خطوط تولید, صنایع غذایی

خط تولید و بسته بندی پیاز سرخ شده

خط تولید پیاز داغ

آشنایی با خط تولید و بسته بندی پیاز سرخ شده

خط تولید پیاز داغ یکی از خطوط پر سود محسوب می‌شود. که در آن استانداردهای بالایی از نظر بهداشتی باید اعمال گردد. چرا که پیاز داغ یکی از محصولات بسیار پر طرفدار در بین ایرانی‌ها بوده و تقریبا در بیشتر غذاها نیز مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر آن در هتل‌ها و رستوران‌ها نیز در سطح وسیعی از پیاز سرخ شده یا به اصطلاح پیاز داغ استفاده می‌کنند.

 

حتما بخوانید:

طراحی و راه‌اندازی خطوط تولید لبنیات

آشنایی با انواع خشک کن های صنعتی

 

برای اینکه یک خط تولید و بسته‌بندی پیاز سرخ شده راه‌اندازی گردد نیاز به تجهیزات و دستگاه‌هایی است که روند تولید را آسان و سریع می‌کند. به علاوه از نظر سلامت و رعایت اصول بهداشتی نیز خط تولید پیاز داغ در سطح بالایی قرار دارد. در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا با مراحل کار و ماشین‌آلات مورد نیاز در این خط تولید بیشتر آشنا شویم و شناخت بهتری پیدا کنیم.

پیازداغ

 

حتما بخوانید:

صفر تا صد خط بسته‌بندی حبوبات

صفر تا صد خط تولید ظروف یکبار مصرف

 

آشنایی با دستگاه‌های خط تولید و بسته‌بندی پیاز سرخ شده

بعد از ورود پیاز به کارگاه و یا کارخانه‌ی تولید پیاز داغ و پوست کندن پیازها مراحل مختلف جهت تولید پیاز سرخ شده با بهره‌گیری از دستگاه‌ها و تجهیزات بکار رفته در خط تولید آغاز می‌شود.

1- وان شستشوی اولیه:

پیاز‌‌های پوست کنده‌شده در این وان مورد شستشو قرار میگیرند. تا برای وارد شدن به دستگاه برش ریشه‌ی پیاز آماده شود.

2- دستگاه مخصوص برش ریشه ی پیاز:

این دستگاه سر و ته پیازها را برش داده و جدا می‌کند. خود این تجهیز از بخش‌ها و اجزای مختلفی همچون:

  • بلبرینگ
  • زنجیر های نقاله
  • چهارچوب

و دیگر اجزا تشکیل شده است که جنس تمام آنها از فولاد ضد زنگ می‌باشد. استفاده از فولاد ضد زنگ در این ماشین مورد استفاده در خط تولید پیاز داغ موجب می‌شود تا در اثر گذشت زمان و کارکرد بالا به راحتی دچار فرسایش و آسیب نشود.

دستگاه پوست گیری پیاز

3- دستگاه مخصوص برش پیاز:

از این ماشین به منظور برش دادن انواع مختلف پیاز در اندازه و سایزهای گوناگون استفاده می‌گردد. این سایزبندی بر اساس نیاز مشتری و تقاضای بازار در این خصوص تعیین می‌شود. البته برش دادن پیاز تنها کاربرد این دستگاه محسوب نمی‌شود. از این وسیله برای برش دادن میوه‌ها و سایر سبزیجات همچون خیار و زنجبیل و سیر و سیب زمینی نیز می‌توان استفاده کرد. استفاده از دستگاه برش پیاز مزیت‌های زیادی دارد همانند:

  • نیاز به فضای کم: به دلیل حجم کم مورد نیاز برای نصب و راه اندازی این دستگاه در کارگاه‌های کوچک به راحتی می‌توان از آن استفاده نمود.
  • میزان خروجی بالا: خروجی تولید شده توسط این ماشین و میزان بازدهی آن در سطح مطلوبی قرار دارد.
  • نگهداری و تعمیر آسان: نگهداری و تعمیر این ماشین بسیار ساده بوده و همین موضوع موجب شده است تا بسیار مورد استقبال قرار گرفته و طرفداران زیادی داشته باشد.

4- ماشین شستشوی ثانویه:

شیوه‌ی کار در این دستگاه اینگونه است که با ساخت حباب و ایجاد چرخش و اسپری نمودن آن به سطح پیازهای برش خورده برای بار دوم پیازها را مورد شستشو قرار می‌دهد. البته این دستگاه نیز مانند دستگاه برش پیاز که در خط تولید پیاز داغ می‌تواند برای سایر میوه‌ها و سبزیجات نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

حتما بخوانید:

انواع دستگاه بسته‌بندی ساشه

صفر تا 100 خط تولید نوشابه گازدار

 

5- دستگاه خشک کن پیاز:

برای سرخ کردن پیازها در ابتدا باید آب روی پیازهای شسته شده خشک گردد. به این منظور از دستگاه خشک‌کن استفاده نمود که به وسیله‌ی جریان هوای فشار بالا و در دمای پایین انجام می‌گیرد. دستگاه با بادی معادل 3000 دور در دقیقه پیازها را خشک می‌کند.

دستگاه های خشک‌کن مورد استفاده در خط تولید و بسته بندی پیاز سرخ شده دارای انواع مختلفی می‌باشند. در این بخش با انواع خشک‌کن های پیاز آشنا می‌شویم.

خشک کن های صنعتی و نیمه صنعتی پیاز:

این خشک‌کن ها که بصورت کاملا حرفه‌ای و بهداشتی و البته بصورت خودکار طراحی و تولید می‌شوند. دارای ابعاد و اندازه‌های متفاوتی هستند. سه سایز کوچک و متوسط و بزرگ از سایزهای در دسترس این ماشین می‌باشد. همچنین در دو نوع صنعتی و نیمه‌صنعتی نیز از این ماشین تولید و به بازار عرضه میشود.

از نوع نیمه‌صنعتی آن بیشتر برای کارگاه‌های کوچک و تولیدهای خانگی بهره‌گرفته میشود. نوع نیمه‌صنعتی خشک‌کن ها روزانه 80 تا 100 کیلوگرم پیاز را خشک نموده و آماده‌ی سرخ شدن می‌کند. نوع دیگری از این خشک‌کن ها با توجه به تعداد کابین‌ها تقسیم بندی می‌شوند. تک کابین، دو کابین و سه کابین از بخش‌بندی های این دستگاه است. که از نوع سه کابین بیشتر برای خط تولید پیاز داغ صنعتی استفاده می‌کنند.

خشک‌کن های صنعتی بصورت روزانه قادر به تولید 200 تا 600 کیلوگرم پیاز خشک شده به منظور ارسال برای سرخ کردن می‌باشند. البته بازار تولیدات خانگی پیاز داغ نیز حاشیه‌ی سود بالایی دارد و ایده‌ی بسیار خوبی برای آغاز یک کسب و کار به حساب می‌آید.

6- بالابر اسلایسر حلزونی:

این بالابر پیازها را برای برش‌خوردن به بخش‌برش منتقل می‌کند. در این بالابر دوش‌های آب نیز قرار دارند.

7- ماشین آلات سرخ کن:

مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش از خط تولید پیاز داغ همین تجهیزات مربوط به سرخ کردن پیاز می‌باشد. که خود دارای انواع مختلفی اعم از صنعتی و نیمه‌صنعتی است.

دستگاه سرخ کن صنعتی

حتما بخوانید:

دستگاه‌های بسته‌بندی سبزیجات خشک

دستگاه شیرینگ پک چیست؟ کاربرد آن در بسته بندی

 

انواع دستگاه‌های سرخ‌کن کدام‌اند؟

1- سرخ‌کن های صنعتی:

از آنجایی که خرید و تهیه‌ی پیاز داغ آماده‌این روزها رونق فراوانی دارد. با خرید و تهیه یک دستگاه سرخ کن می‌توان یک کسب و کار مناسب را به راه انداخت. در آشپزخانه‌های صنعتی وجود یک سرخ‌کن صنعتی از مهمترین ضروریات به شمار می‌رود. علاوه بر پیاز در این دستگاه میتوان مرغ و سب زمینی و قارچ و دیگر مواد غذایی را نیز سرخ نمود. زمان سنج‌هایی که در دستگاه سرخ‌کن قرار دارند کمک می‌کنند تا پیازها دیگر دچار سوختگی نشوند. خط تولید و بسته بندی پیاز سرخ شده بدون وجود یک سرخ‌کن صنعتی کارای لازم را ندارد.

2- سرخ کن های نیمه صنعتی:

به این گروه از سرخ‌کن ها رو میزی هم می‌گویند. جنس بدنه‌ی این نوع از استیل بوده و به دلیل آن که فضای بسیار کمتری نسبت به سرخ‌کن صنعتی اشغال می‌کند. در اغلب فست فودی‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. البته ظرفیت این نوع نسبت به نوع صنعتی آن کمتر می‌باشد. به همین دلیل برای کارگاه‌های کوچک و یا تولید خانگی پیاز داغ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید که ظرفیت سرخ‌کن و خشک‌کن مورد استفاده در خط تولید پیاز داغ باید با هم تناسب لازم را داشته‌باشد.

سرخ‌کن ها از بخش‌های تشکیل شده‌اند:

  • فیلر مدام
  • مبدل حرارتی
  • پمپ سیرکوله
  • مخزن ذخیره‌ی روغن

8- ماشین روغن گیر:

این ابزار صنعتی روغن اضافی جمع شده‌در پیازهای سرخ شده‌را جمع می‌نماید. در نظر داشته‌باشید که کیفیت نهایی پیاز داغ تحت تاثیر روغن گیری نمودن از آن نیز می‌باشد.

9- دستگاه نوار نقاله‌ی خشک‌کن:

این تجهیز دارای فن‌های خشک‌کن می ‌باشد که پیاز فرآوری شده‌را خشک می‌کند. و برای روغن گیری دوباره ارسال می‌کند.

10- ماشین طعم زن:

این دستگاه برای دادن طعم و مزه بهتر به پیاز داغ در خط تولید و بسته‌بندی پیاز سرخ شده مورد استفاده قرار میگیرد. جنس بدنه‌ی این دستگاه از فولاد ضد زنگ بوده و قادر است تا به صورت کاملا یکنواخت حلقه‌های پیاز را با هم مخلوط کرده و طعم یکسانی به آنها بدهد.

11- ماشین روغن‌گیر ثانویه:

استفاده از این دستگاه در خط تولید پیاز داغ کاملا دلخواه می‌باشد. از آن برای روغن‌گیری نمودن مجدد از پیاز داغ استفاده می‌شود و جنس آن از استیل می‌باشد.

12- اتوماسیون خط تولید پیاز داغ:

تمام دستگاه‌های مذکور به وسیله‌ی رایانه کنترل و تنظیم می‌شوند. به همین خاطر از دقت و سرعت مناسبی در کار برخوردار هستند.

گروه صنعتی سپیانی ارائه‌کننده‌ی اتوماسیون صنعتی زیمنس و اتوماسیون صنعتیplc می‌باشد. گروه صنعتی سپیانی بصورت کاملا تخصصی در زمینه‌ی مشاوره و راه‌اندازی خط تولید در کنار شما است. تا به بهترین شکل ممکن موفق به راه‌اندازی خط تولید موردنظر خود شوید. برای دریافت خدمات مهندسین و مشاورین گروه صنعتی سپیانی همین الان از طریق صفحه تماس با ما  اقدام کنید.

خط فراوری پیازداغ

آیا خط تولید و بسته‌بندی پیاز سرخ شده سودآور است؟

هنگامی که ایده‌ی راه‌اندازی یک خط تولید را در سر می‌پرورانیم. اولین سوالی که ذهن ما را درگیر خود می‌کند این است که آیا این خط تولید سودآوری مناسبی دارد یا نه؟ در خصوص خط تولید پیاز داغ باید گفت از جمله مشاغل پر سود و زود بازده میباشد. دلایل این میزان سود آوری و سرعت بازدهی را میتوان در علل زیر یافت:

  • نیاز به حجم بالای پیاز داغ در سراسر ایران
  • میزان بالای تولید پیاز در دنیا ( ایران رتبه‌ی 6 در تناژ تولید پیاز در جهان را دارد.)
  • دسترسی به پیاز در تمام فصول سال
  • قیمت مناسب پیاز در تمام فصول سال
  • سبک نوین زندگی در ایران که موجب شده‌تا تمایل به خرید پیاز داغ بسته‌بندی بالا رود.
  • تهیه‌ی آسان پیاز داغ در کلیه‌ی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها
  • قیمت مناسب پیاز داغ تولیدی
  • کاربری ساده دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده در خط تولید پیاز داغ
  • ظرفیت بالایی که در بازار برای فروش پیاز داغ وجود دارد.

 

حتما بخوانید:

معرفی انواع آبمیوه گیر صنعتی

صفر تا صد خط تولید ماسک پزشکی

 

ویژگی‌ها و مزایای خط تولید و بسته‌بندی پیاز داغ:

سیستم مورد استفاده در این خط برای پوست‌گیری نمودن پیاز سیستم فرایشی است که کمترین میزان ضایعات را به همراه دارد. همین موضوع صرفه‌ی اقتصادی کار را بیشتر می‌کند. مورد بعدی درباره دستگاه برش‌زن یا اسلایسر است. این تجهیز از بالابر مخصوص به خود به می‌برد. که همین امر سهولت کار را دو چندان می‌کند.

همینطور میتوان خط تولید پیاز داغ را برای ظرفیت‌های مختلف تنظیم نمود. ویژگی بعدی این خط تولید این است که تمام استانداردهای جهانی در این تجهیزات رعایت شده‌است. به همین دلیل محصول نهایی تولیدی از سطح کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. کیفیت نهایی محصول هر چه بالا تر باشد میزان فروش و بازاریابی بهتر خواهد بود.

 

حتما بخوانید:

آشنایی با تجهیزات وکیوم

دستگاه سیل چیست؟ انواع آن

 

قیمت خط تولید و بسته‌بندی پیاز داغ:

موارد زیادی هستند که در قیمت این خط تولید تاثیر گذار بوده و نقش دارند. اولین مورد آن که خط مورد نظر از چه ظرفیتی برخوردار باشد. آیا یک خط تولید صنعتی خریداری می‌شود یا خانگی و کوچک. دومین مورد تجهیزاتی است که در خط مورد استفاده قرار می‌گیرد و کیفیت این تجهیزات است. بنابراین بهترین راه برای برآورد هزینه و قیمت تماس با مشاورین ما در گروه صنعتی سپیانی می‌باشد.

 

حتما بخوانید:

صفر تا صد خط تولید رب گوجه‌فرنگی

صفر تا 100 خط تولید و بسته‌بندی خشکبار

 

موارد استفاده از پیاز داغ بسته‌بندی شده:

پیاز چه به صورت خام و چه به شکل پیاز داغ در سفره‌ها و غذاهای ایرانی جایگاه زیادی دارد. از پیاز داغ‌های بسته‌بندی  در:

  • خانه‌ها
  • رستوران‌ها
  • پاد‌گان‌ها
  • هتل‌ها
  • بیمارستان‌‌ها
  • و دیگر مراکز استفاده می‌کنند.

 

کلام آخر

خط تولید پیاز داغ با توجه به میزان مصرف بالای این ماده‌ی غذایی در سفره‌های ایرانی یک ایده‌ی بسیار مناسب برای شروع کسی و کار به حساب می‌آید. کار کردن با ماشین‌آلات مورد استفاده در این خط بسیار ساده بوده و نیازی به تخصص ویژه‌ای ندارد.

به همین دلیل در گروه مشاغل و خط تولید‌هایی بسیار پر طرفدار و محبوب به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خوب این خط تولید این است که می‌توان از آن در دو سطح خانگی و صنعتی راه اندازی کرد و هر دو خط تولید نیز از میزان بازده و راندمان بالا‌یی برخوردار خواهند بود. برای این منظور توصیه می‌شود تا با متخصصین و اشخاصی که در زمینه‌ی راه اندازی خط تولید تجربه دارند مشورت و مشاوره داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتس اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *