خطوط تولید, صنایع غذایی

صفر تا 100 خط تولید کره

خط تولید کره

آشنایی با صفر تا 100 خط تولید کره

پیش از اینکه سراغ خط تولید کره برویم خوب است بدانیم که شیر به یک نیاز اولیه مردم تبدیل شده است. از شیر مرغوب می‌توان برای تهیه چندین محصول دیگر مانند پنیر، کشک، دوغ و… استفاده کرد. این در حال تبدیل شدن به یک فرصت ارزشمند برای افراد تجاری کوچک است که می‌خواهند کار خود را در کشاورزی لبنیات ایجاد کنند. این مزارع کوچک لبنی فرصتی برای برآورده کردن تقاضا برای انتخاب گسترده‌تری از محصولات لبنی دارند. خوشبختانه برای تولید محصولات مختلف شیر نیازی به مزارع بزرگ لبنی ندارید. فوق العاده است که می‌توانید شیرهای آماده را در یک اتاق کوچک تهیه کنید. اما زمانی که می‌خواهید کارخانه شیر خود را در مقیاس بزرگ گسترش دهید، به فضای کافی و ماشین‌هایی مانند دستگاه پرس کره و غیره برای تولید انبوه نیاز دارید.

کره

علاوه بر این، ایجاد کسب و کار خود، چه در مقیاس بزرگ یا کوچک، آسان نیست. هر فرد تجاری آن را از صفر شروع می‌کند. به همین ترتیب، اجازه دهید برای درک سریعتر شما مثالی بزنم. اگر می‌خواهید تجارت شیر خود را راه‌اندازی کنید، باید تقاضا برای محصولاتی مانند کره را بررسی کنید. حال اگر تصمیم به تهیه کره دارید، باید دستگاه کره‌سازی نصب کنید زیرا این تنها محصولی است که در کارخانه شیر خود در مقیاس کوچک تولید می‌کنید. هنگامی که قادر به گسترش تجارت شیر خود شدید، مورد زیر را به لیست تولید خود اضافه کنید. با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا با تجهیزات خط تولید کره آشنا شوید

 

مطالب مرتبط:

انواع دستگاه های کره گیر صنعتی

صفر تا 100 خط تولید روغن حیوانی

طراحی و راه اندازی انواع خط تولید لبنیات

 

تجهیزات خط تولید کره:

روتور کره

فرآیند تهیه کره با کره درست کردن شروع می‌شود. برای تولید بهترین کره، کره‌های مختلف مانند کره چرخشی ارائه می‌شود. کره روتور خامه را برای ظرفیت‌های تولید بزرگتر به کره تبدیل می‌کند. چرخ‌های روتوری با حجم تا 1200 لیتر عرضه می‌شود. این دستگاه 50 درصد ظرفیت را خرد می‌کند و برخلاف چرخش عمودی، کره روتور نمی تواند پاستوریزه شود. کره گیر چرخشی از فولاد ضدزنگ ساخته‌شده‌و دارای یک سوراخ شیشه‌ای است. بدین وسیله مشتریان می‌توانند روند را پیگیری کنند.

چرخش عمودی

برای تولید بهترین کره، همه نوع کره‌پزی مانند کره عمودی تولید می‌شود. این چرخنده برای پاستوریزه کردن و کوبیدن شیر یا خامه و برای ورز دادن کره مناسب است. ظرفیت کوبیدن شیر 50 درصد حجم کلی کتری است در حالی که برای خامه 40 درصد است. کره گیر عمودی از فولاد ضد زنگ ساخته‌شده و از یک قاب تشکیل شده‌است که داخل آن یک کتری سه‌جداره با دیواره بیرونی عایق نصب شده است. به منظور سرمایش یا گرمایش غیرمستقیم، می‌توان آب سرد یا گرم را در داخل ژاکت به گردش درآورد. همچنین می‌توان از عناصر گرمایشی استفاده کرد. همزن توسط یک کاهنده موتور به‌حرکت در می‌آید و توسط یک مبدل فرکانس نصب شده در یک صفحه کنترل فولاد ضد زنگ کنترل می‌شود. سرعت آن بطور مداوم از 0 تا 120/140 دور در دقیقه قابل تنظیم است.

مراحل تولید کره

پاستوریزه کردن:

دستگاه جریان دهنده پاستوریزه

برای پاستوریزه کردن شیر در خط تولید کره، دستگاه جریان دهنده پاستوریزه با ظرفیت 500 تا 25000 لیتر در ساعت یا بیشتر طراحی و تولید می‌شود. دستگاه جریان دهنده پاستوریزه موثرترین دستگاه برای اطمینان از کیفیت و ایمنی شیر خام است. شیر از طریق یک فرآیند مداوم فرآوری می‌شود. پس از آن می‌توان آن را به محصول لبنی نهایی مورد نظر پردازش کرد. دستگاه جریان دهنده پاستوریزه با احیای حرارت تا 95٪ این تجهیزات را به یک سیستم سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند.

استانداردهای اروپایی

جامعه اروپا استانداردی را در مورد صنایع لبنی ارائه کرده است. دستگاه جریان دهنده پاستوریزه با تمام این استانداردهای اروپایی مطابقت دارد و می‌تواند با استانداردها و هنجارهای کشور مربوطه، جایی که دستگاه در آن راه‌اندازی می‌شود، تطبیق داده‌شود.

عملکرد دستگاه جریان دهنده پاستوریزه

محصول از مخزن تراز از طریق مبدل حرارتی منتقل می‌شود و در آنجا محصول از طریق انرژی بازسازی و آب گرم، گرم می‌شود. از این به بعد محصول به مدت زمان مورد نیاز در لوله نگهدارنده در دمای بالا نگهداری می‌شود و پس از آن با احیا سرد می‌شود. بسته به‌دمای مطلوب نهایی، محصول نهایی به‌ترتیب با آب گرم یا سرد، گرم یا سرد می‌شود.

بازسازی: 95 درصد انرژی بازیافت می‌شود.

دستگاه جریان دهنده پاستوریزه از طریق بازسازی محصول سرد با انرژی محصول پاستوریزه گرم می‌شود. بنابراین 95 درصد انرژی را می‌توان بازیافت کرد که باعث می‌شود این فرآیند واقعاً در انرژی صرفه‌جو باشد. لازمه بازسازی این است که محصول سرد نباید با محصول پاستوریزه مخلوط شود.

 

حتما بخوانید:

صفر تا 100 خط تولید کشک

تعمیر و نگهداری دستگاه پاستوریزاتور

معرفی انواع دستگاه های پاستوریزاتور

 

پاستوریزه دسته‌ای

دستگاه پاستوریزه دسته‌ای روی پایه‌هایی نصب می‌شود که می‌توان آن را کج کرد تا خمره بطور کامل تخلیه شود. بنابراین این دستگاه مجهز به مکانیزم انحراف دستی است. مکانیزم نوک پنوماتیک در صورت درخواست در دسترس است. پاستوریزه دسته‌ای برای تولید محصولات لبنی برای پاستوریزه کردن شیر (پاستوریزه کردن پایه) استفاده می‌شود. پاستوریزه دسته‌ای شامل یک دیگ سه جداره، عایق، از جنس استیل ضدزنگ، با یک دستگاه همزن الکتریکی بالای سر با یک همزن، کاهنده موتور و صفحه کنترل فولاد ضد زنگ است.

پاستوریزاتور vat

در اصل پاستوریزاتور vat برای تولید محصولات لبنی برای پاستوریزه کردن شیر (پاستوریزه کردن پایه) در خط تولید کره استفاده می‌شود. پاستوریزاتور vat شامل یک دیگ سه جداره، عایق، از جنس استنلس استیل، با یک دستگاه همزن برقی بالای سر با یک همزن، کاهنده موتور و صفحه کنترل فولاد ضد زنگ است. این دستگاه روی پایه‌هایی نصب می‌شود که می‌توان آن‌ها را کج کرد تا خمره بطور کامل تخلیه شود. بنابراین این دستگاه مجهز به مکانیزم انحراف دستی است. مکانیزم نوک پنوماتیک در صورت درخواست در دسترس است.

تولید کره حیوانی

جدا کردن خامه

جداکننده شیر

جداکننده شیر برای فرآیند بدون چربی در خط تولید کره استفاده می‌شود و بر اساس تفاوت در تراکم بین خامه و فاز مایع شیر است. کفگیرهای مکانیکی از نیروهای گریز از مرکز تولید شده از طریق چرخش استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود که اسکیمینگ سریع و کارآمد امکان پذیر شود. جداکننده شیر مجهز به یک موتور الکتریکی است که “کاسه ظرف” را به حرکت در می‌آورد. کاسه ظرف با یک سری ظروف ارائه می‌شود. اینها تضمین می‌کنند که در طول چرخش، شیر به لایه‌های نازک پخش می‌شود. این لایه‌های نازک سپس به خامه و شیر بدون چربی جدا می‌شوند.

الکرم: برای بدون چربی گرفتن مقدار کمی خامه، شیر یا آب پنیر

برای کم چرب کردن مقادیر کمی شیر یا آب پنیر، از جداکننده الکرم استفاده می‌شود. طیف وسیعی از مدل‌ها با ظرفیت‌های مختلف موجود است. تمام قسمت‌هایی که با شیر در تماس هستند از آلومینیوم آنودایز ساخته شده‌اند.

SPX :برای بدون چربی گرفتن مقادیر زیادی خامه، شیر یا آب پنیر

جداکننده spx برای خامه گیری یا استاندارد کردن مقادیر بیشتر شیر یا آب پنیر مناسب است. دستگاه، مجهز به یک پمپ داخلی، می‌تواند با یک پاستوریزه جریان پیوسته “برخط” قرار گیرد. تمام قسمت‌هایی که با شیر در تماس هستند از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند.

 

مطالب مرتبط:

انواع دستگاه خامه گیر

فرمولاسیون تولید خامه صبحانه

صفر تا 100 خط تولید خامه صبحانه

 

جدا کننده آب پنیر

جداکننده آب پنیر برای فرآیند خامه‌گیری در خط تولید کره استفاده می‌شود و بر اساس تفاوت چگالی بین خامه و فاز مایع شیر است. کفگیرهای مکانیکی از نیروهای گریز از مرکز تولید شده از طریق چرخش استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود که اسکیمینگ سریع و کارآمد امکان پذیر شود. جداکننده آب پنیر مجهز به یک موتور الکتریکی است که “کاسه ظرف” را به حرکت در می‌آورد. کاسه ظرف با یک سری ظروف ارائه می‌شود. اینها تضمین می‌کنند که در طول چرخش، شیر به لایه‌های نازک پخش می‌شود. این لایه‌های نازک سپس به خامه و شیر بدون چربی جدا می‌شوند.

 

حتما بخوانید:

صفر تا 100 خط تولید پنیر اولیه

صفر تا 100 خط تولید پنیر پیتزا و UF

فرمولاسیون اختصاصی تولید انواع پنیر

 

هموژنیزه گر کره:

شرح:

دستگاه هموژنیزه‌گر کره در خط تولید کره پردازش و بسته‌بندی کره سردخانه را منطقی می‌کند. این دستگاه زمان یخ زدایی کره را کاهش می‌دهد، با ایجاد بهترین پراکندگی آب، کیفیت کره را بهبود می‌بخشد و قابلیت پخش کره را بهبود می‌بخشد.

امکانات:

  • ظرفیت: تا 1400 کیلوگرم در ساعت
  • حداقل دمای محصول: 0 درجه سانتیگراد
  • برق مورد نیاز: 380/400 ولت، 3 ساعت، 50 هرتز
  • مصرف برق: 18 کیلو وات
  • ساخت و ساز: ساخت و ساز سنگین در فولاد ضد زنگ AISI 304
  • مارپیچ‌های فولادی ضد زنگ که توسط موتور گیربکس SEW کار می‌کنند
  • تسمه روتور که توسط موتور محرک 11 کیلووات هدایت می‌شود
  • روتورهای مختلف در صورت درخواست برای محصول خروجی نرم تر یا سخت تر در دسترس هستند
  • تمام سطوح تماس با محصول AISI 304 فولاد ضد زنگ یا پلاستیک درجه مواد غذایی
  • برق مدرن در محفظه فولادی ضد زنگ
  • مارپیچ با سرعت متغیر از طریق VSD
  • تغذیه اجباری پنوماتیک برای سهولت کار
  • چرخ‌های با قطر بزرگ (200 میلی متر) برای جابجایی راحت تر
  • مصرف هوا: 11 لیتر در دقیقه

دستگاه تولید کره

رول کن اتوماتیک گرد، لاگ یا بسته‌بندی کره:

شرح:

این دستگاه یک دستگاه بسته‌بندی کره خودکار IMA P10K است که شامل ابزارهایی برای شکل‌دهی و بسته‌بندی فرمت‌های زیر است:

  • 125 گرم – کنده، گرد، رول، سیلندر
  • 250 گرم – کنده، گرد، رول، سیلندر
  • 250 گرم – بلوک‌های مستطیلی، بسته‌بندی
  • 1 کیلوگرم (1000 گرم) – بلوک مستطیلی، بسته‌بندی

این دستگاه بسته‌بندی خودکار IMA P10K برای دستگاه پرکن و بسته‌بندی گرد، استوانه‌ای، رول و مستطیلی شکل کره با استفاده از فویل آلومینیومی یا کاغذ پوستی مناسب است. محصول از طریق قیف تغذیه می‌شود که شامل فیدر پیچ کره‌ای است.

امکانات:

  • حداکثر سرعت: تقریباً 80 بسته در دقیقه (بسته به اندازه قسمت متفاوت است)
  • عملکرد: کره – گرد – رول – سیاهه – بسته‌بندی مستطیل شکل
  • محصولات قابل بسته‌بندی: کره – مارگارین – چربی
  • انواع بسته: سیاهه، سیلندر، گرد، رول، بلوک، بسته‌بندی بخش

فرمت‌های بسته:

  • 125 گرم – کنده، گرد، رول، سیلندر
  • 250 گرم – کنده، گرد، رول، سیلندر
  • 250 گرم – بلوک‌های مستطیلی، بسته بندی
  • 1 کیلوگرم (1000 گرم) – بلوک مستطیلی، بسته بندی

ابزار موجود برای:

  • 125 گرم – کنده، گرد، رول، سیلندر
  • 250 گرم – کنده، گرد، رول، سیلندر
  • 250 گرم – بلوک‌های مستطیلی، بخش ها
  • 1 کیلوگرم (1000 گرم) – بلوک‌های مستطیلی، بخش ها

ابعاد بسته:

  • سیاهه‌ها یا رول یا سیلندر گرد یا – 43mm x 110mm = 125gm
  • سیاهه‌ها یا رول یا سیلندر گرد یا – 53mm x 120mm = 250gm
  • سیاهه‌ها یا رول یا سیلندر گرد یا – 48 میلی متر x 160 میلی متر = 250 گرم
  • بلوک‌های مستطیلی یا – 100mm x 75mm x 35mm = 250gm
  • بلوک‌های مستطیلی یا – 160mm x 105mm x 65mm = 1 گرم
  • همچنین شامل کاغذ پوست – تغذیه کننده فویل آلومینیومی، پنل کنترل با اینورتر فرکانس برای کنترل سرعت
  • کره بسته‌بندی شده می‌تواند شامل کره‌نمکی ساده یا کره‌سیر یا کره‌گیاهی یا مارگارین باشد.
  • ابعاد کلی (L x W x H): 2600mm x 1350mm x 1900mm

بسته بندی کره

دستگاه‌قالب گیری و بسته‌بندی کره:

شرح:

  • مقدار مصرف: از قیف عمودی به داخل فلاسک دوز، کره در قالب‌های از پیش ساخته‌شده روی میز 8 رقمی قرار می‌گیرد. این قیف مجهز به یک سنسور برای بررسی سطح نصب شده‌محصول است.
  • سیستم ضربه: “مهر پاکت”
  • گروه جعبه: متصل به خروجی دستگاه، برای انباشتن تعداد معینی از وعده‌ها در بلوک‌هایی که بصورت نیمه‌اتوماتیک در جعبه‌های از پیش ساخته‌شده قرار می‌گیرند.
  • چیدمان محصول: 4*5*5 لایه = 2 کیلوگرم
  • اسپوت مجهز به سنسوری است که در صورت گیرکردن تولید، دستگاه متوقف می‌شود.

داده اضافی:

  • دستگاه‌ارائه شده با: فرمت پایه 20 گرم
  • مجموعه فرمت اضافی 10 گرم
  • تغییر وزن با تغییر اندازه سهم بدست می‌آید. این امر مستلزم تعویض و تنظیم برخی از قطعات روی دستگاه است و قرار است ابعاد اصلی قطعات بدون تغییر باقی بماند.
  • گروه وسط فویل: مجهز به فتوسل نوع SICK برای وسط فیلم چاپ شده.
  • نوع دستگاه کدگذاری جوهر: مترونیک برای کدگذاری کد محصول بر روی فویل آلومینیومی (حداکثر 5-6 رقم/حرف)

 

حتما بخوانید:

اصول مهم بسته بندی محصولات غذایی

فرمولاسیون (فرمول) تولید محصولات لبنی

 

جمع بندی:

در مقاله امروز سپیانی به خط تولید کره پرداختیم و دستگاه‌ها و ماشین آلات مختلف این خط تولید از پاستوریزه کردن و جداکردن خامه تا هموژنیزه کردن کره را مرور کردیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با خط تولید کره دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق فرم درخواست مشاوره و نیز واتساپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *