تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری سیستم اتوماسیون صنعتی که اصطلاح درست تر آن نگهداری و تعمیر (نت) است. یکی از حائز اهمیت‌ ترین اصول بنیادی در صنایع گوناگون به شمار می‌رود. به سبب اینکه که دستگاه های موجود در کارخانجات به سبب نگهداری غیر اصولی امکان دارد دچار مشکلات عدیده ای شوند و هزینه‌ های سنگینی را بر کارفرما تحمیل کنند.

این در حالی است که نگهداری اصولی دستگاه‌ ها میتوان از هدر رفت منابع پیشگیری کرده و بهینه‌ترین مسیر ممکن را در پیش گرفت. گروه صنعتی سپیانی با سال‌ها سابقه درخشان در نصب و راه اندازی اتوماسیو‌ های صنعتی، طراحی و راه اندازی خط تولید، مشاوره راه اندازی خط تولید و... در مراحل تعمیر و نگهداری پس از راه‌اندازی اتوماسیون صنعتی همواره در کنار شما خواهد بود. در ادامه اندکی بیشتر با مقوله تعمیر و نگهداری با نت آشنا خواهیم شد.

خدمات تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری

در اکثر واحدهای صنعتی، بخش زیادی از هزینه های کل را هزینه های نگهداری و تعمیرات (نت) تشکیل می دهد. در ایالات متحده آمریکا در طول ده سال گذشته، هزینه های نت سنتی (کارگر و مواد) با سرعت زیادی افزایش پیدا کرده اند. اواسط ۱۹۸۱، سازندگان وسایل خانگی بیشتر از 600 بيليون دلار صرف هزینه های نت نمودند. این هزینه ها تا سال ۱۹۹۱ به بیشتر از 800 بیلیون دلار افزایش یافتند و انتظار می رود تا سال ۲۰۰۰ به مقدار 1.2 تريليون نیـز برسند. این بررسی ها نشان میدهد که به طور متوسط، یک سوم این هزینه ها یا 250 بیلیون دلار، به خاطر روش های ناکارآمدی که استفاده می شود به هدر می رود. جامعه صنعتی آمریکا چنین سطحی از عدم بازدهی را نمی تواند قبول کند و امیدوار است که در بازار جهانی رقابت کند.


حتما بخوانید: انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟


به خاطر اینکه معمولاً هزینه های نت بالا می باشد. اصلاحاتی که در این زمینه انجام می شود کوتاه مـدت مـی باشـد. عموماً عوامل اصلی که باعث ایجاد هزینه های غیرنرمـال نـت در یک واحد صنعتی می شوند عبارتند از:

  • زمان توقف مربوط به زمان بندی تعمیرات
  • هزینه‌ های معمول نت همانند کارگر
  • اضافه کاری
  • تعمیر قطعات و...

دلیل اصلی چنین عـدم بـازدهی، فقدان آن دسته از اطلاعات واقعی می باشد که نشان دهنده نیاز واقعی نت ماشین آلات، تجهیزات و سیستم های واحد صنعتی باشند. زمان تعمیرات در بیشتر مواقع یا برپایه اطلاعات آماری انتخاب می شود یا وقتی که ایرادی در سیستم ایجـاد شـده باشد. تا همین اواخر، تأثیر نت در کیفیت محصول، هزینه های تولید و مهمتر از همه سود و زیان حاصله نادیده انگاشته می شد. عقیده عمومی چنین بود که نت یک مصیبت ضروری می باشد یا برای بهبود هزینه های نت کاری نمی توان انجام داد.

تعمیر و نگهداری

حتما بخوانید : اهمیت تعمیر و نگهداری خطوط تولید

 

اصول کلی نت

عـمومـاً دو نوع مـدیـریـت نـت وجود دارد:

1- کارکردن دستگاه تـا حـد خــرابی (Run - to - Failure)

2- نت پیشگیرانه (Preventive Maintenance)

 

کارکردن تا حد خرابی

مفهوم مدیریت کار کردن تا حد خرابی، ساده و صریح می باشد. وقتی که ماشینی خراب شد، آن را تعمیر کن! چنین روشی در نت ماشین آلات، خیلی مرسوم بوده و ظاهرا معقـول بـه نظـر می رسد. در این روش، تا زمانی که ماشین خراب نشود، هیچ هزینه ای صرف نت نمی شود.

در حقیقت، روشی است که منتظر میماند تا یک خرابی در دستگاه ایجاد شود و سپس به تعمیرات آن بپردازد و عملا می توان گفت که مدیریت نت در این روش رعایت نمی شود. همچنین این روش، گرانترین روش مدیریت نت میباشد. تقریباً در بیشتر واحد های صنعتی، از اصول پیشگیرانه (نظیر روغنکاری، تنظیم ماشین و دیگر تنظیمات) نیز استفاده می‌شود و فقط در انتظار نمی‌مانند تا خرابی در دستگاه ایجاد شود. ولی به طور کلی در این روش مدیریت، تا زمانی که عیبی در دستگاه مشاهده نشود تعمیرات اساسی انجام نمی شود. عمده هزینه هایی که در این نوع روش نت وجود دارد عبارتند از:

  1. هزینه بالای انبار قطعات یدکی
  2. هزینه های زیاد اضافه کاری کارگران
  3. زمان زیاد توقف ماشین
  4. قابلیت کم تولید

ابعاد دیگر این روش

به خاطر اینکه در این روش هیچ تلاشی برای پیش بینی نیازهای مربوط به نت نمی شود. گروه نت بایستی قادر به واکنش در برابر تمام احتمالات خرابی در دستگاه ها باشد. به همین دلیل مدیریت نت مجبور خواهد بود که قطعات یدکی زیادی را در انبار نگهداری کند که این قطعات می توانند شامل ماشین های یدکی یا قطعات اصلی و حیاتی باشند. راه حل دیگری هم که می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اتکاء مدیریت نت به مشتریانی است که می توانند تمام نیازهای مربوط به قطعات یدکی را در اسرع وقت تحويـل دهند.

حتی درصورت عملی شدن این کار، هزینه های زیاد ناشی از تحویل سریع، باعث افزایش هزینه های تعمیراتی خواهد شد. برای اینکه تأثیر خرابی دستگاه در روند تولید کمتر شود (در خرابی های پیش بینی نشده)، گروه نت بایستی قادر به واکنش سریع در برابر تمام خرابی های ماشین ها باشد.

 

نت پیشگیرانه (Preventive Maintenance Management)

تعاریف زیادی برای نت پیشگیرانه وجود دارد و تمام آنها وابسته به زمان هستند. بعبارتی، نت بر پایـه زمـان عملکرد دستگاه تعیین میشود. نحوه اجرای نت پیشگیرانه بسیار متفاوت هستند. بعضی از آنهـا مـحـدود بوده و شامل روغنکاری و تنظیمات متوسط می شود. در یک برنامه کامل مدیریت نت، تمام ماشین های حیاتی از نظر تعمیرات، روغنکاری، تنظیمات و بازسازی زمان بندی نت، می شوند. ویژگی مشترک در تمام ایـن نـوع مـدیریت های دستورالعمل زمان بندی می باشد.

در تمـام مـدیریت های نت پیشگیرانه، فرض می شود که ماشین ها پس از یک برهه زمانی مشخص، کم کم فرسوده می شوند. مثلاً مرکز با محفظه دوپارچه افقی و تک مرحله ای، قبـل از اینکه یک پمپ گریز از دوباره بازسازی شود، معمولاً ۱۸ ماه کار می کند.

در مدیریت نت پیشگیرانه، پمپ بعد از ۱۷ ماه کار، از سرویس خارج شده و دوباره بازسازی می شود. اشکال این روش این است که متغیرهای خاصی مستقیماً بر عمر عملکردی نرمال ماشین تأثیر میگذارند. مثلاً زمـان متوسط بین خرابی ها برای یک پمپ که آب را جابه جا می کند با پمپی که دوغاب ساینده جابه جا می کنـد فـرق دارد. نتیجه نرمال استفاده از آمار MTBF در زمـان بـنـدی نـت، یا تعمیرات غیر ضرروی و یا خرابی های مصیبت بار و ناگهانی می باشد. در همین مثال بالا، ممکن است نیازی به بازسازی پمپ بعد از ۱۷ ماه نباشد.

بنابراین هزینه کارگر و مواد بـه کـار رفته برای بازسازی پمپ تلف می شود. اگر پمپ قبل از ۱۷ ماه خراب شود، مدیریت نت مجبور به تعمیر آن همانند تکنیک کارکردن تا حد خرابی خواهد بود. آنالیز هزینـه هـای نـت نشان داده است که هزینه تعمیرات انجام شده در تکنیک واکنش پذیر (بعد از ایجاد خرابی) معمولاً، سه برابر بیشتر از همان تعمیری است که بر اساس زمان بندی انجام میشود.

 

نت پیشگویانه (Predictive maintenance)

همانند نت پیشگیرانه، نت پیشگویانه نیز دارای تعاریف زیادی است. بعضی ها فکر می کنند که نت پیشگویانه عبارت است از کنترل و مانیتورینگ ارتعاش ماشین های دوار به منظور تشخیص مشکلات اولیه و آغازین و جلوگیری از خرابی ها و شکست های ناگهانی. بعضی دیگر فکر می کنند که این نوع نت، عبارت است از مانیتورینگ تصویر مادون قرمز صفحه کلیدها، موتورها و دیگر وسایل الکتریکی به منظور تشخیص مشکلات و خرابی های در حال رشد.

فرضیه مشترک نت پیشگویانه این است که مانیتورینگ منظم وضعیت مکانیکی ماشین آلات باعث اطمینان از ماکزیمم فواصل زمانی بین تعمیرات شده و تعداد و هزینه وقفه های زمان بنـدی نشده را که به واسطه خرابی های ایجاد شده در ماشین ایجـاد می شود، کاهش می دهد.

نت پیشگویانه خیلی فراتر از این نیز عمل می کند. این نوع نت باعث توسعه تولید، بالا رفتن کیفیت و افزایش بازدهی کل مـی شـود. نت پیشگویانه مانیتورینگ ارتعاشات یا گرمانگاری یا آنالیز روغن و یا هر تست غیر مخرب دیگر که در بازار تحت عنوان ابزار نت پیشگویانه به کار می رود، نمی باشد.

 

وجه تمایز نت پیشگویانه

نت پیشگویانه روشی است که از وضعیت عملکردی واقعی ماشین آلات واحد تولیدی استفاده کرده و عملکرد کل سیستم را بهینه می کند. در یک مدیریت جامع نت پیشگویانه، ترکیبی از روش های مانیتورینگ ارتعاشـات، گرمانگاری، تریبولوژی و... استفاده می شود. تا وضعیت عملکرد واقعی ماشین آلات حیاتی سیستم حاصل شده و براساس این داده های واقعی، زمان بندی فعالیت های نت انجـام شـود.

استفاده از نت پیشگویانه در مدیریت جامع نت، باعث بهینه سازی در دسترس بودن (Availability) ماشین آلات شده و به طور خیلی زیادی هزینه تعمیرات را کاهش می دهد. همچنین چنین نوع نتی باعث افزایش کیفیت محصول، بالا رفتن تعداد تولید و سود دهی شرکت می شود.

در نت پیشگویانه به جای اتکاء بر عمر میانگین آمـاری (زمـان متو - خرابی) از مانیتورینگ مستقیم وضعیت مکانیکی ماشین، بازدهی سیستم و دیگر نشانگرها استفاده می شود. تا عمر میانگین آماری واقعی یا مقـدار افـت بـازدهی ماشین یا سیستم تعیین شود. در روش های کار کردن تا حد خرابی یا پیشگیرانه، زمان بندی تعمیر با بازسازی بایستی براساس تجربه مدیریت نت اعمال شود. با اضافه شدن است پیشگویانه داده های واقعی از وضعیت ماشین آلات حاصل می شود و با استفاده از این داده ها می توان زمان بندی تعمیرات و نگهداری را دقیق تر انجام داد.

نت پیشگویانه باعث مینیمم شدن شکست ها و خرابی های زمان بندی نشده در تمام تجهیزات واحد تولیدی شده و مطمئن می سازد که وسیله تعمیر شده در وضعیت مکانیکی قابل قبولی است. همچنین قبل از ایجاد مسائل حاد و جـدی، می تواند آنها را تشخیص دهد.

تعمیر و نگهداری2

آنالیز ارتعاشی

یک آنالیز ساده ارتعاشی مبتنی بر دو واقعیت زیر می باشد: هر خرابی که ایجاد می شود دارای فرکانس ارتعاشی مجزا و مخصوص به خود میباشد که این فرکانس ارتعاشی را می توان مجزا کرده و آن را شناسایی کرد و دوم اینکه دامنه این ارتعاش های مجزا ثابت باقی خواهـد ماند مگر اینکه تغییری در عملکرد دینامیکی ماشین صـورت گیرد.

در نوع دیگری از نت پیشگویانه که در آن از بازدهی فرآینـد تلفات گرمایی یا دیگر تکنیک های غیرمخرب استفاده می شود. می توان بازدهی عملکرد سیستم یا ماشین غیرمکانیکی را سنجید. استفاده از این روش ها به همراه روش آنالیز ارتعاشی باعث می شود که مدیریت نت با استفاده از داده های حقیقی حاصله بتواند بهینه ترین قابلیت اطمینان و قابلیت دسترسی را از واحد خود به دست آورد.

پنج نوع روش غیرمخرب وجود دارد که معمولاً در مدیریت نت پیشگویانه بـه کـار می روند:

1- مانیتورینگ ارتعاشات

2- دانتورینگ پارامترهای فرآیند

3- گرمانگاری

4- تریولوژی

5- بازرسی بهتری

هر تکنیکی داده های خروجی خاص خود را دارد که به مدیریت نت در تعیین نیاز حقیقی تعمیرات کمک خواهند کرد. چطور می توانید تعیین کنید که کدام تکنیک یا تکنیک هایی در واحـد شـما لازم می باشند؟ چگونه می توانید بهترین روش اجرای این تکنولوژیها را تعیین کنید؟ چطور می توانید خوب را از بد تشخیص دهند؟ اکثر مدیریتهای نت از روش آنالیز ارتعاشات به عنوان ابزار اصلی استفاده می کنند. به خاطر اینکه اکثر وسایل واحد تولیدی، مکانیکی هستند استفاده از مانیتورینگ ارتعاشات بهترین روش برای مانیتورینگ روزانه و تشخیص مسائل و مشکلات اولیه خواهـد بود.

 

حتما بخوانید :

تعمیر و نگهداری دیگ بخار (بویلر)

تعمیر و نگهداری دستگاه پاستوریزاتور (پاستور شیر)

 

نقش گروه نت

اکثر گروه های نت، به این افتخار می کنند که چطور و با چه سرعتی می توانند به شکست ها و خرابی های ناگهانی و وقفه در تولید واکنش نشان دهند. ولی واقعیت این است که آنها باید توانایی جلوگیری از ایجاد این وقفه ها را داشته باشند. بر خلاف عقیدۂ عمومی، نقش گروه نت جلوگیری از ایجاد خرابی می باشد نه تعمیر پس از ایجاد خرابی!

مأموریت گروه نت، به دست آوردن و حفظ در دسترس بودن بهینه میباشد. گروه صنعتی سپیانی با سال‌ها تجربه و سابقه درخشان از پس این مهم به خوبی بر آمده است و گروه متخصصان و مهندسین نت گروه صنعتی سپیانی همراه مطمئن شما در حفظ و کارکرد بهینه خطوط تولید خواهند بود.

 

در دسترس بودن بهینه (Optimum Availability)

به طورکلی ظرفیت تولید یک وحد به وسیله در دسترس بودن سیستم های تولید و وسایل کمکی آنها تعیین می شود. هـدف اصلی گروه نت، اطمینان از این است که تمام ماشینها، وسایل و سیستم ها همیشه در حال کار بوده و در شرایط کاری خوبی هستند.

 

ماکزیمم استفاده از منابع نت

گروه نت بخش اعظمی از بودجه کاری کل را در اکثـر واحـدها کنترل می کند. علاوه بر اینکه درصد قابل ملاحظه ای از بودجه کارگری کل واحد را مدیریت نت کنترل می کند؛ در بسیاری حالات، کنترل انبار قطعات یدکی، اجازه استفاده از کارگران پیمانکاری و مطالبه میلیونها دلار پول برای تعمیرات یا تعویض قطعات را نیز برعهده دارد. بنابراین یکی از اهداف گروه نت بایستی استفاده بهینه از این منابع باشد.

 

بهینه کردن عمر ماشین آلات

یکی از روشهای کاهش هزینه نت، افزایش عمـر وسایل و ماشین آلات واحد می باشد. گروه نت بایستی برنامه هایی را اجرا کند که باعث افزایش عمر مفید تمام سرمایه های واحد شود.

 

توانایی واکنش سریع

نمی توان از بروز تمام خرابیهای ناگهانی اجتناب کرد. بنابراین گروه نت بایستی توانایی واکنش سریع به تمام خرابیهای غیر پیش بینی شده را داشته باشد.

 

تعمیر و نگهداری جک های پنوماتیک

از دیگر موارد قابل بررسی و حائز همیت در بحث تعمیر و نگهداری (نت) کارخانجات، جک های پنوماتیک دستگاه‌ها است. جک های پنوماتیک دارای تعدادی واشر و کاسه نمد می‌باشند که به مرور زمان فرسوده شده و نیاز به تعویض یا تعمیر دارند. نکته بسیار مهم در اینجا فقدان علائم و نشانه‌های خرابی و فرسودگی‌ است تنها زمانی این موضوع مشخص می شود که جک کاملا از کار افتاده باشد.

به منظور ممانعت از بروز این چنین اتفاقاتی می توان با استفاده از چک لیست هایی که برای این دستگاه تهیه می شود. بخش های مختلف جک ها بصورت منظم چک کرد و تحت نظر قرار بگیرند تا در زمان مناسب با یک تعویض قطعه ساده بتوان از ایجاد آسیب‌های جدی و یا حتی متوقف شدن کامل خط تولید جلوگیری کرد.

 

حتما بخوانید :

واحد مراقبت پنوماتیک چیست؟

تجهیزات و متعلقات پنوماتیک چیست؟

تعمیر و نگهداری 3

 

اهمیت تعمیر و نگهداری گیربکس های دستگاه های صنعتی

تعمیر و نگهداری گیربکس های دستگاه های صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. و نیاز به مراقبت و بررسی های برنامه ریزی شده و منظم دارد. گیربکس‌ها برای روان کار کردن نیاز به روغن واسکازین دارند که اگر روغن واسکازین آنها به هر دلیل نظیر بخار شدن به مرور زمان یا نشتی کردن کاهش پیدا کند یا تمام شود گیربکس خرد خواهد شد و دستگاه بطور کامل از کار خواهد افتاد. این خطر هم با بررسی های زمان بندی شده منظم مشخص شده در چک لیست های از پیش تعیین شده قابل پیش بینی و جلوگیری است.

 

حتما بخوانید: تعمیر و نگهداری بلبرینگ گیربکس ها

 

ارزیابی گروه نت

با آنالیز کارهایی که مدیریت نت در طول دو تا سه سال گذشته انجام داده است. می توان به روش به کار رفته در مدیریت نت پی برد. بایستی به شاخص هایی که روش مدیریت نت را تعریف می کنند توجه نمود.
یکی از بهترین شاخص هایی که نشان دهنده روش مدیریت نت و کارایی عملکرد آن است. تعداد وقفه های به وجود آمده در تولید به واسطه مشکلات ناشی از تعمیرات است. اگر تأخیرهای به وجود آمده در تولید بیشتر از 30 درصد كـل سـاعات توليـد باشد. مدیریت نت غالباً از نوع واکنش پذیر یا کار کردن تا حد خرابی بوده است.

 

شاخص ارزیابی تیم نت

در مدیریت نت واکنش پذیر، هزینه اضافه کاری یک هزینه منفی زیاد می باشد. اگر اضافه کاری دپارتمان نت بیشتر از 10 درصد کل هزینه کارگری باشد، مدیریت نت قطعاً از نوع واکنش پذیر بوده است. یک درصد از تأخیرهای ایجـاد شـده ناشی از خرابی های ماشین باعث ایجاد هزینه های اضـافه کـاری خواهد شد. ولی این هزینه بایستی درصد کمی از کل هزینه کارگری باشد.

یکی دیگر از عوامل کارایی مدیریت نت، استفاده از نیروی انسانی میباشد. مدیریت نت بایستی درصد کاری که یک کارگر تعمیراتی انجام می دهد، با کل ساعات کاری کارگر که انتظار می رود برای تعمیرات واقعی و نت پیشگیرانه انجام دهد، مقایسه کند. در مدیریت نت واکنش پذیر، این درصد کمتر از50 درصد خواهد بود. یک مدیریت نت خوب بایستی بتواند این درصد را بالای 90 برساند. به عبارت دیگر، حـداقل 90 درصد از ساعات کاری یک کارگر بایستی به طور مؤثر استفاده شود تا قابلیت اطمینان سیستم های حیاتی واحد بهبود یابد. نه اینکه منتظر بماند تا چیزی خراب شود و سپس به تعمیر آن بپردازد.

 

حتما بخوانید : تعمیر و نگهداری بلندر (مخلوط کن)

 

نرم افزارهای تعمیر و نگهداری پیشنهادی مشاورین سپیانی

دغدغه خیلی از کارخانجاتی که از سیستم های اتوماسیون صنعتی استفاده می‌کنند نحوه صحیح استفاده از نرم افزارهای تعمیر و نگهداری سیستم‌ها می‌باشد. در صورت بهره بردن از اتوماسیون صنعتی، تعمیر و نگهداری بصورت سیستمی و با نصب نرم افزار پیشنهادی گروه صنعتی سپیانی انجام خواهد شد. کلیه دستگاه ها با جزییات کامل شامل جک ها، بلبرینگ ها، plc ها، hmi ها، پیچ و مهره ها، استپر موتور ها در کل هر قطعه ای که نیاز به تعویض تعمیر داشته باشد، ثبت میشود.

مهم: همچنین با توجه به کارکرد هر دستگاه متخصصین ما تعیین می کنند که از هر قطعه چه تعداد باید موجودی انبار داشته باشد. تا درصورت بروز مشکل، تعویض قطعه به سرعت انجام شود و خللی در خط تولید بوجود نیاید. خود این امر کمک شایانی به مدیران کارخانجات می کند. چرا که یکی از مهم ترین دغدغه های همیشه عدم وجود قطعه در زمان خرابی دستگاه ها یا زمان بر بودن تهیه آنها است. ضمنا این سیستم امکان گزارش گیری های بسیار دقیق از موارد زیر را به شما میدهد:

  • زمان دقیق انجام تعمیرات
  • تغییرات اعمال شده روی دستگاه مورد نظر
  • تیمی که تغییرات را اعمال کرده

 

گروه صنعتی سپیانی

گروه صنعتی سپیانی بصورت 24 ساعته و 7 روز هفته در خدمت شما عزیزان میباشد. تا تمامی خدمات تعمیر و نگهداری خطوط تولید شما را با استفاده از تخصص، مهندسین کاربلد برعهده گرفته و خیال شما را آسوده کند. جهت کسب یک جلسه رایگان میتوانید فرم درخواست مشاوره ما را کامل کنید تا در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

پکیج برنزی
یک جلسه بازدید از کارخانه
شناسایی زیرساخت های لازم برای تعمیر و نگهداری دستگاه ها
تدوین و ارائه چک لیست های تخصصی با توجه به نوع تجهیزات
آموزش نیروهای فنی در این زمینه
مشاوره جهت استخدام نیروی های حرفه ای
پکیج نقره ای
3 جلسه بازدید از کارخانه
شناسایی زیرساخت های لازم برای تعمیر و نگهداری دستگاه ها
تدوین و ارائه چک لیست های تخصصی با توجه به نوع تجهیزات
آموزش نیروهای فنی در این زمینه
مشاوره جهت استخدام نیروی های حرفه ای
اتوماسیون دستگاه ها ومانیتورینگ آنها بصورت کاملا اتوماتیک
حضور متخصص معرفی شده از این مجموعه برای پیگیری و نظارت مستقیم (4ساعت درهفته)
پکیج طلایی
بازدید از کارخانه به تعداد دفعات مورد نیاز
شناسایی زیرساخت های لازم برای تعمیر و نگهداری دستگاه ها
تدوین و ارائه چک لیست های تخصصی با توجه به نوع تجهیزات
آموزش نیروهای فنی در این زمینه
مشاوره جهت استخدام نیروی های حرفه ای
اتوماسیون دستگاه ها و مانیتورینگ آنها بصورت کاملا اتوماتیک
حضور متخصص معرفی شده از این مجموعه برای پیگیری و نظارت مستقیم ( 6 ساعت درهفته)
انجام کامل اتوماسیون تعمیر و نگهداری کارخانجات از صفر تا صد مطابق با بهترین و بروزترین شیوه ی تعمیر و نگهداری در جهان و البته متناسب با بودجه ی کارفرما و حضور متخصص مجموعه به صورت 1 روز کاری کامل در کارخانه

چرا گروه سپیانی؟

مشاوره ، طراحی و راه اندازی

چرا ما؟

گروه صنعتی سپیانی با پشتوانه سال ها تجربه و تخصص در زمینه تعمیرات و نگهداری صنایع مختلف، علی الخصوص صنایع غذایی و لبنیات، با تهیه چک لیست های تخصصی برای هر دستگاه و بخش های مختلف کارخانجات و صنایع، می تواند کمک شایانی به شما برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری که معمولا جزء موارد هزینه بر در صنایع است، داشته باشد.

اتوماسیون تعمیر و نگهداری پیشنهادی ما به دو صورت دستی و سیستمی خواهد بود. درحالت دستی، متناسب با حجم کار، تعداد دستگاه ها، خطوط تولید و قطعاتی که وجود دارد، فرمهای چک لیست تخصصی و اختصاصی توسط بخش تعمیر و نگهداری ما تهیه شده و با آموزش دادن به بخش فنی کارخانجات و پشتیبانی 24 ساعته این مجموعه، تعمیر و نگهداری دستگاه ها به خوبی انجام می شود. مزیت دیگری که میتوان به آن اشاره کرد امکان گزارش دهی سریع و راحت به مدیران هر بخش است که با مطالعه چک لیست های تهیه شده براحتی میتوانند وضعیت دستگاه ها را متوجه شوند و اقدام به موقعی انجام دهند.

دریافت مشاوره تلفنی رایگان
تعمیر و نگهداری 2
مدیریت پروژه
پشتیبانی بعد از انجام کار
ارائه مشاوره تخصصی

سوالات متداول

چه تعداد از نیروهای فنی مورد آموزش قرار میگیرند؟
با توجه به آنالیز سیستم، تعداد نفرات مورد نیاز مشخص گردیده و آموزش داده میشوند.
آیا بازدید از کارخانه مشمول هزینه ایاب و ذهاب میباشد؟
نخیر مجموعه سپیانی هیچگونه هزینه ای بابت  ایاب و ذهاب دریافت نمیکند.
آیا در کنار خدمات تعمیر و نگهداری میتوان از پشتیبانی فنی استفاده کرد؟
بله تمامی پروژه های تعمیر و نگهداری شامل پشتیبانی 24 ساعته هستند.