تجهیزات, خطوط تولید

دستگاه شیرینگ (شیرینگ پک) و کاربرد آن

شیرینگ پک چیست؟

آشنایی با دستگاه شیرینگ و کاربرد آن

دستگاه شیرینگ که به دستگاه شیرینگ پک نیز معروف است. متناسب به‌منظور پک کردن انواع مختلف جعبه و کارتن شکلات، شیرینی، چای، دارو، کتاب و مجلات، بسته‌بندی ظروف یکبار مصرف، مواد غذایی، قطعات خودرو، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات صنعتی و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه محصولات را بشکل تکی و یا چندتایی توسط نایلون شیرینگ، به‌منظور حفاظت و بهداشت، آسان شدن حمل‌ونقل برای تولیدکنندگان، بالارفتن درصد نفوذناپذیری و ماندگاری بهتر محصولات جهت مصارف داخلی برای عرضه در فروشگاه‌ها و یا صادرات محصولات را بسته‌بندی می‌کند.

دستگاه شیرینگ

حتما بخوانید:

انواع دستگاه بسته‌بندی ساشه

ربات چسب زن چیست؟ انواع آن

معرفی دستگاه تی بگ زن و انواع آن

 

این دستگاه اغلب در انتهای خط تولید و بسته‌بندی محصولات، به‌منظور پک کردن بسته‌های پر از مواد موردنظر به‌منظور زیبایی و نگهداری بهینه‌تر از محصولات استفاده میشود. همچنین برای آماده نمودن آنها برای عرضه‌در بازار مصرفی با نایلون شیرینگ مورداستفاده واقع می‌شود.

توسط دستگاه شیرینگ پک قادر خواهید بود جلوه زیباتری از محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه کنید. در عین‌حال این امکان برای شما وجود دارد که به‌وسیله این دستگاه یک مدل تبلیغات با هزینه کم توسط نایلون‌های شیرینگ چاپی خود داشته باشید. شمار زیادی کمپانی‌ها به‌ویژه شرکت‌های صنعتی نیز به‌منظور ارسال محصولات خود به دست مصرف‌کنندگان از نایلون‌های شیرینک چاپی برای جذابیت ظاهری بیشتر و تبلیغات برای تبلیغات خاموش خود بهره می‌برد.

 

حتما بخوانید:

دستگاه سیل چیست؟ کاربرد آن

کاربرد و ویژگی های دستگاه کارتنینگ

 

مهمترین مزیت شیرینگ پک

این شیوه از کم‌هزینه‌ترین شیوه‌ها برای تبلیغ کالای شما است. این روش منتج به بیشتر و بهتر دیده‌شدن محصولات شما، خلق تصاویر ذهنی مثبت از برند شما در ذهن مخاطب و در انتها بالارفتن فروش محصولات می‌گردد. شما قادر خواهید بود با یک هزینه بسیار کم‌تر در قیاس با دیگر روش‌های بسته‌بندی از این دستگاه استفاده کنید و ظاهر محصول خود را جذاب‌تر و فروش خود را ارتقا دهید.

خصوصیت منحصربه‌فرد نایلون شیرینگ این است که این مدل نایلون با حرارت دیدن به‌سادگی جذب محصول بسته‌بندی شده می‌شود. از موارد دیگر استفاده از این دستگاه می‌توان به‌کارگیری در کلیه صنایع من‌جمله صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، قطعات صنعتی و غیره را برشمرد.

 

حتما بخوانید:

دستگاه ترموفرمینگ چیست؟ کاربرد آن

اصول مهم در بسته‌بندی محصولات غذایی

 

انواع گوناگون بسته‌بندی

به‌منظور بسته‌بندی یک مدل محصول کارایی محصول، شیوه حمل‌ونقل و حتی قیمت محصول اهمیت بسزایی دارد. برای نمونه:

  • بسته‌بندی لوازم تجهیزات پزشکی
  • بسته‌بندی انواع مواد شیمیایی
  • بسته‌بندی انواع مواد غذایی خرده‌فروشی در صنایع غذایی
  • بسته‌بندی انواع محصولات فله
  • بسته‌بندی دارویی
  • و…

می‌بایست این مطلب را مدنظر داشته باشید که بسته‌بندی مواد غذایی نظیر آب در خط تولید آب‌معدنی و نوشابه در خط تولید نوشابه، با کوکی‌ها و بیسکویت‌ها تفاوت دارد.

دستگاه شیرینگ پک

حتما بخوانید:

آشنایی با دستگاه بسته‌بندی تترا پک

صفر تا 100 خط تولید نوشیدنی‌های گازدار

 

کارایی شرینگ پک

با بهره‌گیری از این دستگاه و این سبک بسته‌بندی از نفوذ نم و رطوبت به درون محصول جلوگیری خواهد شد. به سبب اینکه بسته‌بندی شرینگ یک بسته‌بندی شفاف است، محصولات به‌خوبی قابل رویت هستند، این یکی از بزرگ‌ترین مزایای این روش محسوب می‌گردد. یکی از سایر مزایای این روش سهولت در جابه‌جایی و قراردادن محصولات در کنار یکدیگر است.

عمده لوازم بهداشتی، شوینده‌ها و خوراکی‌ها به‌منظور رعایت بیشتر مسائل بهداشت با روکش شرینگ کاور می‌شوند. شیوه عملکرد دستگاه شرینگ (به‌طورکلی) نخست احتیاج به دستگاه شرینگ داریم. در آغاز محصول موردنظر را با کمک یک نوار نقاله به درون دستگاه شرینگ هدایت خواهیم کرد، میزان مشخصی از غشای نازک متریال پلاستیک را درون شرینگ قرار می‌دهیم.

محصول از درون محفظه‌ای عبور خواهد کرد که کوره نامیده می‌شود. در این قسمت میزان کمی حرارت به‌منظور نرم شدن به فیلم دمیده خواهد شد. این حرارت در بیشتر دستگاه‌ها قابلیت تنظیم شدن دارد. در آخر مجدد از کوره استفاده خواهد شد. اما این بار به‌منظور انجام فرایند خنک‌کردن تا لایه منقبض و خشک شود و دور محصول را احاطه کند. اکنون محصول ما درون‌پوشش قرار گرفته است.

یک:

در بسته‌بندی محصولات با بهره‌گیری از دستگاه شرینگ پک به سبب آنکه نایلون به‌کاررفته در آن شفاف است می‌توان وضعیت ظاهری محصول را دید که خود به‌عنوان یک ویژگی منحصربه‌فرد در نظر گرفته می‌شود.

دو:

بسته‌بندی محصولات با بهره‌گیری از دستگاه شرینگ پک سبب حفاظت محصولات در یک چینش مرتب، سخت و محکم می‌گردد. که از رخ‌دادن خطرات احتمالی در حمل‌ و نقل محصولات جلوگیری خواهد شد. و درعین‌حال جذابیت و نظم خاصی به آن بخشیده‌می‌شود.

سه:

نایلون پک شده در اطراف محصول به شیوه شرینگ پک از داخل شدن رطوبت، نم، گردوخاک و غیره ممانعت خواهد کرد. نایلونی را که محصول را محصور کرده محافظ مطلوبی برای محصولات است.

چهار:

عمدتاً از دستگاه شرینگ پک در فروشگاه‌ها به‌منظور بسته‌بندی و ایجاد یک‌لایه حفاظتی برای قوطی‌های نوشابه، آب‌معدنی، مواد نوشیدنی، کنسروها، مواد بهداشتی و غیره استفاده می‌شود.

پنج:

افزون بر مورد یاد شده در بیشتر فروشگاه‌ها به برای استفاده در موارد بهداشتی که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است نظیر لوسیون‌ها، شامپوها انواع مختلف مواد خوراکی و سس‌ها و… روکش شیرینک پک مورداستفاده قرار می‌گیرد که سبب افزایش ایمنی آن دسته از محصولات می‌گردد.

 

حتما بخوانید: دستگاه بسته‌بندی میوه خشک

 

کاربری‌های متنوع در صنعت

کاربرد شیرینگ پک

بهره‌گیری از آن در صنایع غذایی نظیر:

صنعت کنسرو و کمپوت‌سازی، شیر و لبنیات، انواع مختلف نوشابه و آب‌معدنی، قوطی‌های چای، شانه‌های تخم‌مرغ، بیسکویت، شیرینی‌ و شکلات، غذا و…درعین‌حال برای نمونه می‌توان به بسته‌بندی‌های جدید غذا در رستوران‌ها اشاره کرد. اخیراً در رستوران‌ها به‌منظور گرم و تازه نگاه‌داشتن غذا، حفظ ظاهر غذا، و قابلیت دیزاین باکس غذا و محتویات همراه آن و حمل‌ونقل آسان از این دستگاه استفاده می‌شود.

در صنایع شیمیایی نظیر:

بسته‌بندی قوطی مواد شیمیایی نظیر گالن‌های روغن، رنگ، حلال‌ها و آب رادیاتور، ضد یخ انواع مختلف سموم و کودهای شیمیائی و غیره… .

در تولیدات دارویی نظیر:

شرینگ کردن جعبه‌های قرص، پمادها، شربت‌ها و الگزیرها، لوسیون‌ها و شامپوهای دارویی.

در تولیدات محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر:

کرم‌ها، لوسیون‌ها، شامپوها، انواع عطر و ادکلن‌ها و… .

مواد شوینده و پاک‌کننده نظیر:

  • پودر رخت‌شویی، مایع ظرف‌شویی، مواد جرم‌گیر، سفیدکننده و مایع دستشویی و… .
  • اسباب‌بازی و کتاب، لوازم‌تحریر و لوازم ورزشی، لوازم منزل و لوازم‌ یدکی خودرو

سایر کارایی‌های دستگاه شرینگ پک گروه صنعتی سپیانی در بسته‌بندی صنعتی:

می‌توان به بسته‌بندی انواع روغن‌موتور، انواع فیلترهای روغن و هوا، انواع واشرهای سر سیلندر اشاره کرد.

 

با نظر به مطالب بیان شده و همچنین با نظر به تجربیات و دانش بالای مهندسین گروه صنعتی سپیانی در کنار تعهد کاری بهتر است پیش از خرید دستگاه از تجربه و مشاوره رایگان متخصصین گروه صنعتی سپیانی با سابقه‌ای درخشان در زمینه اتوماسیون صنعتی، مشاوره اتوماسیون صنعتی، راه‌اندازی و اجرای اتوماسیون صنعتی، تعمیر و نگهداری و…بهره‌مند شوید. در این راستا میتوانید فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید تا مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

 

حتما بخوانید:

خط فراوری و بسته‌بندی حبوبات

دستگاه های خط تولید آب معدنی

 

مزیت‌های عملیات شرينگ پک:

  • ممانعت از ورود رطوبت، گردوخاک و آسیب واردشدن به كارتن و افت قيمت محصول
  • جابه‌جایی با سرعت، سهولت و امنیت بیشتر
  • شیک و جذاب‌تر شدن بسته‌بندی
  • انبارداري آسان و به‌وجودآوردن قابليت نگهداری بمدت طولانی بدون پایین آمدن کیفیت
  • توانایی چاپ و تبليغ بر روی فيلم شرینگ
  • کاهش هزینه‌تا 70% پایین‌تر نسبت به‌بسته‌بندی با کارتن
  • ممانعت از خسارات وارده توسط حشرات یا جوندگان به محصولات

شیرینگ پک33

ویژگی و نحوه استفاده نایلون شیرینگ:

نایلون شیرینگ استفاده شده در این دستگاه از متریال پلی‌اتیلن سبک با ترکیب چندین ماده دیگر از گروه پلی‌اتیلن است. از خصوصیات مهم و منحصربه‌فرد نایلون شیرینگ جذب شدن سریع و راحت به محصول با کمک حرارت است، هوایی که در درون تونل حرارتی دستگاه قرار دارد مانع از به‌وجودآمدن حباب و برجستگی در نایلون شیرینک خواهد شد.

شیوه کارکرد کلی این دستگاه در کلیه نمونه‌های آن به‌گونه‌ای است که نخست نایلون شیرینگ به‌دور محصول یا توسط دستگاه دوخت مجزا یا دستگاه دوخت خود دستگاه به‌دور محصول، دوخته می‌شود. پس از آن محصول به‌وسیله نوار نقالة دستگاه وارد تونل حرارتی شیرینک پک می‌شود و نایلون را جذب محصول خواهد کرد و آن را پک می‌کند.

 

انواع مختلف رول‌های دستگاه شرینگ

  • رول روده‌ای یا ساده
  • رول‌های بغل بازشو (ایده‌آ‌ل برای دستگاه شیرینگپک کابینی)
  • رول‌های تک لا (مناسب به‌منظور دستگاه شیرینگ تونلی)

 

حتما بخوانید: خط فراوری و بسته‌بندی پیاز سرخ‌شده

 

انواع دستگاه‌های شرینگ پک

  • دستگاه شرینک پک رومیزی: مطلوب برای پک کردن محصولات کوچک
  • دستگاه شرینک پک کابینی یا صندوقی: مطلوب به‌منظور پک کردن محصولات کوچک
  • دستگاه شرینک پک تونلی: مطلوب برای پک کردن محصولات بزرگ و کوچک
  • دستگاه شرینک پک دوخت دستی نیمه‌خودکار: مطلوب جهت پک کردن محصولات کوچک و متوسط
  • دستگاه شرینک پک تمام خودکار (دوخت به همراه تونل حرارتی): مناسب برای پک کردن محصولات بزرگ و کوچک
  • دستگاه لیبل شرینک: مطلوب جهت شیرینک کردن لیبل بر روی بطری توسط تونل حرارت دستگاه شیرینگ دستی رومیزی

شیرینگ33

دستگاه شیرینگ دستی رومیزی

کارکرد دستگاه شرینگ پک دستی رومیزی توسط یک سشوار صنعتی انجام می‌گیرد. نخست نایلون شیرینگ را توسط دستگاه دوخت دستگاه، به دور محصولات دوخت می‌زنند. پس از آن نایلون را به‌وسیله‌سشوار صنعتی بشکل دستی حرارت داده، جذب محصول می‌شود.
محصول را به شکل تک عددی یا چند عددی به‌وسیله رول یا لفاف پک می‌کنند. اساسا دستگاه شرینک پک دستی رومیزی مطلوب به‌منظور پک نمودن محصولات کوچک و تولیدات محدود است.

دستگاه شیرینگ کابینی یا صندوقی

دستگاه شرینک پک کابینی به‌منظور پک کردن محصولات کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرد. احتیاجی به دستگاه دوخت مجزا ندارد. رول نایلون شیرینگ موردنیاز شیرینک پک کابینی از متریال PVC و PO و PP و غیره است.

روش کارکرد این دستگاه طوری است که محصول را درون نایلون شیرینگ قرار میدهند. و داخل دستگاه‌شیرینگ پک کابینی قرار می‌دهند، دستگاه نایلون را به شکل هم‌زمان دوخت زده و شیرینک خواهد کرد.

دستگاه شیرینگ تونلی

این ماشین به‌منظور پک کردن محصولات بزرگ و کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرد. کارکرد دستگاه به شیوه‌ای است که محصول با نایلون شیرینک پیچیده شده در دور محصول، وارد تونل حرارتی می‌شود. پس از آن نایلون شیرینگ به محصول چسبیده و محصول را پک خواهد کرد.

رول شیرینک مورد احتیاج شرینگ پک تونلی از متریالی POF و PVC است. در این دستگاه همه مراحل دوخت که به‌وسیله یک دستگاه دوخت مجزا انجام خواهد گرفت و قراردادن و برداشتن محصول به‌وسیله اپراتور به شکل دستی انجام می‌گیرد.

دستگاه شیرینگ دوخت دستی نیمه اتومات

در این نمونه دوخت به شکل دستی به‌وسیله اپراتور توسط دستگاه دوخت خود دستگاه انجام می‌گیرد. پس از آن محصول توسط نوار نقاله دستگاه وارد کوره حرارتی می‌شود و عمل شرینگ پک انجام خواهد شد و در انتها محصول پک شده از دستگاه خارج خواهد شد.

دستگاه شیرینگ تونلی تمام اتومات

این ماشین حاوی دستگاه دوخت و کوره حرارتی است و به‌منظور پک نمودن محصولات بزرگ و کوچک مورداستفاده واقع می‌گردد. کارایی این دستگاه به‌خصوص در کارخانه‌هایی که تولیدات صنعتی فراوانی دارند و محصولاتشان دارای ابعاد گوناگونی دارد بسیار کارایی دارد.

در مدل تمام خودکار دستگاه شیرینک پک تنها گذاشتن و برداشتن محصول به‌وسیله اپراتور انجام خواهد شد و ادامه مراحل من‌جمله مراحل دوخت، نقل‌وانتقال محصول، گذر از کوره حرارتی به‌صورت تمام خودکار انجام می‌گیرد.

دستگاه لیبل شیرینگ

این دستگاه برای چسباندن لیبل به‌دور بطری‌ها مناسب است. کارکرد این دستگاه تمام خودکار است. به‌نحوی‌ که نخست لیبل به شکل تمام خودکار روی ظرف قرار داده می‌شود.

پس از آن به‌وسیله نوار نقاله دستگاه درون تونل حرارتی می‌رود. با حرارت دادن به ظروف منتهی به جمع‌شدن (کز خوردن) لیبل‌ها می‌شود. نهایتا مثل یک پوشش شیک، کل یا قسمتی از محصولات را پوشش خواهد داد. جهت چسباندن لیبل روی ظروف از هوای داغ، اشعه مادون‌قرمز و تونل بخار استفاده می‌گردد.

 

حتما بخوانید:

دستگاه بسته‌بندی پیلوپک

صفر تا 100 خط تولید ظروف یکبار مصرف

صفر تا 100 خط تولید و بسته‌بندی خشکبار

 

سخن نهایی

گروه صنعتی سپیانی با سابقه‌ای درخشان در تولید، واردات و توزیع تجهیزات صنعتی از برترین برندهای دنیا آماده‌ارائه خدمات زیر است:

  • تعمیر و نگهداری
  • اتوماسیون صنعتی
  • اتوماسیون صنعتی زیمنس
  • اتوماسیون صنعتی plc
  • تعمیر و نگهداری خط تولید
  • مشاوره راه‌اندازی خط تولید
  • طراحی و راه‌اندازی خطوط تولید
  • صفر تا صد راه‌اندازی خط تولید
  • تجهیزات صنعتی و…

به‌منظور استفاده از خدمات فوق و مشاوره خرید دستگاه شیرینگ مناسب فعالیت خود به بخش فروشگاه سایت ما مراجعه کرده و یکی از راه‌های ارتباطی با گروه صنعتی سپیانی به‌منظور دریافت مشاوره رایگان جهت گزینش بهترین دستگاه شرینگ متناسب با فعالیت خود، انتخاب کنید.

گروه سپیانی افزون بر ارائه خدمات بی‌نظیر اتوماسیون صنعتی، راه اندازی خط تولید، طراحی خط تولید، مشاوره راه اندازی خط تولید، راه اندازی خطوط تولید لبنیات و… متشکل از تیمی از برترین و متعهدترین مهندسین خبره ایرانی است که شما تولیدکننده و صنعت‌گر عزیز را تا در همه مراحل تولید همراهی خواهند کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتس‌اپ با ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *