تجهیزات

انواع دستگاه میکسر صنعتی

میکسر صنعتی

آشنایی با انواع میکسر صنعتی:

میکسرهای صنعتی طیف وسیعی از مواد را مخلوط می‌کنند یا مخلوط‌ها را بعنوان یک هدف ثانویه در حالت تعلیق نگه می‌دارند. این دستگاه‌ها مواد مایع، خشک یا دوغاب را با استفاده از شفت، پیچ، تیغه، روبان، پروانه یا پروانه مخلوط می‌کنند. اندازه میکسرها از آزمایشگاه/رومیزی تا واحدهای تولیدی بزرگ متغیر است.

مواد مخلوط می‌تواند چسب، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی، پوشش‌ها و رنگ‌ها باشد. آنها برای پردازش دسته‌ای یا مداوم در برنامه‌های غذایی، نوشیدنی، دارویی و تصفیه آب استفاده می‌شوند. حرکت میکسر صنعتی ممکن است شامل یک عمل برشی باشد که توسط تیغه‌ها در حال حرکت در محصول یا حرکت محصول از طریق تیغه‌ها ایجاد می‌شود.

 

حتما بخوانید:

تعمیر و نگهداری از دستگاه بلندر

مخازن همزن دار و ویژگی های آنها

 

عملکرد میکسرهای صنعتی:

اختلاط دسته‌ای یک حالت اولیه کار است که در آن میکسر صنعتی با رسانه و محصول پر می‌شود و اختلاط صورت می‌گیرد. هنگامی که اختلاط کامل شد، محتویات ظرف برای پردازش پایین دست تخلیه می‌شود. سپس میکسر صنعتی برای مخلوط کردن یک دسته دیگر تمیز و دوباره پر می‌شود. در میکسرهای تغذیه پیوسته، با حذف سیال مخلوط، محیط بطور مداوم اضافه می‌شود.

این نوع میکسر صنعتی برای کاربردهای تولیدی مناسب است زیرا می‌تواند برای مدت طولانی بدون خاموش شدن کار کند. بسیاری از میکسرهای دسته‌ای را می‌توان برای کار در حالت پیوسته پیکربندی کرد. هدف از این مطالعه موردی، ایجاد جنبه‌های مختلفی است که این ماشین‌ها بر اساس اصل کار، ویژگی‌ها، کاربرد و انطباق با کیفیت و سایر عوامل ارائه می‌دهند.

با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا با دستگاه‌های میکسر صنعتی آشنا شوید.

میکسر صنعتی

انواع دستگاه‌های میکسر صنعتی موجود در بازار:

هر زمان که در حال خرید میکسرهای آزمایشگاهی یا صنعتی هستید، گزینه‌های زیادی در دسترس است. این ممکن است از عملکرد تا طراحی متفاوت باشد.

بیایید به این دو دستگاه میکسر صنعتی دارویی نگاه کنیم:

1. میکسر تک بازوی.SaintyCo

2. دستگاه مخلوط کن دارویی پیشتاز

3. همزن روبانی

تفاوت بین این دستگاه‌های مخلوط کن کاملاً مشهود است – از اشکال هندسی، طراحی تا عملکرد. به‌همین دلیل است که شما باید انواع مختلف ماشین‌های موجود را بشناسید. بطور کلی می‌توانید ماشین‌های میکسر صنعتی را بصورت زیر طبقه بندی کنید:

  • میکسر با سرعت بالا
  • دستگاه مخلوط کن مخروطی سواژ
  • همزن جرمی
  • میکسر نوع V
  • میکسر حرکت چند جهته
  • همزن تک بازو
  • مخلوط کن‌های روبانی

بیایید جزئیات بیشتری در مورد این تجهیزات بررسی کنیم:

دستگاه میکسر صنعتی پرسرعت:

ماشین‌های مخلوط کن با سرعت بالا در پردازش مواد در مقیاس بزرگ رایج هستند. می‌توانید از آنها برای مخلوط کردن گرانول و گرانول، پودر و پاور یا گرانول و پودر استفاده کنید.

اشاره کردیم که تعداد زیادی از ماشین‌های همزن با سرعت بالا دارای یک مخزن اختلاط مجهز به پروانه خردکن یا همزن هستند. با این کار می‌توانید مقادیر زیادی از محصولات را در مدت زمان کوتاهی مخلوط کنید.

همچنین، می‌توانید پروانه را وصل کرده و جدا کنید تا دستگاه را مطابق با مشخصات منحصر بفرد خود پیکربندی کنید. به یاد داشته‌باشید، قبل از تلاش برای جدا کردن آن، باید نحوه عملکرد این دستگاه را بدانید.

برای اطمینان از کارایی و قابلیت اطمینان تجهیزات، باید دستگاهی با اندازه تیغه مناسب انتخاب کنید. این تنها راه برای بدست آوردن یک مخلوط همگن است.

دستگاه مخلوط کن سوگ:

همانطور که در فیلم زیر مشاهده می‌کنید، سطل مخلوط کن بین دو ستون معلق است. این دستگاه محبوبی است که می‌توانید برای مخلوط کردن گرانول و پودر، پودر و پودر یا گرانول و گرانول استفاده کنید.

این یک دستگاه مخلوط کننده دسته‌ای محبوب است که می‌توانید در صنایع شیمیایی، مواد غذایی، فرآوری داروی خام و صنایع دارویی استفاده کنید. این دستگاه کاملاً خودکار است که کاربران می‌توانند پارامترهای مورد نیاز مانند سرعت و زمان اختلاط را تعیین کنند.

همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده می‌کنید، محور اختلاط و ظرف یک زاویه ایجاد می‌کند که حرکت مماس را مجبور می‌کند. بطور خلاصه، این دستگاهی است که می‌توانید در مورد راندمان اختلاط کامل روی آن حساب کنید.

دستگاه میکسر صنعتی انبوه:

این یک دستگاه ضروری دیگر است که می‌توانید از آن برای مخلوط کردن پودر مرطوب و خشک استفاده کنید. این دستگاه برای دانه‌بندی قرص مناسب است.

در طول ارزیابی خود، متوجه شدم که سازندگان تمایل دارند این ماشین‌ها را مطابق با نیازهای خاص مشتریان تغییر دهند. بعنوان مثال، اینها آنهایی هستند که با تیغه‌هایی برای اختلاط کارآمد مواد ارائه می‌شوند.

دستگاه میکسر صنعتی نوع V:

این یکی از همه کاره ترین دستگاه‌های مخلوط کننده دارویی و صنعتی است. گاهی اوقات، برخی از تولید کنندگان ماشین‌های مخلوط کن مانند Vanguard Pharmaceutical از آن بعنوان مخلوط کننده‌های V-shell یاد می‌کنند.

با این دستگاه همزن پودر و گرانول می‌توانید به اختلاط نهایی و یکنواخت دست پیدا کنید. تعداد زیادی از این ماشین‌ها طوری پیکربندی شده‌اند که با سرعت متوسط کار کنند و برای مخلوط کردن مواد پودری مناسب هستند.

با مقایسه این دستگاه با دستگاه‌هایی که در بالا توضیح داده شد، می‌توانید به وضوح متوجه شوید که V شکل منحصر بفرد است و براحتی از سایر انواع میکسر صنعتی قابل تشخیص است. آنها براحتی بارگیری، تخلیه و تمیز می‌شوند.

میکسر حرکتی چند جهته:

این دستگاه دارای ویژگی‌های منحصر بفردی مانند موارد زیر است:

  • بشکه مخلوط با استفاده از اتصالات جهانی نوع Y متصل می‌شود.
  • بشکه در یک فضای سه بعدی می‌چرخد.
  • طراحی از هر گونه جداسازی وزن مخصوص جلوگیری می‌کند.
  • با این دستگاه می‌توانید ضریب شارژ 85% با راندمان اختلاط بالای 99.5% بدست آورید.

دستگاه میکسر صنعتی تک بازویی:

تنها یک بازو لوله مخلوط را در جای خود نگه می‌دارد. می‌توانید از این دستگاه بعنوان میکسر صنعتی تحقیق و توسعه یا آزمایشگاهی استفاده کنید. طراحی آن مکانیسم اختلاط سریعتر و کارآمد را تضمین می‌کند.

مانند سایر میکسرهای صنعتی و دارویی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردم، این دستگاه کاملاً خودکار است. بنابراین، می‌توانید تمام پارامترها را وارد کنید و بطور خودکار فرآیند اختلاط را آغاز می‌کند. خوبی این دستگاه این است که تا زاویه 30 درجه شیب دارد. این فرآیند اختلاط موثر مواد را تضمین می‌کند.

دستگاه میکسر نواری:

میکسر نواری که به آن میکسر صنعتی نواری افقی نیز می‌گویند یکی از جذاب ترین تجهیزات این دسته است. این می‌تواند هر دو پودر خشک و مرطوب را در مدت زمان کوتاهی مخلوط کند.

به‌همین دلیل است که میکسرهای نواری در صنایع غذایی، فرآوری مواد غذایی، دارو، داروسازی و آزمایشگاه‌ها و سایر صنایع محبوب هستند. در ادامه این مقاله با اصل کار میکسرهای ریبون آشنا خواهید شد.

اساس کار میکسر ریبون:

این دستگاهی است که به راحتی قابل شناسایی است، بیشتر با فرورفتگی افقی U شکل منحصر به فردش. این یکی از دلایلی است که از آن به عنوان میکسر صنعتی نوار افقی یاد می‌شود.

بعنوان یک تولید کننده میکسر صنعتی روبان، ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که دستگاه با استانداردهای با کیفیت بالا با ویژگی‌های مدرن مطابقت دارد. همه اینها با سالها تحقیق و در کنار ترکیب سایر فناوری‌ها پشتیبانی می‌شوند.

با دستگاه ریبون میکسر، می‌توانید بسیاری از مواد مانند پودر، پولک، گلوله، گرانول و سایر محصولات جامد را پردازش کنید. در حالت ایده‌آل، این دستگاه بسیار کارآمدی است که می‌تواند یک دسته 1 فوت مکعبی را در عرض دو تا سه دقیقه پردازش کند. در بیشتر موارد، یک 100 فوت مکعب به طور متوسط بیش از 25 دقیقه طول نمی‌کشد.

واضح است که از میان این 7 نوع مختلف ماشین اختلاط، باید توجه داشته باشید که آنها:

  • اشکال هندسی متفاوتی دارند.
  • ممکن است بشکه اختلاط با یک یا دو بازو پشتیبانی شود.
  • لوله اختلاط ممکن است در یک زاویه مشخص کج شود.

در ادامه این مقاله در مورد ویژگی‌های دستگاه مخلوط کن بیشتر خواهید آموخت. در حال حاضر، اجازه دهید یکی دیگر از جنبه‌های مهم این ماشین‌ها را بررسی کنیم.

 

حتما بخوانید:

آشنایی با مخازن میکسر دار مایعات

تعمیر و نگهداری دستگاه فنل میکسر

 

قطعات ضروری دستگاه میکسر صنعتی:

تعداد قطعات دستگاه میکسر صنعتی به انعطاف پذیری دستگاه بستگی دارد. در ادامه مقاله برخی از مهمترین قطعاتی که یک دستگاه اختلاط صنعتی یا دارویی را تشکیل می‌دهند آورده شده است:

  • ظرف اختلاط / بشکه اختلاط (در اکثر موارد طراحی مخروطی برای تخلیه و تمیز کردن آسان است)
  • مکانیزم رانندگی (موتور)
  • مکانیزم سروو محور محرک
  • اتصال جهانی نوع Y، به ویژه برای میکسر صنعتی حرکات چند جهته (که امکان حرکت چند جهته را فراهم می‌کند)
  • سیستم کنترل
  • سیستم ترمز
  • صفحه کنترل صفحه لمسی
  • لاتکس آب بندی سیلیکونی
  • کنترل سرعت متغیر برای میکسرهای I-bar و V-shell
  • بازوی نگه داری
  • همزن برای میکسرهای نواری
  • دهانه‌های شارژ و تخلیه مواد

انواع میکسر صنعتی

ویژگی‌های مهم دستگاه‌های میکسر صنعتی و دارویی:

بسته به ماهیت فرآیند اختلاط یا نوع دستگاه اختلاط پودر، این ماشین‌های دارویی ممکن است طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را داشته باشند.
در زیر برخی از ویژگی‌های اصلی دستگاه‌های میکسر صنعتی که باید بدانید آورده شده است:

قابلیت شیب به یک زاویه خاص

آیا این ویژگی برای هر دستگاه میکسر صنعتی مهم است؟

خب، با توجه به تجربه در صنعت تولید ماشین‌های مخلوط کن، همه طرح‌های ما الزامات عملکرد خاصی را در نظر می‌گیرند. بنابراین، بسته به طراحی تجهیزات، ممکن است زاویه انحراف 20 درجه یا 30 درجه را در نظر بگیریم.

بعنوان مثال، میکسر صنعتی تک بازوی HBD SaintyCo را در نظر بگیرید که با زاویه 30 درجه طراحی شده است. بطور معمول، این یک زاویه از محور اختلاط به سمت بشکه/ظرف اختلاط است.

ضریب اختلاط و راندمان بالا

در این صنعت به کیفیت و کارایی اهمیت می‌دهیم. بطور کلی، تقریباً تمام ماشین‌هایی که دیدیم می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به کارایی بالایی دست یابند.

بعنوان مثال، شما باید انتظار ضریب شارژ 50٪ تا 80٪ را داشته باشید. این محدوده فضایی برای تنظیم پارامترهای سیستم مانند زمان اختلاط و سرعت اختلاط می‌دهد.

علاوه بر این، طراحی منحصر بفرد هندسی ضریب اختلاط 99٪ را تضمین می‌کند. حقیقت این است که؛ شما به سختی دستگاه مخلوط کن با چنین مشخصاتی را دریافت خواهید کرد، مگر اینکه با یک سازنده معتبر دستگاه مخلوط کن پودر تماس بگیرید. بدیهی است که همه اینها اختلاط همگن را تضمین می‌کند.

یک سیستم کاملاً خودکار

در 10 سال گذشته، بهبود قابل توجهی در کارایی و دقت مخلوط کردن گرانول یا پودر وجود داشته است. یکی از جنبه‌های کلیدی که به این نسبت داده شده است، اتوماسیون ماشین است.

این دستگاه‌های میکسر صنعتی دارای یک سیستم خودکار قوی و قابل اعتماد هستند. یعنی شما تمام پارامترهای مورد نیاز (سرعت و زمان اختلاط) را اختصاص خواهید داد. دستگاه را روشن کنید تا موتور الکتریکی شروع به حرکت کند.

این یک جنبه حیاتی از میکسر صنعتی حرکت چند جهته است. یعنی می‌توانید فرآیند را با سرعت کم شروع کنید و اجازه دهید دستگاه به آرامی کار کند تا زمانی که شروع به کند شدن کند.

دستگاه میکسر صنعتی شروع به کار می‌کند و پس از رسیدن به پارامترهای مشخص شده متوقف می‌شود. این یک نقطه عطف مهم در تولید دستگاه مخلوط کن پودر است.

همزن روبانی افقی میکسر

این یک ویژگی کلیدی دستگاه میکسر صنعتی پودر است که برای میکسرهای نواری منحصر به فرد است. طراحی آنها ممکن است بسته به سازنده میکسر صنعتی روبانی متفاوت باشد.

طیف وسیعی از طرح‌های همزن روبانی داریم که ممکن است بسته به مقدار پودر یا گرانول‌هایی که می‌خواهید مخلوط کنید متفاوت باشد. بعنوان مثال، میکسرهای نوار افقی ما به این موارد معروف هستند:

  • مجموعه ای از همزن‌های مارپیچ بیرونی و داخلی
  • تیغه‌های همزن که ممکن است دارای دو یا سه لایه باشند.
  • چرخش روبان تقریباً 300 فریم در دقیقه است.
  • پیچ‌های داخلی و خارجی
  • این ویژگی کارایی و قابلیت اطمینان مخلوط کن‌های روبانی ما را تضمین می‌کند.

ساختاری منحصر به فرد که عملکرد و قابلیت اطمینان بالا را تضمین می‌کند.

یک میکسر صنعتی خوب میکسری است که ساختار فشرده‌ای داشته باشد و کارکرد آن آسان باشد و عملکرد ثابت را تضمین کند. فرقی نمی‌کند که به یک میکسر صنعتی مخروطی دوتایی نیاز دارید یا دستگاه مخلوط کن دارویی.

بعلاوه، تنگی و طراحی‌های مدولار، تعمیر و نگهداری و تعویض قطعه را ساده و آسان می‌کند. این باعث کاهش زمان توقف احتمالی می‌شود.

 

حتما بخوانید:

همه چیز درباره دستگاه بچ میکس

آشنایی با انواع تجهیزات خطوط تولید لبنیات

 

جمع بندی:

در مقاله امروز سپیانی به دستگاه‌های میکسر صنعتی پرداختیم. ابتدا انواع این دستگاه‌ها را بررسی کردیم و سپس به مشخصات یک دستگاه میکس پخت مناسب پرداختیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با دستگاه‌های میکسر صنعتی دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *