اتوماسیون صنعتی

نرم افزار FACTORY I/O

نرم افزار FACTORY

آشنایی با نرم افزار FACTORY I/O

اگرسری به مقالات داخل سایت ما زده باشید می دانید که از انواع دستگاه ها و خدمات و نیاز های راه اندازی خطوط تولید و اتوماسیون صنعتی سخن گفتیم. حالا در اینجای کار نوبت آن است که بدانیم چگونه قبل از هزینه کردن برای راه اندازی خطوط تولید و اتوماسیون صنعتی یک طرح کلی از آن داشته باشیم. برای اینکار از نرم افزار FACTORY I/O کمک میگیریم. در ادامه به معرفی و چگونگی استفاده از آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 

حتما بخوانید:

آشنایی با نرم افزار VMware و کاربرد آن

مانیتورینگ و کنترل خطوط تولید (مانیتورینگ صنعتی)

 

FACTORY I/O یک نرم افزار برای شبیه سازی سه بعدی و طراحی انواع کارخانجات صنعتی و یادگیری فناوری ها و اصول اتوماسیون صنعتی است. این برنامه به کاربر اجازه می دهد تا آسان و سریع طراحی کارخانه و فناوری اتوماسیون صنعتی را یاد بگیرد. به کمک آن می توانیم به سرعت با انتخاب قطعات صنعتی معمولی ساخت یک کارخانه مجازی را شروع کند.

نرم افزار1

معرفی برنامه FACTORY I/O

در گذشته کنترل فرایندها، ایده ها و پروژه های صنعتی در کارخانجات صنعتی و خطوط تولید توسط اپراتورها و نیروی کار انسانی صورت می گرفت. این روش قدیمی معایب و سختی هایی در پی داشت. از جمله اصلی ترین معایب:

  • هزینه بالا
  • آزمایش و خطا
  • نداشتن اطمینان از نتیجه کار
  • سرعت پایین در اجرای فرایند
  • نیاز به نیروی کار فراوان جهت کنترل فرایندها
  • دقت و سرعت کمتر اپراتورهای انسانی در کنترل فرایندها
  • خستگی نیروی کار
  • کاهش بازده و قابلیت اطمینان سیستم
  • و…

امروزه برای از بین رفتن این مشکلات در فرایند های صنعتی، ابزار های کنترلی (همانند کامپیوترها و کنترلر ها و پی ال سی ها (PLC) را جایگزین اپراتورها کرده اند که این جایگزینی و عملکرد ادوات کنترلی باعث به وجود آمدن خودکارسازی فرایندها در بخش صنعت و مفهوم اتوماسیون صنعتی شد.

نرم افزار factory i/o 2

حتما بخوانید:

پی ال سی (PLC) چیست؟

اینترنت اشیاء (IOT) چیست؟ کاربرد آن

 

دستگاه ها و کنترلر های زیادی با هدف اتوماتیک کردن فرایند های صنعتی، توسط شرکت های مختلف ساخته شده اند. که یکی از شرکت های اصلی و مشهور در تولید دستگاه های لازم برای اتوماسیون صنعتی شرکت زیمنس آلمان است که از جمله ادواتی مانند: پی ال سی (PLC)، اینورتر و… را تولید می کند. با توجه به اینکه آزمایش و طراحی یک محیط صنعتی واقعی مانند خطوط تولید و کارخانجات مقرون به صرفه و در دسترس نیست. بهترین گزینه برای درک بهتر اتوماسیون صنعتی، و طراحی و پیاده سازی یک پروژه آن است که طرح خود را در یک محیط کاملا گرافیکی و سه بعدی پیاده کنیم .با توجه به آنچه ذکر شد نرم افزار قدرتمند Factory I/O برای این هدف طراحی شده است و این محیط مجازی و سه بعدی طراحی اتوماسیون صنعتی را در اختیار کاربران قرار داده است.

نرم افزار factory i/o 4

حتما بخوانید :

اینورتر چیست؟ کاربرد آن

اتوماسیون صنعتی زیمنس – شرکت زیمنس

مقایسه کنترلر های صنعتی IPC.PLC.PAC

 

کاربرد نرم افزار Factory I/O

در واقع امروزه اکثر پروژه های صنعتی قبل از اجرایی شدن، ابتدا در این نرم افزار شبیه سازی و پیاده سازی می شوند. پس از اطمینان از آن، خطوط تولید واقعی طراحی و راه اندازی می شود. این نرم افزار به راحتی با پی ال سی ها و کنترلرها ارتباط برقرار می کند. و به سادگی می توان یک برنامه را در آن فراخوانی و اجرا و پیاده سازی کرد که باعث بالا رفتن قابلیت اطمینان و دقت طراحی پروژه می شود. کار کردن با این برنامه یک تصویر مناسب و قابل درک از یک محیط صنعتی واقعی در ذهن کاربر ایجاد می کند.

در نتیجه آموزش و کار کردن با نرم افزار Factory I/O دانش پژوهان می توانند در زمینه اتوماسیون صنعتی، پیاده سازی خط تولید، برنامه نویسی پی ال سی و نقش PLC در کنترل یک فرایند صنعتی علم و دانش خود را ارتقا دهند.

نرم افزار factory i/o 3

اتصال به نرم افزار های دیگر

دانستیم در نرم افزار Factory IO می توان بسیاری از پروژه هایی که در کارخانجات در حال اجرا است را آموزش دید. سپس شبیه سازی و پیاده کرد. این نرم افزار قابلیت اتصال به همه نرم افزارهای برنامه نویسی برندهای معتبر جهان از جمله نرم افزار Simatic Manager را دارا می باشد. در حالت کلی بسیاری از لوازم و تجهیزات موجود در صنایع را می توان در این نرم افزار برای شبیه سازی استفاده کرد.

این نرم افزار یک انقلاب سه بعدی در آموزش PLC ایجاد کرده و به کاربر کمک می کند تا کنترل پروژه و طرح خود را قبل از پیاده سازی در دنیای واقعی با بیش از ۲۰ طرح پروژه بر گرفته از برنامه های کاربردی صنعتی تمرین کند. در برنامه FACTORY I/O یک پالت تجهیزات صنعتی با بیش از ۸۰ بخش صنعتی وجود دارد. این تجهیزات شامل انواع سنسور ها و قطعات صنعتی می باشد. با این پالت می توانید انواع مختلف پروژه را شبیه سازی کنید و بسازید و دانش خود را درباره سناریو های مختلف گسترش دهید.

حتما بخوانید:

صنعت 4.0 چیست؟

معرفی نرم افزار های مهم مهندسی برق

 

سخن آخر

گروه صنعتی سپیانی فعال در زمینه اتوماسیون صنعتی، طراحی و راه اندازی خطوط تولید، مشاوره اتوماسیون صنعتی، تعمیر و نگهداری و… با بیش از دو دهه تجربه درخشان، در خدمت کارفرمایان عزیز میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید تا یک جلسه رایگان با تکنسین های ما پیرامون پروژه خود صحبت کرده و راهنمایی شوید. همچنین از طریق واتس اپ نیز میتوانید با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *