تجهیزات, خطوط تولید

قیمت خط تولید خوراک دام و طیور

قیمت خط تولید خوراک دام

قیمت خط تولید خوراک دام و طیور

راه اندازی خط تولید خوراک دام و طیور یکی از جنبه‌های بسیار سودآور کشاورزی تحت دامداری است. برای اینکه بتوانید در کسب و کار مرغداری خود به حداکثر نتیجه برسید، نیاز است تجهیزات خاصی داشته باشید. برای کسانی که در حال راه اندازی یک تجارت مانند خط تولید خوراک دام و طیور هستند یا هنوز در مرحله برنامه‌ریزی هستید، مقاله امروز سپیانی برای شما ارزشمند خواهد بود. علاوه بر خط تولید دام و طیور خط تولید صنایع زیادی را می‌توانید در سایت سپیانی بررسی کنید. بدون اتلاف وقت، در ادامه لیستی جامع از تجهیزات خط تولید خوراک دام و طیور و موارد استفاده آنها ارائه کردیم.

دستگاه پلیت ساز

حتما بخوانید:

قیمت مکمل خوراک دام و طیور

راه اندازی خط تولید مکمل دام و طیور

راه اندازی خط خوراک دام و طیور از صفر

 

تجهیزات خوراک دام و طیور و موارد استفاده از آنها:

1-تجهیزات آب

آبخوری شیشه‌ای:

این نوع آبخوری‌ها دایره‌ای شکل بوده و دارای دو محفظه یعنی کوزه برای پر کردن آب و تشتک برای رساندن آب می‌باشد. حوضچه‌هایی با قطرهای مختلف در دسترس هستند (قطر 10، 12، 14 و 16 اینچ). یک گریل جداگانه برای جلوگیری از ورود پرندگان به داخل آب موجود است.

آبگرمکن اتوماتیک نوع زنگ:

اینها از پلاستیک با ضربه بالا به شکل زنگ ساخته‌شده‌اند که معمولاً برای این منظور از خط لوله جداگانه آویزان می‌شوند. این نوع آبخوری‌ها بر جریان آب کنترل دارند و سطح آب مورد نیاز را همیشه حفظ می‌کنند. جریان مداوم آب وجود خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که آب در طول روز برای پرندگان در دسترس است.

ارتفاعی که آب در آن در دسترس است را می‌توان براحتی با مکانیزم گیره‌ای ساده تنظیم کرد و سرعت جریان آب توسط یک شیر (به فنر) قابل تنظیم است. آبخوری‌های پلاستیکی رنگ روشن (قرمز، آبی) خواهند داشت و از این رو انتظار می‌رود لایه ها، به‌ویژه جوجه‌ها را به آب جذب کنند.

تعداد زنگوله‌ها = 1.3*(محیط ÷ فضای نوشیدنی)

آبخوری نوک پستان:

این دستگاه را می‌توان هم در بستر عمیق و هم در سیستم قفس استفاده کرد. هنگامی که در سیستم بستر عمیق استفاده می‌شود، با فنجان زیر نوک پستان متصل می‌شود تا از خیس شدن مواد بستر جلوگیری شود. این آبخوری‌ها شبیه نوک پستان هستند و با فشار دادن آنها قطرات آب بیرون می‌آید.

آنها را می‌توان برای همه انواع و کلاس‌های پرندگان استفاده کرد، اما بیشتر در قفس‌های تخمگذار استفاده می‌شود. یک آبخوری نوک سینه در هر قفس 3 لایه کافی است.

آبخوری دستی:

در مورد جوجه‌ها در هفته اول جوجه‌ریزی از آبخوری‌های دستی استفاده می‌شود. از آنها همچنین بعنوان “چشمه خوار” یاد می‌کنند، زیرا در صورت وجود فواره، آب از سوراخ‌ها خارج می‌شود. مزیت اصلی نوشیدنی‌های دستی سهولت دادن ویتامین‌ها و سایر پروبیوتیک‌ها / داروها / واکسن‌ها از طریق آب است.

آبخوری‌های دستی با پایه ساخته شده از پلاستیک با ضربه بالا در رنگ‌های روشن (قرمز یا آبی) موجود است. چیدمان آبخوری‌ها در فاصله مساوی 0.6 متر بین هر دو فیدر و فیدر و آبخوری.

 

حتما بخوانید: تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید خوراک دام و طیور

 

2. تجهیزات تغذیه

فیدرها:

فیدرها تجهیزاتی هستند که در تغذیه پرندگان استفاده می‌شوند. غذا در دانخوری رسوب می‌کند و پرندگان از آن تغذیه می‌کنند. مقدار دانخوری‌های ارائه شده برای مرغداری باید با توجه به تعداد پرندگان موجود باشد. مهم است که همیشه دانخوری‌ها را تمیز نگه دارید تا از سلامت پرندگان اطمینان حاصل کنید.

فیدر خطی:

اندازه‌های مختلف فیدر خطی با حفاظ موجود است. تعداد فیدرهای خطی = (2*طول فیدر) ÷ فضای فیدر با تمام اندازه گیری‌ها بر حسب سانتی متر. برای تنظیم ارتفاع فیدر نیز پیش بینی شده است. فیدرهای خطی معمولاً از آهن گالوانیزه ساخته می‌شوند. با این حال می‌توان آن را از هر ماده محلی در دسترس مانند چوب، بامبو و… نیز ساخت. مقرراتی برای ثبات و تنظیم ارتفاعی که فیدر در آن قرار می‌گیرد باید در طراحی آن در نظر گرفته شود. پرندگان می‌توانند در دو طرف تغذیه کننده خطی بایستند.

کل فضای فیدر موجود = طول*2

فیدر دایره‌ای:

این فیدرهای نیمه‌اتوماتیک هستند و می‌توانند 5 تا 7 کیلوگرم خوراک را در یک زمان در مخروط خود نگه دارند. خوراک به آرامی توسط گرانش به پایین تحویل داده می‌شود. همچنین برای جلوگیری از هدر رفتن می‌توان آن را با گریل‌های خوراک متصل کرد.

اینها از پلاستیک سطح بالا ساخته شده‎‌‌اند و معمولاً برای این منظور از سقف / خرپا سقف یا از خط لوله جداگانه آویزان می‌شوند. اینها همچنین به عنوان “فیدرهای آویزان” نامیده می‌شوند. این دانخوری‌ها در ظرفیت‌های مختلف موجود هستند و در صورت پر شدن کامل، بسته به سن و تعداد تغذیه از آنها، بین 4 تا 7 روز کافی است. ارتفاعی که در آن خوراک در دسترس است را می‌توان براحتی با مکانیزم گیره ساده تنظیم کرد.

دانخوری‌های پلاستیکی رنگ روشنی دارند (به طور کلی قرمز یا آبی) و از این رو انتظار می‌رود لایه‌ها، به ویژه جوجه‌ها را برای تغذیه جذب کنند.

تعداد فیدرهای آویز = 1.3* (محیط ÷ فضای فیدر) با تمام اندازه‌ها بر حسب سانتی‌متر

در مقایسه با تغذیه خطی، 30 درصد پرندگان بیشتری را می‌توان در دانخوری آویزان جای داد.

جعبه شن پوسته:

از آن برای تامین شن صدفی به پرندگان لایه بعنوان منبع مکمل کلسیم استفاده می‌شود.

فیدر اتوماتیک:

در مورد دانخوری اتوماتیک، خوراک در تمام طول سالن مرغداری توسط آغوش‌های مخصوص تغذیه با دستگاه‌های مارپیچ یا زنجیره ای برای انتقال خوراک از سطل‌های خوراک به انتهای دیگر تامین می‌شود. اینها با برق کار می‌کنند و ارتفاع فیدر بسته به سن پرندگان قابل تنظیم است.

بخاری یا برودر:

تنظیم دمای مرغداری به ویژه در هوای سرد ضروری است. بخاری یا پرورش دهنده تجهیزاتی است که در تنظیم و افزایش دمای مرغداری استفاده می‌شود. این به گرم نگه داشتن پرندگان در هنگام سردی هوا کمک می‌کند.

اجاق ذغالی:

اینها در مکانهایی که برق در دسترس نیست یا پرهزینه است و قطع برق بسیار رایج است استفاده می‌شود. این اجاق‌ها با بشقاب‌ها یا تابه‌ها پوشانده می‌شوند تا گرما را در منطقه پرورش نگه دارند.

دستگاه جوجه‌کشی گازی:

گاز طبیعی، ال‌پی‌جی یا متان به عنصر گرمایشی متصل می‌شود که 3 تا 5 فوت بالاتر از جوجه آویزان می‌شود تا گرما را تامین کند. برای انعکاس گرما به سمت جوجه‌ها با بازتابنده‌های نوع سایبان متصل شده‌است.

لامپ‌های مادون قرمز:

این یک لامپ خود منعکس کننده است و از این رو نیازی به بازتابنده روی لامپ‌ها نیست. لامپ‌های 150 و 250 وات برای تامین گرمای کافی به ترتیب به 150 و 250 جوجه در دسترس هستند.

بازتابنده نور:

این بازتابنده‌ها Hovers نامیده می‌شوند. اینها منعکس کننده گرما و نور هستند. این شناورها بصورت تخت مجهز به المنت گرمایشی، مکانیزم گرمایش و لامپ پیلوت هستند و در برخی موارد دماسنج نیز برای ثبت دما وجود دارد. به طور کلی آنها به جای آویزان شدن از سقف با پایه‌هایی در هر چهار گوشه نصب می‌شوند.

خط خوراک دام 2

حتما بخوانید:

بهترین برند خوراک دام و طیور چیست؟

مجوزهای لازم برای ساخت خط تولید صنعتی

 

 

سایر تجهیزات خط تولید خوراک دام و طیور:

ماشین جوجه کشی:

این وسیله‌ای است که برای جوجه‌کشی تخم‌ها استفاده می‌شود. جوجه‌کشی تخم با دستگاه جوجه کشی را می‌توان وسیله‌ای برای جوجه کشی تخم‌ها به روشی غیر طبیعی توصیف کرد. این وسایل زمانی قابل استفاده هستند که تخم‌های زیادی برای جوجه‌ریزی وجود داشته باشد.

جعبه جوجه:

جعبه جوجه وسیله‌ای است که در آن پرندگان برای تخم گذاری نگهداری می‌شوند. یک سینی تخم مرغ رول شده به آن وصل شده‌است تا زمانی که تخم‌ها گذاشته می‌شوند دور شوند و پرندگان تخم‌ها را زیر پا نگذارند. این تجهیزات خاص به جلوگیری از آسیب تخم مرغ کمک می‌کند.

تله مگس:

تله مگس وسیله‌ای است که برای کنترل تعداد مگس در اطراف مرغداری استفاده می‌شود. این دستگاه به مرغدار کمک می‌کند تا تعداد مگس‌ها را در طیور کاهش دهد.

انگشت لاستیکی مرغدار:

این تجهیزاتی است که برای دستگاه پانسمان مرغ استفاده می‌شود. این دستگاه انگشتان لاستیکی به صفحه پایین و کناری دستگاه پانسمان ثابت می‌شوند تا در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی جوجه پانسمان تولید شود.

سینی تخم مرغ:

این وسیله ای است که برای تخم گذاری استفاده می‌شود. این دستگاه درست مانند نام، یک وسیله سینی مانند است که در آن تخم مرغ‌ها برای نمونه‌گیری قرار می‌گیرند.

کنترلر جوجه کشی طیور:

کنترلر جوجه‌کشی طیور تجهیزاتی است که برای کنترل دستگاه جوجه‌کشی و تایمر شمار استفاده می‌شود. این دستگاه وضعیت دما و رطوبت دستگاه جوجه کشی را نشان می‌دهد.

فن تهویه:

فن تهویه تجهیزاتی است که برای اطمینان از حداکثر تهویه در مرغداری استفاده می‌شود. همچنین این دستگاه شامل تجهیزاتی است که برای کاهش دمای مرغداری در هوای گرم استفاده می‌شود.

لانه تخمگذار:

لانه تخم گذاری یکی دیگر از تجهیزاتی است که به پرندگان برای تخم گذاری کمک می‌کند. یکی از مزایای این دستگاه افزایش بهره‌وری تخم مرغ در طیور می‌باشد.

مقیاس تخم مرغ:

این وسیله‌ای است که برای توزین وزن تخم مرغ استفاده می‌شود. این دستگاه به مرغدار کمک می‌کند تا تخم‌هایی را که برای جوجه کشی به اندازه کافی بارور هستند، بشناسد زیرا فرض بر این است که یک تخمک با وزن کم آن چیزی که برای تشکیل جوجه لازم است را ندارد.

ماشین شستشوی تخم مرغ:

ماشین لباسشویی تخم مرغ، تجهیزاتی است که از پودری به نام پودر شستشوی تخم مرغ استفاده می‌کند. آب به ماشین لباسشویی تخم مرغ اضافه می‌شود و سپس پودر شستشوی تخم مرغ نیز اضافه می‌شود. از این دستگاه برای شستن تخم مرغ قبل از زایمان استفاده می‌شود.

ظروف آب و نوشیدنی:

آب تمیز برای رشد و هضم در پرندگان نیز مانند انسان مورد نیاز است. بنابراین آبخوری‌ها تجهیزاتی هستند که برای تامین آب پرندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای جلوگیری از بیماری باید اطمینان حاصل کنید که نوشیدنی‌ها بطور مرتب شسته‌می‌شوند.

قفس:

از این تجهیزات مرغداری برای نگهداری پرندگان استفاده می‌شود. قفس‌ها تجهیزات مرغداری مناسب برای پرورش طیور در مقیاس کوچک هستند.

دستگاه پر کردن:

این وسیله‌ای است که برای پر کردن پرندگان پس از کشتار استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه پر کردن، پر کردن مرغ را آسان تر، تمیز و بهداشتی می‌کند.

در نهایت استفاده از لباس‌های محافظ برای انسان بسیار ضروری است. برای جلوگیری از انتقال یا آلودگی از پرندگان به انسان یا از انسان به پرندگان، لباس‌های محافظ ویژه مانند کلاه مو، آستین یکبار مصرف، چکمه و روپوش مورد نیاز است. همچنین، مهم است که اطمینان حاصل شود که بازدیدکننده قبل از دست زدن به پرندگان، دست‌های خود را ضدعفونی می‌کند.

 

حتما بخوانید:

دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خوراک دام و طیور 

مجوزهای لازم برای ساخت خط تولید صنعتی

 

جمع بندی:

در مقاله امروز سپیانی به قیمت خط تولید خوراک دام و طیور پرداختیم. در ابتدا ماشین آلات مختلف خط تولید دام و طیور را بررسی کردیم و مقاله را با قیمت این تجهیزات به پایان رساندیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با قیمت خط تولید خوراک دام و طیور دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق فرم درخواست مشاوره و واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *