اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی دلتا – شرکت دلتا

اتوماسیون صنعتی دلتا

شرکت دلتا

کمتر کسی است که نام شرکت دلتا را نشنیده باشد. این شرکت تایوانی در سال 1971 آغاز به فعالیت نمود. هدف اصلی این شرکت جلوگیری از وابستگی به کشور ژاپن بود. هر چند خیلی زود تبدیل به یک قطب موفق در تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی در جهان شد. این شرکت با توجه به مسائلی مانند محیط زیست و به ویژه تغییرات آب و هوایی که دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. موفق شد تا راه حل هایی به منظور صرفه جویی در انرژی ارائه نماید.

شعار اصلی این شرکت ارائه راهکار های نوآورانه، کارآمد و تمیز در مورد انرژی برای رسیدن به فردایی بهتر است. حاشیه ی سود ناخالص آنها برای سالهای متمادی بیش از 20 درصد بود. مدیران این شرکت راز موفقیت شان را در ارتقا دادن به محصولات خود اعلام کردند. همین موضوع باعث شد تا موقعیت این شرکت تایوانی به عنوان یک تولید کننده موفق در جهان حفظ گردد.

تجهیزات دلتا

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی PLC

اتوماسیون صنعتی چیست؟

انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟

 

فعالیت های شرکت دلتا در چند دهه اخیر

این شرکت در طول سالهای زیادی اقدام به تولید آداپتور های برق برای کمپانی اپل نمود. اما در سال 2012 میلادی با یک پروژه بزرگتر و بهتر به کار خود ادامه داد. این شرکت اقدام به تولید ربات هایی نمود تا جایگزین کارگران در سطح کارخانجات چینی باشند. طراحی و ساخت این ربات ها به گونه ای بود که از نظر اقتصادی نیز جایگزین کردن آنها با کارگران به صرفه باشد. در اواخر سال 2014 میلادی مالکیت شرکت نروژی به نام التک ای اس ای را از آن خود نمود و به همین دلیل تبدیل به قدرت دوم در جهان در عرصه ی مخابراتی شد. شماری از محصولات این شرکت با سطح انرژی کارآمد تهیه و به بازار عرضه شده اند. مانند:

  • منبع تغذیه سوئیچینگ با راندمانی بیشتر از 90 درصد
  • منبع های مخابراتی با راندمانی 98 درصدی
  • اینورتر PV با راندمانی 99.2 درصدی (برای کسب اطلاعات پیرامون اینورترها به مقاله با عنوان اینورتر مراجعه نمایید.)
  • منبع تغذیه ی سرور با راندمانی بیشتر از 96 درصد(این منبع تغذیه اولین در سطح جهان بود که تا راندمانی در این سطح داشت و موفق به اخذ گواهینامه ی 80 پلاس تیتانیوم شد.)

مطالب مرتبط:

منبع تغذیه صنعتی چیست؟

اینورتر چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن

فرهنگ سازمانی دلتا

جوایز شرکت دلتا

این شرکت موفق به طور منظم هر ساله 6 الی 7 در صد از فروش سالانه خود را به بخش تحقیق و توسعه جهت ارتقای محصولات خود اختصاص میدهد. همچنین در بیشتر کشورهای جهان مانند ژاپن و چین و ایالات متحده دارای امکانات تحقیقاتی میباشد. تمام این تلاش ها و پژوهش های صورت گرفته در شرکت دلتا موجب شد تا بتوانند جوایز زیادی را نیز از آن خود کنند. جوایزی در حوزه نوآوری و طراحی های خلاقانه و نیز پاسخگویی مناسب به مشتری به این شرکت تعلق گرفت. این جوایز شامل:

1- کسب جایزه ی داو جونز: از سال 2011 میلادی این شرکت هر ساله موفق به کسب این جایزه شد. جوایز این بخش مربوط به شاخص های جهانی توسعه ی پایدار هستند.

2- کسب جایزه ی DJSJ: در سال 2015 میلادی در بین 45 شرکت پیشتاز در زمینه ی تجهیزات و لوازم الکترونیک موفق به کسب رتبه ی اول در قسمت ابزار و قطعات شد.

شرکت دلتا در سراسر جهان نمایندگی هایی جهت ارائه و فروش محصولات خود و نیز خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارد. یکی از پر فروش ترین و معروف ترین محصولات این شرکت در ایران میتوان به تجهیزات اتوماسیون صنعتی PLC اشاره نمود. گروه صنعتی سپیانی ارائه کننده تجهیزات و محصولات شرکت دلتا در ایران آماده ارائه ی محصولات اصل و با کیفیت این شرکت میباشد. از دیگر خدمات گروه صنعتی سپیانی به عنوان یک گروه پیشرو در این عرصه میتوان به اتوماسیون صنعتی، مشاوره و راه اندازی خط تولید و برق صنعتی اشاره نمود.

 

فروشگاه اینترنتی دکتر پی ال سی فروشنده انواع تجهیزات صنعتی با مناسبترین قیمت ها 

 

فرهنگ سازمانی در شرکت دلتا

شرکت دلتا دارای فرهنگ سازمانی بسیار خاص و هدفمندی میباشد. موارد زیر معرف اهداف و شیوه عمل آنها میباشد که در قالب فرهنگ سازمانی خود آن را اعلام کرده اند.

1- به وجود آوردن ایده های جدید و نو آورانه برای تشکیل پروژه های جدید و نو

2- افزایش کیفیت محصولات تولیدی به منظور بازدهی هر چه بیشتر آنها

3- داشتن سرعت عمل در تولید محصولات متناسب با نیاز روز در دنیا و نیز با کیفیت

4- بهره بردن از کار گروهی به منظور تسریع دستیابی به اهداف سازمانی

5- ایجاد رضایت در مشتری بالاترین و مهم ترین هدف شرکت در تولید محصولات است.

این شرکت تمامی تلاش خود را در جهت تاثیر گذاری در جهان انجام داده است. از آن جایی که یکی از معضلات این روز ها مسائل و مشکلات مرتبط با محیط زیست است. در این کمپانی تلاش شده است تا برای یافتن پاسخ این چالش ها و به ویژه در زمینه ی تغییرات مربوط به آب و هوا اقدام به تحقیق و توسعه در خصوص محصولات مناسب با میزان مصرف انرژی پایین بنماید. نتایج این تحقیقات تاثیر زیادی در توسعه ی پایدار خواهد داشت.

 

حتما بخوانید:

زبان های برنامه نویسی PLC دلتا

اتوماسیون صنعتی ABB – شرکت ABB

اتوماسیون صنعتی زیمنس – شرکت زیمنس

 

نقاط عطف در شرکت دلتا

در سال 2013 در مجله ی جهانی گلد ویو رتبه اول به این شرکت اختصاص یافت. همینطور در کشور چین در بین 100 برند حاضر به عنوان 10 برند اول سبز دسته بندی گردید. درآمد این شرکت تایوانی در سال 2011 در حدود 7 میلیارد دلار براورد شد. در حال حاضر نیز محصولات متنوع و مختلفی در عرصه اتوماسیون صنعتی و تجهیزات الکترونیک در این شرکت تولید و به بازار عرضه میشوند.

 

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی راکول – شرکت راکول

اتوماسیون صنعتی اشنایدر – شرکت اشنایدر الکتریک

 

چه محصولاتی در شرکت دلتا تولید می شوند؟

همانطور که پیشتر ذکر شد محصولات این شرکت تنوع زیادی دارد. محصولاتی مانند:

  • درایورهای موتور
  • سرووموتور ها و درایو های آن
  • PLCها یا همان کنترل کننده های منطقی و برنامه پذیر
  • صفحه نمایش یا همان HMI
  • مبدل های ارتباطی سریال
  • کنترلگر های دما
  • انکدر های نوری
  • منبع های تغذیه ی سوئیچینگ
  • کنترلگر های CNC
  • مبدل های مربوط به شبکه های صنعتی

ابزارآلات دلتا

1- انواع آداپتور و منبع تغذیه

این شرکت یکی از کمپانی های پیشرو در زمینه ی تولید آداپتور محسوب میشود. جالب است بدانید که بیشتر آداپتور های برق و شارژر های لپ تاپ به وسیله ی این شرکت ساخته میشود. و در اختیار شرکت های سازنده ی آنها قرار میگیرد. این محصولات تولید شده در دلتا بسیار کم مصرف و کوچک و جمع و جور هستند. همچنین قابلیت بازیافت داشته و به همین دلیل سازگار و دوستدار محیط زیست محسوب میشود.

2- انواع مختلف خنک کننده و فن

این شرکت در ساخت بعضی از انواع فن های خود از طراحی های فوق باریک استفاده کرده است. به همین دلیل این شرکت در بخش تولید فن های لپ تاپ و اولترابوک و نوت بوت از شرکت های پیشرو و ممتاز است. البته این شرکت انواع مختلفی از دستگاه های دمنده را نیز برای کارخانه ها و مراکز تجاری تهیه و تولید میکند.

3- آداپتور صنعتی

این مورد نیز از تخصص های ویژه ی این شرکت تایوانی به شمار میرود. آداپتور های ساخته شده در این کمپانی با برق های صنعتی ولتاژ بالا بسیار سازگار هستند. همچنین در پاره ای از اوقات به عنوان منبع تغذیه نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

4- آداپتور ها و منابع تغذیه پزشکی 

این شرکت با استفاده از برتری های دیرینه خود در الکترونیک قدرت توانست تا منابع تغذیه ی پزشکی و محصولاتی مرتبط با اشعه ی ایکس ارائه کند. این محصولات شامل:

  • منبع های تغذیه خارجی و داخلی
  • دستگاه های اشعه ی ایکس با قابلیت حمل
  • ژنراتور های اشعه ی ایکس

میباشند.

5- PLC 

PLC های تولید شده در این شرکت از پر فروش ترین محصولات این شرکت در ایران محسوب میشوند. (به مقاله تفاوت PLC و DSC مراجعه نمایید.) این محصولات از امکانات بالایی نیز برخوردارند. امکاناتی نظیر:

  • گسترش سریع
  • زمان سنج ها
  • شمارنده ها با تنوع بالا
  • پشتیبانی از شبکه های صنعتی مختلف

6- نمایشگر دلتا

نمایشگر های HMI نیز از محصولات این شرکت در بخش اتوماسیون های صنعتی است که دیر تر از سایر محصولات این بخش در گروه تولیدات شرکت قرار گرفته است. اما به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کرد. این تجهیز در حقیقت یک رابط بین انسان و ماشین به حساب می آید. این نمایشگرها دارای پورت های ارتباطی مختلفی به منظور ایجاد ارتباط سریع با PLC ها هستند. رزولوشن بالایی دارند و از پارامتر های بصری زیادی نیز برخورداند.

7- اینورتر 

اینورترها یکی از محصولات بسیار پر کاربرد در بخش اتوماسیون های صنعتی محسوب میشوند. اینورترهای تولیدی این شرکت معتبر از کیفیت و قابلیت های زیادی برخوردارند. به همین دلیل در دسته ی اینورتر های پر فروش قرار گرفته اند. این شرکت با پیشرفت های زیادی که در زمینه ی الکترونیک در سال های اخیر داشته است توانست تا اینورترهای سری VFD خود از سری AC را ارتقا داده و به بازار عرضه نماید که با استقبال زیادی نیز مواجه شد.

 

مطالب مرتبط:

معرفی PLCهای برند دلتا

درایور فرکانس متغیر vfd چیست؟

 

8- سروو موتور 

این محصول از نظر میزان فروش و استقبال نسبت به سایر محصولات این شرکت در جایگاه بالاتری قرار دارد. در ایران با آغاز دهه 70 شمسی همگام با پیشرفت کردن صنایع گوناگون و رقابتی بودن فضای بازار سرووموتور ها با انواع موتورهای DC و AC به سرعت جایگزین شدند. سروو موتورهای تولید شده در شرکت دلتا به علت مزایای زیادی که داشتند و قیمت های رقابتی که داشتند نسبت به سایر برند ها جایگاه بهتری داشتند.

9- کنترلر دما

این دستگاه دما را با توجه به دستورات و پارامتر های اعلامی توسط اپراتور اندازه گیری میکند. این کنترلر دما به وسیله دو سنسور ترموکوپل و یا مقاومت پلاتینیوم کار میکند. کنترلرهای تولید شده در این کمپانی دارای مزایای زیادی هستند. از جمله:

  • تنظیم خروجی سریع
  • قابلیت تنظیم دقیق پارامتر های PID
  • امکان پشتیبانی از پروتکل های ارتباطات
  • دارا بودن انواع خروجی های جریانی و ولتاژی و رله ای و پالس

توسط این تجهیز میتوان در سیستم های مختلف در زمان بسیار کم به شرایط کنترل پایدار رسید. تمام تجهیزات و محصولات تولید شده در شرکت دلتا را میتوانید از طریق گروه صنعتی سپیانی در ایران تهیه نمایید. گروه صنعتی سپیانی با سابقه ای قریب به دو دهه و در اختیار داشتن مهندسین و متخصصین مجرب آماده ارائه کلیه ی خدمات مرتبط با اتوماسیون صنعتی PLC و برق صنعتی میباشد. همین حالا از طریق فرم درخواست مشاوره با مشاورین این گروه با تجربه و خوشنام تماس بگیرید.

 

حتما بخوانید:

مقایسه برندهای دلتا، فتک و ال اس

اتوماسیون صنعتی هانیول – شرکت هانیول

اتوماسیون صنعتی سایمون – شرکت سایمون

 

کلام آخر

شرکت دلتا از کمپانی های پیشرو در عرصه تجهیزات الکترونیکی و اتوماسیون صنعتی محسوب میشود. محصولات این شرکت علاوه بر مزیت های زیاد و قابلیت های فراوان از لحاظ قیمتی نیز بسیار رقابتی ارائه میشوند. تولیدات این شرکت از تنوع بالایی نیز در زمینه ی تولید محصولات برخوردار است. به دلیل کیفیت بالا و پشتیبانی های خوب این شرکت در ایران نیز با استقبال خوبی مواجه بوده است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتس اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *