تجهیزات

نکات مهم در خرید تجهیزات صنعتی

تجهیزات صنعتی

خرید تجهیزات صنعتی

خرید تجهیزات صنعتی سنگین یا میز کار سفارشی مستلزم هزینه‌های بالایی است. این یک خرید در سطح بالا است که نیاز به بررسی دقیق دارد. با این حال زمانی که بدرستی انجام شود می‌تواند به رشد تجارت و تولید کمک کند. هنگام خرید تجهیزات تجاری بعدی شما باید چندین عامل در نظر گرفته شود: بودجه، کیفیت و الزامات شروع خوبی هستند. با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود در بازار امروز، اگر می‌خواهید بعداً با پشیمانی شدید خریدار مواجه نشوید باید گزینه‌های خود را به دقت بسنجید. بنابراین با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا با نحوه خرید تجهیزات صنعتی مناسب آشنا شوید:

حتما بخوانید:

طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی

تجهیزات دست دوم برای خطوط تولید

1. در مورد نیازهای تجاری خود شفاف باشید.

داشتن تجهیزات مناسب برای کسب و کار شما به بهبود کارایی و بهره‌وری کمک می‌کند. اما قبل از مسابقه دادن به نزدیک‌ترین فروشنده یا بررسی سایت‌های آنلاین برای یافتن پیشنهادات در مورد محل پیدا کردن دمنده‌های PD، عملکرد و وضعیت کلی کسب و کار خود را در نظر بگیرید.

وضعیت فعلی خود را در بازار بررسی کنید و اهداف تجاری خود را مرور کنید. برای خرید تجهیزات برای چه کاری نیاز دارید؟ کسب‌وکارهایی که بسختی می‌توانند با تقاضای تولید همراهی کنند و بدنبال افزایش دهی تولید هستند، احتمالاً کاندیدای خرید تجهیزات صنعتی هستند. بنگاه‌هایی که قصد دارند عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشند نیز همینطور هستند. به زبان ساده، خرید ماشین آلات مناسب به خواسته‌های کسب و کار و اهداف شما بستگی دارد.

2. بودجه خود را در نظر بگیرید.

یک قطعه تجهیزات صنعتی مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی است. و چند گزینه برای بدست آوردن گزینه مناسب برای کسب و کار خود بر اساس بودجه شما وجود دارد. علاوه بر خرید تجهیزات جدید، می‌توانید اجاره یا خرید تجهیزات دست دوم را نیز انتخاب کنید.

بعنوان مثال، اگر برای یک پروژه کوتاه فقط به یک قطعه تجهیزات ساختمانی نیاز دارید، بهتر است بجای خرید یک واحد کاملاً جدید، یکی را اجاره کنید. در حالیکه می‌توانید برای وام تجاری درخواست دهید، مطمئن شوید که می‌توانید پرداخت‌های ماهانه خود را پرداخت کنید. خرید یک قطعه ماشین آلات دست دوم را در نظر بگیرید تا جریان نقدی خود را قوی نگه دارید، بخصوص اگر یک شرکت نوپا هستید.

مطالعه وضعیت مالی شما قبل از سرمایه گذاری قابل توجه ضروری است. مطمئن شوید که تجهیزات راه حل مورد نیاز شما را ارائه می‌دهند و پولی که به سختی بدست آورده‌اید را برای چیزی که نمی‌تواند نتایج مورد نظر شما را ارائه دهد هدر ندهید.

3. یک فروشنده معتبر را انتخاب کنید.

علاوه بر فروشندگان، پلتفرم‌های فروش آنلاینی نیز وجود دارند که تجهیزات صنعتی دست دوم را ارائه می‌دهند. یک فروشنده قابل اعتماد و قانونی را انتخاب کنید که تجهیزات با کیفیت بالا را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. قبل از جدا شدن از پول نقدی که به سختی بدست آورده‌اید، قبل از شروع هر معامله، شهرت فروشنده را بررسی کنید. بعنوان مثال، اصرار بر فروشنده‌ای را در نظر بگیرید که علاوه بر فروشگاه آنلاین خود، یک فروشگاه فیزیکی نیز دارد. فروشندگانی که بطور انحصاری فروشگاه‌های آنلاین را اداره می‌کنند ممکن است فاقد مجوز و مجوزهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به شما باشند. این عدم تأیید ممکن است دیر یا زود مشکلاتی را ایجاد کند بعنوان مثال زمانی که بیمه تجهیزات تجاری را برای محافظت دریافت می‌کنید.

و همانطور که هر خریداری باید انجام دهد، در خرید ماشین آلات دست دوم احتیاط کنید. اگر تمایل به معامله با یک فروشنده تجاری دارید، نظرات خریدار را بررسی کنید و تا آنجا که ممکن است از فروشندگانی که اولین بار هستند دوری کنید. انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تا از مشکلات جدی در طول مصرف تجهیزات موردنظر جلوگیری کنید بخصوص زمانی که ماشین آلات خراب می‌شود. فراموش نکنید که تجهیزات را بدرستی بررسی کنید. اگر کسی از تیم خود ندارید که بتواند این کار را انجام دهد، می‌توانید از یک بازرس شخص ثالث بپرسید.

حتما بخوانید:

قیمت انواع پی ال سی (PLC)

معرفی محصولات برند رکسروت

4. برای ارزیابی نیازها از شخص ثالث کمک بگیرید.

همانطور که گفته شد، همه نهادها توانایی انجام بازرسی مناسب از تجهیزات صنعتی را ندارند. کسب و کارها می‌توانند قبل از خرید تجهیزات صنعتی مشاورانی را استخدام کنند تا وضعیت آن را بطور دقیق مشخص کنند. یک متخصص می‌تواند در مورد مشخصات ایده‌آل و ویژگی‌های ضروری ماشین‌آلاتی که می‌خواهید بخرید، توصیه‌های درستی به شرکت‌ها ارائه دهد.

در مورد نیازها و اهداف خاص خود و همچنین بودجه خود با یک مشاور صحبت کنید تا مطمئن شوید که دستگاه شما می‌تواند نتایج مورد نیاز را به شما بدهد. این متخصص ممکن است جزئیاتی در مورد ظرفیت تولید ایده آل، پرسنل موجود و سایر منابع برای عملیات ارتقا یافته بپرسد. این عناصر اغلب در ارائه یک تحلیل هزینه و فایده ضروری هستند، که هدف آن توجیه خرید شما با سنجش مزایا و معایب این سرمایه گذاری است.

5. بازخورد را بررسی کنید.

اکثر خریداران آنلاین قبل از خرید یک کالا، نظرات مشتریان را در نظر می‌گیرند – و دلیل خوبی هم دارد. این بررسی‌ها می‌تواند به شما دیدگاهی درباره نحوه نگهداری یک قطعه از تجهیزات، نحوه پاسخگویی فروشندگان به مسائل و اینکه آیا تولیدکنندگان می‌توانند محصولات قابل اعتماد ایجاد کنند، به شما ارائه دهد. با بررسی نظرات بی‌طرفانه سایت‌های قانونی، اطمینان حاصل کنید که تولیدکنندگان و فروشندگان از این بررسی‌ها حمایت نمی‌کنند. فهرست کوتاهی از تجهیزات و فروشندگانی که در نظر دارید بر اساس تعداد نظرات مثبت و رتبه‌بندی رضایت بالا ایجاد کنید.

در صورت امکان، می‌توانید از نمایندگان کسب‌وکارهایی که از ماشین‌آلات خاصی استفاده کرده‌اند، درخواست بررسی حضوری کنید، تا زمانی که در انجام این کار هیچ استاندارد اخلاقی تجاری را نقض نکنید.

6. حتما قبل از خرید بطور کامل بازرسی کنید.

با توجه به چک لیستی که باید داشته باشید، قبل از تصمیم گیری برای خرید کالا، یک بازرسی کامل انجام دهید. این به شما بستگی دارد که ویژگی‌های اضافی را انتخاب کنید و هزینه‌های اضافی برای آنها بپردازید، تا زمانی که احساس می‌کنید آنها موجه هستند. بعنوان مثال برخی از تجهیزات ممکن است ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌تری را ادغام کنند که می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا خطرات صدمات کارگران را به حداقل برساند.

یک قطعه از تجهیزات استفاده شده ممکن است نقص‌های مکانیکی شدیدی داشته باشد که می‌تواند عملیات کسب و کار شما را مختل کند و به ضررهای سنگینی تبدیل شود. به همین دلیل است که خریداران باید اصرار داشته باشند که یک بازرس واحد را بطور کامل بررسی کند. بازرس باید قطعات ضروری تجهیزات را ارزیابی کند تا ببیند آیا قطعات یدکی حیاتی نیاز به تعویض یا نوسازی دارند یا خیر. علاوه بر این می‌توانید یک واحد گران‌تر با ویژگی‌ها و کیفیت بهتر خریداری کنید، که کسب‌وکار شما می‌تواند برای بلندمدت از آن استفاده کند.

حتما بخوانید: معرفی انواع پمپ های الکتریکی و کاربردشان

7. گارانتی‌ها و خدمات پس از فروش را بررسی کنید.

قبل از بستن معامله و انجام یک بررسی جامع ماشین آلات، از فروشنده بخواهید مدارک لازم برای تعیین مدت گارانتی و شرایط و ضوابط را در اختیار شما قرار دهد. ضمانت‌نامه‌ها به خریداران این اطمینان را می‌دهد که واحدی که می‌خرند از مواد با کیفیت بالا و تحت استانداردهای سخت‌گیرانه ساخت ساخته شده است.

یک قطعه از تجهیزات صنعتی با گارانتی طولانی مدت نشان دهنده این است که سازندگان به محصولات خود پایبند هستند. پوشش گسترده همچنین اغلب به محصولات قابل اطمینان تری منجر می‌شود که برای ماندگاری بهتر هستند.

خدمات مشتری نیز موضوعی حیاتی است که باید هنگام خرید یک ماشین آلات مورد توجه قرار گیرد. اگر اتفاقی برای واحد بیفتد، تولیدکنندگان و فروشندگان باید خدمات به موقع ارائه دهند و به سوالات و نگرانی‌های مشتریان پاسخ دهند.

8. واقعیت کسب و کار خود را ارزیابی کنید.

مهم است که اهداف خود را درک کنید:

  • آیا بدنبال افزایش بهره وری هستید؟
  • آیا این تجهیزات جدید شما را در بازار موفق‌تر خواهد کرد؟
  • آیا به شما کمک خواهد کرد که از رقبای خود جلوتر بمانید؟
  • آیا می‌توانید بجای خرید تجهیزات جدید ارتقا دهید و همچنان عملکرد بهتری داشته باشید؟

قبل از خرید مطمئن شوید که پاسخ این سوالات را دارید. از تحت تاثیر قرار گرفتن کمپین‌های بازاریابی تهاجمی که ادعاهای غیر واقعی دارند، خودداری کنید.

9. یک بازخورد خارجی بدست آورید.

بسته به مقیاس سرمایه گذاری شما، ممکن است ارزش همکاری با یک مشاور خارجی را داشته باشد که می‌تواند با کمک به ارزیابی نیازهای شما، بهترین استفاده را از خرید شما انجام دهد. در ابتدا، عوامل مهمی مانند ظرفیت، استفاده کارکنان و منابع فعلی را بررسی خواهید کرد. رایج ترین روش انجام یک تحلیل هزینه و فایده است که به شما کمک می‌کند خرید خود را توجیه کنید و مزایا و معایب آن را تعیین کنید.

اگر در حال تولید هستید، ممکن است از نسبت استفاده از دارایی استفاده کنید، که توانایی شما را برای به دست آوردن نتایج بهینه از تجهیزات و سایر دارایی‌ها می‌سنجد. فرض بر این است که تجهیزات کارآمدتر نتایج بهتری به شما می‌دهد.

حتما بخوانید: معرفی انواع هواکش صنعتی

10. در فناوری‌های دیجیتال سرمایه گذاری کنید.

یک نظرسنجی در سال 2017 از 960 تولیدکننده کانادایی نشان داد که شرکت‌هایی که فناوری‌های دیجیتال را پذیرفته‌اند، پاداش‌های چشمگیری از جمله بهبود بهره‌وری، هزینه‌های عملیاتی پایین‌تر و کیفیت بهتر محصول بدست آورده‌اند. محرک اصلی رشد بهره وری، ظرفیت پیش بینی و جلوگیری از خرابی، و بهینه سازی اثربخشی و نگهداری تجهیزات است.

صرفه جویی در هزینه ناشی از موارد زیر می‌شود:

  • نظارت بر تولید و کنترل کیفیت در زمان واقعی برای کاهش ضایعات و دوباره کاری
  • تعمیر و نگهداری پیش بینی برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه و خرابی‌های برنامه ریزی نشده
  • اتوماسیون بالاتر برای صرفه جویی در هزینه‌های نیروی کار و بهبود توان عملیاتی
  • استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای دستیابی به نمونه سازی سریعتر، کاهش هزینه مهندسی و تسریع زمان عرضه به بازار
  • در همین حال، بهبود کیفیت از فناوری‌هایی مانند کنترل‌های کیفیت بلادرنگ ناشی می‌شود.

11. یک نقشه راه فناوری ایجاد کنید.

بجای خریدهای جداگانه، به نیازهای کلی کسب و کار خود نگاه کنید و برای بلندمدت برنامه ریزی کنید. اینجاست که نقشه راه فناوری می‌تواند کمک کند. نقشه راه فناوری ابزار برنامه ریزی است که اهداف کسب و کار شما را با راه حل‌های فناوری بلند مدت و کوتاه مدت همسو می‌کند. این باید به شما کمک کند تا سیستم‌های فن آوری فعلی خود را درک کنید، اولویت‌های توسعه فناوری را تعیین کنید و یک جدول زمانی برای اجرای سیستم‌های جدید ارائه دهید.

اولین بخش برای ساختن نقشه راه این است که تصویر واضحی از آنچه در حال حاضر انجام می‌دهید و نقشه برداری از فرآیندهای خود داشته باشید. یک فرآیند مجموعه ای از فعالیت‌ها یا عملیات است که باید در یک توالی خاص برای ایجاد ارزش برای مشتری در قالب یک محصول یا خدمات انجام شود. چند نمونه این از فرآیندها عبارتند از:

  • هزینه
  • ساخت
  • دریافت و ارسال کالا

این تمرین به شما کمک می‌کند ببینید چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست. همچنین فرصتی برای نگاه کردن به فناوری فعلی، روش استفاده از داده‌ها و هرگونه شکاف در شایستگی‌ها یا منابع است. مهم‌تر از همه، این نقشه‌برداری از نقشه راه فناوری شما به شما کمک می‌کند فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای بهبود سفر مشتریان خود شناسایی کنید – خواه با خرید تجهیزات جدید، فناوری جدید یا بهینه‌سازی فرآیندهای خاص باشد.

12. برای تامین کنندگان خرید کنید.

اینترنت به شما امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از شرکت‌های تجهیزات تخصصی را می‌دهد، بنابراین برای مرور آنها وقت بگذارید. خبرنامه‌هایی را که صنایع خاصی را هدف قرار می‌دهند، بررسی کنید و در نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنید، جایی که می‌توانید با استفاده از تجهیزات وقت کافی داشته باشید. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با انجمن‌های صنعتی تماس بگیرید.

اجازه ندهید قیمت به تنهایی شما را در تصمیم گیری تامین کننده راهنمایی کند. همچنین جنبه‌هایی مانند خدمات پس از فروش و شهرت تامین کننده را در نظر بگیرید و مراجع دریافت کنید. اگر مشتری وفاداری هستید، می‌توانید ضمانت‌های بهتر یا طرح خدمات مشتری طولانی‌تری را درخواست کنید.

حتما بخوانید:

انواع کامپیوتر صنعتی زیمنس

آشنایی با انواع کامپیوتر های صنعتی

13. آموزش را در ذهن داشته باشید.

اغلب اوقات، کارآفرینان زمان، پول و منابع مورد نیاز برای آموزش کارکنان در مورد تجهیزات جدید را در نظر نمی‌گیرند. شما می‌خواهید از افت بهره وری جلوگیری کنید که زمانی رخ می‌دهد که کارکنان زمان زیادی را برای انطباق با فناوری یا فرآیندهای جدید صرف می‌کنند.

اگر تجهیزات جدید هستند یا ویژگی‌های جدیدی دارند می‌توانید فرض کنید که کارمندان با تاخیری برای یادگیری مواجه خواهند شد. مهم است که با اطمینان از اینکه بودجه لازم برای رفع خرابی ناشی از آن را دارید، مشکلات را برطرف کنید. شما باید زمان را برای آموزش کارکنان فراهم کنید و همچنان مطمئن باشید که عملیات شما می‌تواند با ظرفیت اجرا شود.

حتما بخوانید:

قیمت محصولات برند زیمنس

معرفی محصولات برند اشنایدر

مقایسه برندهای دلتا، فتک و ال اس

جمع بندی:

کسب و کارها طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای خرید تجهیزات صنعتی برای بهبود کارایی و بهره‌وری دارند. چه در حال خرید یک واحد نو یا دست دوم هستید، باید قبل از بستن قرارداد، عناصر ضروری مورد بحث در این مقاله را در نظر بگیرید. توجه به این جنبه‌ها به شما کمک می‌کند تجهیزات باکیفیتی را بدست آورید که باعث گسترش و رشد بی‌وقفه کسب‌وکار در کمترین زمان می‌شود.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با خرید تجهیزات صنعتی دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *