خطوط تولید, صنایع غذایی

فرمولاسیون (فرمول) انواع شیر طعم دار

فرمولاسیون شیر طعم دار

آشنایی با فرمولاسیون انواع شیر طعم دار

شیر طعم دار، جایگزینی سالم برای نوشابه‌ها و آب میوه و یک منبع تغذیه‌ای است. این ماده سیزده ویتامین و مواد معدنی ضروری را در یک وعده بسته‌بندی می‌کند. حقایق این است: شیر طعم دار نسبت به آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی، مواد مغذی و قند کمتری را فراهم می‌کند. در مقاله امروز سپیانی مزایای سلامتی شیر طعم دار و اینکه چرا جایگزینی عالی برای نوشابه، آبمیوه، نوشیدنی‌های ورزشی و… است و همچنین فرمولاسیون انواع شیر طعم دار را بررسی می‌کنیم.

شیر طعم دار

حتما بخوانید:

فرمولاسیون (فرمول) تولید محصولات لبنی

 

اطلاعات برای متخصصان بهداشت و والدین

یک مطالعه CDC در سال 2017 نشان داد که تنها 7.1٪ از نوجوانان ایالات متحده توصیه‌های مصرف میوه و تنها 2٪ توصیه‌های مصرف سبزیجات را رعایت کردند. بطور مشابه، یک مطالعه جداگانه نشان داد که تنها حدود 25٪ از نوجوانان ایالات متحده مقدار توصیه شده‌2.5-3 وعده روزانه لبنیات را دریافت می‌کنند.

مطالعات اخیر توسط آکادمی اطفال آمریکا در مورد دریافت ناکافی ویتامین D در بین کودکان و نوجوانان انجام شده‌است. نتایج نشان داد عوامل خطر قلبی عروقی بالا از جمله فشار خون بالا، کلسترول HDL پایین، قند خون بالا، فشار خون بالا، قند خون بالا و سندرم متابولیک. مطالعات نشان می‌دهند که شیر کم‌چرب و غنی‌شده با ویتامین D (ساده یا طعم دار) می‌تواند به پر کردن این شکاف کمک کند.

شیر طعم دار در بطری‌های شیر با نی‌های راه راه!

با افزایش نرخ چاقی در دوران کودکی، والدین اغلب بدنبال ممنوعیت مصرف برخی تنقلات و شیرهای طعم دار در مدارس یا مناطق مختلف هستند تا کالری اضافی را حذف کنند. به گفته متخصصان اطفال اما هدف باید برنامه‌ریزی باشد نه ممنوعیت.

خوردن میان وعده بین وعده‌های غذایی منبع تقریباً 25 درصد انرژی روزانه کودکان است که برای کمک به آنها در حفظ مسیر در کلاس درس یا زمین بسیار مهم است. شیر طعم دار یک میان وعده هوشمند است که حاوی همان ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری شیر ساده است. این خبر بسیار خوبی است زیرا اکثر پسران و دختران کلسیم کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند.

فرمول 9

حتما بخوانید: فرمولاسیون اختصاصی تولید انواع پنیر

 

فواید شیر طعم دار برای سلامتی:

تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی شیر طعم دار در منو است، دانش‌آموزان:

  • شیر بیشتری مصرف کردند که پروتئین عضله ساز بیشتری نسبت به آب میوه و نوشابه دارد.
  • در مقایسه با کسانی که شیر طعم دار یا بدون طعم نمی‌نوشند، کمتر نوشابه نوشیدند.
  • نیازهای کلسیم آنها را بدون مصرف کل چربی و کالری بیشتر تامین شد.
  • بطور متوسط کل چربی یا کالری دریافتی بیشتر از شیر بدون طعم نداشتند.
  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) کمتر یا قابل مقایسه با BMI افرادی که شیر مصرف نمی‌کنند هستند.
  • شیر بیشتری نسبت به مصرف کنندگان شیر بدون طعم مصرف کردند.
  • بطور کلی، مصرف کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم و ویتامین A آنها بیشتر از افرادی است که شیر مصرف نمی‌کنند.
  • مهم است به خاطر داشته باشید که از هر 10 دختر 9 نفر و از هر 10 پسر 7 نفر کلسیم مورد نیاز برای استخوان‌های قوی و بدن سالم را دریافت نمی‌کنند. محدود کردن دسترسی به شیر طعم دار ممکن است میزان دریافت کلسیم و سایر مواد مغذی ضروری دانش‌آموزان را کاهش دهد.
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در شیر به ساخت و ترمیم ماهیچه‌ها کمک می‌کند و آن را به یک نوشیدنی عالی پس از ورزش و جایگزینی سالم برای نوشیدنی‌های ورزشی تبدیل می‌کند.

نقش شیر طعم دار در برنامه‌های تغذیه کودکان

دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها، سازمان‌های بهداشتی متعدد و آخرین علم از نقش ادامه‌دار شیر طعم دار به‌عنوان جزء اصلی برنامه‌های تغذیه کودکان حمایت می‌کنند. شیر یک نوشیدنی غنی از مواد مغذی است که برای کودکان مفید است و توسط برنامه تغذیه مکمل ویژه برای زنان، نوزادان و کودکان و برنامه غذایی مراقبت از کودکان و بزرگسالان پشتیبانی می‌شود.

ارائه شیرهای طعم دار کم‌چرب یا بدون چربی، راهی عالی برای افزایش مصرف شیر در بین کودکان و مغذی‌تر کردن رژیم‌های غذایی آنهاست. همچنین این امر می‌تواند مشارکت کلی در برنامه‌های غذایی مدرسه را افزایش دهد. نگرانی در مورد کالری، چربی و قند بعنوان اجزای غذاها بجای رژیم کلی، شیر غنی از مواد مغذی را در خطر عدم ارائه آن به کودکان قرار داده است. محدود کردن دسترسی به شیر طعم دار بدلیل قند افزوده‌شده آن، ممکن است اثر نامطلوبی در کاهش بیشتر دریافت مواد مغذی ضروری فراهم‌ شده توسط شیر داشته باشد.

شیر چه بدون طعم و چه بدون طعم، همان سیزده ماده مغذی ضروری (کلسیم، پتاسیم، فسفر، پروتئین، ویتامین‌های A، D و B12، ریبوفلاوین، نیاسین، ید، پتاسیم، سلنیوم و روی) را فراهم می‌کند و می‌تواند به کودکان کمک کند تا نیازهای کلسیم خود را برآورده کنند. . کودکانی که شیر مصرف می‌کنند نیازهای کلسیم خود را بدون مصرف قند افزوده بیشتر در مقایسه با کسانی که شیر مصرف نمی‌کنند برآورده می‌کنند.

شیر طعم دار برای سلامتی کودکان مفید است؟

بر اساس داده‌های USDA، 66 درصد از شیری که کودکان در مدارس انتخاب می‌کنند طعم دار است که بیشتر آن کم‌چرب (1 درصد) یا بدون چربی است. طبق دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها، افزودن مقدار کمی شکر به غذاهای غنی از مواد مغذی مانند محصولات شیر کم‌چرب به افزایش خوش‌مزه بودن آنها کمک می‌کند و مصرف مواد مغذی را بدون افزودن کالری بیش از حد بهبود می‌بخشد. کارشناسان بهداشت و تغذیه مصرف منظم شیر را توصیه می‌کنند.

این موسسه پزشکی همچنین ارزش غذایی شیر طعم دار با مقادیر متوسط قند را برای کودکان مدرسه‌ای به رسمیت می‌شناسد. آکادمی اطفال آمریکا مصرف شیر کم چرب، آب، میوه‌های واقعی یا آب سبزیجات را بعنوان جایگزین‌های سالم برای نوشابه‌ها تشویق می‌کند.

 

حتما بخوانید: فرمولاسیون تولید خامه صبحانه

 

فرمولاسیون انواع شیر طعم دار چیست؟

شیر طعم دار می‌تواند یک چیز بسیار باشکوه باشد. حتما شما هم به شیر طعم دار علاقه دارید اما من شرط می‌بندم که به فکر اضافه کردن میوه، سبزیجات، یا حتی ادویه‌ها و گیاهان مورد علاقه خود به لیوان خود نبوده‌اید. و حتی دانه‌های آجیل، مغزها و حتی برنج به خوبی به یک لیوان شیر می‌رسند. مراحل زیر را برای ترکیب کردن مواد مختلف در شیرهای طعم دار دنبال کنید.

برای درست کردن شیرهای طعم دار شما به وسایل زیر نیاز دارید:

  • یک مخلوط کن
  • یک صافی مشبک، پارچه پنیر یا حوله ظروف نازک
  • هر چیز رنگارنگ و لذیذ یعنی چیزی که می‌خواهید شیرتان طعم آن را بدهد.

تا زمانی که بتوانید آن را با هم ترکیب کنید، گزینه‌ها برای پر کردن فضای خالی، تقریباً بی‌پایان هستند. شیر توت مخلوط؟ شادترین پایان برای لطیف ترین دانه از سبد توت‌های شما. شیر غلات؟ البته! شیر ادویه کدو حلوایی؟ بله

می‌توانید با مواد مرطوب (مثلاً میوه‌ها، کره‌های آجیل، پوره‌ها و…) یا مواد خشک – جو، پرک نارگیل، کوکی‌های خرد شده‌شروع کنید. و هر نوع روش خاص خود را دارد، هرچند مشابه یکدیگر هستند.

مواد لازم:

  • 2 فنجان شیر سرد
  • 4/1 فنجان پوره کدو حلوایی کنسرو شده یا خانگی (شیرین نشده – کدو تنبل، کره، یا سیب زمینی شیرین – نه کدو حلوایی)
  • 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای روشن
  • 1 قاشق چایخوری دارچین

فرایند شیر

چند نکته مهم:

برای آن چیز شیرین، شکر و همچنین شکر قهوه‌ای، عسل، شربت افرا یا خرما را در نظر بگیرید. چیزهایی که از قبل بسیار شیرین هستند، مانند برخی از غلات، ممکن است اصلاً نیازی به شیرین کننده نداشته باشند. این قسمت جالب قضیه است! (اگر از خرما استفاده می‌کنید، قبل از مخلوط کردن، حداقل 10 دقیقه آن را در آب داغ خیس کنید.)

برای لطافت بیشتر، مقدار زیادی دوغ اضافه کنید. ادویه ها، عصاره‌ها و سایر پودرها و مایعات غلیظ را فراموش نکنید. دارچین، میخک، هل، پودر کاکائو؛ عصاره وانیل، بادام یا نعناع فلفلی؛ گلاب و آب شکوفه پرتقال. همه این مواد به شیرهای طعم دار شما پیچیدگی می‌بخشند.

چیزهای خشک‌تر و سخت‌تر – آجیل و دانه‌ها و مانند آن – از یک شب خیس خوردن قبل از مخلوط کردن سود می‌برند. اگر طعم شیرینی بدست آمد، کمی نمک اضافه کنید و دوباره مزه کنید.

می گویید شیر پای کدو تنبل می‌خواهید؟ به ترکیب دارچین و کدو، مقداری جو دوسر سرخ شده و یک مشت گردوی کوچک برشته شده اضافه کنید. اگر می‌خواهید مواد را با هم مخلوط کنید، محصول نهایی را خوشمزه تر می‌کند اما اگر حوصله ندارید و نمی‌خواهید اینکار را بکنید، باز هم بسیار خوشمزه خواهد بود. در هر صورت، قبل از سرو کردن معجون را صاف کنید. این روش را برای هر ترکیب ترکیبی مرطوب و خشک دنبال کنید.

 

حتما بخوانید: فرمولاسیون اختصاصی تولید دوغ طعم‌دار

 

مواد افزودنی تر:

اگر می‌خواهید شیر میوه‌ای درست کنید، تقریباً هر چیزی جواب می‌دهد: انواع توت‌ها، هلو، انبه، دانه‌های ذرت که از ساقه‌هایشان جدا شده‌اند (همچنین با شیری که با پشت چاقوی سرآشپز از ساقه خراشیده می‌شود!) تنها چیزهایی که در مورد آنها احتیاط می‌کنم، میوه‌های بسیار اسیدی هستند، مانند مرکبات، آناناس، و کیوی، که در آنها خطر لخت شدن شیر وجود دارد. این موضوع خوب نیست.

برای 2 وعده، با مواد سرد شروع کنید: به 2 فنجان شیر و حدود 1 فنجان میوه به اضافه شیرین کننده مورد نظر خود برای طعم دادن نیاز دارید.

اگر حوصله و وقت دارید، حداقل دو ساعت و حداکثر تا یک شب میوه تقریباً له شده یا خرد شده را با شیرین کننده دلخواهتان خیس کنید. (می‌توانید در این مرحله مقداری سبزی هم اضافه کنید مقداری نعناع خرد شده با زغال اخته نگینی شده و له شده ریخته شده و بگذارید تا خیس شود.) اگر هیچ کدام مدنظرتان نیست، ادامه دهید و به مرحله بعدی بروید.

میوه‌های تقریباً له شده یا خرد شده (و اگر آن را خیس کرده‌اید، تمام آب‌های انباشته‌شده) را در مخلوط کن بریزید و شیر و شیرین‌کننده را اضافه کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید). این مواد کاملا پوره کنید و از یک صافی مشبک داخل لیوان‌ها بریزید.

اگر می‌خواهید با پوره یا کره آجیل شروع کنید – مثلاً تاهینی، کره بادام یا پوره کدو تنبل – از یک قاشق غذاخوری در هر فنجان شیر استفاده کنید. هر شیرین کننده اضافه شده به ذائقه شما بستگی دارد، اما با یک قاشق غذاخوری شروع کنید و هر طور که می‌خواهید آن را میل کنید.

مواد افزودنی خشک:

چند ایده برای شروع: جو دوسر، برنج، آجیل، فلیک‌های مات، تکه‌های نارگیل، دانه‌های کنجد و… همان قانون برای شیرین کردن اعمال می‌شود. مخلوط خود را در مخلوط کن بریزید تا کاملاً ریز شود نه کاملاً، اما نه خیلی بزرگتر. با شیر سرد ترکیب کنید (مثلاً 2 فنجان برای 2 وعده) و حداقل 2 ساعت و تا یک شب در یخچال قرار دهید. این مرحله باعث می‌شود طعم‌ها واقعاً با هم ترکیب شوند. از طریق یک صافی مشبک مواد را داخل لیوان‌ها بریزید.

 

حتما بخوانید:

افزودنی های محصولات لبنی

فرمول (فرمولاسیون) تولید ماست

شیر

چند فرمولاسیون انواع شیر طعم دار:

شیر خامه‌ای:

پوست یک پرتقال را با انگشتان خود به 2 قاشق غذاخوری شکر سفید بمالید. با 2 فنجان شیر و یک قاشق غذاخوری آب شکوفه پرتقال مخلوط کنید. سپس سرو کنید.

شیر نوتلا:

1/4 فنجان پودر کاکائو را با یک مشت کوچک فندق برشته شده، 2 قاشق غذاخوری شکر سفید و 2 فنجان شیر مخلوط کنید. سپس سرو کنید.

شیر نارگیل برشته:

1/2 فنجان تکه‌های نارگیل شیرین نشده را در ماهیتابه برشته کنید تا طلایی شود. با 2 فنجان شیر، 2 خرمای خیس خورده‌و 1/2 قاشق چایخوری عصاره‌ی بادام مخلوط کنید. سپس سرو کنید.

شیر برنج (یعنی هورچاتای مصنوعی):

1/2 فنجان برنج سفید را در ماهیتابه تفت دهید تا طلایی شود. بلیت را در مخلوط کن یا آسیاب ادویه تمیز بزنید تا تقریبا پودر شود، سپس با 1/2 قاشق چایخوری عصاره بادام، 1 قاشق چایخوری دارچین، 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای روشن و 2 فنجان شیر مخلوط کنید. سپس سرو کنید.

شیر کنجد سیاه:

5 قاشق غذاخوری کنجد سیاه برشته شده را با 2 قاشق غذاخوری شکر سفید در مخلوط کن یا آسیاب ادویه تمیز خرد کنید. (شکر به شکستن دانه‌ها کمک می‌کند!) 2 فنجان شیر را اضافه کنید، مخلوط کنید تا مخلوط شود، سپس از صافی مشبک صافی رد کرده و سرو کنید. (در روش دیگر، از دو قاشق غذاخوری تاهینی استفاده کنید و در مخلوط کن با مقداری شیر و مقداری شکر یا یکی دو عدد خرما زیپ بزنید. اگر خرما استفاده می‌کنید، قبل از سرو آن را صاف کنید.)

 

ارائه فرمولاسیون (فرمول) اختصاصی تولید انواع شیر طعم دار در گروه صنعتی سپیانی!

همین الان تماس بگیرید.

 

جمع بندی:

در مقاله امروز به فرمولاسیون انواع شیر طعم دار پرداختیم. ابتدا شیرهای طعم دار را بررسی کردیم و خواص آنها را مرور کردیم و در ادامه به فرمولاسیون انواع شیر طعم دار پرداختیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با فرمولاسیون انواع شیر طعم دار دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید.

همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه و لبنیات سایت ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *