اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی فتک – شرکت فتک

شرکت فتک

آشنایی با شرکت فتک (FATEK)

تولیدکنندگان محصولات اتوماسیون صنعتی همواره در تلاش برای بالا بردن کیفیت محصولات و افزایش راندمان محصولات و بالا بردن جایگاه خود در بین دیگر رقبای خود هستند. هدف اصلی آنها از این تلاش، افزایش فروش محصولات در میان متقضیان محصولات اتوماسیون صنعتی و راه اندازی خطوط تولید است. در صنعت اتوماسیون صنعتی همواره رقابت بین شرکت های فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی به ویژه پی ال سی (PLC) در بالاترین سطح برای رسیدن به تکنولوژی های پیشرفته ادامه خواهد داشت.

فتک

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی چیست؟

پی ال سی (PLC) چیست؟ کاربرد آن

 

شرکت ها و کمپانی های بسیاری در این عرصه نامی هستند. و با هم رقابت میکنند که میتوان از میان آنها به شرکت فتک و زیمنس و سایمون و اشنایدر الکتریک و هیتاچی و پاناسونیک و… اشاره کرد. در مقالات گذشته راجع به شرکت تولید محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس و اشنایدر الکتریک و… سخن گفتیم در این مقاله با شرکت فتک آشنا خواهید شد تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

مطالب مرتبط:

اتوماسیون صنعتی زیمنس – شرکت زیمنس

اتوماسیون صنعتی اشنایدر – شرکت اشنایدر

 

نگاه کلی به شرکت فتک (FATAK):

شرکت فتک یکی از برندهای نوپا در تولید محصولات اتوماسیون صنعتی به شمار میرود. شرکت فتک در سال 1992 در تایوان تاسیس شد و شروع به فعالیت کرد. اما به سرعت شهرت و محبوبیت یافت. لازم بذکر است که محصولات اتوماسیون صنعتی شرکت فتک در بازار بین المللی معروف و نیز بسیار محبوب است. پی ال سی های شرکت فتک در سری های B1/B1z ، HB1 و FB تولید و عرضه می ‌شوند. این تجهیزات با نرم افزار WinProladder برنامه نویسی میشوند.

عملکرد پی ال سی

حتما بخوانید:

انواع اتوماسیون صنعی کدامند؟

اتوماسیون صنعتی – شرکت سایمون

اتوماسیون صنعتی هانیول – شرکت هانیول

 

عمده محصولات اتوماسیون صنعتی که شرکت فتک تولید میکند کنترل کننده های قابل برنامه ریزی منطقی یا همان PLC ها میباشند. که در یک برهه زمانی توانست بازار جهانی محصولات صنعتی را تحت تأثیر خود قرار دهد. پی ال سی های (PLC) با کیفیت و بادوام تولید شده توسط شرکت فتک توانست به مرور رضایت مشتریان خود را جلب کند و این کمپانی را وارد رقابت بین المللی کند. اما PLC تنها محصول اتوماسیون صنعتی تولیدی توسط شرکت بزرگ فتک نیست.

 

مطلب مرتبط: اچ ام آی (HMI) چیست؟ کاربرد آن

 

انواع HMI، انواع پشتیبان های قدرت و نرم افزارهای مربوط به برنامه ریزی اتوماسیون صنعتی از دیگر محصولات کمپانی فتک به شمار میروند. که شهرت و اعتبار جهانی آنها نیز همانند شهرت PLC های تولیدی این شرکت میباشد.

 

خدمات و محصولات شرکت فتک

 

پی ال سی ها (PLC):

کمپانی فتک انواع PLC با کارکردهای متنوع را تولید میکند. پی ال سی سری FBs این شرکت دارای بیش از ۳۰۰ دستور کار است. و از سیستم مطمئن و قابل اتکای ورودی ترکیبی برخوردار است. همچنین خروجی ترکیبی به مشتریان ارائه کرده و بطور کلی کارکردهای متنوع و مطمئنی به کاربر خود ارائه میدهد. ساختار ترکیبی مذکور موجب میشود کاربر همزمان چندین کارکرد را از PLC ها داشته باشد. در حالی که اگر ساختار ترکیبی نبود کاربر ناچار بود برای هر کارکرد مد نظر خویش از یک ساختار PLC ساده استفاده کند. یعنی برای انجام چند کارکرد میبایست چندین پی ال سی تهیه میکرد.

سری FBs از PLC های فتک دارای ماژول های گسترش یابنده DIO، ماژول گسترش یابنده تأمین قدرت، و ماژول های AIO در سمت راست، بوردهای AIO، ماژول های ارتباطی، و لوازم جانبی و یدکی نظیر پنل برنامه ریزی، ماژول های کنترل حرکت و HMI در سمت چپ، PWMDA، پک های حافظه و کابل های ارتباطی است. اما سری HB1 از پی ال سی های FATEK برای P5 HMI طراحی شده است. این نوع از کنترل کننده قابل برنامه ریزی میتواند پشت P5 HMI نصب شود. و به این ترتیب ایمنی و اتکا و اطمینان فرایند را افزایش دهد.

پی ال سی ها

PLC های سری B1/B1z تولیدی توسط این شرکت جزو دیگر محصولات فتک هستند. طراحی ساده این سری از پی ال سی ها باعث کاهش پیدا کردن محسوس هزینه های سخت افزاری گردیده است. البته فرایند ساخت این سری از PLC ها بسیار پیچیده است. و از طراحی بورد های دولایه ای برخوردار هستند. اما با وجود این پیچیدگی ها، بر حسب کارکرد ساده ای که دارند مقرون به صرفه هستند. این سری محصولات فتک از ماژول گسترش یابنده ورودی/خروجی آنالوگ و دیجیتال و برخی قطعات جانبی مانند کابل های ارتباطی، HMI ساده و مبدل های ارتباطی برخوردار هستند.

 

رابط انسان و ماشین (HMI):

HMI های تولیدی این شرکت یکی دیگر از محصولات اتوماسیون صنعتی فتک میباشد. که در سری P5 و در مدل های متنوع دیگری تولید میشود. این محصولات از طراحی بسیار زیبا و عملکرد ساده برای کاربرها برخوردار هستند. و به همین دلیل در بازار اتوماسیون صنعتی از آنها اسقبال زیادی بعمل آمده است. اصلی ترین دسته بندی های تولیدی فتک مدل های HMI های استاندارد، اترنت، پیشرفته و HMI ها با ورودی VGA هستند که هر یک از آن ها درمدل های مختلف بر حسب سایز هستند.

اچ ام آی

ابزارهای پشتیبانی قدرت POWER SUPPLY شرکت فتک دارای ویژگی هایی نظیر دانسیته بالا، وروردی AC، نمایشگر LED طراحی فشرده و کم جا، محافظ قدرت، ریل های DIN، محافظ در برابر ولتاژ بالا، و سایر مولفه های فنی قدرتمند و مطمئن است. که آن را به محصولی قابل اتکا برای کاربران خود تبدیل کرده است. این محصول در مدل های مختلفی تولید میشود که البته ولتاژ ورودی و خروجی همگی یکسان میباشد. اما میتوان آنها را بر حسب قدرت خروجی تقسیم بندی کرد. مدل ADP 24V-1A این محصول توان خروجی ۲۴ وات، و مدل ADP 24V-2A توان ۴۸ وات، و مدل ADP 24V-4A توان ۹۶ وات دارند. متقاضیان بر طبق کارکرد موردنیاز فرایندهای صنعتی و خدماتی که ارائه میدهند مناسب ترین مدل را از بین سایر مدل ها انتخاب میکنند و از آن بهره میبرند.

 

نرم افزارها:

کمپانی تایوانی فتک انواع سرورهای OPC را تولید میکند که هر کدام برای رفع نیاز مشتریان طراحی و کارکردهای خاص خود را دارا میباشند. سرورهای مذکور دسترسی به داده های OPC و آلارم ها را پشتیبانی میکنند. همچنین بر اساس نیاز کاربران با سیستم های تبدیل داده مهندسی گسترش یافته اند و برای هر نوع از داده ها قابلیت شبیه سازی خاصی دارند. با استفاده از این سرورهای نام برده به راحتی میتوان داده های ثبت شده PLC ها را مانیتور کرد.

نرم افزار فتک

همچنین سیستم های آلارم دیجیتال میتواند بر حسب تنظیمات کاربر از نوع سطح پایین و یا بالا باشد و بهره گیرنده از این محصولات بر حسب حساسیت فرایندهای خود، میتواند حساسیت سیستم آلارم دهی را تنظیم کند. از مزیت های این سرورها این است که با استفاده از آنها میتوان PLCهای سری B1/B1Z و FBs را به هم متصل کرد. تمامی این ویژگی ها باعث شده سرورهای OPC فتک کارکردی مطمئن، متنوع، ساده و انعطاف پذیر دادشته باشند.

 

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی ABB – شرکت ABB

اتوماسیون صنعتی راکول – شرکت راکول

 

حرف آخر

محصولات ذکر شده در بالا، عضو اصلی ترین تولیدات شرکت اتوماسیون صنعتی FATEK محسوب میشوند. اما خدمات و محصولات متنوع دیگری نیز عرصه میکند که در مختصات گسترده جهان تولید و توزیع میشود. برای آگاهی فنی بیشتر از محصولات شرکت فتک و نیز خریداری تمامی محصولات با کیفیت این شرکت میتوانید به سایت فروشگاهی ما مراجعه کنید.

گروه صنعتی سپیانی فعال در زمینه تعمیر و نگهداری، مشاوره راه اندازی خط تولید، اجرای اتوماسیون صنعتی، تامین تجهیزات برق صنعتی، ابزاردقیق، پنوماتیک و… از همراهی شما تا انتهای این مقاله سپاسگزار است. جهت راهنمایی در زمینه اتوماسیون و نیز خرید تجهیزات صنعتی میتوانید از طریق واتس اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *