیل، در صورت نیاز می‌توانید تجهیزات را به همان مبلغی که خریداری کرده‌اید، مجدداً بفروشید، که اگر به هر دلیلی تصمیم به خلاص شدن از شر آن دارید، یک شبکه ایمنی داخلی به شما می‌دهد.

 

حتما بخوانید: معرفی محصولات برند رکسروت

 

سهولت استفاده برای اپراتورها

با اپراتورهای خود صحبت کنید و بازخورد آنها را در مورد اینکه چقدر آسان است از تجهیزات استفاده کنند و آن را در حالت عادی نگه دارند، دریافت کنید. فاکتورهای دیگری وجود دارد که ممکن است به آنها فکر نکنید و آنها می‌توانند شما را در مورد آنها در هنگام خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید در نظر داشته باشند. از آنجایی که اپراتورها کسانی هستند که در واقع از ماشین‌ها استفاده می‌کنند، اطمینان حاصل می‌کنند که هیچ مشکلی نخواهند داشت و به شما کمک می‌کنند تا بیشترین بهره را از خرید خود ببرید.

اگر خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید بهترین گزینه برای شما و کسب و کارتان به نظر می‌رسد، در نظر گرفتن این موارد به سهولت خرید شما کمک می‌کند. اینترنت یافتن تجهیزات مستعمل را ساده‌تر از همیشه کرده است. آنچه شما نیاز دارید وجود دارد، بنابراین یک چک لیست از آنچه می‌خواهید و نحوه استفاده از تجهیزات را تهیه کنید. به زودی، همه چیز لازم برای کمک به رونق کسب و کار خود را خواهید داشت.

maintenance 0

تاریخچه تعمیر و نگهداری تجهیزات

تاریخچه تعمیر و نگهداری تجهیزاتی را که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید. همانطور که برای دستیابی به تولید در سطح جهانی باید درک خوبی از مدیریت تولید و عملیات داشته‌باشید، باید درک خوبی از تاریخچه تعمیر و نگهداری تجهیزات صنعتی که خریداری می‌کنید داشته باشید. برای سنجش میزان کیفیت هر قطعه از تجهیزات استفاده شده، باید تاریخچه تعمیر و نگهداری آن را بدانید.

وقتی ماشین‌هایی را خریداری می‌کنید که به خوبی نگهداری شده‌اند. می‌توانید مطمئن باشید که عملکرد بالایی دارند و هیچ مشکلی نخواهید داشت. این که ماشین آلات قدیمی بدتر از تجهیزات جدیدتر هستند، همیشه درست نیست. بنابراین هنگام بررسی تاریخچه تعمیر و نگهداری یک قطعه از تجهیزات، باید بیشتر از ساعات ثبت شده‌را بررسی کنید.

تجهیزات دست دومی که به دقت نگهداری شده‌اند احتمالاً نسبت به ماشین‌آلاتی که سابقه خوبی در نگهداری ندارند، بسیار مطمئن‌تر عمل می‌کنند و مشکلات خدمات کمتری دارند. بنابراین، قبل از خرید هر گونه تجهیزات صنعتی، بخواهید مدرکی مبنی بر اینکه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بطور منظم انجام شده‌است را ببینید.

بسته به نوع تجهیزاتی که خریداری می‌کنید، می‌تواند شامل بررسی مواردی مانند تعویض مایعات، تعویض روغن و تعویض فیلتر هوا باشد. وقتی از شما درخواست می‌کنید که تاریخچه تعمیر و نگهداری یک ماشین را ببینید، باید مطمئن شوید که تجهیزات توقیف نشده است. این زمانی اتفاق می‌افتد که مالک قبلی قادر به پرداخت کامل هزینه تجهیزات نباشد و این می‌تواند نشانه‌ای از عدم انجام تعمیر و نگهداری مناسب باشد.

 

حتما بخوانید: معرفی انواع پمپ های الکتریکی و کاربردشان

 

سن تجهیزات را در نظر بگیرید!

چه به دنبال کمپرسورهای هوا از یک فروشنده خصوصی باشید و چه موجودی آسانسورهای مورد استفاده در صنایع مخصوص، قبل از خرید باید سن تجهیزاتی را که قصد خرید آن را دارید در نظر بگیرید. مدل‌های قدیمی لزوما خرید بدی نیستند. در واقع، بسته به عواملی مانند سازنده و میزان استفاده‌ای که داشته‌اند، می‌توانند بالقوه بهتر از مدل‌های جدیدتر باشند.

بنابراین، میزان مصرف سالانه را بررسی کنید و آن را با میانگین استفاده سالانه آن مدل مقایسه کنید. همچنین قبل از خرید باید بررسی کنید که آیا ماشین آلات تحت شرایط آب و هوایی خاصی قرار گرفته‌اند یا خیر. سپس بهتر می‌توانید تعیین کنید که آیا تجهیزات خرید خوبی خواهند بود یا خیر.

به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که یک قطعه قدیمی‌تر است و استفاده زیادی داشته است. لزوماً به این معنی نیست که خوب نیست. اگر سابقه تعمیر و نگهداری محکمی داشته‌باشد و بنظر می‌رسد که در وضعیت کارکرد کامل است، می‌تواند یک آیتم استفاده شده فوق العاده باشد که برای نیازهای شما ایده آل است.

یک بازرسی کامل انجام دهید.

یکی از مواردی که قطعاً نمی‌خواهید در هنگام خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید از آن غافل شوید، فرآیند بازرسی است. برای بررسی مواردی مانند زنگ زدگی، ترمیم جوش‌ها و ترک‌های مویی باید یک بازرسی کامل انجام دهید. بسته به نوع تجهیزات صنعتی که می‌خرید، ممکن است نیاز به بررسی‌های خاصی داشته باشید، مانند بررسی مایعات برای دیدن کم، کثیف بودن یا آلوده بودن آنها. بعنوان مثال، اگر متوجه شوید روغن در آن آب دارد، می‌تواند نشانه بدی باشد. همچنین باید ماشین آلات را برای مواردی مانند نشتی روغن و سیلندرهای فرسوده بررسی کنید.

اگر می‌توانید، باید شخصاً یک بازرسی انجام دهید. همراه داشتن یک مکانیک یا تکنسین خدمات ماهر که دقیقاً می‌داند به دنبال چه چیزی باشد، می‌تواند بسیار مفید باشد.

اگرچه، دیدن شخصاً تجهیزات ممکن است همیشه قابل دوام نباشد. بعنوان مثال، شما می‌توانید دور زندگی کنید. اگر چنین است، مطمئن شوید که می‌توانید یک بازرسی مجازی کامل انجام دهید. از فروشنده بپرسید که آیا می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های دقیق را ببینید و چه بازرسی حضوری یا مجازی انجام دهید، مطمئن شوید که تجهیزات با توضیحات موجود در فهرست فروش مطابقت دارند.

ticket

بررسی عنوان تجهیزات

بررسی کنید که آیا تجهیزات دارای عنوان هستند یا خیر. برخی از تجهیزات صنعتی عنوان دارند، به این معنی که یک دنباله کاغذی برای نشان دادن مالکیت تجهیزات از روز تولید تا آخرین مالک قبلی آن وجود دارد. اگر نوع ماشینی که قصد خرید آن را دارید معمولاً با عنوان همراه است، باید به دقت جزئیات مستندات را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز مرتب است.

اگرچه، می‌توانید تجهیزات را بدون عنوان خریداری کنید. اگر این کار را می‌کنید، فقط مطمئن شوید که مدرک خرید را از فروشنده درخواست می‌کنید. همچنین باید مطمئن شوید که تجهیزاتی که قصد خرید آن را دارید، وام معوقه وجود ندارد.

 

حتما بخوانید: معرفی انواع هواکش صنعتی

 

همیشه کیفیت را به قیمت ترجیح کنید.

در نهایت، شایان ذکر است که همیشه باید کیفیت را به قیمت ترجیح دهید. ممکن است وسوسه شوید که تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید را با کمترین قیمت خریداری کنید، اما اگر بعنوان مثال، تجهیزات بطور مکرر خراب شوند یا نیازهای عملیاتی شما را برآورده نکنند، از اینکه تجهیزات با کیفیت بالاتر را خریداری نکرده‌اید، پشیمان خواهید شد.

 

حتما بخوانید:

قیمت محصولات برند زیمنس

معرفی محصولات برند اشنایدر

 

جمع بندی:

در این مقاله به تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید پرداختیم. مقاله را با مقایسه خرید تجهیزات نو و دست دوم شروع کردیم و در ادامه به نکات لازم برای خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید پرداختیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه و لبنیات ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ  و فرم درخواست مشاوره با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *