خطوط تولید, صنایع غذایی

قیمت خط تولید لبنیات

قیمت خط تولید لبنیات

قیمت خط تولید لبنیات

بهترین تجهیزات برای خط تولید لبنیات چیست؟

وقتی صحبت از خط تولید لبنیات می‌شود، تجهیزات مختلفی مورد نیاز است که برخی از آنها عبارتند از:

مخزن شیر: یکی از تجهیزات ضروری لبنیات. این مخزن عایق از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که برای نگهداری شیر خام فرآوری نشده استفاده می‌شود.

پمپ شیر: پمپی که شیر لبنیات را به مخزن فله هدایت می‌کند، جایی که در یخچال نگهداری می‌شود. این وسیله الکتریکی هوا را از خطوط خلاء سیستم شیردوشی پمپ می‌کند تا از لیپولیز و کف کردن شیر که به کیفیت پایین شیر می‌انجامد جلوگیری کند.

ماشین شیردوشی: دستگاه مکش مکانیکی که برای شیردوشی حیوانات شیری مانند گاو، بز، گوسفند و غیره استفاده می‌شود.

با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم را در مورد قیمت خط تولید لبنیات کسب کنید.

قیمت خط تولید

حتما بخوانید:

پر سودترین خط تولید صنعتی در ایران

طراحی و راه اندازی خطوط تولید لبنیات

تجهیزات و دستگاه های خطوط تولید لبنیات

 

بهترین تجهیزات برای خط تولید لبنیات

تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز معمولاً به سطح مکانیزاسیون مورد نظر و مقیاس عملیات بستگی دارد اما ماشین آلات و تجهیزاتی مانند قوطی‌های شیر، سطل‌های شیردوشی، دستگاه‌های کاتر برش و سایر ابزارهای جزئی اغلب صرف نظر از اندازه خط تولید لبنیات مورد نیاز هستند.

مطلب مرتبط: انواع پمپ های صنعتی

آن خطوط تولید با بیش از 20 حیوان شیری، دستگاه‌های شیردوشی می‌توانند راحت تر و مقرون به صرفه تر از شیردوشی دستی باشند. علاوه بر این، نصب دستگاه‌های خنک‌کننده و فن‌ها در سوله‌های حیوانات برای محافظت در برابر استرس گرمایی و اگر می‌خواهید گاوهای دو نژاد پرمحصول را حفظ کنید، ضروری است.

در همین حال، خط تولید لبنیات با بیش از 50 حیوان شیرده ممکن است به یک دستگاه مولد برق، یک خنک کننده شیر و یک وسیله نقلیه برای تهیه لوازم مزرعه نیاز داشته باشند. حالا بیایید به سراغ بهترین تجهیزات برای خط تولید لبنیات برویم.

پمپ های شیر

صرف نظر از اندازه خط تولید لبنیات و قیمت و بودجه خط تولید مورد نظر شما، برنامه ریزی برای انتقال شیر از جایگاه A به B به پمپ‌هایی برای انتقال شیر نیاز دارد. پمپ شیر شیر را از مخزن ذخیره اولیه یخچال به مخزن فرآوری هل می‌دهد. پس از پردازش شیر از مخزن پردازش، سپس به مخزن ذخیره سازی خنک کننده منتقل می‌شود. قدرت این پمپ‌ها از زیاد تا کم و اندازه با ویژگی ها، طرح‌ها و ظرفیت‌های مختلف متفاوت است.

پمپ شیر

حتما بخوانید:

قیمت تجهیزات کارخانه لبنیات

قیمت دستگاه های تولید لبنیات سنتی

سوالات متداول راه اندازی خط تولید لبنیات

 

این تجهیزات چگونه کار می‌کند؟

این تجهیزات بر اساس یک پروانه چرخان کار می‌کند و انرژی جنبشی را به فشار مورد نیاز برای پمپاژ شیر تبدیل می‌کند. سپس شیر در مرکز چرخش پروانه وارد پمپ می‌شود و به سمت حاشیه پروانه حرکت می‌کند – یک پروانه مخصوص که برای خنک کردن پمپ‌های شیر در حین استفاده استفاده می‌شود.

مزایا:

  • کارآمد

معایب:

  • به لرزش حساس است.
  • تعمیر گران قیمت

سیستم بسته بندی

اگر می‌خواهید بسته بندی خود را برای محصولات لبنی خود بسته بندی کنید، به یک سیستم بسته بندی نیاز دارید. یک سیستم بسته بندی شامل یک مکانیسم درپوش و یک توزیع کننده مایع است. سیستم بسته بندی بطری‌های شیر را پر کرده و آنها را مهر و موم می‌کند. اینها ارزان نیستند. اما برخی از تولیدکنندگان لبنیات میکرو ماشین‌های مقیاس کوچک‌تر را ارائه می‌کنند.

مطلب مرتبط: آشنایی با دستگاه بسته بندی تتراپک

هنگام خرید دستگاه بسته بندی، از پیش بینی قیمت ظرف غافل نشوید. همچنین بهتر است یک تامین کننده محلی برای کانتینرهای خود پیدا کنید زیرا حمل و نقل سفارشات حجیم هزینه بسیار بیشتری دارد.

سیستم بسته بندی

مزایا:

  • ایمنی محصول را بهبود می‌بخشد.
  • راحت

محصول را از آلودگی و دستکاری محافظت کنید.

معایب:

  • میتواند گران باشد و به محیط زیست آسیب برساند.

مخزن شیر

حتی اگر خط تولید شما کوچک باشد، داشتن یک مخزن شیر برای هر تجارت لبنی ضروری است. به طور دقیق، شما باید دو نوع مخزن شیر داشته باشید: مخازن ذخیره سازی و مخازن پردازش

از این مخازن برای نگهداری شیر و تازه نگه داشتن آن برای مدت طولانی استفاده می‌شود. از این رو، اگر می‌خواهید محصولات لبنی تازه، ایمن و با کیفیت بالا را تحویل دهید، آنها قطعات ضروری تجهیزات پردازش شیر هستند.

مطالب مرتبط:

آشنایی با انواع یونیت های دریافت شیر

پروسس تانک (دستگاه پخت شیر) چیست؟

همانطور که از نام آنها پیداست، یکی برای نگهداری شیر و دیگری برای فرآوری استفاده می‌شود. یکی از نمونه‌های مخزن پردازش، مخزن اختلاط است. این یک مخزن فولادی ضد زنگ با یک ژاکت عایق است که دمای مناسب را حفظ می‌کند در حالی که مواد با استفاده از یک همزن درون مخزن مخلوط می‌شوند.

در این میان مخزن ذخیره یا مخزن خنک کننده شیر یک مخزن ذخیره بزرگ است که شیر را در حین خنک شدن نگه می‌دارد. پس از خنک شدن، مخزن شیر را در دمای مناسب نگه می‌دارد تا زمانی که یک باربر برای برداشتن آن برسد.

milk receiving tank

این تجهیزات چگونه کار می‌کند؟

مخزن شیر به طور کلی با یک میکسر مجهز شده است تا فرآیند خنک‌سازی را مجدداً افزایش داده و شیر را همگن کند. در طی فرآیند شیردوشی، شیری که وارد مخزن می‌شود از طریق آب در حال گردش استخر نزدیک دیواره‌های داخلی محفظه شیر و یخ در حال ذوب خنک می‌شود. پس از حل شدن کامل یخ، سیستم خنک کننده به کمک به بانک یخ ادامه می‌دهد و ساختمان یخ را از سر می‌گیرد.

مزایا:

  • سیستم یکپارچه
  • ایمنی را تضمین می‌کند.
  • بهبود راندمان کاری

معایب:

  • میتواند گران باشد.
  • نیاز به شستشوی زیاد

ضبط نمودار دما

این تجهیزات یک مانیتور الکتریکی است که با استفاده از سنسورهای خود دمای شیر و آب شستشو را ردیابی و ثبت می‌کند. می‌توانید ضبط‌کننده نمودار را طوری تنظیم کنید که زنگ هشدار را در آستانه‌های دمایی دقیق به صدا درآورد و شما را از تغییرات دمایی ناسالم و روش‌های شستشوی نامناسب مطلع کند.

برای اطمینان از خنک شدن و نگهداری شیر شما در دمای مناسب برای دریافت بهترین کیفیت و تضمین مصرف ایمن، داشتن یک ضبط کننده نمودار درجه حرارت با کیفیت ضروری است. این دستگاه دارای ضبط زمان 48 ساعته و 7 روزه می‌باشد.

مطلب مرتبط: انواع سنسور های دما (ترموکوپل، ترمیستور و RTD)

ضبط دما

این تجهیزات چگونه کار می‌کند؟

ضبط کننده نمودار وسیله‌ای است که برای ثبت رویه‌ها و سیگنال‌های الکتریکی مختلف استفاده می‌شود. اکثر ضبط کننده‌های نمودار استاندارد داده‌ها را روی کاغذ ضبط می‌کنند و با عبور از زیر خودکار کار می‌کنند. قلم بر اساس سیگنال جهت خود را تغییر می‌دهد و در نتیجه نموداری از داده‌ها یا نمودار ایجاد می‌شود.

مزایا:

  • دما را برای اطمینان از تعادل اندازه‌گیری می‌کند.
  • پردازش داده‌ها در زمان واقعی
  • پاسخ سریع
  • ساده

معایب:

  • تعویض مداوم خودکارها/نمودارها
  • به فضایی برای ذخیره نمودارهای کاغذی نیاز دارد.
  • بازیابی دستی مورد نیاز است.
  • کمترین ثبات

کاتر برش علوفه

کاتر برش علوفه دستگاهی است که برای برش کاه و یونجه به قطعات کوچک استفاده می‌شود. می‌توانید با قرار دادن یونجه یا کاه در کاتر از این تجهیزات استفاده کنید و تیغه‌های آن شروع به بریدن یونجه یا کاه به قطعات کوچک می‌کند.

کاتر برش علوفه

این تجهیزات چگونه کار می‌کند؟

برای استفاده از کاتر، یونجه یا کاه را داخل کاتر بریزید و توسط تیغه کاتر به قطعات کوچک بریده می‌شود. سپس کاه از طریق لوله‌ای از دستگاه خارج می‌شود یا به موازات نحوه بیرون ریختن تراشه‌های چوب توسط دستگاه خردکن چوب از دستگاه خارج می‌شود.

مزایا:

  • انرژی کارآمد
  • در زمان و منابع انسانی بیشتر صرفه جویی کنید.
  • مقاوم در برابر سایش
  • چند منظوره

معایب:

  • اگر روش‌های ایمنی به طور کامل رعایت نشود، می‌تواند خطرناک باشد و باعث صدمات احتمالی شود.

سپراتور (جدا کننده خامه)

دستگاه جدا کننده خامه برای تولید شیر و خامه بدون چربی و کم چرب استفاده می‌شود. همانطور که این دستگاه چربی را از شیر تقسیم می‌کند، شما به طور همزمان دو محصول دریافت می‌کنید – شیر و خامه با درصد چربی کمتر. بسته به زمان کارکرد جدا کننده خامه، می‌توانید خامه و شیر با درصدهای چربی مختلف تهیه کنید.

علاوه بر این، می‌توانید یک جداکننده میل لنگ دستی تهیه کنید که به شما نیاز دارد همه کارها را به صورت دستی انجام دهید یا یک جداکننده برقی خامه تهیه کنید که از نیروی گریز از مرکز برای جدا کردن خامه و شیر استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط:

سپراتور چیست؟

نصب و راه اندازی سپراتور

Separator machine

این تجهیزات چگونه کار می‌کند؟

نیروی گریز از مرکز جداکننده خامه جداسازی شیر را افزایش می‌دهد. گلبول‌های چربی، که بخش سبک تر شیر هستند. به سمت مرکز طبل حرکت می‌کنند، در حالی که شیر بدون چربی سنگین‌تر به طرف بیرونی جریان می‌یابد.

مزایا:

  • خامه‌های بهتری ارائه می‌دهد.
  • شیر را در صورت نیاز تصفیه می‌کند.
  • حجم کار را کاهش دهید.
  • افزایش هوادهی
  • ساخته شده از آلومینیوم درجه مواد غذایی

معایب:

  • برخی از جداکننده‌های خامه باید هنگام ورود مونتاژ شوند.

استعلام آنی قیمت تجهیزات و دستگاه های خط تولید لبنیات: 09376336275

هموژنایزر

هموژنایزر قطعه‌ای از تجهیزاتی است که برای ایجاد قوام یکنواخت، شکستن مولکول‌های چربی شیر و جلوگیری از تقسیم شدن مولکول‌های چربی در خط تولید لبنیات استفاده می‌شود. این تجهیزات به ویژه در همگن سازی استفاده می‌شود که اغلب با پاستوریزه اشتباه گرفته می‌شود. با این حال، این دو فرآیند متفاوتی هستند که در آنها همگن شدن پس از پاستوریزه انجام می‌شود. پاستوریزه کردن باعث می‌شود محصولات لبنی ایمن‌تر شوند، همگن شدن باعث می‌شود که قوام و طعم بهتری داشته باشند.

مطلب مرتبط: دستگاه هموژنایزر و کاربرد آن

Homogenizer machine

این تجهیزات چگونه کار می‌کند؟

روش همگن سازی شامل کاهش اندازه گلبول‌های چربی به قطعات کوچک است و به طور یکنواخت در سراسر شیر پخش می‌شود. این امر معمولاً با پمپاژ شیر از طریق دهانه‌های کوچک تحت فشار بالا به دست می‌آید.

مزایا:

  • افزایش ماندگاری شیر
  • طعم و رنگ شیر را بهبود می‌بخشد.

معایب:

  • اندازه گلبول‌های چربی در شیر را تغییر می‌دهد اما لزوماً بر کیفیت تغذیه آن تأثیر نمی‌گذارد.

پاستوریزاتور

پاستوریزاتور دستگاهی است که برای گرم کردن محصولات لبنی برای از بین بردن موجودات مخرب مانند باکتری ها، تک یاخته‌ها، ویروس‌ها، کپک‌ها و غیره استفاده می‌شود. این فرآیند حذف ارگانیسم‌ها پاستوریزاسیون نامیده می‌شود.

یک واحد پاستوریزاسیون شیر، شیر را گرم می‌کند و آن را در دمای تعیین شده برای مدت زمان خاصی نگه می‌دارد، به طور مداوم آن را می‌چرخاند و خنک می‌کند و آن را برای پردازش یا ذخیره سازی بیشتر آماده می‌کند. محصولات لبنی که پاستوریزه نشده اند می‌توانند حامل باکتری‌هایی مانند کمپیلوباکتر، ای کولای، سالمونلا و لیستریا باشند. بنابراین، داشتن یک پاستوریزاتور برای مزرعه کوچک لبنی شما برای اطمینان از محصولات لبنی با کیفیت و ایمن بسیار مهم است.

مطلب مرتبط: سپراتور (separator) چیست؟ کاربرد آن

pasteurizer machine

این تجهیزات چگونه کار می‌کند؟

یک پاستوریزاتور استاندارد کاملا اتوماتیک است. شیر را در یک انتها قرار می‌دهید، و برای مدت معینی یا مجموعه‌ای از لوله‌های گرمایش بین صفحات جریان می‌یابد، ایده‌آل به اندازه کافی طولانی است که بیشتر باکتری‌های مضر را از بین ببرد. پس از آن، سپس بین لوله‌های خنک کننده تنظیم شده قبل از ظاهر شدن از یک لوله بازکن به داخل بطری‌ها جریان می‌یابد.

مزایا:

  • باکتری‌های مضر لبنیات را از بین می‌برد.
  • از بیماری‌های مختلف مانند بروسلوز، دیفتری و سل جلوگیری می‌کند.

معایب:

  • مواد مغذی شیر را کاهش می‌دهد.

حتما بخوانید: وضعیت صنعت لبنیات در ایران

دستگاه شیردوشی

دستگاه شیردوشی قطعه ای از تجهیزات مکانیکی است که برای شیردوشی گاو استفاده می‌شود. اگر قصد دارید گاو خود را با دست دوشید، ممکن است به این نیاز نداشته باشید. با این حال وجود دستگاه شیردوش باعث افزایش سرعت تولید و صرفه جویی در وقت شما می‌شود.

این کار نسبت به شیردوشی دستی ایمن‌تر است، زیرا به گاوها آسیبی نمی‌رساند، زیرا سرپستانک‌ها با آسترهای لاستیکی در تماس هستند، که در فرآیند استاندارد، ناخن‌ها ممکن است باعث زخمی شدن پستانک گاو شوند. علاوه بر این، این همچنین به کاهش استرس در طول فرآیند شیردهی کمک می‌کند و یک روال شیردوشی خوب ایجاد می‌کند.

دستگاه شیردوشی

حتما بخوانید:

خط تولید لبنیات دست دوم

طرح توجیهی خط تولید لبنیات

خط تولید لبنیات نیمه صنعتی

 

این تجهیزات چگونه کار می‌کند؟

ماشین‌های شیردوشی با قرار دادن پستانک حیوان در معرض خلاء و کشیدن شیر تولید شده توسط این فرآیند عمل می‌کنند. ماشین‌های شیردوشی بر این اساس ساخته شده‌اند تا یک خلاء معمولی در انتهای پستانک حیوان اعمال کنند و شیر را بیرون بکشند و آن را به ظرف شیر جداگانه تحویل دهند.

مزایا:

  • زمان کارآمد
  • تولید سریع
  • شیر مرغوب
  • کاهش نیروی کار
  • کاهش هزینه نیروی کار

معایب:

  • منبع تغذیه منظم مورد نیاز است.
  • یک فرآیند تمیز کردن دقیق برای جلوگیری از آلودگی ضروری است.

dollar icon

قیمت خط تولید لبنیات

به دلیل نوسانات شدید ارز برای استعلام تجهیزات خط تولید لبنیات و دریافت راهنمایی می‌توانید از طریق فرم درخواست مشاوره، آیکون شناور پیام رسان واتس‌اپ و صفحه تماس با ما اقدام کنید.

حتما بخوانید:

اتوماسیون خطوط تولید لبنیات

تعمیر و نگهداری خطوط تولید لبنیات

مجوزهای لازم برای ساخت خط تولید صنعتی

 

جمع بندی:

هنگام خرید این قطعات ماشین آلات برای خط تولید لبنیات خود، محصولات را صرفاً بر اساس نام تجاری یا هزینه انتخاب نکنید. زمانی را صرف تحقیق در مورد مدل تجهیزات خاصی که به آن علاقه دارید بگذرانید و اگر چیزی است که به آن نیاز دارید آن را بررسی کنید. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با قیمت خط تولید لبنیات دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید.

همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش لبنیات و فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *