تجهیزات

معرفی مخازن BBT و CCT

مخازن BBT و CCT

آشنایی با مخازن BBT و CCT:

پیش از اینکه به سراغ آشنایی با مخازن BBT و CCT برویم بهتر است بدانیم که تجهیزات دم کردن گاهی اوقات ممکن است گیج کننده بنظر برسد، زیرا فرآیندهای خاصی بسته‌به‌نوع مخزن‌هایی که استفاده می‌کنید، همپوشانی دارند. در حالی که مطمئناً تجهیزاتی وجود دارند که برای برخی از مراحل کار انجام می‌دهند، هر قطعه جداگانه از تجهیزات دم کردن مزایایی را برای فرآیند دم کردن شما به ارمغان می‌آورد که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید بدست آورید.

مطلب مرتبط: مخازن استیپینگ و کاربرد آنها

چه بدنبال گسترش کارخانه ماءالشعیرسازی خود به سرمایه گذاری‌های جدید باشید و چه نیاز دارید که نوشیدنی خودتان را درست کنید، مخازن ماءالشعیرسازی مختلف شما یک عنصر حیاتی در موفقیت شما خواهند بود. مخازن ماءالشعیر اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و انواع ماءالشعیر که می‌خواهید بسازید مخازنی را تعیین می‌کند که بیشترین کمک را به شما می‌کند.

مخزن cct

برای اینکه ایده بهتری در مورد گزینه‌هایتان به شما ارائه دهیم، مقاله امروز سپیانی را برای شما آماده کردیم. هرچه تجهیزات خود را بهتر بشناسید، زمانی که زمان گسترش کارخانه ماءالشعیرسازی یا گزینه‌های ماءالشعیرتان فرا می‌رسد، مزایای بیشتری به خود می‌دهید.

 

حتما بخوانید:

آشنایی با انواع مخازن صنعتی

مخازن همزن دار و ویژگی های آنها

 

مخازن بریت:

ماءالشعیرهای زیادی وجود ندارند که وقتی صاف هستند طعم خوبی داشته باشند. این مقدار کامل کربناته می‌تواند یک ماءالشعیر مناسب را به یک ماءالشعیر فوق العاده تبدیل کند. برای این منظور، اگر می‌خواهید بهترین محصول نهایی ممکن را بسازید، باید کربناته بودن ماءالشعیر خود را به دقت کنترل کنید.

مخازن بریت اجزای حیاتی در فرآیند دم کردن برای ایجاد مقدار مناسب کربناته و همچنین گازدار نگه داشتن آن برای مدت طولانی هستند. یک مخزن بریت یکی از آخرین توقف‌هایی است که ماءالشعیر شما قبل از بطری کردن یا سرو کردن آن برای مصرف می‌بیند.

شما گزینه‌هایی برای انواع مختلف مخازن بریت دارید. در اینجا در کرافت مستر، ما مخازن بریت ژاکت دار و تک جداره را ارائه می‌دهیم که اهداف کمی متفاوت دارند. مخازن بریت دقت بی‌نظیری در نگهداری محصول در دمای مناسب برای بسته‌بندی یا مصرف به‌شما می‌دهند.

مخازن بریت تک جداره بیشتر برای پذیرایی از افراد در کارخانه ماءالشعیرسازی شما مناسب هستند. شما می‌توانید برای ذخیره‌سازی کاملاً به مخازن بریت تک جداره تکیه کنید، اما قدرت واقعی آن‌ها سهولت استفاده از آن‌ها است که به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً از آن‌ها بیرون بکشید و یک لیوان تازه‌ترین ماءالشعیر را که مشتریانتان می‌توانند دریافت کنند.

یونیتنک‌ها و تخمیرکننده‌ها:

تخمیر و بلوغ ماءالشعیری شما مراحل بسیار مهمی است که در نهایت طعم و بافت نهایی ماءالشعیر شما را ایجاد می‌کند. در گذشته، مخازن تخمیر همیشه از مخازنی که برای کربناسیون و بلوغ استفاده می‌کردید کاملاً جدا بودند. یونیتنک می‌تواند هر دو نقش را پر کند و به شما این امکان را می‌دهد که در زمان استفاده از یک مخزن در فضا و هزینه عملیات صرفه‌جویی کنید. یونیتنک به شما این امکان را می‌دهد که ماءالشعیر خود را پس از پایان بیشتر تخمیر کربناته کنید.

مانند مخازن بریت که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، یونیتنک‌ها اغلب با روکش پوشیده می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که کنترل کاملی بر دمای مایع داخل دارید.

شکل مخروطی در پایین این مخازن به شما امکان می‌دهد مخمر را از ماءالشعیر بسیار راحت تر از مخزن استوانه ای استاندارد جدا کنید. یونیتنک ممکن است گزینه مناسبی برای یک کارخانه ماءالشعیرسازی باشد که به‌تازگی شروع به کار کرده است. آنها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که هر طور که صلاح می‌دانید از آنها استفاده کنید.

لبه مخمر:

اگر یک کارخانه ماءالشعیرسازی بزرگ‌تر دارید، یا فقط می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، یک مخمر می‌تواند بسیار مفید باشد. این مخازن به شما این امکان را می‌دهد که مخمر را به طور تمیز و ایمن بین چندین دسته ذخیره و حمل کنید. لبه‌های مخمر تحت فشار قرار می‌گیرند تا مخمر دوباره تنیده شده را برای استفاده آتی در دسته‌های بیشتر ایمن نگه دارد. اگر متوجه شدید که دائماً در حال خرید مخمر جدید هستید، لبه مخمر می‌تواند کمک بزرگی در تضمین ثبات کیفیت بین دسته‌ها باشد و در عین حال باعث صرفه‌جویی در هزینه خرید مخمرهای جدید شود.

کتری:

کتری‌های صنعتی بزرگ برای جوشاندن مقادیر زیادی از خار مریم مورد استفاده شما هستند. کتری‌های بسیار ابتدایی که زیر آنها مشعل‌های باز دارند وجود دارند، اما این کتری‌ها کمتر قابل اعتماد هستند و اگر با دقت به آن‌ها نگاه نکنید، می‌توانند خمره شما را جذب کنند.

مخمر سوخته یکی از موادی است که طعم ماءالشعیر را آنطور که می‌خواهید نمی‌دهد. درعوض، می‌خواهید کتری را ارتقا دهید که از بخار برای جوشاندن مخمر شما استفاده می‌کند. سرمایه گذاری روی یک کتری که بتوانید براحتی آن را تمیز نگه‌دارید و بطور قابل اعتمادی مخمر شما را بجوشانید، در دراز مدت به موفقیت‌های بسیار بیشتری منجر می‌شود.

ماش تون:

تعادل مناسب بین مالت و آب در اوایل یکی از مهمترین جنبه‌هایی است که باید روی آن تمرکز کرد. ما نمی‌توانیم راهنمای انواع مختلف مخازن دم‌سازی را بدون ذکر ماش تون ایجاد کنیم. همانطور که کارخانه ماءالشعیرسازی شما رشد می‌کند، ماش تون برای شروع درست دم کردن ضروری است.

بدون یک ماش تون قابل اعتماد، می‌توانید زمان و تلاش زیادی را صرف ماءالشعیر کنید که بسادگی طعم مورد نظر شما را نخواهد داشت. اگر از اندازه مورد نیاز خود مطمئن نیستید، Craftmaster Stainless می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌اندازی کامل مش تون را برای کارخانه ماءالشعیرسازی خود بیابید.

مخازن لجرینگ:

برای یک لاگر واقعی و مناسب، به یک مخزن تخصصی نیاز دارید که به توسعه طعم به روش صحیح کمک کند. اینجاست که یک مخزن افقی به کار می‌آید. کف مخزن دارای سطح وسیعی است که شرایط مناسبی را برای دم کردن لاگر به روش صحیح ایجاد می‌کند. بدلیل افقی بودن آن، یک مخزن آبدار نیز سطح بیشتری را در بالای مایع درون خود دارد. هر دو عامل به ایجاد لگنی که بدنبال آن هستید کمک می‌کند.

مخازن ذخیره سازی:

بسته به تنظیمات کارخانه ماءالشعیرسازی شما، مخازن ذخیره‌سازی و مخازن دم کردن شما می‌توانند یکی باشند. با این حال، عملیات‌های بزرگ‌تر که نیاز به تولید محصولات بیشتری با سرعت بیشتری دارند، می‌توانند خود را فلج کنند، اگر به تخمیرکننده‌های خود به عنوان مخزن ذخیره‌سازی نیز عمل کنند. مخازن ذخیره‌سازی جداگانه به شما فضای زیادی را برای نگهداری محصول نهایی می‌دهد، در حالی که فضایی را در مخازن دیگر دم شما برای ایجاد دسته‌های بیشتر آزاد می‌کند.

مهم نیست که به چه چیزی نیاز دارید، خواه یک لبه مخمر کوچک باشد یا یک یونیتانک غول پیکر از جنس استیل صدزنگ شما را در همه قسمت‌ها پوشش می‌دهد. تجهیزات دم کردن ما به محصولات شما کمک می‌کند تا تازه بمانند و به راحتی تمیز و ضدعفونی شوند. در اسرع وقت با ما تماس بگیرید تا کارخانه ماءالشعیرسازی خود را کارآمدتر از همیشه راه‌اندازی کنید.

کاربرد مخازن CCT و BBT

حتما بخوانید:

معرفی انواع فلزات صنعتی

انواع مخازن استیل صنایع لبنی

همه چیز درباره مخازن حمل شیر

 

تجهیزات و لوازم جانبی:

مخازن تولید ماءالشعیر در طراحی استاندارد یا سفارشی تولید می‌شوند. در اصل مخازن تولید ماءالشعیر با توجه به استفاده به تجهیزات استاندارد مجهز هستند یا می‌توانیم آنها را با لوازم جانبی دیگری مانند آرمیچرهای مخصوص تولید ماءالشعیر یا آرمیچرهای ویژه قابل استفاده برای تولید انواع ماءالشعیری خاص مطابق با دستور العمل‌های منحصر به فرد درست کنیم.

مخازن برای فرآیند تخمیر اولیه ماءالشعیر:

مخازن تخمیر باز OFV – مخازن تخمیر ماءالشعیر بدون پوشش بشکل وان از جمله فناوری‌های سنتی تولید ماءالشعیر بویژه از نوع پیلسنر هستند. مزیت آن امکان جمع آوری مخمر مرده روی سطح ماءالشعیر است.

مخازن تخمیر استوانه ای CFT – ظروف استوانه ای بدون فشار از فولاد ضد زنگ برای تخمیر اصلی ماءالشعیر، تحت فشار. آنها دارای یک درب بازرسی، دوش ضد عفونی کننده و شیشه دید اختیاری برای نظارت بر فرآیند تخمیر هستند.

CCT – مخازن تخمیر بدون فشار ساده شده استوانه‌ای مخروطی – ظروف استوانه‌ای استوانه‌ای ضد زنگ با کف مخروطی برای تخمیر اصلی ماءالشعیر، بدون فشار. آنها مجهز به درب بازرسی، دوش ضدعفونی کننده و آرمیچرهایی برای تخلیه مخمر و ماءالشعیر هستند.

مخازن برای فرآیند تخمیر ثانویه ماءالشعیر:

مخازن بلوغ MLT – ظروف استوانه ای که برای مرحله دوم تخمیر ماءالشعیر و بلوغ آن طراحی شده اند. این مخازن مجهز به درب بازرسی، دوش بهداشتی، شیر فشار قابل تنظیم و اتصالات برای پر کردن و تخلیه ماءالشعیر هستند. ما آنها را بنا به تقاضا بعنوان یک مخزن همه کاره تولید می‌کنیم که عملکرد مخازن تخمیر و بلوغ و همچنین مخازن بطری فشار و مخازن ترکیبی را با هم ترکیب می‌کند.

مخازن برای فرآیندهای تخمیر اولیه و ثانویه ماءالشعیر:

CCT-C/SLP/SHP مخازن تحت فشار استوانه‌ای مخروطی – ظروف فولادی ضد زنگ با بدنه استوانه‌ای و کف مخروطی شکل که برای تخمیر و بلوغ طراحی شده‌اند. آنها مجهز به شیر فشار قابل تنظیم، درب بازرسی، دوش بهداشتی و آرمیچرهای تخلیه مخمر و ماءالشعیر هستند.

CCT – M مخازن تحت فشار استوانه ای-مخروطی مدولار – مخازن بسیار همه کاره که امکان مونتاژ خودسرانه مخزن برای تولید ماءالشعیر یا آب سیب را فراهم می‌کند. طراحی شده برای تمام عملیات مانند تخمیر، بلوغ، کربنیزاسیون، شناورسازی، فیلتراسیون، فرآیندهای بطری در پیکربندی که در حال حاضر با توجه به استفاده مورد نظر مورد نیاز است. پیکربندی فعلی مخزن را می‌توان در هر زمان توسط مشتری تغییر داد.

مخازن برای آماده سازی ماءالشعیر تمام شده برای پر کردن آن در بطری‌ها یا بشکه ها:

مخازن ماءالشعیر استوانه ای BBT – ظروف استوانه‌ای استیل ضد زنگ با فشار قابل تنظیم، فقط برای ذخیره‌موقت ماءالشعیر و آماده‌سازی ماءالشعیر برای پر کردن بطری‌ها یا بشکه‌ها اختصاص داده‌شده‌است. آنها مجهز به‌درب بازرسی، دوش ضد عفونی کننده، شیر فشار قابل تنظیم، شیرهای خلاء و آرمیچر برای پر کردن و تخلیه ماءالشعیر هستند. ما آنها را بر اساس تقاضا همچنین به عنوان مخازن جهانی تولید می‌کنیم که دو عملکرد را ترکیب می‌کند: مخازن بلوغ ماءالشعیر و مخازن برای بطری ماءالشعیر.

مخازن برای ذخیره ماءالشعیر و سرو ماءالشعیر:

مخازن سرو DBT – مخازن برای ذخیره ماءالشعیری کامل شده‌در رستوران‌ها و برای سهولت سرو کردن ماءالشعیر در لیوان‌ها با استفاده از کمپرسور هوای معمولی. برای جلوگیری از تماس ماءالشعیر با هوا در مخازن با کیسه‌های پلاستیکی قابل جابجایی مجهز شده‌است، بنابراین نیازی به استفاده از گازهای خنثی خاصی نیست.

مجموعه‌ها و دستگاه‌های مخصوص با مخازن برای تولید ماءالشعیر:

FUIC- FUIC واحد تخمیر و بلوغ فشرده است که بطور کامل برای تخمیر و بلوغ ماءالشعیر (یا سیب و ماءالشعیر)، از جمله خنک کننده مستقل و سیستم اندازه گیری و کنترل دما مجهز است. FUIC همچنین برای آماده‌سازی و آزمایش نمونه‌های انواع ماءالشعیر جدید در کارخانه‌های ماءالشعیر در دسترس است. گسترش کارخانه ماءالشعیرسازی برای تخمیرهای بیشتر تنها چند دقیقه طول می‌کشد و سیستم کامل تخمیر و بلوغ بلافاصله در دسترس است.

سیستم تخمیر کامل CFS – CFS مجموعه کاملی از تجهیزات است که برای فرآیند تخمیر و بلوغ ماءالشعیر (یا سیب و ماءالشعیر) مورد نیاز است. هر مجموعه تخمیر شامل یک یا چند تخمیر استوانه‌ای مخروطی، خنک‌کننده گلیکول فشرده، پمپ گلیکول و سیستم اندازه‌گیری و کنترل دمای کامل است. تخمیر کننده‌های CCF مجهز به دستگاه‌های کپی خنک کننده و مجموعه مناسب برای فرآیند تولید ماءالشعیر یا سیب حرفه ای هستند.

مخزن تخمیر

تولید مخازن تخمیر استوانه‌ای:

مخازن تخمیر بطور استاندارد دارای زبری سطح RA ≤ 0.8 میکرومتر هستند. در صورتی که فرآیند شما به آن نیاز داشته باشد، تمام مخازن تخمیر فولاد ضد زنگ Gpi نیز می‌توانند در صورت درخواست برای دستیابی به زبری سطح تا RA ≤ 0.5 میکرومتر، بطور کامل آسیاب یا برقی شوند. مواد اورینگ و مهر و موم طبق مشخصات شما استفاده می‌شود.

به منظور دفع گرمای تولید شده در حین تخمیر و کنترل دمای تخمیر، مخازن تخمیر استوانه‌ای شکل را می‌توان با چندین منطقه خنک کننده یا خنک کننده کامل ژاکت تولید کرد. خنک کننده را می‌توان به صورت قفسه حرارتی، با نیم لوله و یا به صورت یک ماشین دوتایی اجرا کرد. برای به حداقل رساندن اتلاف انرژی در هنگام خنک کردن، مخازن را می‌توان با فوم PUR یا پشم عایق نیز عایق کرد.

تجهیزات:

مخازن مخروطی شکل استوانه‌ای ساخته شده از فولاد ضد زنگ را می‌توان در صورت درخواست با منهول تهیه کرد. این امر اجازه می‌دهد تا مخزن بصورت دستی تمیز شود. علاوه بر این، یک توپ اسپری را می‌توان برای ادغام مخزن در فرآیند تمیز کردن CIP قرار داد. علاوه بر این، مخازن Gpi را می‌توان با یک نازل برای اندازه گیری دما برای کنترل خنک کننده و همچنین با نازل برای کنترل سطح عرضه کرد.

 

حتما بخوانید:

آشنایی با مخازن آسپتیک

دستگاه تقطیر (عرقگیری) گلاب

آشنایی با سیلوهای فولادی و مخازن توزین دار

 

جمع بندی:

در مقاله امروز سپیانی به مخازن BBT و CCT و کاربرد آنها در صنعت اشاره کردیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با مخازن BBT و CCT دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق صفحه تماس با ما  و واتس‌اپ اقدام نمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *