تجهیزات

نکات مهم در خرید شیر سردکن دست دوم

شیر سردکن

خرید شیر سردکن دست دوم:

انجام فعالیت‌های نگهداری پیشگیرانه توصیه شده برای عملکرد بهینه تجهیزات تجاری شیر سردکن، و اجتناب از توقف‌های غیرضروری و تماس‌های خدمات ضروری است. تعمیر و نگهداری منظم همچنین به کاهش احتمال خرابی یا آسیب دائمی تجهیزات خنک کننده و تبرید شیر کمک می‌کند. مخصوصا اگر برای خرید شیر سردکن دست دوم برنامه دارید با بخش دوم این مقاله همراه باشید تا نکات لازم برای نگهداری و تعمیر شیر سردکن دست دوم را بدانید.

بعنوان یک مدیر مجموعه لبنیات، نه تنها دانستن نحوه عملکرد سیستم شیر سردکن بلکه همچنین بازرسی و سرویس توصیه شده‌ای که باید انجام شود تا با حداکثر کارایی کار کند، مهم است. در ادامه مروری بر مشکلات عمده‌ای خواهیم داشت که سیستم‌های خنک کننده و تبرید شیر در صورت عدم نگهداری منظم ممکن است با آن مواجه شوند:

شیر سردکن استوک

حتما بخوانید:

صفر تا 100 خط تولید شیر خشک

صفر تا 100 خط تولید شیر پاستوریزه

دستگاه‌ها و تجهیزات خطوط تولید لبنیات

شیر سرد کن دارای نشتی و ناکارآمد!

هنگامی که شیر خنک کننده طبق توصیه سازنده نگهداری نشود، ممکن است شروع به نشتی کند یا انرژی کم مصرف کند. مهم است که قسمت‌های مختلف شیر سردکن مانند کمپرسور تجاری خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها بدرستی کار می‌کنند.

موتور همزن را از نظر عملکرد پر سر و صدا یا نشتی گریس و همچنین یاتاقان‌ها و سپرهای شفت فرسوده بررسی کنید. یاتاقان‌ها و سپرهای شافت فرسوده و نشتی سیل موتور همزن باید تعویض شوند. همچنین، پیچ‌های نگهدارنده براکت‌های نصب موتور را سفت کنید.

خرابی واحد تبرید

واحد تبرید باید بطور مرتب مورد بازرسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که لوله، کندانسور، مبرد، کمپرسور و موتورهای فن کندانسور در وضعیت خوبی هستند. سیم پیچ کندانسور را از نظر گرد و غبار یا کثیفی بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که هوا آزادانه از طریق سیم پیچ جریان می‌یابد و به اتمسفر خارج می‌شود. اگر کویل کندانسور کثیف است، می‌توانید به راحتی آن را در چند دقیقه تمیز کنید. به سادگی کلید قطع را خاموش کنید و سیم پیچ را با یک محلول شوینده ملایم بشویید. پس از آن، کویل را با آب لوله کشی از سمت فن بشویید و اجازه دهید به مدت سه ساعت تخلیه شود و قبل از راه اندازی مجدد واحد تبرید.

حتما بخوانید:

طرز تهیه لبنیات خانگی

قیمت دستگاه های تولید لبنیات سنتی

سوالات متداول راه اندازی خط تولید لبنیات

پمپ خلاء ناکارآمد!

پمپ خلاء نیز باید گهگاه بررسی شود تا از درست کارکردن آن اطمینان حاصل شود. در ادامه برخی از فعالیت‌های معمول تعمیر و نگهداری پیشنهاد شده است:

1. ظرفیت پمپ

هر شش ماه یکبار ظرفیت پمپ را با یک دبی سنج از نظر علائم توقف، نشتی یا فرسودگی در سیستم بررسی کنید.

2. لوله اگزوز را بررسی کنید.

مطمئن شوید که لوله اگزوز کوچکتر از خروجی پمپ نباشد. در غیر این صورت فشار زیادی ایجاد می‌شود که عملکرد پمپ خلاء را محدود می‌کند.

3. آیا پمپ خلاء تمیز است؟

تمیزی پمپ خلاء را هر شش ماه یکبار یا زمانی که پمپ با شیر آلوده شده است بررسی کنید. پمپ خلاء را باید با استفاده از گازوئیل یا مخلوط 4:1 نفت سفید و روغن تمیز کرد. اگر پمپ خیلی کثیف است می‌توانید آن را با مخلوط پر کنید و بگذارید چند ساعت قبل از تمیز کردن خیس بخورد.

4. نوع و کشش تسمه‌ها را بررسی کنید.

پمپ را با دست بچرخانید تا علائم کشش غیرمعمول، یاتاقان‌های خشن یا قرقره‌های شل را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که پره‌ها آزادانه سقوط می‌کنند و قرقره‌ها در یک خط قرار دارند.

5. بررسی سطح روغن

هر هفته، بررسی کنید که آیا پمپ خلاء دارای نوع و مقدار روغن صحیح توصیه شده توسط سازنده است یا خیر. پمپ خلاء را بیش از حد پر نکنید زیرا روغن اضافی می‌تواند اگزوز را منفجر کند.

شیر سردکن دست دوم

حتما بخوانید:

انواع دستگاه های شیردوشی صنعتی

انواع دستگاه های بستنی ساز صنعتی

دستگاه های پخت شیر (پروسس تانک)

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه از هزینه‌های بالای تعمیر خودداری کنید.

به محض اینکه کارخانه شیر سردکن شما شروع به کار کرد، یک برنامه تعمیر و نگهداری موثر را برای اطمینان از حفظ خروجی بهینه اجرا کنید. بررسی کنید که اقلام تجهیزات به خوبی از هم فاصله داشته باشند تا کارکرد و تعویض قطعات آسانتر شود. سیستم خنک کننده و تبرید شیر باید در اتاقی که بگونه‌ای طراحی شده است نصب شود که در آینده براحتی بتوان هر مورد از تجهیزات را جدا کرد.

اگر متوجه شدید که این اهداف برآورده نشده‌اند، ساختمان یا چیدمان تجهیزات ممکن است زودتر اصلاح شود، قبل از اینکه خرابی کار را ضروری کند. در این زمان، مشکل تعمیر تشدید می‌شد و ممکن است قبل از بازیابی خروجی عادی، عملیات بطور قابل توجهی به تأخیر بیفتد.

یک برنامه نگهداری درست و برنامه ریزی شده‌به جلوگیری از خراب شدن سیستم خنک کننده و تبرید شیر کمک می‌کند. در حالیکه نمی‌توانید هر خرابی را پیش‌بینی کنید، بازرسی و سرویس منظم به جلوگیری از خرابی‌های جدی سیستم در حین کار در کارخانه لبنی شما کمک زیادی می‌کند.

اجزای تجدید پذیر، مانند مهر و موم لاستیکی و حلقه‌های اتصال، باید بطور معمول طبق توصیه سازنده سیستم تعویض شوند. همچنین اطلاع از تامین قطعات یدکی لازم از قبل برای ساده‌سازی مراحل کنترل فروشگاه حائز اهمیت است.

نت پیشگیرانه 2

حتما بخوانید:

اتوماسیون خطوط تولید لبنیات

صفر تا 100 خط تولید شیر استریلیزه

تعمیر و نگهداری خط تولید شیر طعم دار

جمع بندی:

با این حال، با وجود انجام تعمیرات پیشگیرانه جامع، ممکن است دستگاه خنک کننده از کار بیفتد. خرابی سیستم می‌تواند نتیجه مونتاژ نادرست، اجزای معیوب، خرابی رویه عملیاتی یا سایر دلایل غیرقابل پیش بینی باشد. چنین خرابی‌هایی منجربه از دست دادن خروجی می‌شود. علاوه بر این، اگر خرابی ظرف چند ساعت قابل تعمیر نباشد، خسارات قابل توجهی رخ می‌دهد و ممکن است عملیات روز بعد به خطر بیفتد.

اجزای قابل تجدید، مانند مهر و موم لاستیکی و حلقه‌های اتصال، باید به طور معمول طبق توصیه سازنده سیستم تعویض شوند. همچنین اطلاع از تامین قطعات یدکی لازم از قبل برای ساده سازی مراحل کنترل فروشگاه حائز اهمیت است. بنابراین، مهم است که در برنامه ریزی اولیه کارخانه، یک برنامه نگهداری برای سیستم شیر سردکن خود را از قبل برنامه ریزی کنید.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با خرید شیر سردکن دست دوم دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش لبنیات و فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ و فرم درخواست مشاوره با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *