تجهیزات, خطوط تولید

سیلو های فولادی و مخازن توزین دار

مخازن توزین دار

معرفی سیلو های فولادی و مخازن توزین دار

سیلو های فولادی صنعتی عمدتاً برای ذخیره سیمان، خاکستر بادی، پودر سرباره، کلینکر و سایر مواد پودری و دانه‌ای استفاده می‌شود. بسیاری از مردم باید در مورد سیلو های فولادی بزرگ بدانند. زیرا در حال حاضر سیلوهای فولادی بزرگ بطور گسترده در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود که راحتی زیادی را برای زندگی و کار ما به ارمغان می‌آورد. با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا همه چیز را درباره سیلوها و مخازن توزین دار بدانید.

 

حتما بخوانید:

آشنایی با انواع مخازن صنعتی

انواع مخازن استیل صنایع لبنی

 

نکات بهره برداری از سیلو ها:

1. به منظور جلوگیری از خرابی‌های مکرر و کوتاه شدن عمر مفید در هنگام استفاده از سیلو های فولادی، نه تنها لازم است از کیفیت خود سیلو های فولادی اطمینان حاصل شود، بلکه باید مطابق با مشخصات رسمی عمل کند.

2. بعنوان اپراتور قبل از بهره‌برداری از سیلوهای فولادی باید آموزش‌های فنی سیستماتیک انجام شود و افراد تنها پس از گذراندن دوره آموزشی می‌توانند تمرین بهره‌برداری را انجام دهند تا از خرابی سیلو های فولادی بدلیل عملکرد نامناسب جلوگیری شود. این امر استفاده عادی از آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

3. پس از اتمام ساخت سیلو های فولادی در صورت تمایل به تغذیه سیلو های فولادی می‌توانید آنها را به صورت دسته‌ای تغذیه کنید. در مرحله اولیه، مواد تغذیه نباید از 30٪ ظرفیت ذخیره سازی طراحی شده تجاوز کند. نشست سیلو ذخیره پس از یک فاصله زمانی 4 هفته مشاهده می‌شود. پس از ته نشین شدن یکنواخت سیلو ذخیره سازی، تغذیه ثانویه انجام می‌شود و مقدار تغذیه از 60 درصد ظرفیت کل ذخیره‌سازی تجاوز نمی‌کند. تغذیه سوم پس از همان فاصله دو هفته انجام می‌شود. علاوه بر این، هنگام تغذیه، به توزیع ذخیره‌سازی در سیلوهای فولادی توجه کنید تا از انحراف سطح مواد جلوگیری شود.

4. از بازکردن سوراخ‌ها یا افزایش بار به دلخواه در بالا و دیوار سیلوهای فولادی خودداری کنید. بدنه سیلو نباید قاب بالابر و سایر تجهیزات و امکانات را متصل و پشتیبانی کند. پس از اتمام فونداسیون سیلوی فولادی، هیچگونه عملیات خاکبرداری یا سایر فعالیت های مؤثر بر فونداسیون در فاصله 5 متری انجام نمی‌شود.

مخازن لودسل

انواع سیلو های فولادی:

دو نوع سیلو های فولادی صنعتی در حال حاضر در بازار سیلوهای فولادی رایج است: نوع مارپیچی و نوع جوشی که بدلیل روش‌های مختلف ساخت، ویژگی‌های خاص خود را نیز دارند.

ویژگی‌های سیلو های فولادی مارپیچی:

1. شکل گیری زیر برش را با سیم پیچ گالوانیزه گرم ادامه می‌دهد، رنگ متوسط تر است.

2. تنگی هوای بالا، می‌تواند مواد مایع مانند آب و روغن را ذخیره کند.

3. چون دیواره داخلی سیلو روغن کاری شده است، ضخامت مورد نیاز بیشتر از سیلوی جوشی است.

ویژگی‌های سیلو های فولادی جوش داده شده:

1. ظرفیت ذخیره سازی بالا: قطر سیلو 80 متر و ظرفیت یک سیلو 5000-120000 تن است که در صورت نیازهای خاص می‌توان آن را افزایش داد.

2. سرمایه گذاری اولیه کم: به دلیل پذیرش تعدادی از فن آوری‌های ثبت شده، می‌تواند حدود 50٪ مصالح ساختمانی و بیش از 60٪ از زمین‌های قابل تملک را ذخیره کند.

3. دارای سفتی هوای خوب است و فناوری ثبت اختراع آب بندی خلاء را تصویب می‌کند. شاخص‌های فیزیکی کیفیت سیمان اساساً طی 9 ماه پس از ذخیره سازی در داخل سیلو بدون تغییر است.

4. صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست: فناوری حذف گرد و غبار ثبت شده در فرآیند انبارداری و خروجی استفاده می‌شود که باعث آلودگی محیط اطراف نمی‌شود.

5. استحکام بالا، عمر طولانی، با نگهداری استاندارد، عمر سرویس تا 30-50 سال.

 

مطالب مرتبط:

مخازن استیپینگ و کاربرد آنها

آشنایی با انواع مخازن BBT و CCT

 

انتخاب مصالح سیلوهای فولادی:

در ساخت سیلو های فولادی معمولاً نوع معمولی فولاد را انتخاب می‌کنند که Q235 بعنوان بهترین نوع فولاد، آسان برای کشیدن و کم هزینه است. اگر ضخامت دیواره سیلو بیش از ظرفیت تجهیزات محاسبه شود، بجای Q235 از فولاد کم آلیاژ استفاده می‌شود. پانل‌های سیلو معمولاً گالوانیزه می‌شوند تا الزامات حفاظت در برابر خوردگی را برآورده کنند. بنابراین لایه گالوانیزه به یک شاخص مهم برای ساخت سیلو تبدیل شده است. این امر بطور مستقیم بر عمر سرویس سیلو تأثیر می‌گذارد. استانداردهای چین مطابق با استانداردهای خارجی است و نیاز به مقدار گالوانیزه 400 گرم در متر مربع دارد. تمام صفحات فولادی مطابق با استاندارد بوده و کیفیت بهتری دارند.

انتخاب فرم سیلوهای فولادی:

درباره انتخاب فرم سیلو: سیلوی محبوب دیواره نازک هم برای سیلوهای مونتاژ و هم برای سیلوهای لیپ سودمند است. آنها به دلیل اشکال ساختاری متفاوت، ویژگی‌های خاص خود را دارند. شرکت‌ها عمدتاً ساخت سیلو لیپ را ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های سیلو لیپ:

  • با استفاده از سیم پیچ گالوانیزه گرم شکل زیر برش مداوم، رنگ یکنواخت است.
  • هواگیری بالا. این می‌تواند آب، روغن و سایر مواد مایع را ذخیره کند.
  • بدلیل صاف بودن دیواره سیلو، ضخامت مورد نیاز بیشتر از سیلوی مونتاژ است.

ویژگی‌های سیلوی مونتاژ:

  • میتوان از سیم پیچ گالوانیزه گرم، تخت، همچنین می‌توان از ورق الکترو گالوانیزه استفاده کرد.
  • تمامی قطعات دارای قطعات استاندارد و قابل تعویض می‌باشند. کاربران در حین استفاده، مانند آسیب یا خوردگی، می‌توانند براحتی قطعات آسیب دیده را برای افزایش عمر مفید تعویض کنند.
  • قابل تغییر است، تخریب، مخصوصا برای استفاده کنندگان از فضای اجاره‌ای بسیار مناسب است.
  • میتواند به شکل ستون‌های خارجی دست یابد، جریان غذا در سیلو مطلوب‌تر است.
  • سفتی هوا بدتر از سیلوی لیپ است. اما پس از استفاده از درزگیر سیلیکونی، می‌توان به نیازهای هوادهی دست یافت.
  • ساختار عایق دو لایه را می‌توان به راحتی با افزایش کمی در هزینه تحقق بخشید.

 

انتخاب شکل اصلی سیلوهای فولادی:

شکل اصلی سیلوهای فولادی دو نوع دارد: کف صاف و کف قیف

سیلوی کف تخت: کاربرد کلی سیلو با قطر بزرگ، نیاز به مجهز شدن به ماشین جارو یا ترخیص دستی دارد، این نوع ساخت و ساز نسبتا آسان است، هزینه کمتری دارد.

سیلوی کف قیف: با در نظر گرفتن خود جریانی دانه‌ها از فرم کف قیف به تعداد زیاد استفاده می‌شود و سیلوی کف قیف به سه نوع مخروطی فولادی، مخروط نیمه فولادی و مخروط سیمانی تقسیم می‌شود. از نظر استفاده، این سه تفاوت زیادی ندارند اما راهی برای استفاده از کف قیف وجود دارد: پرکردن سطل مخروطی در سیلو. اگرچه این روش دشواری در فرآیند ساخت را کاهش می‌دهد، اما باعث هدر رفتن مواد و ظرفیت سیلوهای فولادی و افزایش حجم کارهای عمرانی می‌شود.

مخازن وزن دار

حتما بخوانید:

آشنایی با مخازن آسپتیک

آشنایی با مخازن میکسر دار مایعات

 

سیستم مخزن توزین دار:

هر نوع نصب جدید مخازن را می‌توان به سیستم مخزن توزین دار تبدیل کرد. کاربر می‌تواند داده‌های وزن را در نشانگر دیجیتال، در سیستم کامپیوتری، روی دستگاه تلفن همراه یا حتی از طریق پیامک دریافت کند. لودسل‌ها با ظرفیت مورد نیاز بین پایه‌ها و مخزن قرار می‌گیرند. در حال حاضر مخزن بر روی لودسل‌ها قرار می‌گیرد و خطوط ورودی و خروجی مخزن نیز با دم تعلیق برای افزایش عملکرد سیستم تعبیه شده است. اگر خط خروجی (معمولاً در پایین مخزن) مجهز به دم تعلیق نباشد، به دلیل تداخل مداوم ناشی از خط لوله، عملکرد و دقت توزین با مشکل مواجه خواهد شد.

تعداد لودسل در مخزن توزین دار:

تعداد لودسل بستگی به تعداد پایه‌هایی دارد که مخزن روی آنها نصب شده است. اگر قرار است نصب جدیدی باشد، می‌توان تعداد لودسل‌ها را متناسب با آن تغییر داد. اما اگر سیستم توزین در مخزن و مخزن موجود ثابت شود، تعداد لودسل برابر با تعداد پایه‌ها یا ستون‌های نصب خواهد بود.

مخازن دایره‌ای با ظرفیت کمتر را می‌توان بر روی سه لودسل قرار داد اما مخازن سنگین و مستطیلی/مربعی باید بر روی حداقل چهار لودسل نصب شوند تا پشتیبانی مناسب از ساختار مخزن داشته باشند و حداکثر تعداد لودسل‌ها بسته به نیاز و اندازه مخزن می‌تواند باشد.

سیستم TW-07 در مخزن توزین دار:

سیستم TW-07 برای ارائه راه حلی با مشخصات کم برای کاربردهای وزن کشی با ظرفیت بالا طراحی شده است. این مجموعه مبدل فشرده‌سازی، سخت افزار نصب شده را با یک تعلیق برای پشتیبانی از کشتی و کنترل کاربرد بار ترکیب می‌کند. این سیستم برای تمامی کاربردهای داخلی و خارجی مناسب است. تمامی سخت افزارها بر اساس نیاز سیستم از نظر محیط خورنده و هر نیاز دیگر از این قبیل طراحی شده‌اند.

همچنین می‌توان سیستم‌ها را با محافظ بالابرنده برای محافظت از کشتی در برابر پیاده شدن و همچنین تثبیت کشتی تعبیه کرد.

بخش نشانگر حیاتی‌ترین و غنی‌ترین بخش سیستم TWT-07 است. این سیستم با میزبانی از ویژگی‌های خوش آمدگویی همراه است. نشانگرها، کنترل‌کننده‌ها و تهویه‌کننده‌های سیگنال و همچنین مبدل‌ها مبتنی بر فناوری‌های فوق‌العاده مدرن هستند تا هر سطحی از اتوماسیون و نیازهای مشتری را برآورده کنند. ارتباط با PLC، کامپیوتر یا خودکار کردن سیستم کامل با همان تعداد ویژگی‌های مورد نیاز مشتری قابل برآورده شدن است.

کاربردهای مخزن توزین دار:

  • مخازن ذخیره سازی بزرگ
  • میکسر، خمیر کن و همزن
  • حل کننده ها
  • مخازن واکنش و گرمایش

ویژگی‌های برجسته مخزن توزین دار:

  • نصب آسان در فضای محدود
  • طراحی مدولار برای نصب و نگهداری آسان
  • محافظ بلند کردن
  • محدوده دمای گسترده ای در دسترس است
  • مقاومت در برابر لرزش
  • ایده آل برای هر توزین مایع یا جامد و آماده سازی دسته ای دقیق برای کاربرد توزین فرآیند دسته‌ای
  • طراحی ساده، سیستمی متشکل از تیر برشی با کیفیت یا لودسل‌های فشاری مطابق با استانداردهای IP-67/68
  • جعبه اتصال مطابق با استانداردهای IP-65/55
  • گزینه‌های نشانگر: نمایش وزن ساده، با نمایشگر وزن روشن (هر زمان که سیستم TW-07 روشن می‌شود، وزن واقعی مواد در مخزن نمایش داده می‌شود)، خروجی‌های رله برای سیستم‌های پر کردن و سیستم‌های بچینگ، 4-20 میلی متر، 0-10 ولت DC، بلوتوث
  • نشانگرهای ضد آب و هوا و ضد شعله موجود (اختیاری)

مشخصات فنی سیستم در مخزن توزین دار:

  • ظرفیت‌های رتبه‌بندی شده: 1K، 1.5K، 2K، 2.5K، 3K، 5K، 7.5K، 10K، 20K، 25K، 35K، 50،100k کیلوگرم
  • خروجی در مقیاس کامل (لودسل): 2.0 یا 3.0 mv/v
  • خطای ترکیبی: <0.03٪ FSO
  • غیر خطی: <0.01٪ FSO
  • هیسترزیس: <0.02٪ FSO
  • خزش: <0.01 در 30 دقیقه (% FSO)
  • عدم تکرار: <0.01 % FSO
  • موجودی صفر: <1.0٪ FSO
  • مقاومت عایق: بیش از 1000 مگا اهم در 50VDC
  • اثر دما بر روی صفر: < 0.01 % FSO / درجه سانتیگراد
  • اثر دما بر خروجی: <0.001 % FSO / درجه سانتیگراد
  • محدوده دمای جبرانی: 10-50 درجه سانتیگراد
  • محدوده دمای عملیاتی: 0-50 درجه سانتیگراد
  • بار ایمن: 100 درصد ظرفیت نامی
  • اضافه بار ایمن: 150 درصد ظرفیت نامی
  • اضافه بار نهایی: 300 درصد از ظرفیت نامی

 

حتما بخوانید:

معرفی انواع فلزات صنعتی

همه چیز درباره مخازن حمل شیر

آشنایی با انواع مخازن تحت فشار

 

جمع بندی:

در مقاله امروز سپیانی به سیلو های فولادی و مخزن توزین دار پرداختیم. مقاله را با توضیحاتی درباره سیلوهای فولادی شروع کردیم و درباره انواع سیلوهای فولادی و مواد تشکیل دهنده آنها صحبت کردیم. در قسمت دوم مقاله به مخازن توزیع دار و مشخصات سیستم TW-07 در این مخازن پرداختیم.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با سیلوهای فولادی و مخازن توزین دار دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های مذکور و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه و لبنیات سایت ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *