اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی راکول – شرکت راکول

شرکت راکول

معرفی شرکت راکول و محصولات برند راکول

شرکت راکول یکی از تولیدکنندگان محصولات اتوماسیون‌ صنعتی است. که از سابقه و تجربه‌ی بالایی در این زمینه برخوردار است. محصولات تولید شده توسط راکول اتوماسیون با کیفیت بوده و از نظر کمی نیز در جایگاه مناسبی قرار دارد. به همین دلیل است که این کمپانی قسمت قابل ملاحظه‌ای از اتوماسیون در صنایع را از آن خود کرده است. محصولات تولید شده در این کمپانی به طور مستقیم به 80 کشور در سرتاسر جهان صادر می‌شود. که اگر تعداد کشورهایی که با واسطه اقدام به خرید محصولات شرکت راکول می‌نمایند را نیز به این عدد اضافه کنیم این عدد به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

برند شرکت راکول

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی زیمنس – شرکت زیمنس

اتوماسیون صنعتی اشنایدر – شرکت اشنایدر

 

تمام این اعداد و ارقام نشان دهنده‌ی سطح کیفی و کاری این کمپانی بزرگ است. این شرکت آمریکایی برای محصولات و تولیدات خود از دو نام تجاری‌های راکول و نیز آلن بردلی بهره می‌گیرد. تمرکز اصلی شرکت و برند راکول بر پایه ی تمرکز بر تحولات دیجیتالی و اتوماسیون‌ صنعتی بنا نهاده شده است. در ادامه به معرفی بیشتر کمپانی راکول و نیز محصولات موفق آنها می‌پردازیم.

 

تاریخچه‌ی شرکت راکول

این کمپانی در سال 1904 در شهر میلواکی آمریکا آغاز به فعالیت نمود. اولین تولیدات این شرکت جرثقیل‌هایی صنعتی بودند. که برای کنترل کننده‌های موتوری مورد استفاده قرار می‌گرفتند. سرمایه اولیه این شرکت چیزی معادل 1000 دلار بود که با ورود هری بردلی به برادرش در این تجارت سرمایه شرکت تا مقادیر قابل توجهی افزایش یافت. همچنین موفق شد تا در نمایشگاه جهانی سنت لوئیس کنترل کننده‌ی جرثقیل خود را به نمایش گذاشته و مشهور گردد.

در سال 1909 این شرکت به نام شرکت آلن بردلی تغییر نام پیدا کرد. این شرکت در زمان جنگ جهانی اول قراردادهایی را با دولت امضا نموده بود که به همین دلیل نیز موفق به گسترش و توسعه خود در بخش‌های مختلف شد. در دهه 70 میلادی شرکت راکول در حال گسترش دادن بازارهای هدف خود بود و سرانجام موفق شد به عنوان یک شرکت جهانی در دهه 80 میلادی معرفی گردد.

راکول اتوماسیون

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی دلتا – شرکت دلتا

اتوماسیون صنعتی فتک – شرکت فتک

 

شرکت راکول در گذر زمان

  • در دهه 1920 در حالی که صنعت رادیو در حال رشد زیادی بود این شرکت توجه ویژه‌ای به آن مبذول داشت. به طوری که در اواسط این دهه بیش از نیمی از فروش محصولات این شرکت به بخش رادیویی مرتبط بود. این فروش چیزی در حدود 3 میلیون دلار بود.
  • در سال 1932 میلادی رکود بزرگی را تجربه کرد به طوری که کمپانی آلن بردلی ناگزیر به کاهش نیروی کار خود از 800 نفر به 550 نفر شد. علاوه بر آن دستمزدها نیز به نصف کاهش پیدا کرد. حقوق معوق کارمندان شرکت نیز با سهام این شرکت جبران پرداخت می‌شد. البته بعد از گذر از این دوران، تمام سهام خود را به سود 6 درصدی از کارکنانش باز پس گرفت.
  • در اواسط قرن بیستم میلادی با مرگ لیند بردلی هری مدیر و صاحب شرکت راکول شد. معاون رئیس جمهور وقت آمریکا یک هدیه 12500 دلاری به این شرکت بابت خدمات ارزنده در طول جنگ جهانی اهدا نمود و همین هدیه به گسترش هرچه بیشتر شرکت کمک زیادی کرد.
  • در قرن بیست و یکم و در سال 2001 میلادی این کمپانی تقسیم شد. یکی اتوماسیون راکول و دیگری راکول کالینز که در زمینه‌ی هواپیمایی مشغول فعالیت بود. جالب توجه است که در سال 2013 میلادی این کمپانی درآمد سالانه‌ای معادل 6.4 بیلیون دلار را از آن خود کرده است و به عنوان یکی از غول‌های این بخش شناخته شده است.

 

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی ABB – شرکت ABB

اتوماسیون صنعتی سایمون – شرکت سایمون

 

آشنایی با فعالیت های تجاری در شرکت راکول

اگر این شرکت کار خود را با تولید نمودن جرثقیل‌های صنعتی آغاز کرد. اما بعدها در زمینه‌ی تولید تجهیزات الکترونیکی و سوئیچ‌ها و استاترهای اتوماتیک نیز به فعالیت و تولید اقدام کرد. با توسعه‌ی اتوماسیون‌‌ صنعتی این کمپانی نیز به رقابت در این زمینه روی آورد. همینطور به علت سابقه این شرکت در تولید قطعه‌های الکترونیکی به سرعت در تولید محصولات اتوماسیون صنعتی نیز موفق و سرآمد شد.

امروزه شرکت راکول تولید کننده‌ی قطعات کنترل صنعتی، نرم افزارهای اطلاعاتی، ابزارهای مربوط به کنترل موتور، فناوری‌های شبکه‌ای و فناوری‌های امنیتی و ایمنی است. دیگر خدمات ارائه شده توسط کمپانی راکول ساخت اتوماسیون صنعتی یکپارچه بر اساس سفارش و درخواست مشتریان خود است. برای درک بهتر زمینه‌ی فعالیت شرکت راکول باید در ابتدا کمی در مورد اتوماسیون‌های صنعتی بدانیم.

تاریخچه شرکت راکول

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی چیست؟

انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟

 

اتوماسیون صنعتی چیست و کاربردهای آن کدام است؟

اتوماسیون صنعتی به مجموعه‌ای از ماشین آلات گفته می‌شود که به کمک آن‌ها ترکیب خاصی از مواد در انتهای فرایند به یک محصول نهایی بدل می‌شود. از زمان انقلاب صنعتی در انگلستان همواره این اتوماسیون صنعتی در حال گسترش و پیشرفت بوده است به طوری که این روزها بدون استفاده از اتوماسیون صنعتی اقدام به تولید تقریبا ناممکن می‌باشد. تجهیزاتی مانند PLCها که از مهمترین ابزار اتوماسیون در صنایع محسوب می‌شوند کمک زیادی به فرایند تولیدات می‌کنند.

در حقیقت با بهره‌گیری از برنامه نویسی منطقی و دیجیتالی تلاش شده است تا میزان مداخله انسان در پروسه‌ی تولید را تا حد ممکن کم کنند. شرکت راکول با ساخت تجهیزات اتوماسیون در نظر دارد تا با استفاده از این شیوه‌ی تولید یعنی بهره‌گیری از اتوماسیون در پروسه تولید اهدافی را محقق کند که عبارتند از:

  • افزایش میزان تولید
  • کاهش میزان هزینه‌ها، مخصوصا هزینه‌ی استفاده از نیروی انسانی
  • افزایش کیفیت محصول نهایی
  • استفاده‌ی بهینه از مواد اولیه
  • کاهش چشمگیر در میزان مصرف انرژی
  • بالا رفتن میزان سودآوری

 

اصول اصلی در سیاست‌های شرکت راکول

این کمپانی خود را متعهد می‌داند تا بالاترین سطح از استانداردهای جهانی و بهداشتی را برای کارمندان و نیز مشتری‌های خود ارائه نماید. همچنین این کمپانی در تلاش مداوم است تا عملکرد محیطی خود به منظور جلوگیری از آلودگی و مکالمه منابع را بهبود دهد. شرکت راکول خود را متعهد می‌داند تا کشورهایی که در آن‌ها کار و یا زندگی میکنند را با تاثیرات مثبت خود متاثر نماید.

 

حتما بخوانید:

پی ال سی (PLC) چیست؟

اسکادا (SCADA) چیست؟ کاربرد آن

محصولات راکول

مهم‌ترین محصولات اتوماسیون صنعتی شرکت راکول

انواع مختلفی از این تجهیزات در این کمپانی آمریکایی طراحی و ساخته می‌شوند که اصلی ترین آن‌ها شامل:

1- حفاظت بار و مدارها:

خروجی‌های PLC، رله کویل، تجهیزات آزمایشی و امثال آن از جمله محصولات مربوط به اتوماسیون صنعتی در شرکت راکول هستند. قطع کننده‌های مدار تولیدی، ریل‌های صنعتی و قطع کننده‌های مینیاتوری با چگالی بالا و نیز محافظ مدار ساخته شده در این کمپانی با قطعه‌های یدکی و همچنین ابزارهای محافظتی لازم به مشتری ها تحویل داده خواهند شد. این تولیدات شرکت در دامنه‌ی ولتاژی بسیار متنوع و با تناسب بالا به نیاز مشتری تولید شده و به همین دلیل به جرات می‌توان گفت که در تمام بخش‌های صنعتی از این اتوماسیون‌های ساخته شده در کمپانی راکول استفاده به عمل می‌آید.

 

حتما بخوانید: کلید اتوماتیک کمپکت چیست؟

 

سوئیچ‌های قطع کننده‌ای که در این شرکت تولید می‌شوند از دو نوع عمق ثابت و عمق متحرک تشکیل می‌شوند. همینطور از قابلیت نصب دروازه‌ای و فلنچی نیز برخوردار هستند.جریان باردهی و ولتاژ درمدار نیز توسط محافظ‌های مدار که در این کمپانی تولید شده است کنترل می‌گردد. این مدار‌ها قابلیت کنترل به شیوه‌ی دستی و ماژولی را دارند. نگهدارنده‌های فیوز نیز با ولتاژ پایین و متوسط کار می‌کنند. فیلترها و محافظ‌های شرکت راکول نیز در بازار مشتری‌های فراوانی را به خود جذب کرده است.

 

حتما بخوانید:

کلید مینیاتوری چیست؟

انواع کلیدهای فشار ضعیف

 

پیش از آن که به ادامه‌ی محصولات تولید شده تحت برند راکول بپردازیم با اشاره نماییم که گروه صنعتی سپیانی از جمله شرکت‌های پیشرو در اتوماسیون صنعتی در ایران می‌باشد. که می‌توانید تمام محصولات این برند را از این طریق تهیه نمایید. شرکت صنعتی سپیانی در زمینه‌ی برق صنعتی و مشاوره و اجرای اتوماسیون صنعتی یز فعالیت نموده و سابقه‌ی درخشانی دارد. برای دریافت مشاوره همین الان با مشاورین ما در گروه صنعتی سپیانی تماس حاصل فرمایید.

2- درایوها و موتورها:

در این شرکت درایوها و سرورهای مورد نیاز در اتوماسیون صنعتی در تنوع مدلی بالا طراحی و ساخته شده و سپس به بازار عرضه گردیده است. کارایی بالا و انعطاف این قطعات با شرایط فنی در جریان کار از یک طرف و عملکرد ساده و آسان آن ها از سوی دیگر موجب شده است تا با استقبال زیادی نیز مواجه باشند. محصولات سری VFD تولید شده در شرکت راکول با ولتاژهای متوسط و پایین طراحی شده و نیز سرور درایوهای مدل کنیتیکس از دقت در عملکرد بسیار بالایی ساخته شده که به راحتی می‌تواند تمام فرایندهای تک محوری تا چند محوری ماژولار را مورد کنترل قرار دهد.

 

حتما بخوانید:

اینورتر چیست؟ کاربرد آن

درایو فرکانس متغیر vfd چیست؟

 

شرکت راکول اقدام به ساخت درایوهای AC نموده است. که با ولتاژهای پایین و ساختاری با برنامه و دقیق رابط بین اپراتورها بوده و به همین دلیل برنامه ریزی‌ها و تنظیم کردن فرایندها با این تجهیزات بسیار آسان خواهد بود. از طرفی زمان مورد نیاز برای تنظیم نمودن آنها هم اندک و ناچیز است. سهولت کار و در نتیجه زمان کوتاه آموزش با این دستگاه موجب گردیده است تا راه‌اندازی این تجهیزات در کمترین زمان ممکن میسر گردد. در کنار درایوهای AC درایوهای DC نیز در این کمپانی تهیه و تولید می‌شوند که کارایی و کاربرد بسیار زیادی برای موتورهای DC دارند.

 

حتما بخوانید: تفاوت موتورهای الکتریکی AC و DC

 

3- سرور درایوها:

این سرور درایوها از بیشترین مورد استفاده در اتوماسیون‌های صنعتی برخوردار هستند. و در برند راکول در بالاترین سطح کیفی تولید می‌شوند. مورد استفاده از این تجهیزات در ساده نمودن فرایندهای ماشین‌آلاتی است کاربرد بسیار زیادی دارند. این سرورها در انواع مختلفی از موتورها اعم از چرخشی و خطی کاربرد داشته و استفاده می‌شود.

همچنین موتورهای خطی تولیدی این کمپانی شامل LDC و LDL می‌باشد. از این سرورهای موتور برای برقرار کردن ارتباط خودکار بین موتور و درایو بهره می‌گیرند. نکته‌ی آخر در خصوص سرور درایوها این است که نرم افزارهای درایو تولیدی شرکت راکول از سیستم های پردازشی بسیار ساده‌ای برخوردارند. و همین موضوع موجب شده تا برنامه‌ریزی و رفع ایرادات و نگهداری از آنها بسیار آسان شود. همین سادگی در استقبال از این تجهیزات نیز تاثیر زیادی داشته است.

4- سنسورها و سوئیچ‌ها:

این تجهیزات از دیگر محصولاتی هستند که در این کمپانی بزرگ تولید می‌شوند. ویژگی های سنسورها و سوئیچ‌ها عبارتند از:

  • قابلیت‌های کاربردی بالا
  • انعطاف پذیری مطلئب نسبت به شاخصه‌های فنی
  • قابل اتکا و مطمئن

این محصولا شامل:

  • سنسورهای مجاورتی
  • سنسورهای فوتوالکتریک
  • سوئیچ‌های محدود کننده
  • سوئیچ‌های ایمنی
  • ابزارهای محافظتی اپراتور

می‌باشند. از دیگر ابزارهای تولیدی در این کمپانی ابزار سنجش حضور است. این دستگاه به منظور شناسایی مسافت و نیز حضور یا عدم حضور یک شئی خاص کاربرد دارد. دامنه‌ی این سری از محصولات نیز بسیار گسترده و متنوع می‌باشد به طوری که با توجه به خواسته و نیاز مشتری تهیه و تولید می‌شوند. سوئیچ‌های محدود کننده‌ی تولید شده در شرکت راکول هم لوازم الکترومکانیکی به شما می‌روند. که یک فعال کننده یا به اصطلاح اکتیویتور که به چند رله وصل شده است دارند. با تماس پیدا کردن یک شئی به فعال کننده عملکرد این وسیله مبنی بر قطع و وصل اتصالات الکتریکی شروع می‌شود. طیف مدل‌های این تجهیز نیز بسیار گسترده و زیاد است.

5- سایر تجهیزات تولید شده در شرکت راکول:

ابزارها و لوازم مربوط به مونیتورینگ و نیز بازرسی کردن موقعیت:

  • ابزار اتصال
  • ابزارهای پایش انرژی
  • ابزارهای کنترل حرکت
  • ابزار کنترل نور
  • رابط‌های عملیات
  • تامین کننده‌های قدرت

می‌باشند. که هر کدام در سری خود از تنوع و مدل‌های زیادی برخوردار بوده و درسطح گسترده‌ای تولید می‌شوند.

البته موارد گفته شده تمامی محصولات و خدمات ارائه شده در شرکت راکول نبوده و همچنان به لیست بالا می‌توان تجهیزات و محصولات دیگری را نیز اضافه کرد. اما نقطه‌ی اشتراک تمام تولیدات برند راکول کیفیت بالا و ضریب اطمینان عالی و نیز رعایت استانداردهای جهانی در طراحی و متریال مورد استفاده در محصولات آن می‌باشد. که موجب استفاده از محصولات این کمپانی در سطح وسیعی در بیشتر نقاط جهان شده است.

گروه صنعتی سپیانی ارائه دهنده‌ی کلیه‌ی تجهیزات صنعتی در ایران می‌باشد. بهترین خدمات اتوماسیون‌ صنعتی را از طریق گروه صنعتی سپیانی می‌توانید در اختیار داشته باشید. برای دریافت خدمات و محصولات مورد نیاز خود از طریق گروه صنعتی سپیانی اقدام فرمایید تا یک خرید امن و آسان را تجربه کنید.

خرید محصولات راکول

خرید انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی، ابزاردقیق، پنوماتیک، plc، اینورتر و… از فروشگاه drplc

 

کلام آخر

شرکت راکول یکی از بزگ‌ترین تولید کنندگان تجهیزات برق و اتوماسیون صنعتی در جهان است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. این تجهیزات از تنوع و کیفیت زیادی برخوردار بوده و در بیشتر مناطق جهان نیز در دسترس کاربران قرار دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اتوماسیون صنعتی، برآورد هزینه، تعمیر و نگهداری خطوط تولید و… از طریق واتس‌اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *