خطوط تولید

بهترین خوراک دام و طیور +معرفی DDGS

خوراک دام و طیور

بهترین خوراک و مکمل دام و طیور  +معرفی DDGS

حیوانات قادر به خواندن برچسب‌های خوراک دام و طیور نیستند و از عناصری که برای آنها مفید است بی اطلاع هستند. در نتیجه غذایی که ما خریداری می‌کنیم برای سلامت آنها بسیار مهم است. دانستن آنچه دام و طیور شما برای سالم و فعال نگه داشتن نیاز دارد بسیار مهم است. اگر می‌خواهید حیوانات شما زندگی طولانی و سالمی داشته‌باشند، دادن غذای دام و طیور با کیفیت بالا بسیار مهم است. بهترین خوراک دام و طیور برای رفع نیازهای خاص حیوانات شما تهیه می‌شود. نوع حیوانی که دارید، سن و حتی غذاهای مورد علاقه‌اش همگی بر روی آن تأثیر می‌گذارند. در مقاله امروز سپیانی به شما راهنمایی ارائه می‌کنیم تا بتوانید به همین دلیل بهترین غذا را برای هر نوع دام و طیور پیدا کنید.

خوراک دام

حتما بخوانید:

صفر تا صد خط تولید خوراک دام و طیور

قیمت راه‌اندازی خط تولید خوراک دام و طیور

 

بهترین غذا و خور اک برای دام و طیور من چیست؟

مهمترین عاملی که در هنگام خرید خوراک دام و طیور باید در نظر گرفته شود کیفیت است. پیدا کردن برندی که تمام مواد مغذی مورد نیاز دام و طیور شما را برای زندگی طولانی و سالم فراهم کند، مهم است. بطور کلی، غذایی که دام و طیور شما به آن بهترین واکنش را نشان می‌دهد، بهترین غذا برای او است. برای تعیین اینکه آیا غذای دام و طیور که می‌خورند خوب است یا خیر، باید کیفیت پوشش، سطح انرژی، وضعیت بدنی و نحوه تأثیر آن بر سیستم گوارشی آنها را در نظر بگیرید.

متأسفانه، نگاه کردن به لیست مواد تشکیل دهنده همیشه به ما نمی‌گوید که غذای دام و طیور چقدر خوب است. با این حال، یک ویژگی وجود دارد که روی کیف چاپ می‌شود که می‌توانید از آن برای ارزیابی کیفیت استفاده کنید. این ویژگی بعنوان بیانیه کفایت تغذیه شناخته می‌شود. بر اساس معیارهای تعیین شده توسط کمیته ایمنی غذایی AAFCO، این بیانیه شما را از کیفیت غذا مطلع می‌کند. گروهی که مسئول ایجاد استانداردهای غذای دام و طیور است AAFCO نام دارد. در اینجا چند نمونه از نحوه‌ظاهر شدن اعلان آورده‌شده‌است:

“این محصول برای برآوردن خواسته‌های دام و طیور شما ایجاد شده است.”

مثال دیگر در رابطه با آزمایشات تغذیه است:

“با انجام آزمایشات تغذیه، ما می‌توانیم از استفاده از این غذا برای دام و طیور شما حمایت کنیم.”

شما ممکن است تصمیم بگیرید که آیا غذای دام و طیورکه به حیوانتان می‌دهید از مواد باکیفیت تهیه شده است یا خیر و آیا پس از خواندن این بیانیه تحت آزمایش ایمنی AAFCO قرار گرفته است یا خیر. علاوه بر این، مشخص می‌کند که هنگام انتخاب کیسه بعدی غذای دام و طیور خود به چه چیزی توجه کنید. بطور کلی، وعده‌های غذایی دام و طیور که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غذا تحت آزمایشات تغذیه قرار گرفته‌اند، برتر هستند. فروش خوراک دام و طیور که “برای مطابقت با نیازهای دام و طیور شما ساخته شده‌اند” بدون هیچ آزمایش قبلی درست است.

 

مواد تشکیل دهنده خوراک دام و طیور

هنگام جستجوی غذای دام و طیور، مهم است که بخاطر داشته باشید که برند همه چیز نیست. هر بار که قصد خرید یک برند را دارید، باید لیست مواد تشکیل دهنده را به دقت بخوانید و اطلاعات تغذیه‌ای را مرور کنید. هر چیزی که می‌تواند دام و طیور شما را به هر نحوی ناخوشایند یا ناسالم کند، نباید به آنها خورانده شود. یافتن برندی که بتواند نیازهای غذایی حیوانات شما را برآورده کند و در عین حال تا حد امکان سالم باشد، باید هدف شما باشد.

بسته به محصول و برند خاصی که انتخاب می‌کنید، اجزای موجود در خوراک دام و طیور می‌توانند بطور قابل توجهی متفاوت باشند. در حالی که برخی از کالاها بطور کامل از اجزای طبیعی ساخته شده‌اند، برخی دیگر حاوی مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی هستند که برای مصرف حیوانات بی‌خطر نیستند. موارد زیر برخی از معمولی‌ترین موادی هستند که با آنها روبرو خواهید شد.

گوشت:

از آنجایی که به دام و طیور شما تمام پروتئین، چربی و مواد مغذی مورد نیاز برای قوی و سالم ماندن را می‌دهد، گوشت یکی از ضروری‌ترین مواد غذایی برای دام و طیور است. از آنجایی که این گوشت سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب حیاتی و سایر مواد مغذی است، گوشت حیواناتی مانند مرغ، گوشت گاو، بره و ماهی اغلب مصرف می‌شود.

طیور:

یکی دیگر از موارد پرکاربرد در غذای دام و طیور، مرغ است. حتی اگر مرغ مجبور نیست از مرغ یا سایر پرندگان تهیه شود، اغلب بعنوان یک ماده تشکیل دهنده مانند گوشت استفاده می‌شود. از جمله، اصطلاح “طیور” می‌تواند به تخم مرغ، جوجه اردک و بوقلمون نیز اشاره‌کند.

غلات:

خیر، غلات برای حیوانات مضر نیستند. غلات جزء مهمی از رژیم غذایی هر دام و طیور هستند زیرا پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های حیاتی را برای سلامتی فراهم می‌کنند. مارکی را انتخاب کنید که از غلات کامل بجای غلات فرآوری شده‌استفاده‌می‌کند زیرا غلات برای ایجاد بافت غذای خشک استفاده‌می‌شوند. حذف عمدی غلات از رژیم غذایی حیوان شما خطر نارسایی قلبی و سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

ماهی:

یکی دیگر از عناصر رایج در غذای حیوانات، ماهی است. از آنجایی که آنها مملو از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، ماهی‌هایی مانند سالمون و تن بطور مکرر مصرف می‌شوند. با این حال، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که ماهی باید فقط در مقادیر کم به دام و طیور داده شود زیرا ممکن است در صورت مصرف بیش از حد بسیار خطرناک باشد.

انواع خوراک مرغ

افزودنی‌های غذایی:

افزودنی‌های غذایی به غذاهای دام و طیور اضافه می‌شوند تا کیفیت و طعم کلی غذا را افزایش دهند و برای مدت طولانی تری تازه نگه دارند. نگهدارنده‌ها (که رشد میکروارگانیسم‌ها را متوقف می‌کنند) و ویتامین‌ها نمونه‌هایی از این افزودنی‌ها (برای افزودن مواد مغذی) هستند.

میوه ها:

میوه‌ها منبع فوق العاده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. اما حاوی سلولز و قندهای طبیعی هستند که ممکن است معده دام و طیور را ناراحت کنند. قبل از افزودن به غذاهای پریمیوم دام و طیور، میوه‌ها را جدا می‌کنند، برش می‌دهند، پوره می‌شوند و/یا خرد می‌شوند و باعث هضم آن‌ها می‌شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که برندی از غذای دام و طیور را انتخاب کنید که میوه را در دستور غذا قرار دهد و نه صرفاً میوه را به غذا اضافه کند.

روغن ها:

روغن‌ها جزء حیاتی رژیم غذایی حیوانات هستند زیرا اسیدهای چرب لازم مانند امگا 3 را برای دام و طیور شما تامین می‌کنند که به حفظ کیفیت پوست و پوشش آنها کمک می‌کند. روغن‌ها با دادن اسیدهای چرب امگا 6 به اندام‌های دام و طیور خود، از حفظ سلامت اندام آنها نیز حمایت می‌کنند. به جای استفاده از مواد شیمیایی برای نگهداری غذای دام و طیور، برخی از روغن‌ها مانند توکوفرول‌ها می‌توانند به عنوان جایگزین طبیعی‌تر عمل کنند.

 

DDGS منبع پروتئینی و فیبری در تغذیه دام و طیور

DDGS محصول فرعی کارخانجات تولید الکل از گندم می‌باشد که در این فرآیند گندم پس از آسیاب، با آب مخلوط شده و پس از گذراندن مراحل پخت، تخمیر شده و الکل و دی اکسید کربن تولید می‌شود. به دنبال این فرآیند غلظت ترکیبات تخمیرنشده و مغذی مثل پروتئین، چربی، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی بالا می‌رود. در برخی شرایط از غلات تقطیری در صنعت تولید خوراک استفاده می‌شود اما امروزه استفاده از یکی از محصولات فرعی آن بنام DDGS در اکثر نقاط دنیا رو به افزایش است.

DDGS نه تنها منبع خوب انرژی، اسید آمینه و مواد معدنی است، بلکه سرشار از ویتامین‌های محلول در آب و مواد مغذی می‌باشد. با توجه به اینکه این محصول RUB بالایی دارد و پروتئین آن گیاهی است، جایگزین مناسبی برای پروتئین‌های غیرگیاهی می‌باشد.

 

حتما بخوانید:

دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خوراک دام و طیور

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید خوراک دام و طیور

 

نحوه انتخاب برند خوراک دام و طیور

اکنون از تأثیر قابل توجهی که نوع غذایی که به حیوانات خود غذا می‌دهید، می‌دانید. اما چه‌چیزی یک برند را از برند دیگر متمایز می‌کند؟ مواد تشکیل دهنده خوراک دام و طیور تنها مسئله نیست. هر بار که قصد خرید یک برند را دارید، باید لیست مواد تشکیل دهنده را به‌دقت بخوانید و اطلاعات تغذیه‌ای را مرور کنید. هر چیزی که می‌تواند دام و طیور شما را به‌هیچ وجه ناخوشایند یا ناسالم کند، نباید به آنها تغذیه شود. یافتن برندی که تمام مواد مغذی مورد نیاز را به‌دام و طیور شما بدهد و درعین حال آنها را تا حد امکان سالم نگه‌دارد، باید هدف شما باشد. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری برای تصمیم گیری بهترین غذای دام و طیور برای حیوان خود بدنبال آنها باشید:

 

چند نکته مهم:

اگر بیانیه کفایت تغذیه‌ای AAFCO را بخوانید و “آزمایشات تغذیه” را ذکر کنید. این همان چیزی است که توصیه‌می‌کنیم زیرا به‌این معنی است که تولید کننده‌خوراک دام و طیور الزامات کنترل کیفیت را به‌کار گرفته است. بسیاری از وعده‌های غذایی دام و طیور که هر کدام با مواد و بسته‌بندی کمی متفاوت هستند، در یک مرکز تولید می‌شوند.

غذای دام و طیور را چه‌کسی درست می‌کند و از کجا تهیه می‌شود؟ ما توصیه‌می‌کنیم که غذای دام و طیور تولید شده‌توسط کسب‌وکارهای مجاور با امکانات تولید داخلی خودشان را بدهید. بطور خاص چه موادی در غذای دام و طیور وجود دارد؟ کمتر، بهتر است. اگر برچسب را بخوانید و متوجه 3 تا 4 نوع مختلف پروتئین و کربوهیدرات شوید، توصیه می‌شود از 1 منبع پروتئین و 1 منبع کربوهیدرات استفاده کنید. درصورتی که دام‌و‌طیور شما هر نوع واکنش تغذیه‌ای را تجربه کند، بررسی این رژیم‌ها آسان‌تر و هضم آن آسان‌تر است.

آیا غذا نیازهای دام و طیور شما را در نظر می‌گیرد؟ بعنوان مثال، اگر دام و طیور شما اضافه وزن داشته‌باشد، یک رژیم غذایی کم کالری می‌تواند ایده‌آل باشد. آیا دام و طیور شما برای کمک به‌مسواک زدن در حین مصرف نیاز به‌کیسه مخصوص دارد؟ دام و طیور شما ممکن است به خوراک دام و طیور پر انرژی نیاز داشته باشد، اگر به ویژه فعال باشد و نیاز به کالری بالایی داشته باشد. برای برآوردن نیازهای تغذیه‌ای آنها، رژیم‌های غذایی سالمندان یا بالغ برای دام و طیور مسن ایده‌آل هستند.

توصیه‌های زیادی برای تغذیه دام و طیور وجود دارد. تحقیق و مشاوره با دامپزشک بهترین راه برای شناسایی بهترین گزینه برای نیازهای شماست. اگر می‌خواهید بدانید دام‌و‌طیور شما چه مقدار غذا باید بخورد، باید به چند نکته فکر کنید. اینکه دام‌و‌طیور شما به چه مقدار غذا نیاز دارد به سن، وزن، میزان ورزش و سلامت آنها بستگی دارد.

غذای دام و طیور

سوالات متداول و نکاتی برای صاحبان دام و طیور

چگونه کالری مورد نیاز دام و طیور خود را در روز اندازه گیری کنم؟

نرخ انرژی استراحت دام و طیور شما (RER) را می‌توان بطور کلی با استفاده از فرمول 70*BW(kg)^0.75 محاسبه کرد. این محاسبه با وزن بهینه دام و طیور شما شروع می‌شود و یک عنصر فعالیت/سبک زندگی را اضافه می‌کند. این رقم را برای گربه‌عقیم در 1.2 و برای سگ عقیم در 1.6 ضرب کنید.

بعنوان مثال، یک سگ بالغ 15 کیلوگرمی عقیم شده‌با سطح فعالیت معمولی 640 کیلو کالری در روز دریافت می‌کند. به یک گربه‌5 کیلوگرمی خانگی 280 کیلو کالری در روز داده‌می‌شود. به یاد داشته باشید که اینها توصیه هستند و ممکن است این فرمول برای حیوانات خاص شما نیاز به اصلاح داشته باشند.

هنگام خرید غذای حیوانات به چه نکاتی توجه کنم؟

در غذای حیوانات، دو ماده مهم پروتئین و کربوهیدرات‌ها (درشت مغذی‌ها) هستند. کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژی برای کارهای روزانه بسیار مهم هستند. در حالی که پروتئین‌ها برای افزایش رشد عضلات و سطح انرژی مفید هستند. درصد خام رطوبت، پروتئین، چربی، فیبر و خاکستر اغلب در بستهبندی غذای دام و طیور ذکر شده‌است. درصدها را جمع کنید و سپس حاصل را در 100 ضرب کنید تا به مقدار کربوهیدرات برسید.

اگر دام و طیور شما سخت خوار است، انتخاب یک وعده غذایی با تراکم کالری بالاتر یا کیلوکالری/فنجان ایده آل است. در نتیجه، حتی اگر غذای کمتری بخورند، باز هم تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد. در مقابل، غذا دادن به‌دام و طیور که از خوردن چیزی با کالری کمتر در هر فنجان لذت می‌برد، سودمند خواهد بود. زیرا احساس «سیری» بیشتری وجود دارد.

 

حتما بخوانید:

قیمت مکمل خوراک دام و طیور

راه اندازی خط تولید مکمل دام و طیور

 

جمع بندی

در این مقاله نکات مربوط درباره خوراک دام و طیور را مورد بررسی قرار دادیم. مواد تشکیل دهنده این غذاها را بررسی کردیم و با غذای DDGS آشنا شدیم و نکاتی را برای انتخاب برند مناسب غذای دام و طیور مرور کردیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با خوراک دام و طیور دارید می‌توانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها می‌توانید به بخش فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتس‌اپ و یا فرم درخواست مشاوره با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *