اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی میتسوبیشی – شرکت میتسوبیشی

شرکت میتسوبیشی

آشنایی با شرکت میتسوبیشی و محصولات آن

شرکت میتسوبیشی یک کمپانی ژاپنی و شناخته شده در تمام جهان است. با وجودی که اغلب مردم میتسوبیشی را با خودروهای ساخت آن می‌شناسند اما این تنها زمینه‌ی فعالیت این کمپانی نیست. این کمپانی قدیمی و با تجربه در دیگر بخش‌های صنعت نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و البته در تمام این موارد همچون خودرو سازی بسیار موفق و زبانزد می‌باشد. میتسوبیشی یکی از برترین برندها در ژاپن محسوب می‌شود و به جرات می‌توان گفت که تولیداتش از نظر کیفیت رقیب ندارد. شرکت میتسوبیشی دارای چند کمپانی موازی است که علاوه بر خودروسازی در زمینه ساخت قطعات الکتریکی در صنایع سنگین نیز فعالیت می‌کند. این کمپانی امروزه در لیست محبوب‌ترین برندهای ساخت خودرو در جهان قرار گرفته است.

 

تاریخچه‌ی شرکت میتسوبیشی:

این شرکت ژاپنی در سال 1870 میلادی توسط ایواساکی در ژاپن تاسیس شد. حوزه‌فعالیت‌های آن نیز به ساخت کشتی منحصر بود. معنای لغوی این برند یعنی سه الماس و لگوی سه شاخه‌ی آن نیز معرف همین سه الماس نام برده شده در نام این کمپانی می‌باشد. میتسوبیشی تا سال 1917 میلادی به عرصه خودرو سازی وارد نشده بود. چرا که فعالیت اصلی آن منحصر به ساخت کشتی و فعالیت‌های مرتبط با این بخش اعم از تامین سوخت کشتی می‌شد.

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی چیست؟

انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟

اتوماسیون صنعتی هانیول – شرکت هانیول

به همین دلیل و برای تامین سوخت کشتی‌های ساخته شده وارد صنعت معدن و استخراج زغال سنگ شد. مدتی بعد نیز برای بیمه نمودن کشتی‌های خود وارد عرصه‌ی بیمه و امور گمرکی شد. به این صورت فعالیت‌های شرکت میتسوبیشی در گذر زمان با رشد و توسعه زیادی همراه شد. این رند تا جایی ادامه پیدا کرد که کمپانی بعد از مدتی به طراحی و ساخت هواپیما نیز روی آورده و تجربیات به دست آمده در حوزه‌ی کشتیرانی منجر به وارد شدن به عرصه بین المللی در این بخش شد.

برند میتسوبیشی

شرکت میتسوبیشی در گذر زمان:

در سال 1881 میلادی این کمپانی موفق ژاپنی به عرصه‌ی بانکداری قدم گذاشت. بعد از آن بیمه و بازرگانی و انبارداری نیز به فعالیت‌های آن‌ها اضافه شد. مدتی بعد کمپانی در بخش‌های صنعتی همچون: استیل و شیشه- تجهیزات الکترونیک-نفت و کاغذ نیز آغاز به فعالیت نمود و محصولات با کیفیت و ممتازی را تولید نمود. سرانجام در سال 1921 میلادی بود که کمپانی میتسوبیشی به کمک طراحان بریتانیایی به‌عرصه‌ی خودرو سازی وارد شد و توانست موفقیت‌های چشمگیری را از آن خود کند.

شرکت میتسوبیشی در زمان جنگ جهانی دوم:

همانطور که تقریبا تمام برندهای خودروسازی در زمان جنگ جهانی دوم به‌سمت تولید هواپیماهای جنگی کشیده شدند. میتسوبیشی نیز از این قاعده‌مستثنی نبوده و در دوران جنگ جهانی دوم اقدام به ساخت هواپیماهای نظامی نمود. هواپیمای جنگی مدل A6M کهاز ساخته‌های این کمپانی است مهم‌ترین هواپیمایی است که در آن زمان توسط ارتش ژاپن مورد استفاده قرار گرفت. شرکت میتسوبیشی در زمان جنگ جهانی دوم برای ساخت هواپیماها و تجهیزات جنگی از شمار زیادی از زندانیان و شهروندان چینی در ساعات طاقت فرسای بیگاری کشیده بود و به همین دلیلی بعد از پایان یافتن جنگ با شکایت‌های زیادی در این خصوص مواجه بود به طوری که سال‌ها درگیر دادگاه‌های مختلف شد.

سرانجام و بعد از کش و قوس‌های فراوان این کمپانی در سال 2015 از تمام اسرا جنگی و افرادی که مورد ظلم قرار داده بود رسما عذرخواهی نمود. میتسوبیشی در این مورد نیز نمونه بود چرا که اولین شرکتی بود که در جهان بایت اعمال خود در زمان جنگ پوزش خواست. بعد از آن سایر شرکت‌ها نیز کم‌کم اقدام به عذرخواهی‌های رسمی نمودند.

شرکت میتسوبیشی پس از جنگ جهانی دوم:

بعد از پایان یافتن جنگ جهانی دوم این کمپانی بزرگ به‌بخش‌های کوچک تری تقسیم شد. برای مدت‌ها از نظر قانونی امکان همکاری این بخش‌ها با نام میتسوبیشی وجود نداشت. تا اینکه سرانجام در سال 1955 منع قانونی این امر برداشته شد و به تدریج اجزای کوچک این کمپانی دوباره با نام برند میتسوبیشی کنار هم گرد آمدند و در قالب یک شرکت واحد آغاز به کار نمودند. این شروعی تازه برای این کمپانی بزرگ به حساب می‌آمد.

محصولات میتسوبیشی

زیر مجموعه‌های شرکت میتسوبیشی کدام‌اند؟

این کمپانی بزرگ امروزه سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را از خود کرده است و در شاخه‌های مختلفی مشغول به فعالیت می‌باشد. بیشتر از 500 شرکت در بیش از 100 نقطه از جهان برای برند میتسوبیشی مشغول فعالیت هستند. شرکت‌هایی که بعنوان زیر شاخه‌ی این کمپانی بزرگ شناخته می‌شوند عبارتند از:

  • گروه مالی میتسوبیشی یو اف جی
  • صنایع سنگین میتسوبیشی
  • شرکت آساهی گلس
  • میتسوبیشی الکتریک
  • جی اس هلدینگز
  • نپتون اویل
  • میتسوبیشی استیت
  • توکیو مارین
  • چیودا
  • میتسوبیشی فوسو
  • متریالز
  • نیپتون یوسون
  • میتسوبیشی موتور

و شماری دیگر از شرکت‌های تابعه‌ی آن متعلق به شرکت میتسوبیشی هستند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم میتسوبیشی الکتریک یکی از کمپانی‌های زیر مجموعه‌ی این شرکت است که به صورت تخصصی در زمینه‌ی تجهیزات صنعتی و اتوماسیون‌ها فعالیت دارد. در ادامه به معرفی بیشتر این بخش از برند میتسوبیشی خواهیم پرداخت.

 

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی ال اس – شرکت ال اس

اتوماسیون صنعتی زیمنس – شرکت زیمنس

 

آشنایی با شرکت میتسوبیشی الکتریک:

این کمپانی در سال 1921 بعنوان بخشی از شرکت اصلی تاسیس شد و آغاز به فعالیت نمود. این شاخه از برند اصلی با داشتن سابقه‌ای نزدیک به یک قرن تولیداتی بسیار با کیفیت و کاربردی را تولید و به بازار جهانی عرضه کرده است. محصولاتی مانند:

  • پنل‌های فتوولتاییک
  • تجهیزات برق خورشیدی
  • انواع مختلفی از سنسورها
  • پمپ‌های حرارتی
  • سامانه‌های راداری
  • ربات‌های صنعتی
  • اتوماسیون‌های صنعتی
  • پله برقی
  • آسانسور
  • کمپرسور

شرکت با داشتن بیش از 40 نمایندگی فعال برای فروش محصولات خود در سرتاسر جهان محبوبیت و فروش قابل توجهی را از آن خود کرده است. در قسمت تجهیزات مربوط به اتوماسیون صنعتی شرکت میتسوبیشی دارای تولیداتی است که از نظر کیفیت در جهان حرف اول را می‌زنند.

تجهیزات میتسوبیشی

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی دلتا – شرکت دلتا

اتوماسیون صنعتی فتک – شرکت فتک

 

محصولات شرکت میتسوبیشی الکتریک:

1- انواع PLCها (کنترلرهایی با قابلیت برنامه‌ریزی):

انواع مختلفی از PLCها در این برند تهیه و تولید می‌شوند مانند ماژولار، رک، مونت، کامپکت. تنوع مدل نیز در این بخش از تولیدات برند میتسوبیشی بسیار بالا بوده و گزینه‌های زیادی برای انتخاب در دسترس مشتریان خود قرار داده است.

مطلب مرتبط: پی ال سی (PLC) چیست؟

 

2- مانیتورهای تاچ اسکرین ( HMI):

دو سری از این محصولات در برند میتسوبیشی تولید و عرضه شده است. سری قدیمی‌تر آن شامل مدل‌هایی مانند: E1000- A900- F900 بوده و سری جدید این تولیدات نیز شامل: GOT Simpie- GOT 1000- GOT 2000 می‌باشد.

مطلب مرتبط: اچ ام آی (HMI) چیست؟ کاربرد آن

 

3- اینورتر فرکانسی:

این محصول که با نام درایو نیز شناخته می‌شود در رنج‌های توانی بسیار وسیعی در شرکت میتسوبیشی تولید شده‌اند. درایوها نیز مانند مانیتوئرهای تاچ اسکرین دارای سری‌های قدیمی و جدید هستند. هر کدام از این انواع و سری‌ها نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که با توجه به نیاز و مورد استفاده باید انتخاب شوند.

 

4- سرو سیستم:

سرو موتورها و یا سرو درایوهای تولید شده در برند میتشوبیشی پر فروش‌ترین محصولات این شرکت در تمام جهان به شمار می‌روند. تنوع مدل و طراحی بسیار بالایی دارند و از این رو قابلیت‌های بسیار زیادی نیز در خود جای داده‌اند.

مطلبق مرتبط: سروو موتور چیست؟ کاربرد آن

 

5- ربات صنعتی:

نام صنعتی این ربات‌های صنعتی ملفا است. توانایی‌های زیادی برای این دست ربات‌ها در نظر گرفته‌شده‌است. که آن‌ها را قادر می‌سازد تا از مکان یابی‌های ساده تا پیچیده‌ترین نوع از مونتاژها را براحتی انجام دهند. برای این ربات‌ نیز در شرکت میتسوبیشی تنوع مدل و طراحی زیادی در نظر گرفته‌شده‌است.

مطلب مرتبط: برندهای ربات های صنعتی

 

گروه صنعتی سپیانی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های داخل کشور در زمینه‌ی ارائه اتوماسیون صنعتی و PLCها است. برای تهیه محصولات مورد نیاز خود از برند میتسوبیشی یا هر برند دلخواه دیگر می‌توانید با مشاورین و مهندسین ما در گروه صنعتی سپیانی تماس حاصل فرمایید.

همچنین خدمات مربوط به برق صنعتی و مشاوره و راه اندازی خط تولید از دیگر خدمات ارائه شده در گروه صنعتی سپیانی می‌باشد.

 

مطالب مرتبط:

اتوماسیون صنعتی اینوت – شرکت اینوت

برترین برندهای تجهیزات اتوماسیون صنعتی

 

کلام پایانی:

شرکت میتسوبیشی از ژاپن شرکتی است که محصولاتش در تمام جهان به لحاظ کیفیت نمونه بوده و به همین جهت بازار بسیار گسترده‌ای را در زمینه‌ی تولیدات خود در سرتاسر جهان در اختیار دارد. برای تهیه محصولات اصل و با کیفیت برند میتسوبیشی به مراکز معتبری همچون WWW.SEPYANI.COM مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق فرم درخواست مشاوره و نیز واتس‌اپ با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *