مشاوره اتوماسیون صنعتی

امروزه به منظور راه اندازی کارخانجات و خطوط تولید اشراف به علم و دانش روز دنیا در جهت صرفه‌جویی در هزینه و کاهش هدر رفت انرژی و در عین حال افزایش راندمان کاری، الزامی است پس دریافت مشاوره اتوماسیون صنعتی از جمله امور مفید برای هر کارفرمایی خواهد بود. با گسترش اتوماسیون صنعتی و تنوع در ابزار دقیق بکار رفته در آنها و همچنین افزایش تنوع در برند های این صنعت، استفاده از یک مشاوره خوب و دقیق و در عین حال دلسوز و متعهد به کارفرما ضرورت دارد.

زیرا یک مشاوره متخصص و متعهد با مناسب‌ترین هزینه بهترین پیشنهاد را ارائه می‌دهد. گروه صنعتی سپیانی افتخار دارد با در اختیار داشتن برجسته‌ترین متخصصین، مهندسین کشور در کنار شما به منظور مشاوره و راه‌اندازی اتوماسیون صنعتی و خطوط تولید باشد. فقط کافیست فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره اتوماسیون

اتوماسیون صنعتی یا اتوماتیک کردن فرآیند

اتوماسیون یا اتوماتیک کردن فرایندی است که با اجرای آن انجام یک سری کارها بدون حضور انسان امکانپذیر میشود. به منظور آشنایی بیشتر با مقوله اتوماسیون صنعتی به مقاله « اتوماسیون صنعتی چیست؟» در بخش وبلاگ ما مراجعه فرمایید.


 مقاله مرتبط: انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟


انواع اتوماسیون صنعتی چیست؟

 

PC Based

در این سیستم کنترل کننده مرکزی یک عدد PC خواهد بود که به سبب قابلیت پردازش بالا از آن به عنوان مغز سیستم کنترل استفاده می‌گردد. در این صورت نیاز به واسط‌ های صنعتی به منظور اتصال ورودی‌ها و خروجی ها به PC را داریم.

PLC Based

اگر کنترل کننده ما PLC باشد کار طراحی و اجرای اتوماسیون ساده‌تر از حالت قبل خواهد بود. در این صورت به سبب صنعتی بودن PLC خیلی از واسط‌ ها و شیوه‌های اجرای اتوماسیون متداول و آسان خواهد بود.

حتما بخوانید : پی ال سی PLC چیست؟ کاربرد آن

Classic Controller

امکان دارد کنترل کننده‌ هایی که در فرایند اتوماسیون استفاده می‌گردد به شکل کلاسیک با بهره‌بری از کنترلر های تک منظوره یا حتی کنترلرهای سنتی‌ باشد که با قطعات مدار فرمان کار می کنند.

انتخاب نوع اتوماسیون‌ توسط متخصصین و مهندسین متبحر و متعهد گروه صنعتی سپیانی در مراحل مشاوره و اجرا تعیین می گردد روال اجرای اتوماسیون صنعتی توسط متخصصین ما در گروه صنعتی سپیانی در بخش خدمات تحت عنوان «راه‌اندازی و اجرای اتوماسیون صنعتی»‌ به تفضیل شرح داده شده است.

 

مشاوره اتوماسیون1

 

حتما بخوانید : انواع کنترلر های در اتوماسیون صنعتی خطوط تولید

 

چگونگی کارکرد سیستم اتوماسیون صنعتی

دریافت اطلاعات ماشین (دستگاه) یا اطلاعات خط تولید به وسیله سنسور ها انجام خواهد شد که به منزله چشم و گوش سیستم، شرایط فعلی سیستم را به کنترل کننده اصلی ارسال خواهد کرد. کنترل کننده سیستم اتوماسیون که مغز تصمیم گیر می‌باشد بر پایه همین مقادیر و وضعیت ورودی ها فرامین لازم را صادر می کند و فرامین توسط یک سری عملگرها اجرا می شود. و این چرخه به طور مدام اجرا خواهد شد.

 

موارد حائز اهمیت و الزامی در اتوماسیون‌های صنعتی:

1. پروسه یا روندی که قرار است این سیستم آن را اتوماسیون کند.

2. مقصد و منظوری که این سیستم کنترل در جهت اجرای آن قرار است طراحی و اجرا شود. بر پایه این هدف سیستم های گوناگونی از اتوماسیون طراحی و ساخته می‌شوند.

3. مکانیسم سیستم اتوماسیون که به منظور برآوردن آن هدف لازم است.

4. تجهیزات اساسی و مهم این سیستم کنترل که در چهارچوب مکانیسم اصلی در جهت پاسخگویی به نیازهای اصلی پروژه تعریف می‌شوند.

5. تجهیزات جانبی و ملزومات فرعی سیستم کنترل نظیر کابل ها و ترمینال ها و پنل ها و…

6. نرم افزار کنترل کننده سیستم اتوماسیون

7. نیروی انسانی ای که با سیستم اتوماسیون کار می کنند، مدیر، مهندس، اپراتور و…

 

اتوماسیون تولید چیست؟

اتوماسیون تولید به معنی اتوماتیک کردن ماشین آلات خط تولید است تا فرایند تولید محصول تحت مدیریت کنترل کننده صنعتی واقع شود. در این صورت اتوماسیون ما از سطح خودکار کردن یک ماشین فراتر خواهد رفت و یک سری پیچیدگی‌ها که نتیجه برهم کنش ماشین آلات برهم هستند اضافه خواهند شد. افزون بر این در فرایند تولید، منطق مخصوصی حکم فرما می‌باشد که باید به عنوان فلسفه کنترل دقت بیشتری در استخراج و عملیاتی کردن آن وجود داشته باشد.

 

چگونگی پیاده‌سازی اتوماسیون صنعتی

در آغاز باید بدانیم که فرایندمان چگونه است. شناسایی فرآیند اولین قدم در راه اتوماسیون است. گام بعدی این است که بدانیم کدام یک از قسمت‌های فرآیند را قصد داریم به صورت اتوماتیک در بیاوریم.

گام بعدی تعریف سناریوهای کنترل برای فرآیند خواهد بود. مرحله بعد گزینش سناریوی برتر (فنی و اقتصادی)، طراحی و شناسایی تجهیزات لازم به منظور اجرای سناریو دلخواه است. و در آخر اجرای آن برنامه‌ریزی و کنترل همه این گام‌ها توسط متخصصین گروه سپیانی از مشاوره تا خدمات پس از اتمام کار انجام می‌پذیرد.

 

تفاوت اتوماسیون با مکانیزاسیون چیست؟

مکانیزاسیون ناظر بر طراحی و ساخت ماشین آلات می‌باشد. یعنی ما به منظور انجام فرایندی اگر اقدام به طراحی ماشین و مکانیکی کردن آن پروسه بزنیم، مکانیزاسیون تعریف می‌شود. برای مثال به جای اینکه عملیات کشاورزی با دست و بوسیله انسان انجام شود با طرح ریزی و ساخت ماشین آلات کشاورزی این کارها با ماشین انجام می‌شوند. یا اینکه در روند تولید آرد به جای انجام کارها بوسیله انسان و یک سری ابزارهای ساده، ماشین‌آلات و مکانیسمی طراحی شد که فرایند آسیاب را بدون دخالت انسان و شیوه‌های سنتی به انجام رساند.

یکی از ملزومات مکانیزاسیون خوب بهره‌بری از سیستم اتوماسیون می‌باشد. یعنی اتوماسیون قادر خواهد بود قسمتی از مکانیزاسیون باشد. مشاوره و اجرای مکانیز و اتوماسیون‌های صنعتی توسط متخصصین و مهندسین متبحر و متعهد گروه سپیانی با سابقه‌ای درخشان در امر راه ‌اندازی اتوماسیون صنعتی، راه اندازی خط تولید، طراحی خط تولید، مشاوره راه اندازی خط تولید، راه اندازی خطوط تولید لبنیات و... صورت خواهد گرفت. کافی است کارفرمایان عزیز با پر کردن فرم مشاوره از خدمات مشاوره رایگان گروه صنعتی سپیانی بهره‌مند شوند.

مشاوره اتوماسیون2

بهترین نوع اتوماسیون صنعتی کدام است؟

حائز اهمیت‌ترین تجهیزات یک سیستم اتوماسیون، شیوه گزینش سیستم و انتخاب تجهیزات خواهد بود. اگر گزینش سیستم اتوماسیون بر اساس یک طرح‌ریزی هوشمندانه باشد در کارکرد بهتر سیستم نقش مؤثری خواهد داشت. اگر سیستم کنترل بر پایه یک طراحی مهندسی هوشمندانه و تجهیزات یکی از برندهای خوب اتوماسیون باشد قادر است منتج به انتخاب بهترین نوع اتوماسیون شود که این مهم بوسیله مهندسین مشاور گروه صنعتی سپیانی امکان پذیر خواهد بود.

 

چرا بعضی مدیران از اتوماسیون صنعتی هراس دارند؟

سبب اصلی آن، گمان پیچیده تر شدن سیستم می‌باشد. در حالیکه این یک باور اشتباه است و با بهره‌‌گیری از اتوماسیون عمدتاً سیستم‌ها ساده‌تر می شوند. با وجود اینکه از تجهیزات پیچیده ای استفاده می‌شود اما این تجهیزات پیچیده کار با سیستم را فوق‌العاده راحت می‌کنند.

برخی از مدیران احساس می کنند که با اجرای اتوماسیون، سیستم کنترل‌ کارحانه تنها به یک متخصص وابسته می‌شود. اما تا پیش از آن به سبب سادگی تجهیزات هر کسی قادر بود از آنها استفاده کند. در صورتی که اگر سیستم اتوماسیون صنعتی به شکل اصولی طراحی و با برندهای معتبر و روش مهندسی انجام پذیر، به سادگی آینده این سیستم تضمین خواهد شد و دلیلی جهت نگرانی مدیران وجود نخواهد داشت.

گرووه مهندسین و متخصصین سپیانی آماده مشاوره و توجیح مدیران کارخانجات می‌باشند و از آنجا که گروه صنعتی سپیانی سابقه‌ای درخشان در واردات تجهیزات از برندهای معتبر و خوشنام دنیا همچون دلتا، اشنایدر، زیمنس، سایمون و... را دارد. و همواره تیمی قوی از متخصصن، مهندسین و تکنسین‌ها را به منظور راه‌اندازی اتوماسیون صنعتی در اختیار دارد. شما می توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما و برقراری ارتباط با تیم ما، از خدمات بی نظیر گروه صنعتی سپیانی نظیر مشاوره رایگان، راه اندازی و بهره‌وری از تجهیزاتی با برندهای معتبر جهانی، خدمات پس از فروش و آموزش پرسنل برخوردار شوید.

 

خرید انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی از سایت فروشگاهی ما با عنوان دکتر plc

 

اتوماسیون فرآیند با اتوماسیون کارخانه چه تفاوتی دارد؟

همان گونه که از عنوان معلوم است تفاوت در اندازه و ابعاد اتوماسیون است. در اتوماسیون فرآیند، هدف اتوماتیک کردن یک فرآیند با متغیرهای مرتبط به خود و ماشین آلات موجود در یک فرآیند است. اما اتوماسیون کارخانه، اتوماتیک کردن یک کارخانه شامل چندین فرآیند است که باید تعامل این فرآیندها نیز منظور گردد.

 

آیا مشاوره اتوماسیون صنعتی ضروری است؟

این مشاوره برایتان مشخص خواهد کرد که چه دستگاه ها وخطوط تولیدی قابل اتوماسیون هستند. با این کار بیشترین بهره را از دستگاه های خود خواهید برد و از صد در صد راندمان آنها استفاده خواهید کرد. در اصب یکی از ضروریات آن وجود ماشین آلاتی می‌باشد که امکان اتوماتیک کردن آنها وجود دارد. این ماشین آلات باید عملگر هایی داشته باشند که اتوماسیون آنها به سادگی تعریف بشوند. عملگر هایی مانند جک های پنوماتیک و هیدرولیک، موتورهای الکتریکی و… . گروه صنعتی سپیانی در خدمت شما است تا عمل شناسایی این دستگاه ها را با مناسب ترین قیمت انجام دهد.

 

مطالب مرتبط : پنوماتیک چیست؟ انواع آن

 

چه زمانی از اتوماسیون استفاده نکنیم؟

همه چیز برمی گردد به اینکه آیا توجیه اقتصادی و فنی برای اجرای اتوماسیون داریم یا نه؟ ممکن است کاری توجیه اقتصادی نداشته باشد اما از لحاظ فنی باید اتوماسیون اجرا کرد. چون خطرات و حساسیت کار به نحوی است که ناچاریم از اجرای اتوماسیون صرفنظر کنیم.

 

کارایی هوش مصنوعی (Artificial intelligence) در اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون به کار گیری الگوریتم های کنترل برای مدیریت عملکرد دستگاه‌ ها و پروسه‌ها می‌باشد یک الگوریتم ساده مثل این که اگر دما افزایش یافت فن را روشن کند و اگر افت دما بوجود آمد، خاموش شود. اصطلاحاً کنترل On/Off ساده که با عادی ترین کنترلرها (مدارهای رله ای) پیاده سازی می‌گردند. احتمال دارد این الگوریتم پیچیده تر می شود مانند الگوریتم PID که به کاستن خطای پروسه با نظر به گذشته و حال و آینده سیستم نظارت دارد. هوش مصنوعی (AI) به عنوان الگوریتم های پیشرفته قادر خواهد بود پشتیبان کنترل باشد.

 

نقش اتوماسیون صنعتی در صنایع غذایی چیست؟

صنایع غذایی به سبب ارتباط مستقیم با سلامت انسانی صنعتی حساس و مهم محسوب می‌شود. اجرای صحیح و مطمئن پروسه ها همراه با رعایت بهداشت مولفه های بسیار مهمی در این صنایع می‌باشند. به همین سبب اجرای فرآیندهای تولید محصولات غذایی باید با دقت و با کمترین حضور مستقیم انسان انجام شود. افزون بر این نیاز روز افزون انسان‌ها به منابع غذایی گوناکون با توجه به افزایش جمعیت، احتیاج به سرعت بخشیدن در تولید محصولات غذایی را ایجاد خواهد کرد. این علل در مجموعه ما را به سوی استفاده از اتوماسیون صنعتی با نظر به جایگاه و مزایایش می‌برد. ایجاد دقت، شتاب و کنترل پذیری در فرآیند ها فقط با اجرای اتوماسیون صنعتی امکان پذیر خواهد بود.

 

هزینه پیاده‌سازی اتوماسیون صنعتی چقدر است؟

به منظور اطلاع از هزینه ریالی و مدت زمان پیاده سازی، اول می‌بایست اطلاع داشته باشیم هزینه پیاده سازی اتوماسیون بر اساس چه مولفه‌هایی تعیین می‌گردد. به طور مثال تعداد ورودی و خروجی، نوع پروسه و سطح پروژه که تعیین کننده نوع کنترلر است، امکانات شبکه ای که مدنظر می‌باشد و… با نظر به موارد یاد شده قادر خواهیم بود به بسته سخت افزاری مورد نیاز برای اتوماسیون پی برد.

مرحله بعدی تعیین نیروی انسانی متخصص و نیمه متخصص به منظور پیاده سازی یک پروژه اتوماسیون می‌باشد. مشاور پروژه، مدیر پروژه، مهندسین قسمت‌های گوناگون و تکنسین‌هایی که پروژه را جلو می برند معیارهای اصلی برای مشخص کردن هزینه نیروی انسانی می‌باشد. البته امکان دارد در پروژه‌ای مشاور، مدیر، مهندس و تکنیسین‌ مورد نیاز فقط  یک نفر باشد و این حداقلِ ممکن در یک پروژه است. با تشخیص این معیارها و مقدار دهی به آنها امکان پی بردن به هزینه پیاده سازی اتوماسیون خواهد بود.

مشاوره اتوماسیون3

 

تأثیر شرایط محیطی در انتخاب نوع اتوماسیون؟

قطعاً شرایط محیطی نقش بارزی در گزینش راهکار و تجهیزات اتوماسیون دارد. پارامترهای در این راستا اهمیت بسزایی دارند:

  • میزان رطوبت منطقه
  • ارتفاع از سطح دریا
  • میزان آلایندگی غیر اسیدی
  • میزان آلایندگی اسیدی
  • درجه امنیت محیط های در معرض خطر انفجار

این پارامترها با ادبیات خاص خود در کاتالوگ محصولات اتوماسیون در نظر گرفته خواهد شد. مشاورین گروه صنعتی سپیانی همواره به منظور بهترین انتخاب اتوماسیون متناسب با محیط و شرایط خطوط تولید و کارخانجات، در کنار کارفرمایان عزیز خواهند بود.

 

نقش اتوماسیون در افزایش کیفیت تولید چیست؟

اگر اطلاع داشته باشیم که چه عواملی سبب کاهش کیفیت تولید می شود نقش اتوماسیون در بال بردن کیفیت تولید مشخص خواهد شد.

  1. کاهش دقت اپراتور در انجام فرآیند یکی از علت هاست که با حضور اتوماسیون این مشکل رفع می شود.
  2. عدم رعایت الزامات تولید نقش مهمی در پایین آوردن کیفیت دارد که با فرموله م اتوماتیک کردن فرآیند این مسئله نیز حل خواهد شد.
  3. بروز خطا و توقف های ناخواسته در فرآیند یکی از عوامل افت کیفیت است که با ایمن سازی فرآیند و کاهش متغیرهای آسیب زا می توان این مشکل را حل کرد.

 

سخن پایانی

هر چند شاید در نگاه اول مقوله اتوماسیون صنعتی پیچیده به نظر برسد. اما مانند هر امر تخصصی دیگری نیاز نمی‌باشد شما به جزییات و پیچیدگی‌ها اشراف داشته باشید کافی است کار به دست متخصصین امور بسپارید. خوشبختانه ما در گروه سپیانی متخصصین و مهندسین خبره و متعهد داریم که از گام نخست شما را همراهی خواهند کرد و بهترین خدمات و تجهیزات را به شما ارائه خواهند کرد. ما در گروه صنعتی سپیانی مفتخر به ارائه خدمات زیر به کارفرمایان عزیز خواهیم بود. پروژه های قابل انجام توسط گروه سپیانی:

  • طراحی سیستم های اتوماسیون صنعتی
  • راه اندازی خطوط تولید
  • انجام پروژه های کابل کشی انجام پروژه های شبکه های صنعتی ه انجام پروژه های اینترنت اشیاء
  • خرید اقلام اتوماسیون صنعتی خاص
  • مشاوره برای خرید اقلام اتوماسیون صنعتی
  • فراهم کردن ابزار دقیق
  • انجام پروژه های توزین مخازن
  • راه اندازی خط تولید شیر، انواع ماست و انواع بستنی به همراه فرمول دهی برای کلیه محصولات لبنی
  • مشاوره و فرمول دهی برای تولید انواع محصولات لبنی با هر کیفیت و طعم مورد دلخواه کارفرما
  • طراحی و ساخت دستگاه های پرکن لبنیات و مواد غذایی
  • به روز رسانی دستگاه های قدیمی و خطوط
  • ایجاد سیستم کنترلی و محاسبات سیالات
  • انجام خدمات مربوط به گاوداری های صنعتی
  • راه‌اندازی خطوط تولید لبنیات و ساخت سیستم CIP گاوداری ها با بروز ترین متد و کمترین هزینه
  • بهینه سازی مصرف برق کارخانجات
  • برنامه نویسی و راه اندازی انواع PLC و HMI با برند های مختلف برنامه نویسی اسکادا (SCADA)

 

گروه صنعتی سپیانی

آنچه پیشتر ذکر شد توسط کادر پرتوان و با تجربه گروه صنعتی سپیانی به بهترین شکل ممکن انجام می پذیرد و شما قادر خواهید بود با خیالی آسوده انجام هر گونه از پروژه های صنعتی خود را به ما بسپارید و از انجام آن به بهترین شکل اطمینان داشته باشید. کافی است با ما تماس بگیرید.

پکیج رایگان
1 جلسه بازدید رایگان از محل کارخانه
1 ساعت مشاوره آنلاین رایگان
پکیج برنزی
2 جلسه بازدید از محل کارخانه
2 ساعت مشاوره آنلاین و حضوری
پکیج نقره ای
3 جلسه بازدید از محل کارخانه
4 ساعت مشاوره آنلاین
2 ساعت مشاوره حضوری
ارائه طرح و پلن پیشنهادی ما برای بهبود اتوماسیون صنعتی
پکیج طلایی
بازدید از محل کارخانه به تعداد دفعات مورد نیاز
صفر تا صد مشاوره مناسب و تخصصی برای صنایع
ارائه طرح و پلن پیشنهادی ما برای بهبود اتوماسیون صنعتی
ارائه نقشه ها و پلن های مورد نیاز
پشتیبانی 24 ساعته

گروه صنعتی سپیانی سعی دارد با در نظر گرفتن طرح های پیشنهادی مشاوره ای، صنایع کوچک و بزرگ را پوشش داده و گامی در جهت بهبود کیفیت محصولات ایرانی و افزایش رضایتمندی مشتریان بر دارد. ما در راه رسیدن به آرزوهایتان در کنار شما هستیم.

چرا گروه سپیانی؟

مشاوره ، طراحی و راه اندازی

چرا ما؟

با در نظر گرفتن کلیه موارد بالا، گروه صنعتی سپیانی، با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب، با سابقه و دلسوز در زمینه مشاوره و انجام پروژه های مختلف صنعتی، می تواند در هرکدام از این موارد شما را یاری کند تا با خیالی آسوده در جهت توسعه صنعت خود گام بردارید و دغدغه ی کیفیت نامناسب قطعات، از کار افتادن خطوط تولید و یا پایین آمدن کیفیت محصولاتتان را نداشته باشید.

قطعا بر این نکته واقف هستید که یک مشاوره خوب هزینه نیست چرا که میتواند جلوی بسیاری از ضرر ها و خطرات احتمالی را گرفته و سود شما را چندین برابر کند.

مدیریت پروژه
پشتیبانی بعد از انجام کار
ارائه مشاوره تخصصی
دریافت مشاوره تلفنی رایگان
خدمات اتوماسیون 2

سوالات متداول

بازدید از کارخانه به چه صورت انجام میشود؟
پس از هماهنگی اولیه تیمی متشکل از تکنسین های مربوطه از طرف مجموعه سپیانی در محل کارخانه حضور یافته و پروسه بازدید و بررسی های تخصصی صورت میپذیرد.
برای انتخاب بهترین پکیج که مناسب صنعت ما باشد چگونه میتوانیم مشاوره بگیریم؟
شما میتوانید با تکمیل کردن فرم "درخواست مشاوره" مسئله ی خود را با ما در میان بگذارید تا متخصصین ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
در جلسات مشاوره چند نفر میتوانند حضور داشته باشند؟
بر اساس سایز مجموعه و پروژه ی مربوطه تعداد افراد حاضر در جلسه مشاوره میتواند متغیر باشد.