اتوماسیون صنعتی, تجهیزات, تعمیر و نگهداری

ماشین لباسشویی تونلی

ماشین لباسشویی تونلی

آشنایی با ماشین لباسشویی تونلی

طیف وسیع و متنوعی از تجهیزات تولید، بسته‌بندی و حمل و نقل روزانه در ماشین لباسشویی های تونلی صنعتی از پالت‌ها و ظروف گرفته تا قالب‌های شکلات و انواع پنیر شستشو میشود. محصولات بزرگ و کوچک، محصولات استاندارد یا محصولات متنوع‌تر: میتوانید همه‌چیز را در ماشین لباسشویی تونلی بشویید. سیستم شستشوی چرخشی منحصربفرد حتی سخت‌ترین آلودگی‌ها را از بین میبرد. برای یک سرویس لباسشویی تجاری در مقیاس بزرگ و سازگار با محیط زیست، فناوری شستشوی تونل یک تغییر دهنده قواعد بازی است. ماشین‌های شستشوی تونل با آب کمتر، انرژی کمتر و منابع کمتری نسبت به ماشین‌های معمولی شستشو می‌دهند.

ماشین لباسشویی تونلی

مطالب مرتبط:

دستگاه CIP چیست؟ کاربرد آن

تعمیر و نگهداری دستگاه های CIP

در اینجا یک مرور سریع از فناوری شستشوی تونل و اینکه چرا بسیاری از خدمات کتانی تجاری آن را ستایش می‌کنند، ارائه شده است.

 

ماشین لباسشویی تونلی چیست؟

ماشین لباسشویی تونلی، همانطور که از نامشان پیداست. یک تونل فلزی طولانی دارند که برای شستن ملحفه و پارچه و لباس در حجم زیاد استفاده میشود.

نحوه کار:

یک مارپیچ فلزی عظیم در مرکز تونل قرار دارد و به فشار دادن ملحفه‌های کثیف از یک سر و آب تمیز از طرف دیگر کمک می‌کند. به این معنی که مواد هرچه بیشتر در طول این فرآیند حرکت کنند تمیزتر می‌شوند.

ماشین‌های لباسشویی تونلی مانند جنسن دارای 14 محفظه هستند که هر کدام عملکرد تمیز کنندگی متفاوتی را انجام می دهند. ماشین‌های لباسشویی تونلی جنسن از سیستم بازیابی آب داخلی برای صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی استفاده می‌کنند.

این ماشین‌ها برای مقادیر زیاد مواد، تا وزن 265 پوند در هر بار شستشو مهندسی و طراحی شده‌اند و می‌توانند همزمان بیش از یک بار را پردازش کنند. در پایان هر چرخه بارگذاری، یک کمپرسور تمام آب اضافی را قبل از حمل کتانی برای خشک کردن استخراج می‌کند.

 

ماشین‌های لباسشویی تونلی چرا مفید هستند؟

ظرفیت زیاد، همراه با استفاده از آب چهار برابر کمتر از تجهیزات خشکشویی معمولی هتل، فناوری شستشوی تونل را برای استفاده از خدمات خشکشویی هتل ایده‌آل می‌کند. این فناوری همچنین در حذف خاک بسیار موثر است، راگو یا مقدار کتانی غیرقابل استفاده در پایان چرخه ظرفشویی را بشدت کاهش میدهد.

 

فروشنده لباسشویی شما از چه چیزی استفاده می کند؟

با توجه به اندازه و هزینه آنها، ماشین‌های لباسشویی تونلی معمولاً در خدمات خشکشویی تجاری یافت می شوند و برای استفاده بعنوان تجهیزات خشکشویی هتل در نظر گرفته نمیشوند. اما این بدان معنا نیست که ملک شما نمیتواند از همه چیزهایی که ارائه میدهد استفاده کند: شما فقط باید با یک سرویس خشکشویی تجاری که از فناوری شستشوی تونل استفاده می‌کند شریک شوید. اگر بدنبال تعطیل کردن ظرفشویی‌های دارایی خود هستید یا اگر قبلاً برون‌سپاری کرده‌اید، از فروشندگان فعلی یا بالقوه در مورد واشر تونل سؤال کنید.

تاریخچه:

نمونه اولیه شستشو با ماشین، عمل چکش‌های پر بود. در آسیاب پرکننده، پارچه را با چکش‌های چوبی می‌کوبیدند که به آن‌ها چکش‌های پر می‌گویند.

اولین حق ثبت اختراع:

اولین حق ثبت اختراع انگلیسی تحت رده ماشین‌های لباسشویی در سال 1691 صادر شد. نقاشی یک ماشین لباسشویی اولیه در شماره ژانویه 1752 مجله جنتلمن، یک نشریه بریتانیایی ظاهر شد. طرح ماشین لباسشویی Jacob Christian Schäffer در سال 1767 در آلمان منتشر شد.

در سال 1782، Sidgier یک حق اختراع بریتانیایی برای یک درام شوی چرخان صادر کرد و در دهه 1790، ادوارد بیتام بسیاری از کارخانه‌های شستشوی ثبت اختراع را در انگلستان فروخت. یکی از اولین ابداعات در تکنولوژی ماشین لباسشویی، استفاده‌از ظروف یا لگن‌های محصور بود که دارای شیارها، انگشتان یا پاروهایی برای کمک به‌مالش دادن و مالش لباس‌ها بودند.

نحوه کار اولین ماشین‌های لباسشویی:

شخصی که از ماشین لباسشویی استفاده می‌کند از یک چوب برای فشار دادن و چرخاندن لباس‌ها در کناره‌های بافت حوض یا ظرف استفاده می‌کند و لباس‌ها را به هم میزند تا کثیفی و گل و لای پاک شود. این فناوری همزن خام با نیروی دستی کار میکرد، اما هنوز موثرتر از شستشوی واقعی لباس‌ها با دست بود.

پیشرفت‌های بیشتری در فناوری ماشین لباسشویی در قالب طراحی درام چرخشی ایجاد شد. اساساً، این اختراعات اولیه طراحی شامل یک درام واشر بود که برای چرخاندن درام‌های چوبی با میل لنگ بکار میرفت. در حالیکه این فناوری به اندازه کافی ساده بود. اما نقطه عطفی در تاریخ ماشین‌های لباسشویی بود. زیرا ایده درام‌های لباسشویی “انرژی دار” را معرفی کرد. هنگامی که طبل‌های فلزی جایگزین طبل‌های چوبی سنتی شدند. به طبل اجازه می‌داد تا بالای یک آتش باز یا محفظه آتش محصور بچرخد و دمای آب را برای شستشوی موثرتر افزایش داد.

نیروی بخار:

تا قرن نوزدهم از نیروی بخار در طراحی ماشین لباسشویی استفاده نمی‌شد. در سال 1862، یک “ماشین لباسشویی دوار ترکیبی، با غلتک برای پیچاندن یا خرد کردن” توسط ریچارد لنزدیل از پندلتون، منچستر، در نمایشگاه 1862 لندن به نمایش گذاشته‌شد. اولین ثبت اختراع ایالات متحده، با عنوان “شستشوی لباس”، در سال 1797 به ناتانیل بریگز از نیوهمپشایر اعطا شد. بدلیل آتش سوزی اداره ثبت اختراع در سال 1836، هیچ توضیحی از دستگاه باقی نمانده است.

اختراع ماشین لباسشویی نیز به روستای واترولیت شاکر نسبت داده میشود. زیرا یک حق اختراع در سال 1829 برای یک آموس لارکوم از واترولیت، نیویورک صادر شد. دستگاهی که ماشین لباسشویی را با مکانیزم گیره ترکیب میکرد تا سال 1843 ظاهر نشد، زمانی که جان ای ترنبول کانادایی از سنت جان، نیوبرانزویک یک “لباسشویی با رول های راینگر” را ثبت کرد.

در طول دهه 1850، نیکلاس بنت از انجمن شیکر مونت در نیویورک، یک “آسیاب شستشو” را اختراع کرد. اما در سال 1858 حق اختراع را به دیوید پارکر از دهکده کانتربری شاکر داد، جایی که بعنوان “ماشین لباسشویی” ثبت شد.

لباسشویی تونلی:

این ماشین، یک ماشین لباسشویی صنعتی است که بطور خاص برای رسیدگی به بارهای سنگین طراحی شده است. پیچ از فلز سوراخ ساخته شده است. بنابراین اقلام میتوانند از طریق واشر در یک جهت حرکت کنند، در حالی که آب و مواد شیمیایی شستشو در جهت مخالف حرکت می‌کنند. بنابراین، کتانی در داخل جیب‌های آب تمیزتر و مواد شیمیایی تازه‌تر حرکت می‌کند. کتانی کثیف را میتوان بطور مداوم به یک انتهای تونل وارد کرد در حالی که کتانی تمیز از انتهای دیگر بیرون می‌آید.

در اصل، یکی از ایرادات عمده دستگاه، لزوم استفاده از یک فرمول شستشو برای همه موارد بود. واشرهای تونلی کامپیوتری مدرن میتوانند سطوح مواد شیمیایی را در هر جیب کنترل و تنظیم کنند و بطور موثر بر این مشکل غلبه کنند.

 

ویژگی های لباسشویی تونلی:

ویژگی های واشر تونل نقاله:

صرف نظر از مدل، هر ماشین لباسشویی تونلی دارای ویژگی های زیر است:

  • ماشین‌های ظرفشویی تونلی را میتوان به ترکیبی از 3 بخش استاندارد پیکربندی کرد: شستشوی چرخشی، شستشوی ضدعفونی کننده تازه و در صورت نیاز، میتوان یک پیش شستشوی چرخشی نیز اضافه کرد.
  • بسته‌بشکل مواردی که میخواهید بشویید، بین ماشین های بارگیری عمودی یا افقی با تسمه حمل و نقل یا زنجیر انتخاب کنید.
  • ما یک عملیات تک یا دو لاین را با تسمه حمل و نقل یا زنجیر ارائه میدهیم تا توان عملیاتی مورد نظر شما را برآورده کند.
  • ماشین‌ها را میتوان برای صرفه‌جویی در فضا یا صرفه‌جویی در آب و استفاده درون خطی یا خارج از خط طراحی کرد.

بعضی شرکت‌ها ماشین‌های لباسشویی تونلی سفارشی را برای مشتری طبق درخواست مشتری آماده‌می‌کنند. طراحی به کمک رایانه و تجهیزات ساخت پیشرفته این امکان را می‌دهد واشرهای تونل سفارشی را با دقت قابل توجهی، بدون تأخیر یا هزینه اضافی تولید شوند.

 

انواع ماشین لباسشویی تونلی:

بسته به‌روشی که برای جابجایی آب و کتانی استفاده میشود، شکل‌های مختلفی از طبقه‌بندی ماشین‌های لباسشویی تونلی وجود دارد.

بسته به حرکت آب:

ماشین‌های لباسشویی تونلی را میتوان بر اساس نحوه حرکت آب در مراحل شستشو طبقه‌بندی کرد:

  • در جهت جریان
  • خلاف جهت جریان
  • شستشوی استاتیک

بخشی از ماشین لباسشویی تونلی که در آن مرحله شستشو انجام می شود با یک حرکت آب ضد جریان کار می‌کند.

حرکت آب خلاف جهت جریان:

کتانی کثیف در سر ماشین لباسشویی تونلی وارد میشود. در حالی که آب در قسمت شستشو در انتهای تونل وارد میشود و کتانی به سمت مدول های تمیزتر حرکت میکند، در حالیکه آب در جریان مقابل حرکت میکند.

حرکت آب در جهت جریان:

هم کتانی کثیف و هم آب تصفیه آن در سر تونل واشر وارد میشود و بسته به سیستم جابجایی تونل، آب در همان جهتی که بارهای کتانی دارد به سمت خروجی حرکت میکند. کتانی (انتقال پایین یا مرکزی) که توسط واشر تونل استفاده میشود، با مقدار بیشتر یا کمتر آب همراه با کتانی پیش میرود.

شستشوی استاتیک:

کتان و مواد شوینده (آب، مواد شوینده) وارد محفظه اول فاز (مرحله شستشو) شده و تا پایان فاز با هم باقی می‌مانند.

روش جابجایی کتانی:

بسته به روشی که برای جابجایی کتانی بین اتاقک های مختلف استفاده‌میشود، ماشین‌های لباسشویی پیوسته‌را میتوان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد:

ماشین لباسشویی تونلی انتقال پایین:

در ماشین‌های «انتقال پایین» عمل جابجایی کتانی از یک محفظه به محفظه دیگر توسط یک پیچ ارشمیدس انجام می‌شود که انتقال از یک محفظه به محفظه دیگر در پایین انجام می‌شود. سیستم انتقال پایین دارای دیافراگم انتقال کوچکتر است. بنابراین به قطرهای درام بزرگ نیاز دارد، زیرا انتقال در محیط انجام میشود. خطر گرفتگی با این نوع واشر تونل بیشتر است.

ماشین لباسشویی تونلی انتقال بالا:

با سیستم انتقال بالا، یک تیغه انتقال کتانی را به بالای سیلندر میبرد و آن را به اتاق بعدی رها می‌کند. بالا بردن کتانی سرعت کافی بالا و درجه قابل توجهی از انتقال انرژی را فراهم می‌کند که باعث می‌شود کتانی از طریق دیافراگم انتقال به‌محفظه بعدی منتقل شود. این انرژی انتقال پتانسیل بیشتر، خطر گرفتگی در چنین ماشین‌های ظرفشویی تونلی را تا حد زیادی کاهش میدهد.

 

بسته‌به نوع چرخش مورد استفاده در ماشین‌های لباسشویی تونلی:

و در نهایت، بین ماشین‌های لباسشویی تونلی که با چرخش کامل کار می‌کنند و ماشین‌های لباسشویی که با درام‌هایی که در جهت های متناوب می‌چرخند کار می‌کنند نیز تمایز قائل شد. هر یک از سیستم ها یک نوع عمل مکانیکی را بر دیگری ترجیح می‌دهد. ماشین‌های لباسشویی تونلی با چرخش کامل عملکرد مکانیکی قدرتمندی ایجاد می‌کند. اما در بسیاری از موارد میتواند بیش از حد تهاجمی باشد. این در حالی است که یک ماشین لباسشویی تونلی با یک درام نوسانی عملکرد مکانیکی بسیار کنترل شده تری را نشان می‌دهد.

 

حتما بخوانید: انواع روش های تعمیر و نگهداری 

 

دیگر انواع ماشین شستشوی تونلی:

ماشین شستشوی تونلی تابه‌ای نانوایی

این دستگاه‌ها برای خاک های پخته‌شده متوسط ​​تا سنگین طراحی شده‌اند و انعطاف‌پذیری برای تمیز کردن انواع ظروف از جمله ورقه، مافین، بند، کیک و قالب نان را دارند. البته این دستگاه میتواند حامل‌های حمل و نقل را نیز تمیز کند. یک مکانیسم نگهدارنده‌قابل تنظیم در دستگاه ارائه شده است تا ارتفاع های مختلف را امکانپذیر کند.

 

ماشین شستشوی تونلی سطل و درب

این سیستم های دو لاین برای سطل و درب طراحی شده‌اند. آنها با یا بدون ماژول‌های دمنده در دسترس هستند. نسخه های 2500 دارای یک شستشوی چرخشی قبل از شستشوی نهایی هستند که مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

 

ماشین شستشوی تونلی جعبه

طراحی شده برای پردازش جعبه‌های پلاستیکی شیر یا سایر موارد با اندازه‌مشابه. بعضی نسخه‌ها دارای مخزن آبکشی چرخشی قبل از قسمت شستشوی نهایی هستند که مصرف آب را به‌میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

قطعه شور

ماشین شستشوی تونلی قالب، ورق و تابه مافین

اینها ماشین‌های تخصصی هستند که به محصولات با اندازه مشابه اجازه می‌دهند بصورت عمودی بارگیری شوند تا در معرض مستقیم چاقوهای هوای شست‌وشو/شست‌شوی و بادکش قرار بگیرند. این کار با از بین بردن اثر پوششی تسمه‌نقاله، کارایی تمیز کردن و خشک کردن دستگاه‌را به حداکثر میرساند. مدل های تک و دو لاین موجود است.

ماشین شستشوی تونلی بشکه و درام

طراحی شده‌برای پردازش بشکه‌ها و بشکه‌ها یا سایر موارد با اندازه‌مشابه.

 

حتما بخوانید:

اهمیت تعمیر و نگهداری خطوط تولید

تعمیر و نگهداری مبدل حرارتی (پلیت کولر)

 

جمع بندی

واشر تونلی که بعنوان شستشوی دسته‌ای پیوسته‌نیز شناخته‌میشود. یک ماشین شستشوی صنعتی بزرگ است که برای تمیز کردن حوله‌ها و لباس‌های موسسات یا مشاغل بزرگ مانند بیمارستان‌ها و هتل‌ها استفاده میشود. جهت خریداری این محصول و استعلام قیمت میتوانید به فروشگاه ما مراجعه کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق فرم دریافت مشاوره و نیز واتس‌اپ اقدام نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *