اتوماسیون صنعتی, تجهیزات

خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی

خرید تجهیزات اتوماسیون

تجهیزات اتوماسیون صنعتی و خرید آنها

از آنجایی که فناوری اتوماسیون صنعتی و بطور خاص رباتیک در قابلیت و در دسترس بودن افزایش داشته است، سازندگان به آنها اعتماد کرده‌اند. با این حال، حتی اگر شرکت‌ها می‌توانند انتظار افزایش کارایی و بازگشت قابل توجه سرمایه را داشته باشند، خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی بسیار پرهزینه است. این امر ریسک خرید اولیه را افزایش می‌دهد. یک خرید ضعیف، خریدی که مزایای مورد انتظار را به همراه نداشته باشد، هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالایی داشته باشد یا عملکرد محدودی داشته باشد، می‌تواند تاثیری پایدار بر سود و دوام کسب و کار داشته باشد.

به همین دلیل است که تصمیم گیری هوشمندانه و آگاهانه برای برنامه‌ریزی و خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی و رباتیک بسیار مهم است. در مقاله امروز سپیانی نکات و اطلاعاتی را برای خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی پوشش خواهیم داد که به شما در ایجاد استراتژی اتوماسیون خود کمک می‌کند.

سبد خرید

مطالب مرتبط:

اتوماسیون صنعتی چیست؟

انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟

پروپوزال اتوماسیون صنعتی خطوط تولید

چه کسی ربات‌ها را برای تولید می‌فروشد؟

در گذشته، زمانی که رباتیک و اتوماسیون هنوز یک فناوری در حال توسعه بودند، تنها کانال‌های کمی برای خرید ربات‌ها وجود داشت. امروز فرصت‌ها بسیار بیشتر است. کانال‌های زیر را در نظر بگیرید:

تولید کنندگان اتوماسیون و رباتیک:

بسیاری از شرکت‌هایی که ربات های صنعتی را طراحی و می‌سازند، امکان خرید مستقیم سیستم‌های اتوماسیون صنعتی را می‌دهند. محصولات شرکت‌هایی مانند Epson، ABB، Fanuc، و Yaskawa از دیدنی‌های رایج در طبقات مغازه‌ها هستند. گفته می‌شود خطرات مرتبط با خرید مستقیم وجود دارد. بسیاری ربات می‌سازند اما لزوماً آنها را نصب یا سرویس نمی‌کنند. آنها در طراحی و ساخت فناوری متخصص هستند اما ممکن است تخصص تولید لازم برای بهینه سازی آن را نداشته باشند.

تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات اتوماسیون:

بطور معمول، توزیع کننده‌ای مانند OTC Industrial Technologies با یک تولید کننده برای فروش و خدمات بهترین محصولات خود شریک می‌شود. آنها محصولات را با تخفیف بیشتری خریداری می‌کند و سپس به کاربر نهایی می‌فروشد. برای تولید کنندگان، این کانال گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، برخی از تامین کنندگان تخصص و تجربه در استفاده از اتوماسیون صنعتی را خواهند داشت. این بدان معناست که شما از بهترین شیوه‌ها و منابع نصب‌های متعدد و همچنین آموزش‌های اضافی در صورت نیاز (که اکثر تولیدکنندگان از آن بهره‌مند می‌شوند) بهره می‌برید.

توزیع کنندگان:

توزیع کنندگان ارزان قیمت که معمولاً شرکت‌های آنلاین و تجارت الکترونیک هستند. وجود دارند که تجهیزات اتوماسیون صنعتی را با قیمت بسیار ارزان می‌فروشند. این هزینه کم یک مزیت است اما با پشتیبانی یا مشاوره کمی همراه است. همچنین امکان خرید سیستم‌ها و واحدهای سخت‌گیر وجود دارد و به دلیل موجودی انبار حتی برخی از محصولاتی که در حال حاضر در دسترس نیستند را می‌توان یافت و خریداری کرد. با این حال، برای بسیاری از شرکت ها، شما بازده و سودی را که برای آن پرداخت می‌کنید دریافت می‌کنید.

توزیع کنندگان دست دوم:

یافتن سیستم‌های مستعمل و بازسازی شده به صورت آنلاین از طریق سایت‌هایی مانند eBay امکان پذیر است. سازندگانی که تعطیل می‌شوند اغلب سیستم‌های خود را مجدداً می‌فروشند و می‌توان آن‌ها را با تخفیف قابل توجهی خریداری کرد. این نیز روشی برای یافتن اقلام یا سیستم‌های موجود در انبار است که دیگر تولید نشده یا در دسترس نیستند. در این خریدها، واقعاً خریدار باید مراقب باشد. در حالیکه بسیاری از واحدها بازسازی یا تعمیر می‌شوند، شرکتی که آنها را می‌فروشد تخصص لازم را ندارد و نمی‌تواند پشتیبانی قابل اعتماد مورد نیاز تولید کنندگان را ارائه دهد.

تجهیزات 9

حتما بخوانید:

آموزش اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون خط تولید شامل چیست؟

خودکارسازی یا اتوماسیون (Automation)

نیاز به تخصص اتوماسیون صنعتی

حقیقت این است که یک سیستم روباتیک مانند آرمیچر تنها یکی از اجزای یک راه حل کامل اتوماسیون صنعتی است. علاوه بر آن ربات، به حسگرهایی نیاز دارید که می‌توانند داده‌ها و اطلاعاتی را که ربات برای کارکرد موثر به آن نیاز دارد، ارائه دهد. شما باید اهداف تولید سیستم و نحوه تطبیق آن با فرآیند کلی تولید را درک کنید. هر کسی که این سیستم را راه‌اندازی کند باید موارد زیر را ارزیابی کند:

  • نحوه ورود و دریافت محصول توسط سیستم رباتیک
  • نحوه بررسی کیفیت برای جلوگیری و تصحیح خطاها و شناسایی موارد عدم انطباق انجام خواهد شد.
  • چه ویژگی‌های ایمنی مانند پرده‌های نور، هشدارها و اعلان‌ها مدیریت و اجرا می‌شوند.
  • مقرراتی وجود دارد که باید در سیستم اتوماسیون صنعتی رعایت شود یا خیر.
  • یک کاربر یا اپراتور به چه آموزش‌ها و دستورالعمل‌هایی نیاز دارد.
  • سیستم چه نیازهای نگهداری و تعمیراتی را خواهد داشت.
  • چه محصولات و موجودی اضافی باید برای تعمیر و سرویس سیستم در دسترس باشد.
  • صرف خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی تنها یک تکه از معمای کلی است که پیاده سازی روباتیک و اتوماسیون برای تولیدکنندگان است. برای بسیاری از شرکت ها، خرید سیستم‌های جدید بخش آسان کار است. نصب، طراحی، پشتیبانی، آموزش و پیاده سازی آن بسیار دشوارتر است، بخصوص زمانی که شرکت آن تخصص را در اختیار نداشته باشد.
  • توصیه‌هایی برای خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی

چند نکته:

در ادامه این مقاله چند نکته وجود دارد که هنگام شروع جستجوی خود برای سیستم اتوماسیون جدید کامل باید به خاطر بسپارید:

قبل از شروع جستجو، مشخصات خود را بدانید. و فقط درباره کلیات صحبت نمی‌کنیم. با بررسی تمام جنبه‌های پروژه، مشخصات دقیق تجهیزات را دریافت کنید. زمان چرخه، بازده، زمان‌های به روز، انتظارات کیفیت، اولویت‌های سخت افزاری، الزامات طراحی و غیره را بدانید. قبل از دریافت قیمت، شخصاً از خانه‌های اتوماسیون بازدید کنید. حداقل به دو تا از این مراکز بروید. احتمالاً راه حل‌های مختلفی از فروشندگان مختلف دریافت خواهید کرد.

افراد تولیدی خود را در فرآیند خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی مشارکت دهید. آنها افرادی هستند که مسئولیت عملکرد و زندگی با سیستم را بر عهده خواهند داشت. شما آنها را احتمالاً به این دلیل استخدام کردید که خوب هستند. بنابراین از دانش و تجربه آنها استفاده کنید. آنها می‌توانند در وقت و پول شما صرفه‌جویی کنند. نقشه‌ها و مشخصات قطعات بروز را به فروشنده عرضه کنید. این نکته ساده اما مهم است.

همچنین…

هزینه‌ها را بدرستی تخمین بزنید و بخاطر هرچه دوست دارید. قبل از اینکه ایده خود درباره قیمت تجهیزات اتوماسیون صنعتی را در مقابل کسانی که صف کشیده‌اند مطرح کنید، یک نقل قول دریافت کنید. بهتر است وقتی با بودجه کمتری وارد می‌شوید، تخمین بزنید و مانند یک قهرمان به نظر برسید تا اینکه بعداً پول بیشتری بخواهید.

داشتن یا برنامه‌ریزی برای داشتن تخصص داخلی برای راه‌اندازی و نگهداری تجهیزات جدید. اتوماسیون جدید شما ممکن است به کارکنان کمتری برای کار نیاز داشته باشد. اما به فردی با آموزش یا مهارت بیشتری نیاز دارد.

با فروشنده منتخب خود بطور واضح و مکرر صحبت کنید. تمام ارتباطات را مستند کنید و مطمئن شوید که همه در طول پروژه با هم هماهنگ هستند تا خطاها زودتر شناسایی شوند. بطور منظم پیشرفت را با جزئیات مرور کنید و از منابع مدرن مانند مدل سازی سه بعدی و فناوری‌های جلسات آنلاین استفاده کنید. حتی اگر از نظر لجستیک مشکل ساز باشد، فناوری باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه سفر شما می‌شود.

دقیقاً بدانید که چرا یک سیستم اتوماسیون را خریداری می‌کنید یا می‌خواهید خریداری کنید. آیا اجزای فرآیند شما بطور خودکار تغذیه می‌شوند؟ چند بار ترکیب محصول شما تغییر می‌کند؟ آیا سیستم جدید شما می‌تواند تغییرات آتی را بدون نیاز به شروع از اول بپذیرد؟ مدرن بودن به معنای ناکارآمد بودن نیست. راه حل‌های دستی یا نیمه‌اتوماتیک می‌توانند راه حل هوشمندانه‌تری باشند.

نکات طلایی خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی

پرو و کانز

حتما بخوانید:

فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی

طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی

نو یا دست دوم بخرید؟

زمانی که در حال راه اندازی یک کسب و کار با بودجه کمتر هستید. ممکن است به خرید یک ماشین دست دوم فکر کنید. قطعاً یک دستگاه دست دوم قیمت بسیار کمتری نسبت به دستگاه جدید با همان کیفیت دارد. بنابراین، سرمایه گذاری سرمایه اولیه در کسب و کار جدید را کاهش می‌دهد.

اما در خرید دستگاه دست دوم باید دقت مضاعف را به خرج دهید. بررسی کنید که آیا تامین کننده دستگاه گارانتی ارائه می‌دهد یا خیر. آن را با دقت بررسی کنید. علاوه بر این، اعتبار شرکت را در بازار ماشین آلات بررسی کنید.

حتما بخوانید:

مانیتورینگ صنعتی و کنترل خط تولید 

خرید تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید

خروجی تولید

این یکی از معیارهای اصلی در خرید ماشین آلات برای کسب و کار کوچک شما است. علاوه بر این، باید خروجی تولید را با امکانات و قیمت مورد نیاز مقایسه کنید. قطعاً، ماشین عالی با حداکثر بازده تولید با حداقل نیاز به ابزار و قیمت مناسب همراه است. و در زمان جستجوی ماشین مناسب، باید همه این موارد را با خروجی تولید مقایسه کنید.

مقایسه قیمت

این یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب دستگاه مناسب است. وقتی قیمت‌های متفاوتی را برای یک دستگاه دریافت می‌کنید، دلیل پشت آن را پیدا کنید. تمام ویژگی‌های دستگاه را بررسی کنید. با این حال، هرگز کیفیت را به قیمت مصالحه نکنید. در حالی که قیمت در تصمیم گیری برای خرید مهم است، تمرکز بیشتر باید بر روی کیفیت و ارزش باشد.

مشارکت نیروی انسانی

مشارکت نیروی انسانی را شناسایی کنید. زیرا باید به ازای هر ساعت کار که در کارکرد دستگاه است، هزینه پرداخت کنید. موفقیت بلندمدت کسب و کار تا حد زیادی به چندین عامل هزینه بستگی دارد. و باید مشخص کنید که برای هر واحد تولید چقدر پرداخت می‌کنید.

فضای مورد نیاز

شما باید بدانید که ماشین در نصب و کار چقدر فضای اشغال می‌کند. بطور کلی، پس از نصب، باید فضای اضافی برای فعالیت عملیاتی فراهم کنید. بنابراین مهم است که قبل از قرار دادن ترتیب نهایی، فضای مورد نیاز دقیق را بدانید. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا می‌توانید فضای مورد نیاز را فراهم کنید یا خیر.

برق مورد نیاز و مصرفی

این یکی دیگر از ملاحظات مهم در ماشین خرید برای تجارت تولید شما است. اگر دستگاه برای کار کردن به فاز داخلی نیاز دارد، خوب است. در غیر این صورت، باید برق تجاری را از هیئت برق تهیه کنید. و قطعاً زمان بر است. علاوه بر این، نیاز به سرمایه گذاری دارد. علاوه بر این، میزان مصرف دستگاه را بررسی کنید. آن را برای 8 ساعت کارکرد بررسی کنید. زیرا شما نیاز به محاسبه هزینه انرژی در تولید دارید.

دوره گارانتی

قبل از ثبت سفارش نهایی خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی، دوره گارانتی را بررسی کنید. علاوه بر این، آن را با جزئیات بررسی کنید. چه قطعاتی با گارانتی همراه هستند و چه قطعاتی ندارند؟ علاوه بر این، ساختار هزینه‌های خدمات را پس از دوره گارانتی بررسی کنید. زیرا در آینده برای هر مشکل خدماتی باید به شرکت ماشین آلات هزینه پرداخت کنید.

نصب و آموزش

بررسی کنید که آیا هزینه نصب وجود دارد یا خیر. بطور کلی، حداکثر شرکت‌ها خدمات نصب را بدون هزینه ارائه می‌دهند. با این حال، برخی از شرکت‌ها مسئولیت نصب را بر عهده می‌گیرند. آن را بررسی کنید. علاوه بر این، از آنها بخواهید که در محل به کارمندان شما آموزش دهند. حتما شرکت برای آن هزینه می‌خواهد که ارزش پرداخت را دارد.

بازخورد مشتری

پس از اینکه تامین کننده ماشین و ماشین آلات را برای خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی نهایی کردید، بازخورد مشتریان شرکت را بررسی کنید. شرکت‌های بزرگ همیشه بازخورد مشتری را بر اساس تقاضا ارائه می‌دهند. و می‌توانید بررسی کنید که مشتریان دیگر در مورد آن شرکت ماشین سازی چه می‌گویند.

آنچه می‌توانید برون سپاری کنید.

قبل از برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی، بررسی کنید که چه چیزی می‌توانید برون سپاری کنید یا باید برون سپاری کنید. به سادگی تشخیص دهید که چه چیزی به دلایل مالی و محدودیت‌های فضایی برون سپاری منطقی است. همچنین، شما باید جنبه‌های مالی را به دقت محاسبه کنید.

حتما بخوانید:

اتوماسیون خطوط تولید لبنیات

معرفی تجهیزات اتوماسیون صنعتی

بهترین برند تجهیزات اتوماسیون صنعتی

جمع بندی:

در مقاله امروز سپیانی به خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی پرداختیم. مقاله را با لزوم نیاز به تخصص اتوماسیون صنعتی در کارخانجات شروع کردیم و در ادامه توصیه‌ها و نکات طلایی برای خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی را مرور کردیم.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *