تجهیزات, خطوط تولید, صنایع غذایی

انواع دستگاه بسته بندی ساشه

دستگاه ساشه

آشنایی با دستگاه بسته‌بندی ساشه

پیش از اینکه بسراغ دستگاه ساشه برویم خوب است بدانید که ساشه به یک کیسهٔ کوچک یکبار مصرف گفته میشود که معمولاً حاوی مواد مصرفی مانند پودر، سس، شامپو، دارو، و غیره می‍باشد. ساشه در بسته‌بندی محصولات صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی و… کاربرد دارد. محصولات با استفاده از دستگاه بسته‌بندی مخصوصی به ساشه بسته‌بندی میشوند.

حتما بخوانید:

تجهیزات بسته‌بندی محصولات

اصول مهم در بسته‌بندی محصولات غذایی

بسته‌بندی ساشه یک گزینه بسیار مناسب و محبوب برای انواع محصولات، از مواد غذایی گرفته تا لوازم آرایشی و داروهای گیاهی و… است. در واقع دستگاه ساشه یک دستگاه بسته‌بندی کننده برای یک نفر است. که با مهر و موم کردن لایه‌های بازدار انعطاف پذیر کیسه‌های پلاستیکی کاغذی، سلولزی و فویل آلومینیومی در هر چهار طرف ساخته میشوند تا از محتویات داخل در برابر نور، رطوبت و اکسیژن محافظت کنند. در این مقاله قصد ما آشنایی با دستگاه بسته‌بندی ساشه است.

بسته بندی ساشه

گروه صنعتی سپیانی فعال در زمینه اجرای اتوماسیون صنعتی، تعمیر و نگهداری، مشاوره اتوماسیون صنعتی، راه‌اندازی انواع خطوط تولید و… از اینکه در ادامه ما را همراهی میکنید سپاسگزار است.

 

فهرست مطالب:

  • دستگاه بسته‌بندی ساشه چیست؟
  • انواع دستگاه بسته‌بندی ساشه؟
  • دستگاه بسته‌بندی ساشه مایعات
  • دستگاه بسته‌بندی ساشه پودری
  • دستگاه پرکن یک نازل
  • دستگاه ساشه‌بندی گرانولی
  • دستگاه پرکن چند نازل
  • مزایای دستگاه بسته‌بندی ساشه
  • نکاتی برای خرید دستگاه ساشه

 

دستگاه بسته بندی ساشه چیست؟

دستگاه بسته بندی ساشه که دستگاه ساشه یا ساشه زن هم نامیده میشود. یک نوع دستگاه بسته‌بندی چند منظوره عمودی میباشد. این دستگاه میتواند محصولات متنوعی را در بسته‌بندی‌‌های کوچک ساشه قرار دهد. این دستگاه ساشه‌ها را پرس هم میکند. محصول نهایی این دستگاه بسته‌بندی‌های کوچک و تک نفره (مانند سس تکنفره، نسکافه، قهوه، سماق، آب لیمو، سوربیتول، گیاهان دارویی و…) میباشد.
این دستگاه شامل سیستم اندازه‌گیری حجم، سرووموتور، پیستون و سیستم پرکن است. دستگاه ساشه از سیستم PLC برای کنترل درجه حرارت در سیل کردن یا پرس کردن نوار بازشو استفاده می کند. همچنین یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی لمسی دارد. که از آن برای مانیتور و نظارت بر کار دستگاه ها و برنامه ریزی و تنظیمات استفاده می شود.

دستگاه ساشه

حتما بخوانید:

دستگاه سیل چیست؟ کاربرد آن

معرفی دستگاه تی بگ زن و انواع آن

دستگاه شیرینگ چیست؟ کاربرد آن در بسته‌بندی

 

انواع دستگاه ساشه

دستگاه بسته‌بندی ساشه انواع مختلفی دارند. که هر کدام به شیوه منحصر بفردی محصولات را بسته‌بندی می‌کنند. دستگاه‌های تمام اتوماتیک میتوانند بدون نیاز به اپراتور و دخالت نیروی انسانی کار بسته‌بندی محصولات یک کارخانه را انجام دهند.

انواع دستگاه‌های ساشه هم به چند دسته تقسیم می‌شوند. این دستگاه‌ها بصورت چند نازله میباشند. که هر نازل وظایف مختص به خود را انجام میدهد. گفتنی است که هر نازل خود بصورت جداگانه به بخش‌‌های دیگری تقسیم می‌شود. هر بخش وظیفه‌ای برای فرآیند بسته‌بندی هر مواد و محصول دارد.

انواع این دستگاه شامل:

  • دستگاه بسته بندی ساشه مایعات (مختص مواد مایع)
  • دستگاه بسته بندی ساشه گرانولی
  • دستگاه ساشه پودری (تنها مختص مواد پودری)
  • دستگاه پرکن تک نازل
  • دستگاه پرکن چند نازل (بیش از یک نازل)

 

حتما بخوانید:

دستگاه بسته‌بندی میوه خشک

خط فراوری و بسته‌بندی خشکبار

دستگاه های خط تولید چای کیسه ای

پرکن مایعات

دستگاه بسته بندی ساشه مایعات:

این دستگاه که در صنعت مواد غذایی به دستگاه پرکن مایعات نیز معروف میباشد. برخی مایعاتی که در کارخانه‌ها تولید میشوند. نیاز به بسته‌بندی‌‌های ساشه‌ای دارند. هر دستگاهی نمیتواند مواد مایع آن‌ها را بسته‌بندی کند. مایعات تولیدی میتوانند بصورت رقیق و یا غلیظ ‌باشند. پس بسته‌بندی آن‌ها باید از استانداردهای خاصی پیروی کنند.

این مدل دستگاه که مخصوص ساشه کردن مایعات میباشد. دستگاه ساشه مایعات، فرآیندهای خاصی را برای این نوع بسته‌بندی انجام می‌دهد. در داخل این دستگاه‌ ورق‌های مناسب بسته‌بندی جایگذاری می‌شود. پس از وارد شدن مایع موردنظر درون ساشه بسته به میزان تنظیم شده دستگاه عمل پرس را انجام میدهد. پس از اتمام ساشه زنی هر ساشه از دستگاه خارج میشود.

محصولاتی که معمولاً بسته‌بندی‌شان با این نوع دستگاه انجام میشود عبارتند از:

  • بسته‌بندی سس تک نفره
  • بسته‌بندی آبلیموی یک نفره
  • بسته‌بندی رب‌های کوچک
  • تستر‌های آرایشی مانند کرم پودر و…
  • بسته‌بندی شامپو های تستر و تک نفره
  • بسته‌بندی شکلات مایع تک نفره
  • بسته‌بندی ساشه عسل

اکثر محصول هایی که به صورت تست یا تکی (یک نفره) وارد بازار می‌شوند. که تعدادشان هم بسیار زیاد است با این دستگاه بسته‌بندی میشوند.

دستگاه ساشه گرانولی

حتما بخوانید:

دستگاه بسته‌بندی تخم مرغ

ماشین‌آلات و دستگاه‌های لیبل زن اتوماتیک

 

دستگاه ساشه بندی گرانولی:

این نوع دستگاه ساشه زن برای مواد گرانولی مانند خاکشیر، شکر، حبوبات و… در سایز کوچک تک نفره استفاده میشود. این دستگاه در مدل‌های چهار طرف دوخت یا مدادی طراحی و تولید میشوند. شرط استفاده از این دستگاه بسته‌بندی ساشه گرانولی همگن بودن انواع مواد گرانولی است. از مزایای این دستگاه میتوان با دقت فوق العاده بالای توزین، سرعت بالا، تنوع در انواع اجناس قابل بسته‌بندی و… اشاره کرد.

بسته بندی ساشه پودری

دستگاه بسته بندی ساشه پودری:

این دستگاه ساشه در صنایع غذایی به دستگاه بسته بندی نسکافه و یا دستگاه بسته بندی مدادی نیز معروف است. این تجهیز برای بسته‌بندی انواع پودرها، گرانول و کافی میکس، قهوه، شکر، نمک، سماق، فلفل، آویشن، انواع چاشنی و ادویه جات و کلیه مواد پودری بکار میبرد. در واقع این ساشه‌ها مدادی شکل هستند. و در بسته‌های استوانه‌ای ونازک بسته‌بندی خواهند شد.

یکی از پر کاربردترین ماشین‌‌های بسته‌بندی دستگاه بسته‌بندی ساشه پودری می‌باشد. و موارد مصرف آن در کارخانه‌ها و صنایع مختلف بسیار زیاد است. اگر قصد بسته‌بندی ساشه‌ای مواد پودری را دارید. برای این مدل دستگاه‌های بسته‌بندی هیچ رقیب یا جایگزینی وجود ندارد.

پرکن تک نازل

حتما بخوانید:

فرایند دستگاه بسته‌بندی چیپس

دستگاه‌های بسته‌بندی سبزیجات خشک

 

دستگاه پرکن یک نازل:

این دستگاه از پر کاربرد‌ترین‌ها در صنعت می‌باشد. پرکن یک نازله میتواند در یک دقیقه حداکثر 30 عدد و یا حداقل 10 تا 15بسته‌بندی را دارد. این مدل دستگاه ‌اکثرا برای بسته‌بندی کردن مواد جامد و برای بسته‌‌های کوچک خوراکی و غیرخوراکی استفاده می‌شود. دستگاه تک نازل جای بسیار کمی را اشغال می‌کند. همچنین راه‌اندازی و نصب و کاربری آن بسیار آسان میباشد. برای روشن کردن و راه‌اندازی این دستگاه در خط تولید نیاز به کارهای پیچیده ‌ای نیست.

پرکن چند نازل

دستگاه پرکن چند نازل:

این یک دستگاه پیشرفته است. که با داشتن چند نازل میتواند بصورت همزمان ساشه‌ها را پر کند. و سپس همزمان با پر کردن ورقه‌ها در همان لحظه درب یا سر آنها را هم پرس کند. لازم بذکر است که این دستگاه برای پرس درب بسته‌بندی ها به گرما نیازمند است. امروزه این دستگاه فوق پیشرفته نیاز اساسی بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها هستند. تا بنوانند با کمک آن بخش عظیمی از کار را با موفقیت و سرعت انجام دهند. و میزان تولیدی خط تولید را به موقع به اتمام برسانند.

 

حتما بخوانید:

خط فراوری و بسته‌بندی حبوبات

خط فراوری و بسته‌بندی پیاز سرخ شده

 

مزایای دستگاه بسته بندی ساشه:

دانستیم که دستگاه ساشه برای بسته‌بندی‌های تک نفره محصولات استفاده میشود. این ماشین مخزن تخلیه در بسته‌بندی دارد. سپس سر بسته‌بندی را دوخت میزند و محصول را خارج میکند. از مزایای این دستگاه بسته‌بندی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن کم دستگاه
  • قابل حمل و نقل و جابجایی آسان
  • هوشمند و تمام اتوماتیک
  • تک نازل
  • کاربر به آسانی از دستگاه استفاده می‌کند
  • دقت بسیار زیاد دستگاه
  • سرعت بالای بسته‌بندی

کاربرد دستگاه ساشه

چند نکته مهم:

دستگاه ساشه یکی از ماشین‌آلات پرکن در صنعت بسته‌بندی میباشد. این دستگاه انواع مختلفی دارد. قبل از خریدای تجهیز باید این دستگاه را کامل شناخت. و بر اساس نیازهای محصول موردنظر و انتظارات خود باید بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب کرد. در اینجا نکات مهمی را بیان می‌کنیم. که قبل از انتخاب و خرید دستگاه ساشه باید آنها را در نظر گرفت.

  • به ظرفیت و میزان تولید دستگاه ساشه زن دقت کنید.
  • مدلی را انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را بر طرف کند. (تولید کمتر و یا بیشتر از حد نیاز خط تولید میتواند موجب دردسرهای زیادی شود.)
  • به سبک استفاده از بسته‌بندی توجه کنید که مناسب محصول شما باشد.
  • توجه کنید که بعضی مدل‌های دستگاه بسته‌بندی ساشه از ورقه‌های کاملا آماده استفاده می‌کنند. و فقط بعد از پر شدن بسته‌بندی لبه بالایی آن توسط دستگاه دوخته می‌شود. ولی بعضی مدل‌های دیگر ورقه های بسته‌بندی را طبق قالب بریده. و پس از پر کردن ورقه‌ها هر چهار لبه دوخت می‌خورد. پس متقاضیان باید بر اساس نیاز و نحوه آماده سازی بسته‌بندی محصولات مدل مناسب را انتخاب کنند.
  • این دستگاه از تیغه‌ها و همچنین المنت‌های حرارتی تشکیل شده است. به جنس این قطعات بکار رفته در دستگاه ساشه توجه نمایید. بهتر است این تیغه‌ها از جنس استیل ضدزنگ باشند. در غیر اینصورت قطعات بمرور زمان کیفیت خود را از دست خواهند داد. المنت ها بخش اصلی دستگاه را تشکیل می‌دهند. پس باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که کم مصرف و بادوام باشد.

 

حتما بخوانید:

دستگاه بسته‌بندی پیلوپک

دستگاه‌های بسته‌بندی قند شکسته

صفر تا 100 خط تولید ظروف یکبار مصرف

 

قیمت و ویژگی های فنی:

قیمت هر دستگاه بر اساس ویژگی‌های فنی و مزایا و معایب و کارکردشان متفاوت هستند. این دستگاه هم از این قضیه مسثنی نیست. هر دستگاه بسته بندی ساشه با توجه جنس قطعات و ظرفیت و قدرت و توان و… قیمت‌های متفاوتی دارند. همچنین داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش میتواند روی قیمت اثرگذار باشد. برای اطلاع از قیمت هر نوع این دستگاه و مشخصات فنی هر یک میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید.

قبل از هر اقدام از مشاورین ما کمک بگیرید تا بر اساس محصول مورد نظر و بودجه و انتظارات شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند. همین الان میتوانید از طریق واتس‌اپ به ما پیام دهید.

لازم بذکر است که جهت خریداری هر یک از این تجهیزات میتوانید به فروشگاه ما مراجعه کنید و یا از طریق راه‌های ارتباطی استعلام قیمت بفرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط