خطوط تولید, صنایع غذایی

دستگاه بسته بندی چیپس

دستگاه بسته بندی چیپس

آشنایی با دستگاه بسته‌بندی چیپس

مواد غذایی یکی از حائز اهمیت‌ترین قسمت‌هایی است که صنعت بسته‌بندی در آن از اهمیت بسزایی برخوردار است و تولیدکنندگان این عرصه می‌بایست توجه مخصوصی به آن کنند. دستگاه بسته بندی چیپس و مواد خوراکی ساخته‌شده توسط گروه صنعتی سپیانی، یکی از بهترین نوع دستگاه‌های بسته‌بندی در این حوزه به‌شمار می‌آید که در تولید آن از تجهیزات صنعتی از برندهای خارجی معروف استفاده شده و در کشور توضیح شده است.

در ساخت و تولید دستگاه بسته‌بندی چیپس و مواد خوراکی گروه صنعتی سپیانی از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا مورداستفاده قرار گرفته است تا این دستگاه هیچ‌گونه نقطه‌ضعفی نداشته‌باشد. تولیدکنندگان مواد غذایی با بهره‌گیری از این دستگاه افزون بر بسته‌بندی چیپس، قادر خواهند بود سایر مواد خوراکی نظیر انواع گوناگون دانه‌ها، میوه منجمد، شکر، خشکبار، آب‌نبات و… را نیز بسته‌بندی کنند.

ایراد بسیار بزرگی که در تولیدات داخلی به‌چشم می‌خورد، فقدان پرداختن به بسته‌بندی جذاب و مطلوب است. درحالی‌که در کشورهای مدرن با بهره‌گیری از بسته‌بندی مطلوب و مبتکرانه، محصولات خود را به فروش بیشتر نزدیک‌تر می‌کنند. افزون بر اینکه بسته‌بندی مطلوب بر روی فروش محصولات اثرگذاری بسیار مثبتی دارد، از آسیب به محصول نیز جلوگیری بعمل می‌آورد.

خط تولید چیپس

حتما بخوانید:

انواع دستگاه بسته‌بندی میوه‌خشک

دستگاه‌های بسته‌بندی سبزیجات خشک

 

خصوصیات منحصربه‌فرد دستگاه بسته‌بندی چیپس و مواد خوراکی گروه صنعتی سپیانی:

بدنه دستگاه بسته بندی چیپس و مواد خوراکی از فولاد فوق‌العاده مستحکم و ضدزنگ ساخته شده است تا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشند. دستگاه بسته‌بندی چیپس و مواد خوراکی گروه صنعتی سپیانی به‌صورت کاملاً خودکار عمل می‌کند تا شمار نیروی کار انسانی را به حداقل برساند و در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. دستگاه بسته بندی چیپس و مواد خوراکی گروه صنعتی سپیانی بر طبق استانداردهای مدیریت ایمنی صنایع، به تجهیزات ایمنی مناسب تجهیز شده است تا از این نظر هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نشود. این دستگاه که دارای موتور دبل سروو است که یک موتور فوق‌العاده قدرتمند به‌حساب می‌آید و در شمار کمتری از دستگاه‌های بسته‌بندی چیپس و مواد خوراکی به‌کاررفته است.

مطلب مرتبط: سروو موتور چیست؟ کاربرد آن

دستگاه بسته‌بندی چیپس و مواد خوراکی گروه صنعتی سپیانی از شتاب قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار است و در زمان پروسه بسته‌بندی، آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند. به سبب خنک‌سازی دستگاه نیز دو میله بر روی آرواره‌های دستگاه واقع شده‌اند که این مهم را به بهترین نحو ممکن به انجام می‌رسانند.

بخش بسته‌بندی دستگاه از نظیر قاب است و این مدل بسته‌بندی یک مزیت منحصربه‌فرد دارد. مزیت مخصوص این نوع بسته‌بندی آن است که اجازه نخواهد داد تا مدت‌زمان طولانی، هوای درون آن به‌بیرون نشت کند. به سبب بالارفتن دقت پیگیری طول بسته، و بالارفتن دقت پیگیری چشمی در دستگاه انکودر و سنسور تصویری پیش‌بینی شده است.

مطلب مرتبط: پی ال سی (PLC) جیست؟ کاربرد آن

بررسی دستگاه بسته بندی چیپس و مواد خوراکی گروه صنعتی سپیانی توسط سیستم PLC زیمنس صورت خواهد گرفت که از دقت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. از سایر ویژگی‌های حائر اهمیت دستگاه بسته‌بندی چیپس و مواد خوراکی گروه صنعتی سپیانی می‌توان به سیستم ترمز دیسکی، ردیاب چشمی، واردکردن داده‌ها به‌وسیله صفحه لمسی، برخورداری از دماسنج به‌منظور کنترل دمای هر یک از آرواره‌ها و تصحیح خودکار ردیابی اشاره کرد.

چیپس

دستگاه بسته‌بندی چیپس:

بسته‌بندی پروسه‌ای است که به‌منظور حفاظت و نگهداری از تولیدات در زمان انتقال و عرضه آن به بازار انجام می‌شود. این فرایند توسط یک سیستم یک‌پارچه برای تولید، حمل‌ونقل، انبار و فروش محصولات انجام می‌پذیرد. بسته‌بندی انتهای پروسه تولید محصولات است که بیشتر در آن به‌وسیله پوششی نایلکسی سطح محصول به‌گونه‌ای پوشش داده می‌شود که در تماس مستقیم با محیط قرار نگیرد. پوشش دادن این محصولات به جهت ممانعت از واقع شدت آن‌ها در معرض عواملی نظیر رطوبت، گردوخاک و… انجام می‌گیرد. نیاز به یادآوری است با نظر به شرایط اقتصادی این دستگاه توسط گروه صنعتی سپیانی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شود.

گروه صنعتی سپیانی از معتبرترین تولیدکنندگان دستگاه‌های و ماشین‌آلات صنعتی است که می‌تواند به تولید این دستگاه‌ها در مدل‌های گوناگون اقدام کند. این دستگاه بر اساس به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا به شکلی طرح‌ریزی شده است که امکان بسته‌بندی انواع مختلف محصولات نظیر، ست وسایل پزشکی، قاشق و چنگال یک‌بارمصرف، شیرینی و… را دارا باشد. این دستگاه پروسه بسته‌بندی را با بهره‌گیری از نوارهای پلاستیکی به انجام می‌رساند.

 

حتما بخوانید: معرفی دستگاه تی بگ زن و انواع آن

 

قطعات مورداستفاده در ساخت دستگاه بسته‌بندی چیپس گروه صنعتی سپیانی

نوار نقاله:

در اصل نوار نقاله صفحه متحرکی است که به‌منظور جابه‌جایی لوازم، تولیدات و بسته‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. نوار کانوایر یا تسمه نقاله از اسامی گوناگون این دستگاه استفاده هستند. نوار نقاله باعث جابه‌جایی مکرر محصولات در زمان‌های مشخص می‌شود. در حالت کلی این دستگاه، یک جریان انتقال پیوسته را ایجاد خواهد کرد که نقش اثرگذاری در نقل‌وانتقال و زمان‌بندی دارد.

دستگاه نوار نقاله روبرو بسته‌بندی:

این دستگاه در انتهای خط تولید قرار می‌گیرد. در انتهای خطوط تولید بسته‌بندی خشكبار، بسته‌بندی حبوبات، بسته‌بندی پسته، چيپس، میوه خشک، شکلات، تافی و… قرار می‌گیرد!
بسته‌بندی تولیدات با دستگاه بسته‌بندی توزین دار و دستگاه‌های چهار توزین و ده توزین انجام می‌گیرد. درعین‌حال قیمت دستگاه بسته‌بندی این دستگاه‌ها با یکدیگر از تمایز بسزایی برخوردار هستند که بر پایه کاربرد قیمت‌گذاری خواهند شد. دستگاه نوار نقاله روبرو یا جلو بسته‌بندی به‌منظور منتقل کردن محصولات بسته‌بندی شده توسط نوار نقاله جلو بسته‌بندی به‌سوی قرارگیری دربسته نهایی است.

مطالب مرتبط:

صفر تا صد خط فراوی و بسته‌بندی خشکبار

صفر تا 100 خط فراوری و بسته‌بندی حبوبات

 

الکتروموتور:

الکتروموتور یک نوع ماشین الکترونیکی است که وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی جذب شده از منبع به‌انرژی جنبشی را دارد. از الکتروموتور در دستگاه بسته‌بندی چیپس گروه صنعتی سپیانی برای تأمین انرژی جنبشی موردنیاز به‌منظور به‌حرکت در آوردن نوار نقاله و فک مورد استفاده‌قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط: الکتروموتور (موتور الکتریکی) چیست؟

 

بدنه:

بدنه بیرونی‌ترین بخش مورداستفاده در ساختار دستگاه‌های صنعتی محسوب می‌شود که وظیفه محافظت و نگهداری از قطعات و تجهیزات درونی سیستم در مقابل عوامل محیطی را عهده‌دار است. به سبب بالارفتن کیفیت و مقاومت این محصولات، گروه صنعتی سپیانی در تولید بدنه آن‌ها از استیل ضدزنگ با کیفیتی فوق‌العاده عالی استفاده کرده است. (استفاده از آلیاژ استیل در تولید بدنه محصول اثرگذاری فراوانی بر قیمت دستگاه بسته‌بندی چیپس می‌گذارد)

سیستم کنترل:

دستگاه بسته‌بندی چیپس مجهز به دو بخش یکی لودسل و دیگری چشم الکترونیکی و کاسه‌های وزن‌کشی است و عملکرد آن با سیستم plc است. این سیستم‌ها با بهره‌گیری از سروو موتورها و دقت پرکردن توسط دستگاه را افزایش خواهند داد. درعین‌حال سرعت را کنترل خواهند کرد. به سبب استفاده از اینورتر دستگاه را بطور یکپارچه کنترل می‌شود. زیرا متشکل از شبکه‌های صنعتی‌اند ‌و انواع مختلف فرمول‌های تولید محصول را اجرا خواهند کرد.

سیستم کنترل از دستگاه‌های فوق‌العاده مهم، موجود در ساختار این دستگاه بسته‌بندی است. که شامل سه واحد نمایشگر لمسی، کنترل‌گر PLC و تابلو برق میباشد. از سیستم کنترل به سبب کنترل کارکردهای دستگاه نظیر راه‌اندازی، افزایش و یا کاهش سرعت دسته‌بندی استفاده خواهد شد.

مطالب مرتبط:

تابلو برق چیست؟ کاربرد آن

لودسل (LoadCell) چیست؟ کاربرد آن

 

فک پالتایزر:

از فک پالتایزر در انتهای دستگاه بسته‌بندی به‌منظور برش و جداکردن رول‌های دسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه شامل دو عدد تیغه برش دهنده است که با چرخش‌های پیوسته عملیات برش را به انجام می‌رساند. شتاب چرخش این دستگاه، به‌وسیله کنترل پنل پیش‌بینی شده و بر روی سیستم کنترل می‌شود.

دستگاه تزریق گاز ازت:

این دستگاه به‌منظور تزریق گاز ازت در بسته‌های مواد غذایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. تزریق گاز هنگامی انجام می‌گیرد که دوخت لفافه بسته‌بندی در زمان انجام کار است. و گاز ازت را به درون بسته پس از انجام مرحله مکش انجام خواهد داد. این دستگاه تزریق گاز قابلیت نصب بر روی دستگاه بسته‌بندی توزن دار را نیز دارا است و بر پایه و اساس پتانسیل تولیدی کار قابلیت تنظیم شدن دارد.

دستگاه فرم پاکت زن:

به‌منظور شکل‌دهی به بسته‌های بسته‌بندی شده به کار برده می‌شود. هرچند که یکی از پتانسیل‌های مهمی که دارد. قابلیت فرم دهی به لفافه به‌منظور شکل‌پذیری به مدل بسته موردنظر را دارا است.
قابلیت نصب بر روی انواع دستگاه‌های بسته‌بندی که شامل انواع بادام هندی، بادام درختی، بادام کوهی، پسته کوهی، پسته اکبری، پسته فندقی، پسته کله‌قوچی، تخمه آفتاب‌گردان، تخم کدو، فندق، آلو، آلوچه تخمه‌ژاپنی، نخودچی، میوه‌جات، سبزی‌ها، گیاهان دارویی، خشکبار، حبوبات، چیپس سیب‌زمینی، پفک، ویفر و بیسکویت و… است.

دستگاه تاریخ زن:

این دستگاه‌ها پتانسیل نصب بر روی انواع دستگاه‌های بسته‌بندی را دارند.

 

حتما بخوانید:

دستگاه بسته‌بندی پیلوپک

انواع دستگاه بسته‌بندی ساشه

تولید چیپس

توجیه اقتصادی دستگاه بسته‌بندی چیپس

گروه صنعتی سپیانی این دستگاه بسته‌بندی را بشکل تمام اتوماتیک و با بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری‌های جهانی به‌عرصه تولید رسانده‌است. بدین‌جهت بهره‌گیری از این دستگاه سبب کم‌کردن
تعداد نیروی کار انسانی در واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها می‌شود. از سویی پروسه دسته‌بندی با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها فوق‌العاده سریع‌تر در قیاس با دیگر روش‌ها انجام می‌پذیرد. (در کنار کلیه موارد عنوان شده قیمت دستگاه بسته‌بندی چیپس در اقتصادی‌ترین حالت ممکن به‌وسیله گروه صنعتی سپیانی تعیین می‌گردد.)

 

شیوه کار دستگاه بسته‌بندی

دستگاه بسته‌بندی چیپس متناسب انواع بسته‌بندی است و به شکل سه سر دوخت صورت می‌پذیرد. محصولاتی نظیر: انواع مختلف بادام هندی، بادام درختی، بادام کوهی، پسته کوهی، پسته اکبری، پسته فندقی، پسته کله‌قوچی، تخم آفتاب‌گردان و… .

گروه صنعتی سپیانی این دستگاه را بگونه‌ای کاملاً اتوماتیک و به نحوی هوشمندانه تولید کرده است که احتیاج چندانی به نیروی کار انسانی با تعداد بالا نداشته باشد. بااین‌وجود لازم به ذکر است که بهره‌بری از این دستگاه برای اپراتور فوق‌العاده آسان و راحت است. به‌گونه‌ای که فقط نیاز است کاربر محصول مورد‌نظر را بر روی نوار نقاله بگذارد تا به‌طرف دستگاه رول پلاستیک و فک به حرکت در بیاید.

در زمان حرکت محصول بر روی نوار نقاله، نایلکس به‌کاررفته جهت بسته‌بندی، محصول موردنظر را به‌طورکلی پوشش می‌دهد. بعد از محصور شدن محصول به‌وسیله نایلکس، دستگاه فک عمل برش نوارهای طولانی پلاستیک و تبدیل کردن آن‌ها به محصول قابل مصرف را بر عهده خواهد داشت. شتاب حرکت فک و نوار نقاله با بهره‌گیری از کنترل پنل موجود بر روی دستگاه، بررسی و کنترل خواهد شد. به بیانی دیگر چنین می‌توان گفت کنترل سرعت بسته‌بندی محصولات به سیستم کنترل روی دستگاه بستگی دارد.

 

نکات مهم پیش از تهیه دستگاه بسته‌بندی چیپس:

انواع مختلف دستگاه بسته‌بندی چیپس گروه صنعتی سپیانی پروسه بسته‌بندی را با تغذیه از انرژی الکتریکی انجام می‌دهند. بدین سبب کاربر به‌منظور بهره‌بری از این دستگاه می‌بایست به یک منبع برق تک‌فاز 220 ولت دسترسی داشته باشد. گروه صنعتی سپیانی این دستگاه را به‌شکل صنعتی و با توان بسته‌بندی محصولات در حجم بالا طراحی و تولید کرده است. به همین سبب توصیه می‌گردد از این دستگاه‌ها در واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی استفاده شود.

دستگاه‌های بسته‌بندی تولیدی توسط گروه صنعتی سپیانی پروسه بسته‌بندی را توسط نایلکس به انجام می‌رسانند. به‌همین دلیل سبب در دسترس ‌بودن همیشگی نایلکس ضروری خواهد بود.

 

حتما بخوانید:

دستگاه سیل چیست؟ کاربرد آن

دستگاه شیرینگ چیست؟ کاربرد آن در بسته‌بندی

 

مزیت‌های دستگاه بسته‌بندی گروه صنعتی سپیانی:

  • مجهز به الکتروموتور پرقدرت
  • دارای شتاب بالا به‌منظور بسته‌بندی
  • مصرف بهینه برق با وجود عملکرد بالا
  • توانایی بسته‌بندی محصولات گوناگون در اندازه‌های مختلف
  • بهره‌گیری از بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات در ساختار دستگاه بسته‌بندی چیپس

خط تولید چیپس 22

جمع‌بندی:

بسته‌بندی محصولات گوناگون می‌بایست بگونه‌ای انجام پذیرد که افزون بر حفاظت و نگهداری از محصول، سبب بالارفتن میزان فروش آن نیز بعنوان یک ابزار بازاریابی گردد. پروسه بسته‌بندی به‌وسیله این دستگاه بسته بندی چیپس گروه سپیانی به‌صورت کاملاً خودکار و با سرعت بالا انجام می‌پذیرد. هرچند لازم به ذکر است که این دستگاه دارنده یک کنترل‌گر حرفه‌ای به‌منظور کنترل سرعت است که به‌وسیله آن این امکان وجود دارد سرعت بسته‌بندی دستگاه را به میزان دلخواه تنظیم کرد.

 

سخن نهایی

گروه صنعتی سپیانی با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید، واردات و توزیع تجهیزات صنعتی از برترین برندهای دنیا است. و آماده‌ارائه‌خدمات زیر میباشد:

  • تعمیر و نگهداری
  • اتوماسیون صنعتی
  • اتوماسیون صنعتی زیمنس
  • اتوماسیون صنعتی plc
  • تعمیر و نگهداری خط تولید
  • مشاوره راه‌اندازی خط تولید
  • طراحی و راه‌اندازی خطوط تولید
  • صفر تا صد راه‌اندازی خط تولید
  • تجهیزات صنعتی و…

به‌منظور استفاده از خدمات فوق و مشاوره خرید دستگاه بسته‌ بندی چیپس مناسب فعالیت خود به یکی از دو روش واتس اپ و یا فرم درخواست مشاوره با ما تماس بگیرید. جهت‌ خرید و سفارش دستگاه بسته‌بندی چیپس نیز میتوانید به فروشگاه ما مراجعه کرده و استعلام قیمت نمایید. گروه سپیانی افزون بر ارائه خدمات بی‌نظیر اتوماسیون صنعتی، طراحی و راه‌اندازی خط تولید، مشاوره راه‌اندازی خط تولید، راه‌اندازی خطوط تولید لبنیات و… متشکل از تیمی از برترین و متعهدترین مهندسین خبره ایرانی است که شما تولیدکننده و صنعتگر عزیز را تا در همه مراحل تولید همراهی خواهند کرد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *