تجهیزات

دستگاه بسته بندی تخم مرغ

بسته بندی تخم مرغ

آشنایی با دستگاه بسته بندی تخم مرغ:

درجه‌بندی و بسته‌بندی خودکار تخم‌مرغ نه تنها هزینه‌کار را کاهش می‌دهد. بلکه بار کارکنان کارخانه بسته بندی تخم مرغ را نیز سبک می‌کند و در مورد برخی از کارهای تکراری و سنگین تر در خط تولید فشار را تحمل می‌کند. صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به‌ویژه از نظر نیروی کار، محرک اصلی این فناوری است. اما نصب سیستم‌های لجستیکی خودکار و رباتیک نیز می‌تواند رفاه کارکنان را بهبود بخشد یعنی آنها می‌توانند به سمت وظایفی بروند که از مشاغل آخر خط دور هستند. با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا درباره دستگاه‌های بسته بندی تخم مرغ اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

حتما بخوانید:

انواع تجهیزات بسته‌بندی

دستگاه بسته‌بندی پیلوپک و کاربرد آن

 

مورتن فریس، مدیر فنی تحقیق و توسعه گروه فناوری Sanovo می‌گوید:

آنها را می‌بینیم که برای چندین ساعت، اگر نگوییم تمام روز، در یک حالت نشسته یا ایستاده‌اند. و اتوماسیون روباتیک فقط کاهش نیروی کار نیست. این به همان اندازه به افزایش امنیت زیستی، کیفیت محصول و به حداکثر رساندن بازده مربوط می‌شود. قابلیت ردیابی نیز مهم است و سیستم‌های ما این را به‌همراه سرعت و یکنواختی ارائه می‌دهند.

دستگاه بسه بندی 2

ضایعات کمتر:

خطوط بسته‌بندی خودکار اعم از پالت‌بندی، پالت‌زدایی، بسته‌بندی کیس باید ضایعات را کاهش دهند. صرفاً به‌این دلیل که محصول تولید شده‌«یکنواخت‌تر» است باید بسته‌های رد شده‌کمتری وجود داشته باشد. فریس می‌گوید:

تجهیزات رباتیک برای کارهای تکراری عالی هستند، به‌ویژه در مناطقی که نیاز به یکپارچگی دارند چه درجه‌بندی، وزن کردن یا بسته‌بندی.

نتیجه کار نیز می‌تواند متفاوت باشد. بعنوان مثال، درجه‌بندی می‌تواند تخم مرغ‌ها را بر اساس اندازه، رنگ، وزن و کیفیت دسته‌بندی کند. ما می‌توانیم داخل هر تخم مرغ را برای هر گونه ناخالصی بررسی کنیم و این همه‌با سرعت و دقت انجام می‌شود. پالت‌ساز تخم‌مرغ این شرکت که‌یک ربات انسان‌نما است، با سرعت 144000 تخم‌مرغ در ساعت با سینی‌های پلاستیکی، سینی‌های پالپ یا هر دو کار می‌کند، تولیدات مختلف را جدا نگه‌می‌دارد.

این دستگاه‌می‌تواند لایه‌های پلاستیکی یا کارتنی و همچنین پالت‌های پلاستیکی یا چوبی را مطابق با استانداردهای ابعادی که بیشترین استفاده را دارند، انجام دهد. و با استفاده از یک سیستم چنگال سر مخصوص که می‌تواند هر دو سینی خمیر و پلاستیک را اداره کند، چهار پشته را با هم جمع می‌کند.

این شرکت همچنین دارای یک دستگاه پالت‌زدایی است که سینی‌های پلاستیکی را با ظرفیت حداکثر 600 cph ( 216000 تخم‌مرغ در ساعت) حمل می‌کند. سر آن همچنین می‌تواند لایه‌های میانی و پالت‌ها را تحمل کند. فریس می‌گوید که فرآیند اتوماسیون بعد از خطوط گریدر اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. به‌دقت بالا در سرعت بالا نیاز دارد.

راه حل انعطاف پذیر:

الزامات کارخانه بسته بندی تخم مرغ هر چه باشد، انعطاف پذیری کلیدی است. تنوع بسیار زیادی در این بازار وجود دارد. بطور بالقوه صدها نوع مختلف جعبه تخم مرغ و گزینه‌های بسته‌بندی. فریس می‌گوید و حتی موارد بیرونی نیز متفاوت است. همکاری نزدیک با مشتریان، درست در امتداد زنجیره تولید، کلید برآوردن نیازهای مشتریان است. ما بخش کلیدی زنجیره هستیم و تخصص و فناوری لازم برای کمک به‌مشتریان خود را داریم تا آنچه را که بازار می‌خواهد تولید کنند.

 

حتما بخوانید:

دستگاه بسته‌بندی ساشه

صفر تا 100 بسته‌بندی حبوبات

 

محدودیت‌های بسته بندی تخم مرغ:

فریس می‌گوید: ما همچنین به آنها کمک می‌کنیم تا زمانی که بسته‌بندی پیچیده‌ای پیشنهاد می‌شود، واقع بین باشند و «نه» بگویند. افرادی که آن را طراحی می‌کنند اغلب از محدودیت‌های بسته‌بندی و حمل و نقل محصول آگاه نیستند. گاهی اوقات هزینه‌نصب یا تطبیق ماشین آلات برای قرار دادن بسته‌بندی‌های مختلف، به‌ویژه برای دوره‌های کوتاه مدت از نظر مالی مقرون به‌صرفه‌نیست.

صرفه‌جویی در نیروی کار:

شرکت MacLean Eggs، شرکت تخم‌مرغ آزاد مستقر در اسکاتلند، تجهیزات بسته‌بندی و چیدن خودکار را در دو سوله 32000 پرنده در 18 ماه گذشته‌نصب کرده‌است. مالک آن آنجلا مک لین از نتایج تا کنون راضی است.

او می‌گوید: از نیروی کار ما بهتر است برای مراقبت از پرندگان و درجه‌بندی تخم‌ها استفاده کنیم، نه اینکه در یک کار تکراری آخر خط که هم فیزیکی و هم وقت‌گیر است، استفاده کنیم. پیدا کردن کارکنان ماهر و قابل اعتماد برای کسب‌وکارهای کوچک به چالش بیشتری تبدیل می‌شود و من معتقدم که باید از کارکنان وفادار ما مراقبت و محافظت شود.

در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که روبات‌ها فرصت‌های شغلی را از بین می‌برند، کسب‌وکارهایی مانند این باید رقابتی و کارآمد باقی بمانند تا از این مشاغل در آینده محافظت کنند. هر دو سوله دارای یک Smartpack Prinzen هستند که می‌تواند تا 30000 تخم مرغ در ساعت بسته بندی کند و یک سینی PS4 و همچنین یک ربات نهایی پالت سازی تخم مرغ از گروه RM در نیوتاون مستقر است.

بسته بندی تخم مرغ 1

همچنین…

به گفته ادوارد پیو مدیر فروش این شرکت، این ربات، یک IRB6400 بازسازی شده (مدلی که اغلب در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود) راه حل نهایی ایده‌آل برای هر کارخانه فرآوری تخم مرغ است. این دستگاه قادر است چهار پالت را در ساعت پالت کند این بیش از 570 تخم مرغ در دقیقه است. این سیستم به تولیدکنندگان تخم‌مرغ اجازه می‌دهد تا تخم‌های خود را به آسانی و با سرعتی که به‌طور چشمگیری بر میزان تولید روزانه آن‌ها تأثیر می‌گذارد، پردازش و پالت‌سازی کنند و همچنین دقت و کارایی درجه‌بندی را افزایش دهند.

این سیستم شامل یک ربات پالت سازی ABB با یک سر گیره‌سفارشی است که برای چیدن و قرار دادن سینی‌های تخم مرغ و همچنین ورق‌های تقسیم طراحی شده‌است. سینی‌های تخم‌مرغ با استفاده از خطوط موجود در سینی‌های تخم‌مرغ پلاستیکی برداشته می‌شوند و حسگرهایی که به صورت استراتژیک قرار گرفته‌اند، اطمینان حاصل می‌کنند که سینی‌ها قبل از جمع شدن کامل ربات از چنگال‌ها خالی هستند. این امر احتمال شکستگی را از بین می‌برد.

تاکنون 40 ربات از این دست در کارخانه‌های بسته بندی تخم مرغ در سراسر بریتانیا نصب شده است که تعداد بیشتری نیز سفارش داده شده است. حداقل اندازه سوله برای اینکه از نظر مالی مقرون به‌صرفه باشد 32000 پرنده کمتر از آن است که ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد.

او اضافه می‌کند که دوره بازپرداخت تخمینی برای هر یک از سیستم‌های پالت سازی خودکار به تنهایی حدود سه دسته خواهد بود. هزینه‌سیستم رباتیک بازسازی شده‌حدود 45000 پوند است. این سرمایه‌گذاری زمان کارکنان را آزاد می‌کند، که بهتر است در جاهای دیگر در سوله‌های مرغداری، برای رفاه گله و دامداری یا مشاغل ماهرتر در کارخانه بسته‌بندی صرف شود.

 

حتما بخوانید:

معرفی انواع ربات های صنعتی

دستگاه ترموفرمینگ چیست؟ کاربرد آن

 

چه چیز جدیدی در بسته‌بندی تخم مرغ وجود دارد؟

جعبه‌های تخم‌مرغی که با استفاده از علف چاودار و کاغذ بازیافتی ساخته‌شده‌اند به تخم مرغ‌های Waitrose بیشتری تعمیم داده‌می‌شود. این بسته‌بندی از سال 2015 از تخم مرغ‌ها در محدوده Duchy محافظت می‌کند. و از ماه مارس تخم مرغ‌های Waitrose بیشتری در یک جایگزین سازگار با محیط زیست بسته‌بندی می‌شود و هشت محصول دیگر عرضه می‌شود. جعبه‌های جدید برای بسته‌بندی تخم‌مرغ‌های بریتانیایی بلک دم که منحصربه ویتروز است، استفاده می‌شود.

این بسته‌بندی مانند جعبه تخم‌مرغ سنتی محافظت می‌کند. اما در طول تولید 60 درصد آب کمتری مصرف می‌کند، 20 درصد CO2 کمتری آزاد می‌کند و 20 درصد برق کمتری در مقایسه با جعبه تخم‌مرغ استاندارد مصرف می‌کند. تور هریس، رئیس بخش منابع مسئول و پایداری Waitrose می‌گوید:

این یک حرکت مثبت برای تقویت پایداری بسته بندی ما و کمک به محیط زیست است. این بسته‌های نوآورانه مبتنی بر تعهد ما برای اطمینان از این است که تمام بسته‌بندی‌های دارای برچسب خودمان تا سال 2025 قابل بازیافت، قابل استفاده مجدد یا کمپوست خانگی هستند.

 

طراحی جعبه تخم مرغ:

جعبه‌های تخم‌مرغ که بعنوان بلوک‌های سازنده این صنعت هستند توسط شرکت بسته‌بندی DAVA Foods Packaging در دانمارک عرضه‌شده‌است. این شرکت می‌گوید که جعبه eggyplay نمونه‌ای عالی از نوع محصولی است که بسته بندی مواد غذایی DAVA می‌تواند «تحرک بیشتری در بازار ایجاد کند».

این یک جعبه تخم مرغ ثبت شده‌است که از پلاستیک رنگارنگ ساخته‌شده‌است. این جعبه نه تنها تخم مرغ‌ها را ذخیره و محافظت می‌کند، بلکه می‌توان از آن به عنوان یک اسباب بازی مجددا استفاده کرد. ژاکو واگلار از این شرکت می‌گوید جعبه‌ها به‌هم متصل می‌شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از بلوک‌های سازنده اسباب‌بازی استفاده شوند.

مشتریان می‌توانند جعبه‌ها را جمع‌آوری کنند، آن‌ها را در ماشین ظرف‌شویی با دمای 65 درجه سانتی‌گراد بشویید و به تخیل خود اجازه دهند. جعبه‌ها می‌توانند ساعت‌ها سرگرمی، بازی و یادگیری را ارائه دهند. جعبه از پلی پروپیلن (PP05) ساخته‌شده‌است که به این معنی است که قابل بازیافت نیز می‌باشد. همچنین وزن آن کمتر از یک جعبه تخم مرغ استاندارد است و وقتی باز و روی هم قرار می‌گیرد، نیمی از فضا را اشغال می‌کند. بنابراین این طراحی حمل و نقل را ساده‌تر و با مصرف سوخت کارآمدتر می‌کند.

بسته بندی تخم مرغ 3

بهداشت در ایستگاه بسته‌بندی:

ایمنی مواد غذایی در صنایع غذایی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. در نتیجه کیفیت محصولاتی مانند تخم مرغ‌های سفره باید غیر قابل انکار باشد. سطح بالای بهداشت و دسترسی به اطلاعات در Moba Omnia PX جدید به نظر می‌رسد گامی بزرگ در این مسیر باشد.

ایستگاه بسته بندی تخم مرغ نقشی محوری و محوری در زنجیره توزیع از مزرعه تا مصرف کننده ایفا می‌کند. در اینجا، تخم‌مرغ‌هایی که به سفره‌مردم می‌رسد از منابع بسیاری با هم جمع می‌شوند و بر روی همان دستگاه معمولاً با ظرفیت بالا درجه‌بندی و بسته‌بندی می‌شوند. منطقاً چنین ماشینی خطر تبدیل شدن به‌محل پرورش میکروب‌هایی را ایجاد می‌کند که براحتی می‌توانند از تخمی به‌تخم دیگر منتقل شوند. این امر با تقاضای فزاینده‌جهانی برای غذای سالم در تضاد است. در نتیجه، تمیزی درجه‌بندی و بسته‌بندی بطور فزاینده‌ای اهمیت می‌یابد.

به‌همین دلیل، موبا دستگاه‌پرچمدار خود Omnia را بیشتر بهبود بخشید و تجدید کرد. این دستگاه‌که اکنون Omnia PX نامیده‌می‌شود، بسیار بهداشتی‌تر است، اما کارکرد آن نیز آسان‌تر است. مدیر محصول پل بییسمن از موبا می‌گوید:

در مدل قبلی Omnia، FT، ما قبلاً بهداشت بخش تغذیه‌را بهبود بخشیده‌بودیم. با اینحال، یک بار در دستگاه، تخم‌ها بطور بالقوه می‌توانند آلودگی‌هایی مانند سالمونلا را به‌تخم‌های دیگر منتقل کنند. به‌همین دلیل ما در حال حاضر همه کارها را انجام داده‌‎ایم تا دستگاه تا حد امکان بهداشتی باشد و تمیز کردن آن آسان باشد، از بخش تغذیه تا انتها، خطوط بسته‌بندی. این با طراحی و ساخت خود دستگاه و موادی که ما استفاده کرده‌ایم و همچنین با سهولت تمیز کردن شروع می‌شود.

 

ساخت بسته‌بندی هوشمند تخم مرغ:

یک مثال این امر موادی است که قطعات بسته‌بندی از آن ساخته‌‎شده‌است. این یک پلاستیک صنعتی است که با مخلوطی حاوی یون‌های نقره‌اضافه‌شده‌‌است. این به‌اصطلاح “نانو فناوری” خواص ضد میکروبی را به‌پلاستیک وارد می‌کند و باکتری‌های مضر مانند سالمونلا را پس از تماس با این ماده‌از بین می‌برد. از همین ماده برای قطعات بسته‌بندی استفاده می‌شود. از آنجایی که این یک نوع فیلم نیست که این قسمت‌ها را بپوشاند، اما در سراسر مواد مخلوط شده‌است، همیشه فعال می‌ماند. همچنین میله‌های نور ماوراء بنفش در مکان‌های مختلف دستگاه، بار باکتری‌ها را کنترل می‌کند.

علاوه بر این، برش لیزری بسیار دقیق امکان اتصال قطعات فلزی به‌یکدیگر را فراهم می‌کند، بدون اینکه فضایی بین آنها وجود داشته باشد. در نتیجه، حداقل جوشکاری مورد نیاز است و این از مکان‌های ناهموار که در آن باکتری‌ها می‌توانند براحتی تجمع کنند، جلوگیری می‌کند.

اکنون تمام آبکاری‌ها (پوشش ها) به دستگاه متصل می‌مانند و در هنگام باز کردن آنها آسیب کمتری ایجاد می‌کنند. و یک راه‌حل بسیار ساده‌اما هوشمند برای رسیدگی به‌تخم‌مرغ شکسته‌از خط بسته‌بندی، طراحی سطل‌های بسته‌بندی تمیز کننده است. برخلاف قبل، اینها اکنون دارای یک ته‌با سوراخ هستند. و یک کیسه‌کمپوست داخل سطل در حال جمع آوری تخم‌های شکسته‌است. پس از برداشتن کیسه، سطل را می‌توان براحتی تمیز کرد و آب شستشو می‌تواند از سوراخ‌ها خارج شود، بدون نیاز به‌بردن سطل‌ها به یک اتاق شستشوی جداگانه. این یکی از تغییرات طراحی برای صرفه‌جویی در تلاش تمیز کردن است.

 

جمع بندی:

در این مقاله سپیانی به دستگاه‌های بسته بندی تخم مرغ پرداختیم. ابتدا اهمیت وجود آنها در این صنعت را بررسی کردیم و در ادامه به ساخت هوشمند این دستگاه‌ها پرداختیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با دستگاه‌های بسته بندی تخم مرغ دارید می‌توانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتس‌اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *