خطوط تولید

قیمت مکمل خوراک دام و طیور

مکمل خوراک دام

مکمل خوراک دام و طیور

امروزه خوراک دام و طیور در صنعت دامپروری نوین از جایگاه خاصی برخوردار است. علوم و فناوری‌های جدید نشان داده است که با کنترل و بهینه سازیِ خوراک دام و طیور می‌توان بر میزان سرعت رشد آن‌ها افزود. علاوه بر این از آن جایی که در این صنعت با موجودات زنده سر و کار داریم باید به حفظ سلامتی آن‌ها نیز اهمیت داده شود. خوراک از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عواملی است که در سلامت دام و طیور نقش دارد.

 

مطالب مرتبط:

بهترین خوراک دام و طیور

راه اندازی خط تولید مکمل دام و طیور

قیمت راه‌اندازی خط تولید خوراک دام و طیور

 

تاثیر سلامت دام و طیور بر سلامت انسان‌ها:

استفاده از خوراک‌های نامرغوب و یا نا مناسب برای دام و طیور علاوه بر متوقف کردن پروسه رشد در آن‌ها و به همراه داشتن زیان‌های مالی برای دامپرور موجب می‌گردد تا سلامت و کیفیت گوشت و دیگر فرآورده‌های دامی نیز کاهش پیدا کرده و حتی به بروز بیماری‌هایی ناشی از ضعف ایمنی در بدن دام منجر گردد. این بیماری‌ها و کیفیت پایین فرآورده‌های حاصل از آن موجب می‌شود تا مصرف کنندگان این مواد نیز تحت تاثیر قرار گیرند. به همین دلیل در انتخاب و تهیه انواع مرغوب و با کیفیت خوراک دام و طیور باید کوشید. همچنین از مکمل های خوبی نیز در جهت افزایش سلامت دام و طیور بهره برد.

مکمل خوراک طیور

انواع مختلف خوراک دام و طیور کدام است؟

انواع زیادی از خوراک‌های مخصوص دام و طیور وجود دارد که با سیستم گوارش حیوان سازگار بوده و تامین کننده‌ی نیازهای وی است. این خوراک‌ها عبارتند از:

یونجه:

این ماده غذایی برای دام از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و از آن هم برای گاوهای شیرده و هم برای گاهای گوشتی می‌توان استفاده نمود.

علف باغ:

این ماده‌ی غذایی موجب می‌شود که شیر گاوهای شیرده چرب‌تر شده و از ارزش غذایی زیادی نیز برخوردار است.

کنستانتره طیور:

این ماده غذایی در برنامه غذایی طیور جایگاه مهمی دارد. هر دو نوع مرغ گوشتی و تخمی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

ddgs

حتما بخوانید:

صفر تا صد خط تولید خوراک دام و طیور

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید خوراک دام و طیور

 

مکمل DDGS:

این ماده‌ی غذایی که به عنوان مکمل خوراک دام و طیور بسیار مغذی شناخته می‌شود محصولی جانبی در کارخانه‌های تولید الکل گندم است. فرآیند تولید این ماده به گونه‌ای است که باعث بیشتر شدن میزان فیبر- پروتئین و چربی در خوراک شده و ارزش غذایی آن برای دام و طیور بالاتر خواهد رفت. پروتئین موجود در این ماده‌ی غذایی مغذی از نوع گیاهی بوده و یک جایگزین ایده‌آل برای نوع حیوانی محسوب می‌شود. با مشخص شدن میزان بالای ارزش غذایی DDGS در بیشتر نقاط دنیا میزان مصرف این نوع از خوراک دام و طیور به سرعت در حال افزایش می‌باشد.

DDGS محصول فرعی کارخانجات تولید الکل از گندم میباشد که در این فرآیند گندم پس از آسیاب، با آب مخلوط شده و پس از گذارندن مراحل پخت، تخمیر شده و الکل و دی اکسید کربن تولید میشود.

مکملDDGS   نه تنها منبع منبع خوب انرژی، اسید آمینه و مواد معدنی است. بلکه سرشار از ویتامین‌های محلول در آب و مواد مغذی میباشد. با استفاده از این مکمل به دلیل بالا بودن میزان جذب پروتئین در آن، باعث سلامت بیشتر دام ها و افزایش میزان شیر دهی آنها خواهد شد.

مکمل خوراک

 

حتما بخوانید: دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خوراک دام و طیور

قیمت مکمل خوراک دام و طیور DDGS:

در زمان خرید خوراک برای دام و طیور باید علاوه بر وجود مواد مغذی در خوراک به نکات بهداشتی آن نیز توجه کافی داشته باشید. همچنین قیمت‌های رقابتی و منصفانه در کنار کیفیت بالای خوراک از دیگر عوامل مهم در زمان انتخاب است. بنابراین از مراکزی اقدام به خرید نمایید که با تجربه و خوشنام هستند.

 

توجه: گروه صنعتی سپیانی در زمینه مکمل خوراک دام و طیور فعالیتی ندارد.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *