خطوط تولید, صنایع غذایی

دستگاه تی بگ زن و انواع آن

دستگاه تی بگ زن

آشنایی با دستگاه تی بگ زن و انواع آن

در جهت معرفی دستگاه تی بگ زن خوب است بدانید که تی بگ بمعنای چای کیسه‌ای است یعنی چایی که در درون یک کیسه محدود و محصور شده است و به چای لیپتون هم معروف است (نِپتون که در میان مردم رواج یافته اشتباه است). لیپتون یک برند اروپایی است و به‌سبب اینکه اولین چای کیسه‌ای که وارد ایران شد با مارک لیپتون بود و تگ و جلد آن نیز زردرنگ بود، چای کیسه‌ای در میان مردم بدین نام شهرت یافت. در قدیم چای فقط به‌شکل برگی بود که در درون قوری ریخته می‌شد.

برای اینکه‌بتوان چای را با یک مقدار مشخص و بشکل محدود شده‌در محل کار و… استفاده‌کرد، چای کیسه‌ای بوجود آمد. نوع کیسه بکار رفته‌در آن به‌گونه‌ای است که می‌تواند آب و حرارت را از خود عبور دهد و عطر، طعم و رنگ چای را به‌آب پس دهد و همچنین باید به‌گونه‌ای باشد که از خود، طعم و یا بوی خاصی به‌چای ندهد و کاملاً خنثی باشد.

دستگاه تی بگ زن

خط تولید چای کیسه‌ای (خط تولید تی بگ):

داشتن یک خط تولید چای کیسه‌ای یک بخش مهم در بسته‌بندی چای است که می‌تواند ارزش‌افزوده بسیاری ایجاد کند. به‌همین ترتیب چنانچه خط تولید تی‌بگ، از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، احتمال دارد مواد اولیه و هزینه‌های شما اتلاف شود. به‌همین سبب باید آن را از یک منبع مطمئن خریداری کرد. گروه صنعتی سپیانی از باتجربه‌ترین‌ها در واردات ماشین‌آلات صنعتی است که باکیفیت‌ترین محصولات را از بهترین برندهای بازار به مشتریان خود عرضه می‌کند.

دستگاه‌های تی بگ زن در دو مدل بدون لیبل و لیبل‌زن وجود دارد که افزون بر بسته‌بندی چای در قالب تی‌بگ؛ در بسته‌بندی کردن انواع دم‌نوش‌ها در این مدل بسیار کاربردی هستند. به‌جرئت می‌توان گفت دستگاه‌های تی بگ زن ایرانی جزء بهترین دستگاه‌ها روز دنیا محسوب می‌شوند.

 

مطالب مرتبط:

دستگاه های خط تولید چای کیسه ای

دستگاه بسته‌بندی ساشه چیست؟ کاربرد آن

 

دستگاه بسته‌بندی تی‌بگ زن چگونه کار می‌کند؟

دستگاه تی بگ زن، به‌منظور بسته‌بندی چای یا انواع دم‌نوش‌های گیاهی و دارویی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. امروزه استفاده از چای کیسه‌ای و دم‌نوش‌های گیاهی به‌شکل تی‌بگ، به سبب سهولت در آماده کردن با صرف کمترین زمان، مورد توجه شمار زیادی از کشاورزان و تولیدکنندگان چای و گیاهان دارویی واقع شده است، به‌همین سبب تولید محصولاتی چون چای، دم‌نوش و داروهای گیاهی با بسته‌بندی کیسه‌ای روزبه‌روز در حال افزایش است. بسته‌های تی بگ یا چای و دم‌نوش‌های گیاهی به‌شکل یکبار مصرف از کاربرد فراوانی برخوردار است.

 

به‌منظور آشنایی بیشتر شما با خط تولید و دستگاه‌های تی بگ زن تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. گروه صنعتی سپیانی با سابقه‌ای درخشان بی‌رقیب و پیشتاز در امر تولید، واردات و عرضه تجهیزات صنعتی ارائه‌کننده خدمات تعمیر و نگهداری (نت)، اتوماسیون صنعتی، اتوماسیون صنعتی زیمنس، اتوماسیون صنعتی plc، تعمیر و نگهداری خط تولید، مشاوره راه‌اندازی خط تولید، طراحی و راه‌اندازی خطوط تولید، صفر تا صد راه‌اندازی خط تولید… عرضه‌کننده بهترین دستگاه‌های تی بگ زن در این است. از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

به منظور دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید دستگاه تی بگ زن و خط تولید تی بگ زن میتوانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و یکی از راه‌های ارتباطی با ما را انتخاب کنید تا در همه مراحل تولید در کنار شما باشیم.

حتما بخوانید:

دستگاه سیل چیست؟ انواع آن

دستگاه عرق گیر (تقطیر گلاب) چیست؟

 

میزان سودآوری دستگاه تی بگ:

بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تولید و عرضه یک محصول به بازار است. این موضوع در خصوص چای هم صدق می‌کند. به‌خصوص در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگان چای، آن را به شکل فله‌ای به فروش می‌رسانند، این موضوع اهمیت دوچندانی خواهد داشت. به همین سبب مصرف انواع دستگاه‌های تی بگ به‌شکل خورجینی یا هرمی و حتی بسته‌بندی درست چای به شکل مناسب، ارزش‌افزوده بسیاری به همراه خواهد داشت.

همان‌گونه که می‌دانید، دستگاه‌های بسته‌بندی چای کیسه‌ای امروزه طرف‌داران زیادی در بین علاقه‌مندان به‌راه‌اندازی مشاغل خانگی، کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنایع غذایی پیدا کرده‌اند. یکی از انواع این دستگاه‌ها، تی بگ خورجینی است که جهت بسته‌بندی انواع مواد از جمله چای، دم‌نوش‌های گیاهی، قهوه، چای میوه‌ای و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سال‌ها پیش کسی فکر نمی‌کرد بتوان با دستگاه‌هایی پیشرفته، چای را به‌شکل بسته‌بندی شده‌و تک‌نفره در هر شرایطی مورد مصرف قرار داد. بیشتر ما چای سیاه یا انواع چای‌های سبز و دارویی را به‌شکل فله و بسته‌بندی‌های بزرگ تهیه‌کرده و مصرف می‌کردیم؛ اما امروزه‌با پیشرفت علوم کامپیوتر و مکانیک، ماشین‌هایی تولید شده‌است که می‌تواند در هر دقیقه چای کیسه‌ای در اندازه‌های متفاوت را تولید و وارد بازار کند. این محصولات تک‌نفره بوده و کاملاً جهت اشخاصی که وسواس دارند، کارایی دارد.

بسته بندی چای کیسه ای

نحوه کارکرد دستگاه تی بگ زن چگونه است؟

ابتدا انواع چای‌های معمولی به‌وسیله آسیاب‌ها به حالت گرانولی تبدیل می‌شوند. بعد از وزن کردن پیمانه‌ای چای‌های گرانولی شده، آن‌ها درون کاغذهای لیمنت ریخته می‌شوند و از ۳ جهت دوخت می‌گردند به‌گونه‌ای که شبیه‌به‌یک کیسه گردد؛ به‌همان شکل و اندازه‌ای که از چای کیسه‌ای می‌بینید. هرچند همان‌گونه که گفتیم این روال از بسته‌بندی برای دم‌نوش‌ها نیز می‌تواند بکار گرفته شود.

همان‌گونه که گفته شد سیستم اندازه‌گیری وزن محصولات در این دستگاه به‌شکل پیمانه‌ای است. دستگاه به‌گونه‌ای است که بعد از ریختن چای یا مواد گیاهی خشک با مقادیر از قبل تعیین شده‌در درون کاغذهای مخصوص، نخ داخل کاغذ بسته‌های تی بگ قرار گرفته‌و کاغذ پر شده‌از محصول از 3 طرف به‌شکل هم‌زمان دوخت و پرس می‌گردد. بعد از آماده‌شدن کیسه‌های چای یا دم‌نوش معمولاً این کیسه‌ها را درون کارتن‌های مقوایی با تعداد مشخص قرار می‌دهند و بعد توسط دستگاه شیرینگ نایلون شیرینک را به‌دور محصول می‌پیچند و شیرینک می‌کنند، این امر باعث ماندگاری بیشتر، عدم نفوذپذیری و ظاهر شکیل‌تر در بازار مصرفی جهت جلب نظر مخاطبان به‌سمت محصول می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

دستگاه ترموفرمینگ چیست؟ کاربرد آن

دستگاه شیرینگ (شیرینگ پک) چیست؟

 

بسته‌بندی کردن تی‌بگ‌ها به‌شکل جعبه:

بعدازاین که از مراحل پشت سر گذاشته شد این چای‌های تی‌بگ شده در جعبه‌های ۲۰، ۲۵ و ۴۰تایی بسته‌بندی می‌گردند. پیش از بسته‌بندی به نخ‌هایی که از تی‌بگ‌ها آویزان است به‌وسیله کارگران اتیکت کاغذی چسبانده می‌شود. هرچند این نوع بسته‌بندی برای شما ناآشنا نخواهد بود، زیرا به کرات با آن مواجه شده‌اید و از آن‌ها استفاده کرده‌اید.

کاربردهای دستگاه بسته‌بندی تی‌بگ زن:

همان‌گونه که بیان شد دستگاه تی بگ زن چای یا دستگاه تی بگ زن افزون بر بسته‌بندی کردن چای و دم‌نوش‌ها به منظور بسته‌بندی شکر و نمک هم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها کارایی الکترومکانیک دارند و توان مصرفی‌شان ۲۲۰ ولت است؛ در حقیقت این دستگاه‌ها تک‌فاز هستند و با برق تک‌فاز خانگی کار می‌کنند.

اجزای دستگاه تی‌بگ زن:

این تی‌بگ زن‌ها حاوی دستگاه با توزین پیمانه‌ای درون کاغذ حرارتی و ادوات نصب نخ و اتیکت‌ها می‌شوند. مواد گیاهی درون دستگاه به‌میزان ۱ و نیم تا ۲ و نیم گرم درون این کیسه‌ها پر می‌شود.

انواع دستگاه بسته‌بندی چای و دم‌نوش‌:

این دستگاه نیز نوعی از دستگاه‌های بسته‌بندی چای محسوب می‌گردد که دارای شکل ظاهری هرمی است. تفاوت عمده‌اش با سایر دستگاه‌ها، نوع بسته‌بندی لفاف آن است. به‌گونه‌ای که تمام تی‌بگ‌ها به‌وسیله دستگاه‌ها دیگر به‌شکل پاکتی شکل‌گرفته‌اند اما این دستگاه تی‌بگ‌ها را به شکل یک هرم بسته‌بندی می‌نماید. به کارگری این نوع دستگاه به‌هیچ‌وجه در منزل امکان‌پذیر نمی‌باشد.
همان‌گونه که بیان کردیم نمی‌توان این دستگاه را در محل مسکونی به‌کار گذاشت، ازاین‌رو استفاده از دستگاه‌های تی بگ زن خانگی گزینه بهتری هستند.

 

حتما بخوانید:

صفر تا 100 خط بسته‌بندی حبوبات

صفر تا 100 خط بسته‌بندی میوه خشک

 

مشخصات فنی دستگاه تی بگ زن:

دستگاه بسته‌بندی چای یا دم‌نوش کیسه‌ای که زیرمجموعه دستگاه پرکن جامدات محسوب می‌شود، کارکردی خودکار (الکترومکانیک) داشته و کاملاً بدون دخالت دست می‌تواند محصولات را بسته‌بندی نماید. کارکرد دستگاه تی بگ خودکار شامل اندازه‌گیری وزن محصول با روش سیستم پیمانه‌ای، پرکردن، آب‌بندی، برش، شمارش، فشردن، مهروموم پرس و دوخت کیسه‌ها است.

  •  کارایی دستگاه: الکترومکانیک
  •  ابعاد دستگاه (طول*عرض*ارتفاع): (100*80*180) سانتیمتر
  • برق مصرفی دستگاه: تک‌فاز 220 ولت
  • سیستم وزن‌کشی: پیمانه‌ای
  •  قابلیت بسته‌بندی: 2 الی 5 گرم
  • توان برق مصرفی: 3 کیلووات
  • پتانسیل تولیدی دستگاه: 40 الی 50 بسته یا تی‌بگ در دقیقه
  • رنگ و متریال بدنه دستگاه: الکترواستاتیک کوره‌ای ضدزنگ و استیل
  • وزن دستگاه: 400 کیلوگرم
  • ظرفیت مخزن: 12 کیلوگرم
  • توان الکتروموتور: یک اسب بخار
  • متریال کلیه قطعات در تماس با محصول: استیل 304 استنلس
  • متریال به‌کار رفته در ساخت مخزن: استیل 304 استنلس
  • جنس بدنه دستگاه: آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک پودری کوره‌ای ضدزنگ

بسته بندی تی بگ

ویژگی‌های دستگاه تی بگ زن:

  • دارای سیستم دوخت حرارتی
  • دارای سیستم انتقال نخ
  • دارای قسمت قرارگیری رول مخصوص لفاف کاغذی
  • به همراه یک دوک مخصوص به منظور قرارگیری رول نخ

 

دستگاه تی بگ زن مثلثی:

این نوع دستگاه نیز دارای یک نوع مخزن اصلی و چند مخزن فرعی هستند. این مخزن‌های فرعی انواع چای و یا دم‌نوش‌ها و داروهای گیاهی ریخته می‌شود. گیاه اصلی که دارای حجم بیشتری است در مخزن اصلی و دیگر گیاهان سبک‌تر در مخزن‌های فرعی ریخته می‌شوند. شما می‌توانید با دست بردن به تنظیمات دستگاه ترکیب‌ها را به شکل توزینی، پیمانه‌ای و پودری به دست آورید. در حال حاضر و به‌وسیله دستگاه‌های پیشرفته‌تر تیبگ و نخ به پاکت‌های چای و یا… اضافه می‌گردد.

دقت نمایید که این دستگاه بسته‌بندی‌ها را به‌شکل اولتراسونیک انجام می‌دهد؛ یعنی قرارگرفتن در گرمای امواج مادون‌قرمز است. دستگاه‌های تی بگ زن مثلثی این قابلیت را دارد تا تی‌بگ‌هایی با وزن ۱ و نیم تا ۱۰ گرم را تولید نماید.

دستگاه تی بگ زن هرمی:

دستگاهی است که می‌توان با بهره‌گیری از آن چای یا دم‌نوش‌های تی بگ را در بسته‌بندی‌های مثلثی یا هرمی (سه‌گوش) قرار داد.

آیا دستگاه تی‌بگ زن هرمی توجیه اقتصادی دارد؟

به سبب اینکه دستگاه تی بگ زن هرمی در ایران تولید نمی‌شود و از کشورهایی همچون چین وارد می‌شود و اکثر این دستگاه‌ها از شرکت‌هایی وارد می‌شود که صرفاً کار خریدوفروش انجام می‌دهند و پشتیبانی و خدمات آن را برعهده نمی‌گیرند و شما پس از مدتی به مشکل پیداکردن قطعات یدکی دستگاه برمی‌خورید و جایی نمی‌توانید آنها را پیدا کنید. همچنین تی‌بگ‌های هرمی با ذائقه ایرانی سازگار نیستند و مصرف‌کننده‌ها تی‌بگ‌های طرح مستطیلی را ترجیح می‌دهند.

حتما بخوانید:

صفر تا 100 خط تولید و بسته‌بندی خشکبار

دستگاه بسته‌بندی چیپس چیست؟ عملکرد آن

بسته‌بندی نهایی تی بگ با چه دستگاهی انجام می‌شود؟

بعد از اینکه تی‌بگ‌ها آماده شدند می‌توانید آنها را با دستگاه بسته‌بندی افقی درون پاکت (لفاف) قرار بدهید و بعد به‌شکل بسته‌های ۲۵تایی یا ۵۰تایی در کارتن بگذارید و وارد بازار کنید. این دستگاه توانایی بسته‌بندی 110 بسته در دقیقه را دارد.

دستگاه تی بگ زن22

دستگاه تی بگ زن خورجینی:

یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع دستگاه تی بگ زن، دستگاه تی بگ خورجینی است. این دستگاه به‌ویژه در میان تولیدکنندگان کیسه‌های چای و حتی دم‌نوش‌های تک‌نفره، از محبوبیت بالایی برخوردار است. با به‌کارگیری از این دستگاه می‌توان انواع چای و دم‌نوش یکبار مصرف را در پاکت‌های کاغذی تولید کرد.

معرفی دستگاه تی بگ خورجینی گروه صنعتی سپیانی:

در اینجا به معرفی یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تولید چای کیسه‌ای گروه صنعتی سپیانی می‌پردازیم. این دستگاه به‌قدری پیشرفته و کامل است که هر بیننده‌ای را مجذوب دقت در کار این دستگاه گروه صنعتی سپیانی می‌کند. در ادامه نگاهی اجمالی به این دستگاه خواهیم داشت:

  • اجزای ساده
  •  سیستم شکل ساشه
  •  سیستم تغذیه نخ
  • سیستم تغذیه سیم
  • تغذیه‌کننده حجم دهنده
  • چرخ مونتاژ
  • کنترل پنل

تمامی دستگاه‌های تولید تی بگ این شرکت قادر به ساخت پاکت، اندازه‌گیری، پرکردن، سیل کردن، برش، شمارش و بسته‌بندی به‌شکل خودکار است. افزون بر همه موارد ذکر شده‌با توجه‌به‌مدل‌های گوناگون موجود، هر مدل از دستگاه تی بگ، کارکردی متفاوت دارد که قادر به تولید تی بگ با شکل‌ها، سایزها و نمونه‌های متنوع (تی بگ با نخ، تی بگ با نخ و تگ، تی بگ لفاف دار) است. مواد بکار رفته در دستگاه تی بگ خورجینی گروه صنعتی سپیانی شامل فیلتر حرارتی تی‌بگ، نخ و تگ است که با مد نظر قرار دادن مدل دستگاه مواد به‌کار رفته متفاوت است.

دستگاه تی بگ خورجینی گروه صنعتی سپیانی همچنین نصب آسانی دارد و تمامی قسمت‌های آن که در تماس با مواد هستند، از جنس استنلس استیل و مطابق با استانداردهای مواد غذایی GMP هستند. همچنین امکان تمیزکردن دستگاه تی بگ خورجینی به‌سهولت وجود دارد.

حتما بخوانید:

دستگاه بسته‌بندی پیلوپک

ماشین‌آلات و دستگاه‌های لیبل زن اتوماتیک

 

جمع‌بندی:

دستگاه‌های تی بگ زن از امکانات متنوعی برخوردار هستند. و در دو ساختار نیمه خودکار و تمام خودکار موجود است. این نوع دستگاه‌ها به‌عنوان یک منبع درآمدزایی به شمار می‌آیند که یا به‌شکل یک خط تولید کامل و یا به‌صورت تخصصی در هر قسمتی از تولید تی‌بگ موجود است. با وجود اینکه، این دستگاه به چای اختصاص دارد و دم‌نوش‌های گیاهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. گروه صنعتی سپیانی با کادری متشکل از مهندسین و متخصصین ایرانی همواره آماده ارائه خدمات در زمینه‌های ذیل است:

  • تعمیر و نگهداری
  • اتوماسیون صنعتی
  • اتوماسیون صنعتی زیمنس
  • تعمیر و نگهداری خط تولید
  • مشاوره راه اندازی خط تولید
  • طراحی و راه اندازی خطوط تولید
  • اجزای کلیه مراحل راه اندازی خط تولید
  • تجهیزات صنعتی

در این مقاله پیرامون دستگاه تی بگ زن یا دستگاه بسته‌بندی چای کیسه‌ای پرداختیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق فرم درخواست مشاوره و نیز واتس‌اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *