خطوط تولید

تجهیزات خط تولید و مونتاژ لامپ LED

خط تولید لامپ

ماشین آلات خط تولید لامپ LED:

خط تولید و مونتاژ لامپ LED یکی از خطوط تولید در صنایع برقی به‌شمار می‌رود که ظرفیت بالایی دارد. در این خط تولید هر ساعت در حدود 1000 لامپ LED ساخته می‌شود و این نشان دهنده‌قدرت بالای خط و ماشین آلات به‌کار رفته در آن است. دستگاه‌های به‌کار رفته در این خط تولید بطور کامل اتوماتیک هستند.

به‌همین دلیل نیاز به‌نیروی انسانی کمی در کنار آن‌ها وجود دارد. در حقیقت از اتوماسیون‌های صنعتی استفاده‌ی کاملی در این خط تولید بعمل آمده‌است. با توجه به ظرفیت بالای تولید و اتوماسیون پیشرفته‌ای که در این خط بکار رفته‌است می‌توان تولید و مونتاژ کردن لامپ LED را یکی از خطوط تولید پر سود و با حاشیه‌سود ایمن دانست. در این مقاله‌به معرفی اجمالی از این خط و ماشین آلات مورد نیاز آن خواهیم پرداخت.

دستگاه خط لامپ

خط تولید و مونتاژ لامپ LED:

LED یعنی دیود ساطع کننده‌ی نور که بصورت مخفف شده بر روی این لامپ‌ها نامگذاری شده است. بنابراین می‌توان آن‌ها را جزو خانواده دیودها به حساب آورد. این نوع از دیودها زیر مجموعه اجسام نیمه‌هادی محسوب می‌شوند. اما LED یک ویژگی مخصوص به‌خود دارد که موجب تفکیک شدن از دیگر انواع دیودها می‌شود و آن تبدیل بخشی از انرژی عبور داده‌شده‌از قطعه‌به نور است زمانی که جریان الکتریسیته از درون آن عبور داده شود.

در بسیاری از کشورهای جهان برنامه‌های بلند مدتی برای جایگزین نمودن لامپ‌های رشته‌ای دارند تا از این طریق بتوانند بر میزان انرژی برق مصرفی تاثیر گذاشته و صرفه‌جویی مناسبی در خصوص این انرژی صورت گیرد. تا جایی که در برخی از کشورها قوانینی وجود دارد که مردم را ملزم به استفاده از این نوع لامپ می‌نماید. از طرفی استفاده کردن از لامپ‌های LED موجب بالا رفتن طول عمر تجهیزاتی می‌شود از آن‌ها در ساخت خود بهره گرفته‌اند مانند تلویزیون.

خود این لامپ‌های LED نیز از طول عمر زیادی نسبت به‌دیگر انواع لامپ برخوردارند. امروزه این لامپ‌ها جایگاه خوبی در بازار و البته در صنایع مختلف دارند. برای تولید لامپ LED نیاز است تا در ابتدا برد آن مونتاژ شده و ساخته شود چرا که قسمت اصلی در لامپ LED همین قطعه می‌باشد.

 

حتما بخوانید: آشنایی با انواع سیم و کابل صنعتی

 

برد لامپ LED و چیپ ست آن:

این بخش از لامپ‌های LED در حقیقت قطعات الکترونیکی هستند که توان و ولتاژ را به قسمتی به نام چیپ اس ام دی منتقل می‌کنند. برد در لامپ‌های ال ای دی از مهم‌ترین قسمت‌ها بشمار می‌رود. چیپ نیز در این نوع لامپ در بیشتر اوقات به‌وسیله برق مستقیم و البته میزان ثابت جریان عمل می‌کنند. بنابراین باید از مدارهای الکترونیکی و قطعات متناسب با آن استفاده نمود تا برق متناوب را برای استفاده به برق مستقیم تبدیل کرد. در داخل بدنه لامپ ‌ال ای دی بخشی به نام درایور یا مدار تغذیه تعبیه می‌شود که فیوز و IC دیود و سلف و نیز خازن‌های الکتریکی را در آن جای می‌دهند.

جریان خروجی در درایور قادر است تا جریان مستقیم مناسبی برای استفاده در چیپ ایجاد نماید. بنابراین درایور یکی از بخش‌ها و قطعات مهم در تولید و مونتاژ لامپ LED است. اگر درایور از کیفیت بالایی برخوردار باشد موجب طولانی‌تر شده طول عمر مفید لامپ خواهد شد. از طرفی شدت نور در لامپ نیز توسط درایور کنترل می‌گردد.

در پروسه تولید کردن لامپ ال ای دی مونتاژ کردن درایور از قسمت‌های پر هزینه برای تولید کنندگان محسوب می‌شود. بهترین روش مونتاژ کردن این نبرد بر روی لامپ LED روش ویو سولدر می‌باشد که قادر است تا همزمان قطعات دیپ و SMD را مونتاژ و نصب نماید. در شیوه‌های مختلف تولید نیز از دو روش مختلف برای استفاده از درایورهای ال ای دی استفاده می‌کنند. یک روش آن را بصورت IC بر روی برد لامپ قرار می‌دهد و در روش دیگر به شکل بردی مستقل تولید و نصب خواهد شد.

 

حتما بخوانید: صفر تا 100 خط تولید ساندویچ پانل

 

چیپ ست لامپ LED:

این قطعه از صفحه‌ای از جنس آلومینیوم ساخته شده است که با توجه به میزان توان لامپ روی آن دیودهایی نورانی نصب می‌شود. علت استفاده کردن از آلومینیوم این است که حرارت و گرمایی که توسط دیودها ایجاد می‌شود به بدنه انتقال داده شود و به این ترتیب از د اغ شدن قطعه جلوگیری گردد. در این حالت بدنه پلاستیکی حرارت را به بیرون منتقل خواهد کرد.

لامپ

ساخت لامپ LED چگونه است؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره مردیم استفاده از نوع لامپ امروزه در حال گسترش بوده و از آن بعنوان جایگزین مدل‌های قدیمی استفاده می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان با انجام مونتاژهای دستی پاسخگویی نیاز بازار بود. بهترین روش برای تولید و مونتاژ لامپ LED استفاده از اتوماسیون صنعتی و دستگاه‌های اتوماتیک و خودکار می‌باشد. این بخش از اتوماسیون‌های صنعتی در حکم یک تحول و پیشرفت بسیار بزرگ در صنایع برق به شمار می‌روند. برای اینکه بردهای لامپ ال ای دی را تولید نمود شیوه‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  • خریداری نمودن دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی و ایجاد کردن یک خط تولید
  • خریداری کردن خط تولید دستی و ماشینی به صورت ترکیبی
  • روش دستی که با وجود هزینه پایین اما سودآوری اندکی نیز دارد.

باید اشاره کرد که در شیوه دستی باید تمام مراحل زیر بدون استفاده از ماشین آلات انجام گیرد:

  • آماده‌کردن برد که با نوع لامپ تولید تناسب داشته‌باشد.
  • آماده‌کردن شابلون
  • پخش کردن خمیر روی شابلون
  • آماده‌کردن قطعه‌های مورد نیاز برای ساختن مدار
  • تعبیه نمودن قطعات روی برد آلومینیومی با استفاده از خمیر قلع
  • چخت و به‌پایان رساندن پروسه لحیم کاری
  • تست کردن برد به کمک یک منبع تغذیه که مناسب باشد.

بنابراین سرعت کار بسیار پایین بوده و نیاز به‌حوصله و دقت زیادی دارد. نکته مهم در این رابطه این است که برای رسیدن به تولیدات در میزان قابل قبول نیاز به استفاده از نیروی انسانی زیادی است. بنابراین با توجه به هزینه مربوط به دستمزد پرسنل می‌تواند هزینه زیادی برای دستیابی به سطح قابل قبولی از تولید را در بر داشته‌باشد. به‌همین دلیل بهتر است تا از شیوه‌های مدرن و پیشرفته یعنی بهره‌گیری از اتوماسیون صنعتی برای تولید و مونتاژ لامپ LED استفاده کرد.

پروسه تولید لامپ LED چیست؟

برای تولید لامپ‌های ال ای دی لازم است تا در ابتدا به کمک دستگاه‌های تزریق پلاستیک بدنه لامپ را تولید کرد و سپس نسبت به تولیدات بخش‌های داخلی اقدام کرد. مرحله دوم کار نیز مربوط به مونتاژ نمودن قطعاتی است که در بخش پیشین تولید شده‌اند. در واقع قسمت‌هایی مثل دیودهای نوری به کار رفته در لامپ ال ای دی و منبع تغذیه مناسب با آن را باید بر روی بدنه مونتاژ نمود.

در انتها لامپ برای آزمایش و تست ارسال می‌شود و اگر از این مرحله نیز به موفقیت خارج شد می‌توان آن را به بازار عرضه کرد. البته برای عرضه به بازار لامپ نیاز است تا بسته‌بندی گردد. مراحل مذکور پروسه‌تولید لامپ ال دی دی در یک نگاه اجمالی و سریع هستند.

دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز برای تولید و مونتاژ لامپ LED کدام اند؟

در خط تولید لامپ LED که بصورت اتوماسیون شده‌راه‌اندازی گردیده باشد از تجهیزات زیادی باید بهره‌گرفت که عبارتند از:

  1. ایستگاه لحیم کاری
  2. خط مونتاژ کردن لامپ LED
  3. چاپگر خمیر لحیم
  4. نوار نقاله PCB
  5. خط مونتاژ لامپ ال ای دی
  6. صفحه ساخت خط تولید
  7. کوره‌ای با جریان هوای گرم
  8. دستگاه پانج کاملا اتوماتیک که کلاه بزرگ باشد
  9. تست کامل تجهیزات
  10. فیدر اضافی برای دستگاه مکان

برای تولید لامپ‌های LED به چه مواد اولیه‌ای نیاز است؟

هر تولید و محصول نهایی نیاز به تعدادی مواد اولیه دارد که در فرآیند ساخت مورد استفاده قرار گیرد. لامپ‌های ال ای دی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مواد اولیه‌ای که در اخت این لامپ‌ها به کار می‌روند اعم از:

  • تراشه‌ها
  • فرم و قالب
  • برد پی سی بی
  • دیودهای نوری
  • روغن لحیم
  • صفحه پی سی بی
  • سیم افشان
  • چسب حرارتی
  • قلع
  • گپ سر پیچی شمعی
  • دیود یک سو کننده
  • مقاومت در انواع مختلف
  • خمیر لحیم
  • پلی اتسلن تزریقی

هر چه کیفیت مواد و متریال اولیه برای ساخت لامپ بیشتر باشد در نتیجه می‌توان انتظار داشت تا محصول نهایی از کیفیت ساخت بالاتری نیز برخوردار باشد.

برای تولید و مونتاژ لامپ LED به چه میزان سرمایه نیاز است؟

برای تولید لامپ ال ای دی در سطح بزرگ و اتوماسیون شده علاوه بر تعدد تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز به مکان نسبتا بزرگی برای این خط تولید نیز نیازمند خواهید بود بنابراین در برآورد هزینه باید به این نکته نیز توجه کرد. از طرفی میزان اتوماسیون و استفاده و نوع خط تولیدی که برای ساخت لامپ LED مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در عوامل تاثیر گذار در قیمت به شمار می‌رود.

مثلا در تولیدات دستی و کوچک نیاز به تجهیزات ارزان تر و محدودتری وجود دارد. اما نکته مهم در خصوص خط تولید و مونتاژ لامپ‌های LED این است که باید از بردها و متریال با کیفیت در ساخت استفاده نمود و گارانتی‌های لازم را به مشتریان داد تا در صورت خرابی بتوانند از گارانتی استفاده کنند. به این شیوه بازار بسیار خوبی می‌توان برای تولیدات لامپ ال ای دی بدست آورد و خط تولید از نظر اقتصادی توجیه خوبی خواهد داشت.

خط تولید لامپ ال ای دی چه ویژگی‌هایی دارد؟

خطوط تولید لامپ ال ای دی اگر بصورت کاملا اتوماسیون شده‌باشند دارای ویژگی‌هایی هستند مانند:

  • سرعتی معادل 32 هزار برد برای تولید بردهای افقی
  • سرعتی معادل 24 هزار برد برای بردهای دایره‌ای
  • تعداد6 عدد سر نازل با امکان چرخش 360 درجه
  • سیستم‌های کنترلی PLC و PC برای خط تولید

که به شما کمک می‌کنند تا با سرعت و دقت بسیار بالایی بهترین راندمان و کارایی ممکن از خط تولید خود را بدست آورید.

خط تولید لامپ LED2

خرید خط تولید و مونتاژ لامپ LED:

چنانچه برای اولین بار است که تصمیم گرفته‌اید تا به دنیای تولید لامپ‌های ال ای دی وارد شوید و یک خط تولید با کیفیت و سود آور خریدار کنید توصیه می‌شود تا از مشاوره‌های رایگان متخصصین و مهندسین گروه صنعتی سپیانی بهره‌گرفته و تمام اطلاعات تکمیلی مورد نیاز خود اعم از قیمت و ظرفیت و فضا و میزان تولید و نحوه فروش را دریافت کنید.

امتیازات خاص و شرایط ویژه‌ای برای فروش محصولات و ماشین آلات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید لامپ ال ای دی در گروه صنعتی سپیانی وجود دارد که در زمان مشاوره به شما توضیح داده خواهد شد. تا با سهولت بیشتری نسبت به خرید محصولات و ماشین آلات مورد نیاز خود اقدام کنید. شما می‌توانید همین حالا برای دریافت نوبت مشاوره اقدام نمایید. همچنین علاوه بر خط تولید لامپ ال ای دی خطوط تولید پر سود دیگری که با سطوح مختلفی از سرمایه امکان راه‌اندازی داشته باشد نیز در گروه صنعتی سپیانی ارائه می‌گردد.

 

 

حتما بخوانید: تجهیزات امنیتی و نظارتی خطوط تولید

 

کلام آخر:

خط تولید و مونتاژ لامپ LED یکی از خطوط تولیدی است که امروزه و با پیشرفت علم و فناوری کاملا اتوماسیون شده است. بنابراین نیاز کمتری به نیروی انسانی داشته و سرعت و توان تولید آن نیز بالاتر خواهد بود. عمر طولانی و میزان انرژی مصرفی کم در مقابل توان بالا باعث شده که این لامپ‌های کم مصرف جایگزین انواع قدیمی‌تر شده و بسرعت با افزایش مصرف در جهان مواجه باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تجهیزات خط تولید و مونتاژ لامپ LED

  1. عباسعلی شفایی گفت:

    با سلام وقت بخیر .قیمت خط مونتاز را می خواستم استعلام بگیرم ممنون

    1. sepyanico sepyanico گفت:

      https://app.didar.me/customer/form/4117cfa1-5fd8-4e57-9bd4-6837bedf3b45
      لطفا فرم بالا را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

    2. sepyanico sepyanico گفت:

      سلام دوست عزیز لطفا فرم https://app.didar.me/customer/form/ecf45838-6954-4137-945f-92bd15b9c1b2 را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس یگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *