تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ

نگهداری خط تولید دوغ

برخلاف سایر واحدهای تولیدی، خط تولید دوغ به تجهیزات مختلفی برای فرآوری، تمیز کردن و بسته‌بندی محصولات لبنی نیاز دارند. شما باید بخوبی آگاه باشید که تجهیزات فرآوری شیر گران هستند. بنابراین برای بدست آوردن نتایج درست و موثر نیاز به نگهداری مناسبی از خط تولید دوغ دارید.

بعنوان یک مدیر تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ، یکی از نقش‌های حیاتی که همیشه باید انجام دهید این است که تجهیزات را در شرایط خوب در حال اجرا نگه دارید و در صورت توقف کار، آن را تعمیر کنید. چنین وضعیتی بطور کلی “تعمیر و نگهداری خرابی” نامیده می‌شود. با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا اطلاعات لازم را درباره تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ کسب کنید.

مطالب مرتبط:

صفر تا 100 خط تولید دوغ

صفر تا 100 خط تولید ماست

تعمیر و نگهداری خط تولید ماست

دوغ 4

چالش‌های عمده نگهداری خط تولید دوغ:

آنچه که نگهداری منظم کارخانه‌های لبنی را دشوارتر می‌کند، شرایط نامناسبی است که در آن تجهیزات لبنی مورد نیاز است. شرایط مختلف مانند محیط شیمیایی، رطوبت بالا، تنش‌های فشار و دماهای مختلف بر عمر ماده‌ای که ماشین‌ها با آن ساخته می‌شوند تاثیر می‌گذارد.

در خط تولید دوغ تمام تجهیزات فرآوری به آب، بخار و تبرید نیاز دارند که از طریق خطوط لوله و کابل‌های کاملاً تعریف شده تامین می‌شود. مهمترین جنبه‌ای که باید به آن توجه داشت این است که خطوط خدمات بخوبی نگهداری می‌شوند به کاهش تلفات و حتی تسهیل ظاهری مناسب کمک می‌کنند. بعنوان یک مدیر تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ، پیروی از یک پروتکل کاملاً تعریف شده به خط تولید دوغ شما شهرت عالی می‌بخشد.

تعمیر و نگهداری تجهیزات شیردوشی:

همانطور که قبلا ذکر شد، مشکل ترین و چالش برانگیزترین بخش برای یک مدیر تمیز نگه داشتن ناحیه شیردوشی و تجهیزات است. این امر ضروری است زیرا عامل مهمی در افزایش عمر دارایی‌ها و حتی کاهش هزینه‌های استفاده اصلاحی مواد شیمیایی است.

تیم تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ همچنین بهترین تلاش خود را برای حفظ تمام اجزای لاستیکی در شرایط خوب انجام می‌دهد. زیرا حتی سوراخ‌های جزئی در لوله‌های هوا و آسترها می‌تواند مشکلات کیفیت عمده‌ای ایجاد کند. بطور کلی برای یک مدیر یا تیم تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ، بیشتر ساعات کاری صرف مشاهده تجهیزات و جستجوی نشتی می‌شود، بنابراین از جریان مناسب آب در کل سیستم اطمینان حاصل می‌شود.

ایجاد یک برنامه تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ:

مانند هر مرکز تولید دیگری، در خط تولید دوغ نیز نمی‌توان از برنامه نگهداری و تعمیرات چشم پوشی کرد. بهترین کاری که شما یا مدیریت می‌توانید انجام دهید این است که یک برنامه گسترده ماهانه تهیه کنید که می‌تواند تمام اطلاعات مورد نیاز را در مورد عملکرد یا نگهداری همه ماشین آلات یا تجهیزات ضروری به شما بدهد. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در برنامه‌های نگهداری ماهانه یا سالانه مشاهده می‌شود این است که اساساً بر اساس شمارش روزهایی است که دستگاه کار می‌کرد.

اما کارشناسان توصیه می‌کنند که در برنامه تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ، تعداد ساعات کار دستگاه مورد نیاز در نظر گرفته شود. دستورات کار تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را برای هر دستگاه در یک نرم افزار CMMS برنامه‌ریزی کنید.

بروز نگهداشتن سوابق تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ:

حتماً فهمیده‌اید که نگهداری دستگاه‌های لبنی در خط تولید دوغ در شرایط خوب چقدر دشوار است. ردیابی تک تک اطلاعات و حفظ سوابق صحیح کلیه سفارشات کاری و نگهداری انجام شده‌حیاتی است. این کار ممکن است آسان نباشد، اما باید اطلاعات دقیقی از قطعات تجهیزات لبنی خود داشته باشید که بازرسی و تعمیر شده‌اند یا با قطعات یدکی جدید جایگزین شده‌اند. بهترین راه برای انجام این کار این است که تمام تجهیزات یا قطعات یدکی خوبی را که بطور مرتب نیاز به بازرسی یا تعویض دارند، فهرست کنید.

همچنین، ممکن است آسان نباشد اما سعی کنید فعالیت‌های خدماتی فروشندگان تجهیزات خط تولید دوغ را با لیستی از وظایف خود هماهنگ کنید. اگر یک سیستم کاملاً تعریف شده‌داشته باشید که به فروشندگان تجهیزات مربوطه اجازه می‌دهد همه چک لیست‌ها را دنبال کنند، می‌تواند مفید باشد.

نرم افزار Prism CMMS یک راه حل کامل!

بطور کلی، مدیر همیشه از داشتن راه‌حل مدیریت تعمیر و نگهداری مناسب اطمینان می‌گیرد که می‌تواند مراقبت بهینه را برای فرآیند تولید بهزیستی تضمین کند که تنها با داشتن نرم افزار CMMS مناسب قابل دستیابی است. با برنامهPrism CMMS، انجام وظایف نگهداری روزانه لبنیات بدرستی بسیار امکان پذیر است. با استفاده از اپلیکیشن موبایل Prism می‌توانید براحتی زیان‌های ناخواسته در بهره‌وری را کاهش دهید و حتی بتوانید بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی، مسائل مختلف را حل کنید.

هنگامی که نرم‌افزاری مانند برنامه Prism CMMS دارید. می‌توانید فعالیت‌های فنی در عملکرد عملکرد در تولید لبنیات را ساده‌سازی کنید و روند گردش کار را بدون دردسر استاندارد کنید. می‌توانید درخواست‌های سفارش کار تعمیر و نگهداری موقت از تیم تولید را مدیریت کنید و همچنین دستورالعمل‌های فنی لازم را در نرم‌افزار Prism مرتبط با دارایی‌ها برای دسترسی آسان نگه دارید.

حتما بخوانید:

صفر تا 100 خط تولید کشک

فرمول (فرمولاسیون) تولید ماست

prisma

مدیریت ساده سفارش کار

نرم افزار Prism به شما کمک می‌کند تا تعمیر و نگهداری مورد نیاز را با کمک زمینه‌های از پیش تعریف شده‌ادغام شده‌در رابط نرم افزار جمع آوری کنید. رابط کاربری آسان در Prism تیم تولید و نگهداری را قادر می‌سازد تا مدیریت نیروی انسانی و دارایی‌ها را به همراه ردیابی آسان سفارش‌های کاری آسان‌تر کند.

مدیریت موجودی در تولید لبنیات

همانطور که ما بخوبی از این واقعیت آگاه هستیم که خط تولید دوغ، خط تولید انبوه است و شامل فعالیت‌های مختلفی می‌شود. بنابراین با داشتن یک راه‌حل نگهداری لبنیات CMMS مبتنی بر فضای ابری می‌توان مدیریت تک تک فعالیت‌ها را بسیار آسان‌تر کرد. شما یک عملیات کاملا دیجیتالی دریافت می‌کنید و همچنین موجودی هوشمندی را انجام می‌دهید یا مدیریت می‌کنید که می‌تواند به تکمیل سفارشات کاری و رشد کسب و کار کمک کند. مدیریت درخواست‌های سفارش کار می‌تواند بسیار آسان‌تر شود.

تمام عملیات را بطور موثر متمرکز کنید.

بعنوان مدیر، می‌توانید با عملیات متمرکز کاری نیز آشنا شوید. زیرا این ابزار به کارکنان شما اجازه می‌دهد درخواست‌ها را ارسال و بپذیرند، و حتی می‌توانید تمام عملیات حیاتی مرتبط با کسب‌وکار را به‌موقع مدیریت کنید، پیشرفت را در هر مرحله کاری پیگیری کنید. وضعیت زنده را دریافت کنید و در نهایت بروز رسانی‌ها را تنها با چند ضربه با استفاده از یک برنامه مبتنی بر تلفن همراه دریافت می‌کند.

جزئیات دارایی را به روز کنید.

بر خلاف هر کارخانه دیگری، هر شرکتی دارایی‌های مختلفی را خریداری می‌کند و با نرم افزار Prism، شما در موقعیت خوبی برای تغذیه و مدیریت تمام جزئیات سخت افزاری، ذخیره اطلاعات برای مدیریت موثر تعداد کل دارایی‌ها و ایمن سازی دارایی‌ها هستید. بهترین جنبه ابزار این است که می‌توانید بطور منظم دارایی‌ها را بروز کنید و تمام اطلاعات را از یک بخش به بخش دیگر بروز کنید.

ایمنی در کار

هنگام استفاده از اسکنه، ابزار تیزکن یا آسیاب و هنگام تمیز کردن با هوای فشرده باید از عینک استفاده کرد. علائم هشدار دهنده خطر، تعهدات و دستورالعمل‌ها باید بطور گسترده در سراسر ساختمان‌ها بر روی دیوارها، وسایل نقلیه، کانتینرها و غیره نمایش داده شود تا این موارد مورد توجه پرسنل قرار گیرد.

مجموعه‌ای از علائم تهیه شده توسط موسسه استاندارد بریتانیا تنظیم شده‌است. اینها مثلث سیاه را با یک تصویر سیاه بر زرد نشان دهنده هشدار، دایره قرمز با میله متقاطع و یک تصویر سیاه به سفید نشان دهنده ممنوعیت و دایره آبی را با تصویری که به رنگ سفید تحمیل شده‌است نشان دهنده تعهد یا نشان دهنده دستورالعمل یک مربع سبز با پیکتوگرام سفید برای اطلاعات است.

حتما بخوانید:

صفر تا 100 خط تولید خامه صبحانه

فرمولاسیون (فرمول) تولید محصولات لبنی

فرمولاسیون (فرمول) تولید انواع شیر طعم دار

خط دوغ

محافظت از ماشین آلات خط تولید دوغ:

هر قسمت بالقوه خطرناک هر ماشینی، چه برقی باشد یا نباشد، باید بطور ایمن محافظت شود. قبل از شروع کار بر روی یک ماشین، اطمینان از اینکه نمی‌تواند بطور تصادفی به حرکت درآید ضروری است. سیستم منبع تغذیه باید آنقدر قطع شود که برای وصل مجدد آن اقدام خاصی لازم باشد.

اگر ماشین درایو جداگانه دارد، یا باید فیوزها را جدا کرد تا از تعویض تصادفی جلوگیری شود، یا سوئیچ باید در وضعیت «خاموش» قفل شود. در برخی موارد ممکن است جداسازی مکانیکی مانند برداشتن تسمه از درایو ضروری باشد. اخطاری باید در دستگاه نمایش داده شود. تا بر روی آن کار شود تا افراد را از هرگونه تلاش برای به حرکت درآوردن دستگاه منع کند. برق باید وصل شود و اخطارها فقط توسط صنعتگر تعمیر و نگهداری پس از اتمام کار و بررسی‌های لازم حذف شود.

در شرایط استثنایی ممکن است لازم باشد ماشین آلات در حال حرکت را با برداشتن محافظ‌ها از نزدیک بررسی کنید. چنین کارهایی فقط می‌توانند توسط افراد واجد شرایط انجام شود و تنها زمانی که اجازه انجام آن از افسر نظارتی در حال انجام گرفته شده‌باشد امکان پذیر است. قبل از برداشتن حفاظ یا حصار از ماشین‌آلات، اخطارهای هشداردهنده باید در همه طرف‌هایی که به مکانیسم بدون محافظ دسترسی دارند نمایش داده شوند.

حفاظ‌ها و نرده‌ها باید قبل از برداشته شدن اخطارها تعویض شوند. این سیستم «مجوزکار» ایمنی صنعتگر و تجهیزاتی را که روی آن کار می‌کند تضمین می‌کند. برخی از وظایف نیاز به رعایت دقیق روش‌های کار ایمن دارند، بعنوان مثال، زمانی که تجهیزات مجاور ممکن است هنوز درحال استفاده باشند. چنین وظایفی نباید توسط یک صنعتگر انجام شود مگر اینکه مجوز کتبی برای انجام این کار در قالب یک «مجوزکار» امضا شده برای او صادر شده باشد.

حتما بخوانید:

راه اندازی خطوط تولید لبنیات

صفر تا 100 خط تولید ماست موسیر

نت خط تولید دوغ

تشخیص عیب ماشین آلات خط تولید دوغ:

مهارت در تشخیص شامل شناسایی عیوب ایجاد شده‌در یک ماشین یا سیستم و مکان یابی سریع و دقیق علت عیوب است. نه تنها باید تمام علائم و نشانه‌هایی که می‌تواند نشان دهنده یک عیب و علت آن باشد شناسایی شود. بلکه باید روش مناسبی برای جمع آوری این اطلاعات اتخاذ شود. هر زمان که ممکن است باید آزمایشاتی انجام شود تا مشخص شود که آیا یک سری از اجزا بدرستی کار می‌کنند قبل از بررسی اجزای جداگانه باید انجام شود.

برای کاهش زمان تشخیص به حداقل باید از رویکرد “نیمه تقسیم” برای تشخیص عیب استفاده شود. بعنوان مثال، اگر خروجی از مولفه E وجود نداشته باشد، با آزمایش مولفه C، ناحیه ای که ممکن است خطا در آن باشد نصف می‌شود. اگر C بدرستی کار کند، مؤلفه بعدی که باید آزمایش شود، D خواهد بود.

بسیاری از کتابچه‌های راهنمای ماشین شامل بخش‌هایی هستند که شامل نمودارهای عیب‌یابی یا عیب‌یابی است که تعدادی از خطاهای رایج شناخته شده‌را پوشش می‌دهد. اطلاعات موجود در این نمودارها بر اساس تجربه قبلی است. بر اساس دانش و تجربه مهندس طراح، ممکن است خطاهای پیش‌بینی‌شده یا پیش‌بینی‌شده نیز شامل شوند. نمودارها معمولاً حاوی خطا، علت و راه حل آن هستند. آنها کمک مفیدی برای تشخیص عیب هستند، به ویژه در رابطه با عیوب محصول یا فرآیند و همیشه باید از آنها استفاده کرد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره دستگاه دوغ زن

جمع بندی:

اخیرا با رشد تقاضا، اکثر تولیدکنندگان محصولات لبنی با چالش جدی در حفظ شایسته عملیات و در عین حال همگام شدن با ترجیحات سریع مصرف‌کنندگان مواجه هستند. خریداران بدنبال کیفیت عالی و انواع مختلف محصولات لبنی هستند که بتواند ارزش و انتظارات سلامتی آنها را برآورده کند. در نتیجه، برای صنایع لبنی بسیار مهم است که در فرآیند تولید خود انعطاف پذیرتر باشند. که انتظارات بیشتری را در تیم تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ برای اطمینان از شرایط کاری دارایی‌ها و رعایت الزامات انطباق افزایش داده‌است.

هنگامی که نرم افزار CMMS دارید. یک پلتفرم متمرکز برای همه چیز دارید. از موجودی، دسترسی و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به عمر یا عملکرد تجهیزات لبنی و سایر امکانات. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با تعمیر و نگهداری خط تولید دوغ پیدا کردید. میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش لبنیات سایت ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *