تجهیزات, خطوط تولید

ماشین آلات و دستگاه های خط تولید چای خشک

دستگاه بسته بندی چای

آشنایی با ماشین آلات خط تولید چای خشک

چای یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. در سرتاسر جهان، چای با برندهای متعددی به بازار عرضه می شود. در مقاله امروز سپیانی به طرز تهیه چای، نحوه استفاده از دستگاه چای خشک کن برای خشک کردن آن و ماشین آلات خط تولید چای خشک می پردازیم.

برای هزاران سال، چای یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین اقلام بوده است. بر اساس افسانه‌های متعدد، چینی‌ها موفق به کشف چای شدند. طبق این افسانه‌ها، چینی‌ها برای اولین بار در قرن چهارم میلادی چای را کشف کردند. یکی از اولین گیاهان دارویی که احتمالاً بعنوان یک اقدام متقابل برای گیاهان سمی مورد استفاده قرار گرفت، چای بود. سعی شده‌است در این مقاله که در مورد روش خشک کن چای و دستگاه چای خشک کن است هر مرحله از فرآیند خشک کردن چای بطور کامل توضیح داده شود. بر اساس نظرسنجی‌ها، چای محبوب‌ترین نوشیدنی است و پس از آن قهوه. بزرگترین تولیدکنندگان چای در جهان عبارتند از: چین، هند و سریلانکا. جالب است بدانید که 1500 نوع مختلف چای در 29 کشور تولید و فروخته‌میشود.

چای کیسه ای 2

مطالب مرتبط:

دستگاه تی بگ زن و انواع آن

دستگاه بسته‌بندی ساشه چیست؟ کاربرد آن

 

انواع چای:

چای سیاه، چای سبز و چای اولانگ سه دسته‌ای هستند که چای را میتوان به آنها تقسیم کرد. این گونه‌های متفاوت چای به روش‌های مختلفی ساخته‌میشوند. در این مقاله بسیاری از انواع تجهیزات تولید چای مورد بررسی قرار می گیرد.

دستگاه چای خشک کن:

سفارش مشتریان میوه خشک کن مشخص می‌کند که دستگاه خشک کن چای چند سینی دارد که ظرفی از فولاد گالوانیزه یا ضد زنگ است. در نتیجه دمیدن هوا توسط دمنده‌های دستگاه خشک کن، همه این سینی‌ها مشبک هستند. هوا حرکت می‌کند و سینی توری برای این عملیات بسیار مهم است. هوا در کل سینی جریان دارد.

تولید چای سبز توسط دستگاه چای خشک کن:

آمریکای جنوبی و ژاپن اصلی‌ترین مناطقی هستند که این نوع چای در آن مصرف میشود. تا 70 درصد آب در برگ های تازه چای وجود دارد. برگ های چای سبز را روی سینی ها پهن می‌کنند و قبل از خشک شدن می‌گذارند در هوای آزاد با دمای 25 تا 30 درجه پژمرده‌شوند. با این کار آب میله‌ها نصف میشود.

سرخ کردن عمیق یا بخارپز کردن هر دو میتواند بعنوان یک روش میکروب‌کش استفاده شود. این روش برای توقف فعالیت آنزیم‌ها، به ویژه اکسیداسیون تنظیم شده است. معمولاً در دمای 400 درجه سانتیگراد هنگام سرخ کردن تابه برای از بین بردن رطوبت تا 10 درصد استفاده میشود. فرآیند خشک کردن با هوای گرم با دمای 110 تا 120 درجه سانتیگراد آغاز میشود. چای باید در لایه‌هایی به ضخامت 20 میلی متر تبخیر شود. در واقع می توان از هوای 150 درجه سانتیگراد استفاده کرد. برگ‌ها را باید قبل از شروع فرآیند خشک کردن در تابه‌ای که با دمای 150 درجه به مدت 30 دقیقه گرم شده است، هم زد تا لبه‌های آنها قهوه‌ای و سفت نشود. دمای تابه را به 100 درجه کاهش دهید و 60 تا 90 دقیقه دیگر به خشک کردن ادامه دهید تا رطوبت به 10 درصد برسد.

تولید چای سیاه توسط دستگاه چای خشک کن:

برگ‌های چای انتخاب شده روی سکوهای مشبک پهن می‌شوند تا به مدت ده ساعت آب را جذب کنند که رطوبت آن‌ها را کاهش می‌دهد. آب باقیمانده در مرحله بعد تا 10 درصد تخلیه میشود و پس از آن خشک میشوند. بدنبال آن، برگ‌ها به محض کوبیدن چای، تخمیر شروع می شود و تا سیاه شدن برگ ها ادامه می‌یابد. به مدت دو تا سه روز، برگ‌ها را در سینی‌ها قرار می دهند تا تخمیر به پایان برسد. این پروسه به مدت دوازده ساعت ادامه دارد.

انواع دستگاه چای خشک کن:

انواع با سینی‌های متعدد: یک نوع خشک کن دارای چهار سطح سینی است که مساحتی بین 1-2 متر مربع را پوشش می‌دهد. برق یا هوای گرم بعنوان منابع انرژی آن عمل می‌کند. این محصول از برگ های مرطوب چای که در طبقه بالا قرار گرفته و در سینی پایینی قرار می‌گیرد بدست می‌آید.

خشک کن شاتر: این نوع خشک کن شبیه خشک کن های چند سینی است، با این تفاوت که بجای آن شش سطح کرکره دارد. بسته به ظرفیت، این خشک کن را میتوان تغییر داد.

خشک کن با استفاده از تسمه نقاله: بجای صفحات چرخان، این خشک کن از تسمه برای خشک کردن چای استفاده می کند. در فرآیند خشک کردن از بخار بسیار داغ استفاده می شود. خشک کردن ممکن است بیش از 20 متر مربع فضا را اشغال کند.

بسته بندی چای 4

دستگاه بسته بندی کیسه چای:

دستگاه بسته‌بندی کیسه‌ای چای یا دستگاه پرکن و آب بندی چای کیسه ای به طور خاص برای بسته‌بندی خودکار چای های مختلف مانند چای سبز، دمنوش‌های گیاهی، چای سیاه، چای گل، چای معطر، چای علف لیمو و… طراحی شده‌است. این دستگاه میتواند بطور کامل عملکرد کامل خط تولید چای مانند توزین، پر کردن، ساخت کیسه و آب بندی آن را انجام دهد. همانطور که همه ما میدانیم، دستگاه‌های بسته بندی چای کیسه ای زیادی از تولید کنندگان دستگاه های بسته‌بندی چای در بازار وجود دارد. بنابراین، خرید دستگاه بسته‌بندی چای قابل اعتماد برای ما دشوار است. در بخش دوم این مقاله به تعریف، انواع، ویژگی‌های عملکرد، مزایا و نکات خرید دستگاه بسته‌بندی چای میپردازیم.

دستگاه بسته‌بندی چای چیست؟

به زبان ساده، دستگاه بسته بندی چای برای بسته‌بندی انواع محصولات چای طراحی و ساخته میشود. علاوه بر این، از دستگاه بسته‌بندی چای میتوان برای بسته‌بندی بسیاری از محصولات دیگر مانند قهوه آسیاب شده، سبزی، نمک، شکر و… استفاده کرد. دستگاه بسته‌بندی چای کیسه‌ای اتوماتیک از تجهیزات مهم و ضروری برای کارخانه‌های چای سازی میباشد.

چرا به دستگاه بسته بندی چای کیسه ای نیاز است؟

یک دستگاه بسته بندی چای کیسه ای یک سرمایه گذاری بزرگ برای یک تاجر کوچک است. پس چرا به دستگاه بسته بندی کیسه ای چای نیاز داریم؟ به عبارت دیگر مزایای دستگاه بسته بندی چای اتوماتیک چیست؟ پس از صحبت با برخی از صاحبان کارخانه های تولید چای، به دلایل مختلفی رسیدیم.

بهره‌وری فوق العاده

با توسعه سریع جامعه، کارخانه‌های تولید چای باید بهره‌وری را برای صرفه‌جویی در هزینه و حفظ رقابت بهبود بخشند. دستگاه بسته بندی کیسه چای اتوماتیک میتواند نیازهای بزرگ تولیدی را برآورده کند. بعنوان مثال این دستگاه میتواند تا 3600 کیسه چای را به مدت یک ساعت بسته‌بندی کند. این عملکردی باور نکردنی و بسیار کارآمد است.

استانداردهای بالای بهداشتی

دستگاه بسته‌بندی کیسه چای از فولاد ضد زنگ با درجه مواد غذایی استفاده می‌کند. این ماده هیچ ضرری برای انسان ندارد. علاوه بر این، مواد فولادی ضد زنگ برای تمیز کردن و نگهداری آسان و راحت است.

برای مصرف کنندگان جذاب تر است.

امروزه توجه مصرف کنندگان نه تنها به کیفیت و قیمت محصولات چای، بلکه به طراحی و ظاهر بسته‌بندی محصولات چای نیز معطوف است. یک طراحی خوب و عالی میتواند مشتریان بیشتری را به فروشگاه و بازار جذب کند. و دستگاه بسته‌بندی کیسه ای چای میتواند به این مهم دست یابد و همچنین میتواند برند شما را گسترش دهد.

کارکرد آسان

با اتخاذ یک سیستم کنترل پیشرفته PLC و صفحه نمایش لمسی بزرگ دستگاه بسته‌بندی چای اتوماتیک کاربر پسند است و کارکرد و نگهداری آن بسیار آسان است.

کاهش هزینه عملیاتی بالا

بدون شک استفاده از تجهیزات بسته‌بندی چای نیاز به نیروی انسانی را کاهش میدهد. در عین حال، کارایی دستگاه حداقل ده برابر انسان است و هرگز نمیتواند خسته شود و اشتباه کند. شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی با این دستگاه کسب درآمد کنید. بنابراین در درازمدت، دستیابی به فرآیند تهیه و بسته‌بندی چای کاملاً اتوماتیک بهترین انتخاب برای کارخانه‌های شما است.

چای کیسه ای 4

مطالب مرتبط:

دستگاه ترموفرمینگ چیست؟ کاربرد آن

دستگاه شیرینگ (شیرینگ پک) چیست؟

 

چند نوع دستگاه بسته‌بندی چای وجود دارد؟

برای نیازهای مختلف بسته‌بندی چای، ما انواع دستگاه های بسته‌بندی چای را برای شما ارائه کردیم:

  • دستگاه بسته‌بندی چای با کیسه داخلی
  • دستگاه بسته‌بندی چای با پاکت بیرونی
  • دستگاه بسته‌بندی چای با برچسب
  • دستگاه بسته‌بندی چای کیسه ای هرمی

دستگاه های بسته‌بندی چای مختلف برای بسته‌بندی های مختلف استفاده میشود. بعنوان مثال دستگاه بسته بندی چای کیسه ای هرمی بسته‌بندی های چای هرمی شکل را تولید می‌کند. کیسه چای ممکن است از کاغذ، مواد نبافته، نایلون یا سایر مواد زیست تخریب پذیر تشکیل شده‌باشد. این دستگاه چای برای بسته‌بندی چای سبز، دمنوش فلو، چای گیاهی و قهوه بصورت کیسه‌ای محبوب است. این بسته‌بندی چای دارای برچسب، ایمنی و بهداشت می‌باشد و تقاضای زیادی در بازار دارد.

 

حتما بخوانید:

دستگاه بسته‌بندی پیلوپک

ماشین‌آلات و دستگاه‌های لیبل زن اتوماتیک

 

جمع بندی:

در این مقاله دستگاه بسته‌بندی چای و انواع و مزایای دستگاه بسته‌بندی چای را بطور واضح تعریف کرده‌ایم. قبل از خرید دستگاه بسته‌بندی کیسه ای چای، باید بدانید که بودجه شما چقدر است و نیازهای تولید شما چیست. پس از مشخص کردن این موارد، می توانید دستگاه بسته‌بندی چای مناسب را متناسب با پروژه خود انتخاب کنید.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با ماشین آلات تولید چای خشک دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های مذکور و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه و لبنیات سایت ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *