خطوط تولید, صنایع غذایی

دستگاه های بسته بندی سبزیجات خشک

بسته بندی سبزیجات

آشنایی بادستگاه بسته بندی سبزیجات خشک

دستگاه سیل وکیوم به عنوان مناسب‌ترین دستگاه بسته‌بندی سبزیجات معرفی شده است. برای بسته‌بندی انواع مختلف سبزیجات اعم از سبزیجات تازه، خرد شده و خشک شده در ظروف یکبار مصرف این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با بهره‌گیری از دستگاه سیل وکیوم این امکان وجود دارد که هوای درون ظرف را خالی کرد تا ماندگاری محصول افزایش یابد. عموماً مکانیسم تزریق گاز نیز جهت دستگاه سیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرایند به تازه ماندن محصول کمک فراوانی خواهد کرد.

این امکان وجود دارد که ابعاد و شکل ظروف یکبار مصرف در دستگاه سیل را به دلخواه انتخاب کرد.
دستگاه سیل در مدل‌های:

  • رومیزی
  • روتاری
  • خطی

و در سایز و ابعاد گوناگون تولید می‌شوند. گزینش مدل دستگاه به گنجایش تولید محصول بسته است.

دستگاه بسته بندی

ماشین‌آلات مورد احتیاج جهت تولید سبزی خشک

گروه صنعتی سپیانی با سابقه‌ای درخشان در زمینه اتوماسیون صنعتی، طراحی و راه اندازی خط تولید لبنیات، مشاوره اتوماسیون خط تولید، اجرای اتوماسیون صنعتی و… بهترین خط تولید در زمینه خشک کردن محصولات مواد غذایی را برای شما نصب و راه‌اندازی خواهد کرد. اما چنانچه مایل باشید بشکل خلاصه ماشین آلات تولید و بسته‌بندی این محصولات را برای شما شرح دهیم لیست زیر، واضح‌ترین توصیف ممکن است:

 

حتما بخوانید:

دستگاه بسته‌بندی میوه خشک

صفر تا 100 خط تولید و بسته‌بندی خشکبار

 

دستگاه مخصوص شستشوی سبزیجات:

این دستگاه حاوی سه وان متصل به یکدیگر است که در ادامه به ترتیب آمده‌اند:

  1. گلگیری
  2. حشره‌گیری
  3. گند زدایی و آنزیم زدایی در آنها صورت می‌گیرد این وان‌ها توسط نوار نقاله‌هایی به یکدیگر متصل می‌شوند.
  4. نوار استیل آبکشی
  5. نوار نقاله بازبینی محصول
  6. دستگاه آبگیر سانتریفیوژ
  7. دستگاه خشک کن
  8. بالابر Z

 

دستگاه بسته‌بندی سبزیجات خشک:

از ماشین آلات توزین دار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • به منظور بسته‌بندی سبزیجات در مقادیر کم و یا مشاغل خانگی دستگاه بسته‌بندی سبزیجات خانگی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • بسته‌بندی سبزیجات در ظروف یا پاکت سلفونی صورت می‌پذیرد. دستگاه سیل وکیوم کوچک جهت بسته بندی سبزیجات خانگی در بسته‌بندی در ظروف کاربرد دارد.
  • شمار و ابعاد قالب ها در این دستگاه متغیر است.
  • به منظور بسته‌بندی سبزیجات در پاکت سلفونی بستگی به خشک یا آبدار بودن آنها از دستگاه‌های توزین و وکیوم استفاده خواهد شد.
  • در مقادیر کم و خانگی این دستگاه‌ها در اندازه‌های کوچک طراحی و تولید میشوند بگونه‌ای که بر روی میز قرار خواهند گرفت.

 

حتما بخوانید:

انواع دستگاه بسته‌بندی ساشه

دستگاه سیل چیست؟ کاربرد آن

 

دستگاه‌های بسته‌بندی سبزیجات منجمد:

  • دستگاه بسته‌بندی جهت سبزیجات منجمد با مد نظر قرار دادن سرعت تولید گزینش خواهد شد.
  • این دستگاه در مقادیر خانگی، نیمه‌صنعتی و صنعتی به اشکال گوناگونی طراحی و تولید‌ خواهد شد.
  • برای مشاغل خانگی از دستگاه رومیزی، در کسب و کارهای نیمه‌صنعتی از دستگاه نیمه‌خودکار و به‌منظور کار صنعتی از دستگاه‌های خودکار استفاده می‌گردد.
  • به‌منظور بسته بندی سبزیجات منجمد نظیر سبزیجات تازه میتوان از بسته‌بندی سلفونی یا بسته‌بندی درون ظروف استفاده کرد.

انواع بسته بندی

دستگاه بسته بندی سبزیجات و دیگر ماشین آلات فرآوری سبزیجات:

دستگاه بسته بندی سبزیجات و دیگر ماشین آلات فرآوری سبزی عبارت هستند از:

نوار نقاله بررسی سبزیجات:

خط فرآوری سبزیجات نخست با پاک کردن و شست‌و‌شو شروع خواهد شد. نوار به‌منظور جدا کردن ضایعات از سبزی در نظر گرفته‌شده است و پیش از مرحله شستشو قرار خواهد گرفت. طول و عرض نوار بسته به ظرفیت خط تولید متغیر است.

دستگاه وان شستشوی سبزیجات:

از حائزاهمیت‌ترین بخش‌های بسته‌بندی میوه، سبزی و صیفی‌جات خط شستشوی آن است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. گروه صنعتی سپیانی این دستگاه را در ابعاد گوناگون به‌منظور ظرفیت‌های مختلف و مبتنی بر سفارش خریدار، توسط تیمی متشکل از خبره‌ترین مهندسین و متخصصین ایرانی طراحی و تولید می‌کند. با یاری گرفتن از این دستگاه شستشوی مکانیزه بدون مداخله دست و بسادگی صورت خواهد گرفت. این موضوع در بهداشت و صرفه‌جویی در زمان بسیار موثری و مفید است. از مزایای بسیار مهم این شیوه نسبت به شیوه‌های سنتی صرفه‌جویی در مصرف آب است.

دستگاه سبزی شوی برای مشاغل خانگی:

این دستگاه یک وان از متریال پلی اتیلن یا استنلس استیل است که حمل و نقل آن فوق‌العاده راحت است. در عین حال حاوی شیر تخلیه به‌منظور راحتی کار و دارنده چرخ‌هایی جهت حمل و نقل آسان است. این دستگاه جهت استفاده اشخاصی که قصد تولید چیپس میوه و یا بسته‌بندی سبزی، میوه و صیفی‌جات را دارند بسیار مطلوب و ایده آل است. دستگاه سبزی شوی خانگی از سایز و اندازه کوچکی برخوردار است و فضای کمی را اشغال خواهد کرد.

وان شستشوی ساکن:

برای انجام فرایند شستشوی نیمه‌صنعتی در کارگاه‌های کوچک در ظرفیت‌های نسبتاً پایین تولید می‌شود. اندازه و ابعاد این دستگاه بر طبق سفارش خریدار قابل طراحی، تغییر و تولید است. بدنه از متریال استنلس استیل و یا پلی اتیلن است و دارنده شیر تخلیه به منظور تسهیل در فرایند انجام کار است.

وان شستشوی خودکار ( چرخش در آب):

این دستگاه فقط از متریال استنلی استیل تولید می‌شود. سایز، اندازه و ظرفیت این دستگاه یقیناً بزرگ‌تر خواهد بود. و برای انجام کار‌های صنعتی در کارخانه‌ها طراحی و تولید شده‌است. شتاب و دقت شستشوی این دستگاه فوق‌العاده بالا و دقیق است. عمدتاً از یک تا پنج وان شستشو با نظر به‌ظرفیت و وسعت کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاصله میان وان‌ها از نوارهای بالا رونده جهت جابجایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که شتاب کار را بالاتر خواهد برد.

مراحل پنج گانه شستشو عمدتاً بدین ترتیب است:

  1. وان نخست جهت گرفتن گل و لای محصول استفاده می‌شود.
  2. دومین وان به‌منظور جداسازی محصولات زائد از محصول اصلی استفاده می‌شود.
  3. و وان سوم با بهره‌گیری از محصولات ضد عفونی‌کننده محصول را انگل زدایی خواهد کرد. این عمل در دو مرحله و در وان چهارم نیز انجام خواهد گرفت.
  4. در آخرین مرحله شستشوی نهایی و پاک سازی توسط مواد ضد عفونی است.
  5. بهره‌گیری از پمپ تسویه آب راه‌حل ساده به‌منظور برگشت آب و ممانعت از اتلاف آن است.
  6. بهره‌گیری از دستگاه حباب ساز(بلوئر) سبب خواهد شد دیگر احتیاجی به کمپرسور نداشته باشید.

دستگاه آبگیری سبزیجات:

گزینش مدل دستگاه آبگیری سبزیجات بسته‌به گنجایش خط تولید دارد. دستگاه آبگیری سبزیجات در دو مدل دستگاه سانتریفیوژ سبدی و دستگاه نوار آبگیر طراحی و تولید میشود. گزینش این دستگاه‌ها با نظر به ظرفیت تولیدی محصول انجام می‌پذیرد. به منظور خشک کردن آب سبزیجات با گنجایش کم از دستگاه سانتریفیوژ سبدی استفاده خواهد شد. هرچند برای سبزیجات با ظرفیت‌های بالا از نوار آبگیری که در قسمت فوقانی آن فن‌هایی با هدف آبگیری تعبیه‌شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طول و عرض این نوار با مبتنی بر سفارش مشتری در تعیین خواهد شد و متریال سازنده بدنه آن از استنلس استیل است. سرعت گردش نوار و سرعت فن ها از قابلیت تنظیم شدن برخوردار هستند.

نوار نقاله بازرسی سبزیجات:

نام این دستگاه خود گویا و توصیف کننده خود است و به منطور جدا سازی ضایعات از سبزیجات نظیر ساقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوار در سایز و اندازه گوناگون طولی و عرضی به سفارش مشتری طراحی و تولید می‌شود. بدنه از متریال استنلس استیل نگیر است که دچار زنگ زدگی نخواهد شد.

از موتور و تسمه با توان‌های گوناگون میتوان به‌منظور حرکت این نوار استفاده کرد. شتاب حرکت این نوار به دلخواه قابلیت تغییر کردن دارد و حفاظ روی آن از جنس گرید غذایی است. به‌منظور تغییر سرعت نوار اینورتر مور استفاده قرار خواهد گرفت. پس از دستچین کردن سبزیجات از روی نوار محصول جهت شستشو آماده خواهد شد. این دستگاه عمدتاً در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مورد استفاده واقع می‌شود. در کسب و کار خانگی از آن استفاده نمی‌کنند و برای منزل نخواهد بود.

خط تولید سبزیجات

دستگاه سبزی خرد کنی:

چنانچه قصد داشته باشیم سبزی را خشک کنیم با بهره‌گیری از دستگاه سبزی خردکنی نخست سبزی را خرد و به شکل تکه‌های ریز در خواهیم آورد. دستگاه سبزی خردکنی با ابعاد دهانه متمایز و برای ظرفیت های مختلف طراحی و تولید خواهد شد.

دستگاه خشک کن سبزیجات:

در مشاغلی که قصد تولید سبزی خشک دارند پس از مرحله‌آبگیری، سبزیجات درون دستگاه خشک کن قرار میگیرند. دستگاه خشک کن سبزی خانگی در اندازه و سایزهای کوچک به صورت رو میزی و کابینی تولید می شود. هرچند خریدار قادر خواهد بود با نظر به بودجه و فضای موجود سایز دستگاه و تعداد سینی های آن را انتخاب کند. متریال بکار رفته در بدنه دستگاه خشک کن سبزی خانگی امکان دارد پلی اتیلن، پشم سنگ و یا ساندویچ پنل باشد. انرژی این دستگاه از برق تک فاز تهیه می‌شود و به منظور تولید محصول در ظرفیت پائین مناسب است.

دستگاه‌های سبزی خشک‌کن صنعتی:

دستگاه‌های سبزی خشک کن به دو صورت کابینی و تونلی در ظرفیت های گوناگون قابل تولید هستند. اندازه و سایز دستگاه به شکل مستقیم با میزان ظرفیت دستگاه تغییر خواهد کرد.

خریدار دستگاه فضایی که در اختیار خود دارد را می‌بایست مدنظر قرار داده و با نظر به مقدار تولید محصول مورد نظر دستگاه خود را انتخاب کند. باید متذکر شد دستگاه سبزی خشک کن از قابلیت خشک کردن انواع میوه و سایر محصولات غذایی برخوردار است. این دستگاه قادر است از طریق برق، گاز و یا گازوئیل انرژی خود را جهت خشک کردن محصول تامین کند.

قیمت دستگاه خشک کن سبزیجات صنعتی:

قیمت دستگاه خشک‌کن سبزی صنعتی با نظر به کمیت‌های گوناگون تعیین میشود. از جمله این کمیت‌ها می‌شود به سایز و اندازه‌دستگاه، گنجایش دستگاه، جنس بدنه، نوع منابع سوخت دستگاه، کیفیت قطعات، تعداد فن‌های بکار رفته دستگاه و… اشاره کرد. موارد جداگانه‌ای در این زمینه موجود است که ویژه مدل خاصی از دستگاه خشک کن است.

چنانچه دستگاه خشک کن کابینی باشد. تعدا، نوع و متریال سینی دستگاه نیز در تعیین قیمت نهایی دستگاه موثر است. چنانچه که دستگاه خشک کن از نوع تونلی باشد طول دستگاه، تعداد طبقات نیز تأثیرگذار خواهد بود.

دستگاه پودر یا آسیاب سبزیجات:

برای پودر کردن سبزیجات پس از اینکه‌سبزی بطور کامل خشک شد. درون مخزن دستگاه آسیاب قرار میگیرد. دستگاه آسیاب در گنجایش‌های گوناگون طراحی و تولید می‌گردد.

 

حتما بخوانید: خط تولید ظروف یکبار مصرف

 

بسته‌بندی سبزیجات خشک:

برای آگاهی پیرامون این مطلب می‌بایست نخست از ظرفیت تولیدی خود آگاهی داشته باشیم. بر فرض مثال اگر بسته بندی سبزیجات خشک برای کسب و کار خانگی باشد. نخست می‌بایست سبزیجات تازه را انتخاب کرد. پس از آن به‌خوبی آنها را شستشو دهید و ضایعات سبزی را از محصول اصلی جدا نمود.

بعد از آن با بهره‌گیری از دستگاه خشک کن آنها را خشک کرد و در آخر برای بسته‌بندی از پاکت‌های زیپ کیپ یا ظروف استفاده‌کرد. برای بسته‌بندی سبزیجات خشک چنانچه قصد بسته‌بندی در پاکت های سلفونی بشکل مکانیزه را دارید از دستگاه‌های توزین دار اتومات استفاده کنید. چنانچه بسته‌بندی در ظروف پلاستیکی مد نظر باشد از دستگاه سیل وکیوم گزینه مناسبی

 

چگونگه مجوز بسته‌بندی سبزیجات را کسب کنیم؟

  1. به منظور دریافت مجوز بسته بندی سبزیجات پس از ثبت موفق شرکت می‌بایست برند مورد نظر خود را نیز ثبت کرده تا قادر باشید فعالیت خود را آغاز کنید.
  2. گام بعدی اخذ مجوز از سازمان بهداشت است که از اولویت‌های خاصی برخوردار است.
  3. پس از وزارت بهداشت نوبت به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو خواهد رسید که بشکل مجزا می‌بایست از آنها مجوز فعالیت دریافت کرد.
  4. بمنظور انجام این کار می‌بایست فضای در اختیار داشته‌باشید و آن را با ماشین آلات و دستگاه‌های ملزومات مود نیاز استاندارد مجهز کنید.
  5. پس از آن در صورت تائید و تولید اولیه محصول بشکل محدود می‌بایست بمنظور اخذ مجوز از سه سازمان مذکور بهمراه سازمان استاندارد اقدام کنید.
  6. در شرایطی که تائید نهایی جواز کسب شما انجام شد، قادر خواهید بود فعالیت خود را به شکل قانونی و بدون مشکل انجام دهید.

 

دو مدل‌ از دستگاه بسته‌بندی سبزیجات خشک شده:

دو مدل بسته‌بندی در ایران جهت سبزیجات خشک، بسیار مرسوم و متداول است. یکی بسته‌بندی‌های سلفونی که در آن سبزیجات خشک شده، درون سلفون بسته‌بندی خواهند شد و دیگری بسته‌بندی‌های قوطی. اینکه بطور دقیق از چه مدلی برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده کنید بطور کامل به مدل استراتژی بازاریابی شما بستگی دارد.

سبزیجات

 

حتما بخوانید: اصول مهم بسته‌بندی محصولات

 

چه شیوه بسته‌بندی برای صادرات مناسب است؟

بازار بسیار مهم تعداد زیادی از مشتریان که دستگاه خشک کن از خرید می‌کنند. صادرات به دیگر کشورهای دنیا است. نمیتوان گفت تنها این مدل خاص از بسته‌بندی مناسب صادرات است. در واقع همه‌چیز به توافقات خریدار و فروشنده بستگی دارد. اما عمدتاً خریداران دو نوع پیشنهاد به تولید کنندگان سبزی خشک ارائه می‌کنند:

1. خرید به شکل محصول نهایی:

که در این حالت طرح بسته‌و احتمالاً سلفون‌های چاپ شده‌و قوطی‌های آماده‌بسته‌بندی را از آنها تحویل میگیریم و همه مراحل، از تولید تا بسته‌بندی و… را درون کشور انجام خواهیم داد و محصول نهایی را برای آنها ارسال خواهیم کرد.

2. خرید به شکل فله‌ای:

که در این حالت بعد از تولید، محصولات را درون بسته‌بندی های کیسه‌ای یا کارتنی، با وزن‌های نسبتا زیاد بسته‌بندی و شیرینگ خواهیم کرد و برای خریدار به‌کشور مقصد ارسال می‌گردد. سپس آنها خودشان در کشور خودشان بسته‌بندی را انجام خواهند داد.

 

حتما بخوانید:

خط تولید بسته‌بندی پیاز سرخ شده

صفر تا 100 خط فراوری و بسته‌بندی حبوبات

 

سخن آخر

توصیه ما این است که اگر از توانایی تولید بالایی برخوردار، حتماً روی صادرات این محصول بعنوان یکی از راهکارهای کسب سود و پر بازده، حساب کنید. گروه صنعتی سپیانی با سابقه‌ای درخشان در زمینه مشاوره و راه اندازی خطوط تولید، ارائه صفر تا صد راه اندازی خط تولید، تهیه تجهیزات صنعتی و… آماده مشاوره و همراهی شما در زمینه نصب و راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی سبزیجات خشک است. به منظور مشاوره و در اختیار گرفتن دانش متخصصین گروه صنعتی سپیانی میتوانید از طریق فرم درخواست مشاوره رایگان و نیز واتس‌اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *