اتوماسیون صنعتی, کنترلر

بازار کار پی ال سی PLC در خارج از کشور

بازار کار plc

‌آشنایی با بازار کار PLC در خارج از کشور

تقاضای فزاینده‌ای برای مشاغل PLC در خارج از کشور وجود دارد که عمدتاً به افزایش تعداد مشاغلی که فرآیندهای خودکار را اتخاذ می‌کنند و بطور کلی افزایش اتوماسیون نسبت داده‌می‌شود. اتوماسیون بطور فزاینده‌ای مقرون بصرفه‌تر می‌شود و به کسب و کارها صرفه‌جویی در هزینه، انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان بیشتر را ارائه می‌دهد. این امر بسیاری از تولید کنندگان و سازمان‌های دیگر را تشویق به سرمایه گذاری در PLC کرده است. با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا با بازار کار PLC در خارج از کشور آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

آموزش PCS7 زیمنس

پی ال سی (PLC) چیست؟

مراحل راه اندازی پی ال سی PLC

بازار کار PLC در اروپا

بازار کار برای کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی (PLC) در اروپا با تقاضا برای تکنسین‌ها و مهندسان واجد شرایط PLC که همچنان از عرضه پیشی می‌گیرند، شکوفا و در حال رشد است. بعنوان یک فناوری اتوماسیون و کنترل، PLC‌ها بطور فزاینده‌ای بعنوان پلت فرمی برای اتوماسیون صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ستون فقرات اتوماسیون کارخانه و کنترل فرآیند را تقریباً در هر بخش و صنعتی فراهم می‌کنند. این تقاضا در سال‌های اخیر افزایش یافته است و در میان تمام تخصص‌های فنی در اروپا بالاترین است.

اتوماسیون فرایند 0

PLC‌ها بسرعت در حال تبدیل شدن به پلتفرمی هستند که صنعت به آن وابسته است و بازار کار برای تخصص PLC روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اکثر شرکت‌ها در صنعت کنترل و اتوماسیون در حال حاضر به تخصص و گواهینامه‌های PLC برای استخدام افراد مناسب نیاز دارند. بنابراین، شرکت‌ها به دنبال استخدام کارمندان با مهارت و درک مناسب هستند تا بتوانند در بازار پر تقاضای اروپا رقابتی باقی بمانند.

با توجه به گستره وسیعی از کاربردهای PLC که در اروپا در دسترس نیست. تکنسین‌ها و مهندسان باید دانش به روز و عمیقی از هر دو سیستم PLC و تاسیسات خاص آنها داشته باشند. برای پاسخگویی به این تقاضا، دوره‌های PLC، صلاحیت‌ها و گواهینامه‌ها را می‌توان برای بدست آوردن دانش مورد نیاز برای تسلط بر این سیستم‌های پیچیده انجام داد. شرکت‌ها اکنون از متقاضیانی که دارای گواهینامه PLC هستند، حمایت می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه استخدام‌کنندگان جدید قادر به انجام وظایف خود بطور موثر و مطمئن هستند.

بازار کار PLC در بریتانیا

بریتانیا یکی از بزرگترین بازارهای PLC در اروپا است و بازار کار برای PLC‌ها با بیش از عرضه تقاضا برای متخصصان در حال رشد است. اکثر مشاغل مهندسی در بریتانیا در حال حاضر فرصت‌هایی را برای کارشناسان PLC با طیف گسترده‌ای از دستمزدها از سطح ورودی تا پست‌های اجرایی ارشد ارائه می‌دهند.

حتما بخوانید:

برنامه نویسی PLC چیست؟

آشنایی با انواع پی ال سی  (PLC)

ترفند های کاربردی برنامه نویسی PLC

بازار کار PLC در فرانسه و آلمان

فرانسه و آلمان دو بازار عمده اروپایی دیگر برای PLC‌ها هستند و فرصت‌های شغلی در هر دو کشور در سال‌های اخیر افزایش یافته است. شرکت‌های فرانسوی به دنبال استخدام کارشناسان PLC برای گنجاندن دانش خود در مورد اتوماسیون در عملیات خود بوده‌اند. در حالیکه شرکت‌های آلمانی به دنبال استخدام تکنسین‌ها و مهندسان PLC با تجربه در مدیریت چرخه عمر و فناوری‌های پیشرفته PLC هستند.

بازار کار PLC در اسپانیا

اسپانیا مرکز دیگری برای مشاغل PLC است و بسیاری از شرکت‌ها اکنون به دنبال کارشناسان و مهندسان PLC در بخش‌های کشاورزی، تولید و تولید مواد غذایی هستند. علاوه بر این، تعدادی از شرکت‌ها بطور فعال بدنبال مهندسین با دانش پیشرفته PLC در اسپانیا برای نصب سیستم‌های خودکار جدید بوده‌اند.

بازار کار PLC در ایتالیا

ایتالیا یکی دیگر از رقبای قوی در بازار کار PLC در اروپا است که تعداد زیادی متخصص PLC از سراسر کشور به دنبال آن هستند. بازار ایتالیا به ویژه در بخش‌های خودرو و الکترونیک که در آن PLCها به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند، فعال است.

بازار کار PLC در کشورهای اسکاندیناوی

در نهایت، سوئد و کشورهای اسکاندیناوی به عنوان بازارهای بالقوه بزرگی برای تکنسین‌ها و مهندسان PLC در حال ظهور هستند. بسیاری از شرکت‌ها در اسکاندیناوی اکنون فعالانه بدنبال افراد واجد شرایط هستند تا به آنها کمک کنند تا سیستم‌های خودکار خود را راه‌اندازی و نگهداری کنند.

با توسعه مداوم صنعت اتوماسیون و PLC‌ها که هر چه بیشتر بعنوان ستون فقرات اتوماسیون صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش بینی میشود بازار کار کارشناسان و مهندسان PLC در اروپا برای سال‌های آینده قوی باقی خواهد ماند. بازار در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از کندی را نشان نمی‌دهد. و تقاضا برای تکنسین‌ها و مهندسان واجد شرایط همچنان از عرضه موجود پیشی می‌گیرد.

اتوماسیون فرایند 7

حتما بخوانید:

انواع ورودی د یجیتال PLC

بروزرسانی plc چیست؟ مراحل آن

انواع پی ال سی (PLC) های امرون

بازار کار PLC در آسیا

بازار اتوماسیون صنعتی در آسیا در سال‌های اخیر رشد سریعی داشته‌است. و بازار کار PLC به یکی از پرتقاضاترین و رقابتی‌ترین حوزه‌های نیروی کار تبدیل شده‌است. کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی یا PLC، دستگاه‌های الکترونیکی هستند که برای کنترل ماشین‌های صنعتی در بسیاری از کشورهای آسیایی استفاده می‌شوند. این ماشین‌ها با استفاده از ابزارهای نرم افزاری مختلف برنامه‌ریزی شده‌اند و برای افزایش کارایی، سرعت و دقت در طیف وسیعی از کارها طراحی شده‌اند. به این ترتیب، تقاضا برای متخصصان PLC ماهر بطور پیوسته در حال افزایش است و تعداد زیادی از سازمان‌ها در سراسر قاره اکنون بدنبال پرسنل واجد شرایط برای ایفای این نقش هستند.

کشورهایی که مهمترین بازارهای کار PLC در آسیا را در خود جای داده‌اند هند، چین و ژاپن هستند. در هند، بازار در حال رونق است و شاهد افزایش تقاضا برای مهندسان، تکنسین‌ها و اپراتورهای واجد شرایط PLC بوده است. در چین، تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدی در حال برون سپاری پرسنل ماهر برای پروژه‌های مرتبط با PLC خود هستند. اساسا، متخصصان PLC چینی در حال حاضر جزو پرتقاضاترین کارفرمایان از سراسر جهان هستند.

بازار کار PLC در ژاپن

در ژاپن وضعیت تا حدودی متفاوت است. اگرچه هنوز تقاضای زیادی برای متخصصان PLC وجود دارد، تعداد فرصت‌های شغلی PLC در سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است. با این حال، بازار کار همچنان رقابتی است، زیرا شرکت‌های بزرگی مانند میتسوبیشی و امرون همچنان به سرمایه گذاری هنگفت در سیستم‌های اتوماسیون خود ادامه می‌دهند. علاوه بر این، این کشور خانه نوآورانه‌ترین فناوری PLC در جهان است که آن را به مکانی جذاب برای کارفرمایان و پرسنل PLC تبدیل می‌کند.

یکی از زمینه‌های رشد اولیه برای متخصصان PLC در آسیا در بخش تجهیزات پزشکی است که به سرعت در حال گسترش است. این رشته بطور فزاینده‌ای رقابتی شده است و چندین کشور در آسیا مانند کره جنوبی، چین و تایوان پیشرو در فناوری تجهیزات پزشکی هستند. این امر باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از سراسر جهان به منظور تحقیق و توسعه محصولات نوآورانه‌ای که می‌توانند در موقعیت‌های مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند، پرسنل فنی را به این کشورها برون سپاری کنند. به این ترتیب، انتظار می‌رود که تعداد فرصت‌های شغلی PLC در زمینه تجهیزات پزشکی در سال‌های آینده افزایش یابد.

به غیر از صنعت تجهیزات پزشکی، سایر بازارهای کار PLC قابل توجه در آسیا شامل لوازم الکترونیکی مصرفی و رباتیک، همراه با مهندسی صنعتی و زیرساختی است. از آنجایی که این قاره همچنان به رشد و توسعه سریع اقتصادی ادامه می‌دهد، این احتمال وجود دارد که تقاضا برای متخصصان PLC در این بازارها همچنان افزایش یابد.

در نتیجه، واضح است که بازار کار PLC در آسیا بسیار رقابتی است و بسرعت در حال گسترش است. طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی در سراسر قاره وجود دارد، در زمینه‌هایی مانند دستگاه‌های پزشکی، لوازم الکترونیکی مصرفی و رباتیک.

بازار کار PLC در آفریقا

بازار کار PLC در آفریقا در چند سال اخیر به لطف توسعه قاره آفریقا رشد قابل توجهی داشته است. این مشاغل یا آموزش حرفه‌ای و توسعه شغلی، حوزه کاری است که طیف قابل توجهی از فرصت‌های شغلی را در همه بخش‌ها ارائه می‌دهد. تقاضا برای چنین مشاغلی افزایش یافته‌است زیرا کشورهای آفریقایی بیشتر به هم متصل و مدرن می‌شوند. و دولت‌ها و مشاغل به طور فزاینده‌ای به دنبال افراد حرفه‌ای هستند که بتوانند مهارت‌ها و دانش مرتبط و به روز را به محل کار بیاورند.

یک شغل PLC معمولاً شامل آموزش یا استخدام افراد حرفه‌ای جدید، مربیگری و هدایت آنها در نقششان، یا آموزش کارکنان موجود در جدیدترین نظریه‌ها و روش‌ها است. اغلب، مشاغل PLC شامل مهندسی دانش یا توانایی ادغام فناوری، تجزیه و تحلیل و مدیریت دانش در فرآیندهای داخلی و خارجی است. سایر نقش‌های شغلی ممکن شامل حمایت از تیم‌های متقابل، توسعه فرآیندهای استخدام و ارزیابی، یا هماهنگی تیم‌های پروژه است.

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی PLC

تفاوت PLC و DCS چیست؟

بازار کار مشاغل دیگر فناوری در آفریقا

علاوه بر رشد مشاغل PLC، آفریقا نیز افزایش تقاضا برای مهندسان نرم افزار، توسعه دهندگان وب و دانشمندان داده را تجربه می‌کند. این بدلیل افزایش استفاده از فناوری در مشاغل است و کارفرمایان را مجبور می‌کند تا افرادی را با صلاحیت فنی برای اداره، سازماندهی و نگهداری دارایی‌های دیجیتال سازمان استخدام کنند. این روند در حال‌حاضر در سراسر قاره در حال افزایش است و نیاز به متخصصان بیشتری را ایجاد می‌کند که بتوانند دانش فنی خود را با کارفرمایان به اشتراک بگذارند.

علاوه بر افزایش مشاغل مرتبط با فناوری، آفریقا نیز شاهد افزایش تقاضا برای برنامه‌هایی است که برای کاهش تعداد موانع ساختاری و نهادی بر سر راه رشد اقتصادی طراحی شده‌اند. هدف این برنامه‌ها ایجاد فرصت‌های تجاری جدید و ارائه منابع و کمک به کارآفرینان و کسب‌وکارهای کوچک است. و ابزارهایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا از نظر اقتصادی مقرون بصرفه‌تر شوند. این یک توسعه حیاتی برای این قاره است، زیرا می‌تواند به رشد اقتصادی و ایجاد شغل کمک کند.

در نهایت، بسیاری از کشورهای آفریقایی در حال بررسی امکان راه‌اندازی طرح‌هایی برای ارتقای تنوع اقتصادی هستند. این طرح‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای کسانی که خارج از بخش‌های سنتی مانند کشاورزی و گردشگری هستند، طراحی شده‌اند. این همچنین می‌تواند به ایجاد معیشت پایدارتر در مناطق دورافتاده کمک کند و همچنین کار برای جوانانی که وارد بازار کار می‌شوند، فراهم کند.

بازار کار PLC در آفریقا بازاری هیجان انگیز با پتانسیل بالایی برای رشد است. همانطور که کشورهای آفریقایی به پیشرفت در فناوری ادامه می‌دهند، فرصت‌ها بیشتر خواهند شد. با حمایت درست از سوی دولت‌ها و کسب‌وکارها و تمایل به سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، PLC می‌تواند در بازار کار آفریقا بسیار مهم‌تر شود. افراد با داشتن مهارت‌ها، دانش و صلاحیت‌های مناسب می‌توانند از بهترین فرصت‌های موجود استفاده کنند و به رشد اقتصادی این قاره کمک کنند.

اتوماسیون فرایند 4

بازار کار PLC در آمریکا

بازار کار PLC در آمریکا بخش پر جنب و جوش و همیشه در حال رشد صنعت فناوری است. در تعداد زیادی از نصب و راه اندازی سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و تولیدی در سراسر جهان مشهود است که تقاضا برای متخصصان واجد شرایط PLC قوی است و همچنان در حال افزایش است. این مقاله به تشریح وضعیت فعلی بازار کار PLC در آمریکا می‌پردازد. از جمله فرصت‌هایی برای موقعیت‌ها، حقوق و روندهایی که در آینده باید به آن توجه کنید.

تقاضا برای متخصصان PLC در آمریکا ناشی از گسترش سیستم‌های اتوماسیون جدید، اغلب برای استفاده صنعتی و تجاری است. ایالات متحده بزرگترین بازار اتوماسیون و رباتیک است و بخش صنعتی بیشترین رشد را دارد. از یک طرف، جنبه اتوماسیون PLC‌ها به این معنی است که نیاز به پرسنل برای برنامه‌ریزی و نگهداری PLC‌ها برای همگام شدن با روند اتوماسیون همیشه بالا خواهد بود.

از سوی دیگر، پیشرفت‌های فناوری مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علم داده منجر به افزایش اتوماسیون و پیچیدگی بیشتر و همچنین نیاز به مهارت‌ها و تخصص‌های فنی جدید می‌شود که فقط متخصصان PLC می‌توانند ارائه کنند. متخصصان PLC می‌توانند انتظار داشته باشند که فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف از جمله مهندسی، تولید و خودرو پیدا کنند. متخصصان باتجربه PLC تقاضای ویژه‌ای دارند. زیرا کارفرمایان به طور فزاینده‌ای از نیاز به کارمندانی که دارای تخصص و مهارت‌های حل مسئله برای طراحی و اجرای موثر سیستم‌های اتوماسیون هستند آگاه هستند.

درآمد کار PLC در آمریکا

از نظر حقوق، ارقام اخیر برای متخصصان PLC در آمریکای شمالی نشان می‌دهد که حقوق مشاغل مهندسی (از جمله PLC) جزو پردرآمدترین مشاغل در منطقه است. محدوده دستمزد برای متخصصان PLC به طور کلی بسته به سطح تجربه و تحصیلات بین 50000 تا 85000 دلار است. افراد حرفه‌ای با صلاحیت‌های پیشرفته و تجربه در این زمینه می‌توانند انتظار دریافت حقوق بالاتر را داشته باشند.

با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود بازار کار PLC در آمریکا قوی بماند و از طریق پیشرفت‌های فناوری و اتوماسیون به شکوفایی خود ادامه دهد. همانطور که اتوماسیون بطور فزاینده‌ای پیچیده و رقابتی می‌شود. کارفرمایان احتمالاً به متخصصان باتجربه‌ای نیاز دارند که دانش و تخصص لازم برای همگام شدن با آخرین روندها و پیشرفت‌ها را داشته‌باشند. در نتیجه، متخصصان PLC می‌توانند مشتاقانه منتظر کارفرمایانی باشند که به دنبال تخصص خود و ارائه حقوق رقابتی و فرصت‌های شغلی باشند.

حتما بخوانید:

14 نکته مهم برنامه نویسی PLC

برنامه نویسی Step 7 زیمنس چیست؟

تفاوت کنترل کننده های صنعتی IPC.PLC.PAC و کاربرد هر کدام

جمع بندی:

در مجموع، بازار کار PLC در خارج از کشور یک بخش پررونق از صنعت فناوری است که توسط سیستم‌های اتوماسیون جدید و تکثیر فناوری‌های رباتیک هدایت می‌شود. متخصصان PLC می‌توانند انتظار داشته باشند که فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف پیدا کنند. و می‌توانند برای موقعیت‌هایی که نیاز به درک فرآیندها و فناوری‌های اتوماسیون دارند، حقوق رقابتی دریافت کنند. همانطور که این صنعت به تکامل خود ادامه می‌دهد، تقاضا برای متخصصان PLC و کسانی که تخصص و دانش لازم برای طراحی و پیاده سازی موثر سیستم‌های اتوماسیون پیچیده را دارند نیز افزایش می‌یابد.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با بازار کار PLC دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *