خطوط تولید

صفر تا 100 راه اندازی خط تولید

راه اندازی خط تولید

صفر تا 100 راه اندازی خط تولید

فرآیند تولید محصول موفق و کارآمد به جنبه‌های مختلفی بستگی دارد یعنی در دسترس بودن منابع، مکان، مدیریت کیفیت، نظارت بر فرآیند و غیره. یک طرح تولید کارآمد مطابق با مراحل مختلف فرآیند از برنامه‌ریزی تا بسته‌بندی محصول در حال تولید است. برگه اطلاعات امکانات تولید به یک استارت آپ یا شرکت کمک می‌کند تا با نگاه کردن به آن از منظری کل نگر که برنامه‌ریزی مفهومی، برنامه‌ریزی کلان و برنامه‌ریزی خرد را مشخص می‌کند، فرآیند راه اندازی خط تولید خود را تعریف و بهبود بخشد. با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا صفر تا 100 راه اندازی خط تولید را بدانید.

تجهیزات 10

مطالب مرتبط:

هزینه راه اندازی خط تولید صنعتی

پرسودترین خط تولید صنعتی در ایران

مجوز های لازم برای ساخت خط تولید صنعتی

چیدمان تولید/شناسایی فرآیند چیست؟

هدف این برگه کمک به یک استارت آپ برای تسهیل برنامه‌ریزی نحوه منبع و راه اندازی خط تولید و سایت تولید نسبی است. برنامه‌ریزی به منظور شناسایی یک مکان امکان پذیر، جلوگیری از ناکارآمدی تولید و افت تولید از ابتدا و ارائه یک محصول سالم به مشتریان مهم است. با به کارگیری آموخته‌های مختلف از این مثال، شرکت شما قادر خواهد بود گام‌های مهمی را برای جلوگیری از اشتباهات در تنظیم فرآیند تولید و طرح تولید خود شناسایی کند.

برای راه اندازی خط تولید، کارآفرینان باید به موارد زیر فکر کنند:

  • فرآیند تولید مناسب و فرآیندهای فرعی آن که به فناوری انتخابی تولید شده بستگی دارد.
  • سخت افزار (بعنوان مثال ماشین آلات) مورد نیاز و نیازهای مالی مربوطه
  • تاسیسات تولید و محل آن

توجه: مهم است که به فرآیند راه اندازی خط تولید از منظری کل نگر نگاه کنید که با یک مکان مناسب شروع می‌شود که نه تنها به تولید خدمت می‌کند. بلکه کل زنجیره تامین را یکپارچه می‌کند و برای توزیع نیز امکان پذیر است. اگر شرایط محلی برای راه اندازی خط تولید محلی مساعد نباشد. منبع ثالث یا راه اندازی یک کارخانه در یک کشور همسایه می‌تواند در نظر گرفته شود.

چرا فرآیند/طرح تولید برای کارآفرینان مهم است؟

محصولات تصفیه و ذخیره‌سازی اغلب در بازار محدود هستند. این نه تنها بدلیل عدم آگاهی مردم است. بلکه اغلب به این دلیل است که محصولات بسیار گران هستند و اجازه نمی‌دهند حاشیه‌های کافی به مشتریان مورد نظر برسد. از ابتدای تاسیس یک شرکت به بعد، بهره‌وری کلیدی است و همچنین باید راه اندازی یک واحد تولیدی را هدایت کند.

برای شروع راه اندازی خط تولید از ابتدا، شناسایی و برنامه‌ریزی مراحل مختلف در فرآیند تولید ضروری است و بر روی چیدمان یک تولید تأثیر می‌گذارد. این جزوه بینش عملی از جنبه‌هایی را که باید هنگام برنامه‌ریزی و راه اندازی سایت تولید در نظر گرفته شود، ارائه می‌دهد.

این طرح/فرآیند تولید برای چه کسانی جالب و مفید است؟

این برگه دستورالعمل‌هایی را برای استارت‌آپ‌ها، کارآفرینان (اجتماعی)، سازمان‌های غیردولتی و سایرین ارائه می‌دهد که قبلاً یک راه‌حل عملی (به مطالعه امکان‌سنجی) برای تحویل مواد تولیدی در نقطه استفاده (PoU) شناسایی کرده‌اند و در مرحله آماده‌سازی راه‌اندازی خط تولید هستند.

production line func

حتما بخوانید:

انواع نرم افزار های مدیریت تولید

مهمترین روش های افزایش بهره وری تولید

چگونه می‌توان یک فرآیند/طرح تولید را در عمل برنامه ریزی و تنظیم کرد؟

برنامه ریزی مفهومی، برنامه‌ریزی کلان و برنامه‌ریزی خرد یک فرآیند تولید و چیدمان آن

با توجه به عبارت “اگر نمی‌توانید کاری را که انجام می‌دهید به عنوان یک فرآیند توصیف کنید، نمی‌دانید چه کاری انجام می‌دهید” آشکار می‌شود که یک شرکت باید به وضوح بداند که فعالیت‌های اصلی آن چیست. برای شناسایی مراحل مختلف در فرآیند تولید یک شرکت، یک برنامه ریزی کامل بعنوان نقطه شروع توصیه می‌شود.

برنامه ریزی راه اندازی خط تولید را می‌توان در برنامه ریزی مفهومی، برنامه ریزی کلان و برنامه ریزی خرد متمایز کرد. برنامه ریزی مفهومی مناسب ترین فناوری برای تولید محصول را مشخص می‌کند، در سطح برنامه ریزی کلان مناسب ترین فرآیندها و برگه‌های اطلاعاتی برای تولید شناسایی می‌شوند. سپس برنامه ریزی خرد اجرای دقیق فرآیند شناسایی شده را تعیین می‌کند. برنامه ریزی راه اندازی خط تولید بر طرح تولید یک شرکت تأثیر می‌گذارد. مراحل کلی فرآیند در زیر ذکر شده است:

برنامه ریزی مفهومی:

  • مراحل مختلف تولید را که لازم است شناسایی کنید.
  • فرآیند دقیق را با مهندسان برنامه ریزی کنید.
  • فرآیند تولید را شناسایی کنید.
  • مشاوران فناوری/شرکت‌های آب موجود را برای حمایت از توسعه فرآیند شرکت خود در نظر بگیرید.

برنامه ریزی کلان:

خرید مواد تولیدی:

چک لیست سخت افزار: ماشین‌های مورد نیاز خود را فهرست کنید و از کجا می‌توانید آنها را خریداری کنید، اگر ماشین‌های مورد نیاز در زمینه شما در دسترس نیستند یا خیلی گران هستند – انعطاف پذیر باشید و به دنبال راه حل‌های جایگزین مناسب باشید که می‌توانند در محلی تهیه شوند.

تست/مدیریت کیفیت:

کنترل کیفیت در فرآیند تولید نیز یک عنصر کلیدی در تضمین اطمینان مشتری است که سیستم HWTS خریداری شده را فراهم می‌کند.

بسته بندی:

در مورد هدف، عملکرد، حفاظت، اثرات زیست محیطی و هزینه‌های محصول به این صورت فکر کنید:

  • هدف: نه تنها محصول به خودی خود نیاز به برآورده کردن ادراک مشتری دارد، بلکه بسته‌بندی باید به طور یکنواخت منعکس کننده و دارای ارزش برای مشتری باشد. جعبه طراحی زیبای Hydrologic بطور گسترده‌ای برای نگهداری وسایل خانه و غیره نگهداری می‌شود.
  • عملکرد: بسته‌بندی علاوه بر این می‌تواند بعنوان پلت فرم اطلاعاتی برای توضیح استفاده از محصول عمل کند یا شامل اطلاعات اضافی درباره شرکت، خدمات مشتری و غیره باشد. به خاطر داشته باشید که مشتریان ممکن است بیسواد باشند – کار با پیکتوگرام‌ها ایده خوبی است و عملکرد را افزایش می‌دهد.
  • محافظت: بسته‌بندی محصول شما باید از HWTS محافظت کند، بخاطر داشته باشید که تحویل به مناطق روستایی ممکن است زمان بر باشد و باید برای این گونه‌ها امکان پذیر باشد. یک گاوصندوق بسته‌بندی با کیفیت هزینه دارد زیرا محصولات به راحتی نمی‌شکنند و درک محصول و رضایت مشتری را افزایش نمی‌دهند. برای اطمینان از حفاظت، توصیه می‌شود گزینه‌های مختلف را در این زمینه آزمایش کنید.
  • تأثیرات زیست محیطی: جنبه تأثیر زیست محیطی را در نظر داشته باشید. محصول باید با تمام معیارهایی که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، مطابق با محیط زیست باشد.
  • هزینه‌ها: تعادل بین محصولات کیفی و آرزویی را تحت محدودیت هزینه‌ها حفظ کنید. برای تعیین محدودیت‌های هزینه بسته‌بندی خود می‌توانید تجزیه و تحلیل تمایل به پرداخت و معیار بازار را انجام دهید.

برنامه ریزی کلان

ذخیره سازی:

به سوالات زیر فکر کنید:

  • فضای ذخیره سازی چگونه باید باشد (در محل شرکت یا خارجی)؟
  • کدام سازمان ذخیره سازی و ترتیب بایگانی منطقی و کارآمد است؟
  • چگونه تعداد محصولات تولید شده را ردیابی می‌کنید و می‌دانید چقدر ذخیره و موجود است (حسابداری)؟

برای داخلی کردن و (نیمه) خودکار کردن فعالیت‌های انبار، راه‌حل‌های نرم‌افزاری مختلفی برای پشتیبانی از مدیریت انبار شما وجود دارد:

  • عملیات یکنواخت انبار
  • انبارداری و مدیریت موجودی
  • پیاده سازی مدیریت انبار

برنامه ریزی خرد:

فرایند تولید:

برای تسهیل شرح فرآیند تولید دقیق شما، می‌توان از روش نقشه برداری فرآیند استفاده کرد. مثالی از این امر طرح تولید کلر فناوری و اقدام برای پیشرفت روستایی (TARA) در هند است.

برای ساختار واضح تولید خود، لازم است موارد زیر را شناسایی کنید. هنگامی که فرآیند تولید به وضوح ترسیم شد، مواد لازم مختلف (منابع، برگه‌های اطلاعات، قطعات یدکی و غیره) برای تولید و همچنین تنظیم فرآیند باید جستجو شود. برای اجرای سفت و سخت این مورد باید موارد زیر رعایت شود:

  • مواد را فهرست کنید و بفهمید، کجا و تحت چه شرایطی باید خرید کنید.
  • آیا عرضه قابل پیش بینی است؟
  • مقایسه منبع اطلاعات شخص ثالث

رویه راه اندازی یک کارخانه تولیدی را می‌توان با جستجوی یک مرکز تولید یک گام فراتر برد. از این چک لیست استفاده کنید که به شناسایی مکان تاسیسات شما کمک می‌کند.

اطلاعیه عمومی:

زمان عامل در راه اندازی یک تولید بسیار حیاتی است. نه تنها ساخت تاسیسات، بلکه برنامه ریزی، آزمایش، کنترل کیفیت و بهبود فرآیند تولید به این ترتیب زمان بر است تا محصول در نهایت تحویل داده شود. بر این اساس باید زمان کافی تا زمان عرضه محصول در نظر گرفته شود. این واقعیت دلالت بر پیامدهای پولی دارد (مقایسه مالی و برنامه ریزی). موارد ذکر شده در بالا باید در طول برنامه ریزی تجاری و طراحی طرح کسب و کار شما در نظر گرفته شود.

نکات طلایی برای راه اندازی خط تولید

نکات خط تولید 3

حتما بخوانید:

قیمت خط تولید لبنیات

طراحی و راه اندازی خطوط تولید لبنیات

بدانید چه چیزی درست می‌کنید!

ممکن است برای شما عجیب باشد که مردم خط تولید را بدون درک کامل محصول خود مدیریت کنند. اما واقعیت این است که اصول مدیریت خط تولید همیشه مستلزم شناخت محصول نهایی از درون نیست.

عجیب، اما واقعی است! با این حال، این بدان معنا نیست که شما نباید محصول و مراحل تولید آن را از نزدیک بشناسید. وقتی ایده خوبی در مورد آنچه محصول نهایی قرار است بدست آورد داشته‌باشید، ممکن است متوجه شوید که باید بخش‌های خاصی از فرآیند تولید را تغییر دهید.

اول ایمنی

در کارخانه‌هایی که معمولاً از خطوط تولید استفاده می‌کنند. خطرات ایمنی دیوانه‌وار وجود دارد. شما باید استفاده از ماشین آلات سنگین را در نظر بگیرید. دست زدن به مواد نیز می‌تواند خطرناک باشد. و هنگامی که یک اتاق بزرگ پر از افرادی دارید که در کنار وسایل برقی کار می‌کنند، می‌توانید خطرات آتش سوزی را مشاهده کنید. بعنوان مسئول این خط تولید، اولویت شما کسب سود نیست. اولویت شما این است که مطمئن شوید کارمندانتان هر روز بدون آسیب به خانه می‌آیند. تحقیقات خود را در مورد مدیریت ایمنی کارخانه انجام دهید.

مقابله با بارهای سنگین

وقتی صحبت از سلامت و ایمنی کارخانه به میان می‌آید. در مورد این موضوع بسیار ساخته خواهد شد. اما شما فقط نیازی به در نظر گرفتن تلفاتی ندارید که اقلام سنگین بر کارمندانتان وارد می‌کند. اگر با بارهای سنگین سر و کار دارید، باید مطمئن شوید که تجهیزاتی که استفاده می‌کنید برای آنها آماده است!

بعنوان مثال، قرار دادن بلبرینگ فلنج بر روی باربرها و تسمه نقاله می‌تواند حمل و نقل اقلام سنگین را سرعت بخشد. همچنین بسرعت بخشیدن به کارها کمک می‌کند. این چیزهایی است که اکنون باید در نظر بگیرید! انجام چنین تغییراتی در ماشین آلات شما ممکن است ضروری باشد. بار بسیار سنگین می‌تواند به ابزار شما آسیب جدی وارد کند. و به ما اعتماد کنید، تعمیر یا جایگزینی یک دستگاه حمل و نقل آسان یا ارزان نیست!

موجودی خود را پیگیری کنید.

این حیاتی است که از همان ابتدا موجودی خود را از درون به بیرون بشناسید. شما نمی‌خواهید خود را در موقعیتی قرار دهید که فرآیندی را شروع کرده‌اید تا در نیمه راه متوجه شوید که آیتم‌های مناسبی ندارید. ذخیره مجدد انبارها در صورت تمام شدن منابع خاص، اغلب با خدمات تحویل مدرن بسیار سریع است.

تعمیر و نگهداری را در کنترل خود داشته باشید.

اگر قبلاً خط تولید خود را خودکار کرده‌اید. برای ماندگاری تجهیزات شما، مراقبت از تعمیر و نگهداری کاملاً ضروری است. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه از تجهیزات شما در برابر خرابی و خرابی قطعات محافظت می‌کند. هر قطعه از تجهیزات بسته به نوع و مدل آن، برنامه تعمیر و نگهداری متفاوتی خواهد داشت. بنابراین حتماً دفترچه راهنمای تجهیزات را در یک مکان مرکزی نگه دارید تا در صورت نیاز به آنها اشاره کنید.

maintenance 0

تعمیر و نگهداری ماشین معمولا شامل چه‌چیزی است؟

  • بررسی‌های معمول
  • تعویض قطعات قدیمی یا فرسوده
  • تمیز کردن چربی قدیمی و جایگزینی آن با گریس تازه
  • تعویض فیلترها
  • کارهای رنگ آمیزی
  • تعویض باتری ها

چه هر سه ماه یا یک بار در سال، رعایت برنامه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات به ماشین‌های شما امکان می‌دهد تا حد امکان کارآمدتر کار کنند. به علاوه، تعمیر و نگهداری منظم باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما برای خرید تجهیزات جدید می‌شود.

 

حتما بخوانید: اهمیت تعمیر و نگهداری خطوط تولید

 

جمع بندی:

در مقاله امروز سپیانی به صفر تا 100 راه اندازی خط تولید پرداختیم. مقاله را با فرآیندهای لازم برای راه اندازی خط تولید شروع کردیم و در ادامه نکات طلایی راه اندازی خط تولید را مرور کردیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با راه اندازی خط تولید دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید.

همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه و لبنیات ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ و فرم درخواست مشاوره با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *