اتوماسیون صنعتی

طرح توجیهی اتوماسیون صنعتی خط تولید

طرح توجیهی اتوماسیون

اتوماسیون صنعتی خط تولید

بسیاری از شرکت‌های صنعتی می‌خواهند با رشد و توسعه، کارآمدتر فعالیت کنند و سود بیشتری کسب کنند. و فناوری‌های مدرن می‌توانند در این زمینه به آنها کمک کنند. اتوماسیون یک مفهوم کلیدی برای انقلاب صنعتی چهارم است و برای موفقیت شرکت‌های صنعتی حیاتی است. شرکت شما همچنین می‌تواند از دستاوردهای اتوماسیون صنعتی سرمایه گذاری کند اما در ابتدا باید بدانید که واقعاً چه چیزی می‌تواند به کسب و کار شما ارائه دهد. با مقاله امروز همراه باشید تا تمام اطلاعات لازم را درمورد طرح توجیهی اتوماسیون صنعتی خط تولید مرور کنیم.

 

مانیتور

مطالب مرتبط:

اتوماسیون صنعتی چیست؟

انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟

مجوز های لازم برای ساخت خط تولید صنعتی

چند کلام در مورد اتوماسیون صنعتی:

اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون استفاده از ماشین آلات برای انجام فرآیندهای تولید با دخالت اندک انسان است.

اتوماسیون صنعتی به امکانات اجازه می‌دهد تا از این فرآیندها برای عملیات بهینه تر استفاده کنند.

سازندگان از ماشین‌هایی استفاده می‌کنند که از طریق سیستم‌های کنترل مختلف مانند کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی یا PLC، رابط‌های ماشین انسانی یا HMI و روباتیک کار می‌کنند.

اتوماسیون از منطق و برنامه نویسی برای تغذیه اطلاعات ماشین در مورد نحوه انجام یک عملکرد خاص استفاده می‌کند. این ماشین‌ها امکان کنترل بالا را فراهم می‌کنند که عملکرد تولید را بهبود می‌بخشد.

پیش بینی می‌شود صنعت اتوماسیون صنعتی تا سال 2030 به بیش از 300 میلیارد دلار برسد. از این رو، علاقه روزافزون شرکت‌های مدرن به سیستم‌های اتوماسیون صنعتی افزایش یافته است. فن آوری‌های پیشرفته امروزی نیز راه زیادی را در تسهیل اتوماسیون صنعتی انجام می‌دهند. بنابراین، فناوری‌های مبتنی بر فناوری بلاک چین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی ابزارهای بیشتری را در اختیار صنعت اتوماسیون صنعتی قرار می‌دهند که به بهبود فرآیندهای تجاری و افزایش بهره‌وری تولید کمک می‌کند.

انواع اتوماسیون صنعتی:

انواع مختلفی از سیستم های اتوماسیون صنعتی وجود دارد. اتوماسیون سخت یا ثابت برای کارهای تکراری با نرخ مشارکت بالا ساخته شده‌است. اتوماسیون قابل برنامه ریزی برای تولید دسته‌ای استفاده می‌شود که در آن فرآیند اتوماسیون را می‌توان تغییر داد.

مزایای عمده اتوماسیون صنعتی:

برخی از مزایای اتوماسیون صنعتی در محیط تولید شامل قابلیت اطمینان بالا، افزایش بهره‌وری، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های نیروی کار است. سیستم‌های اتوماسیون صنعتی به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا تولید انبوه مداوم و بدون وقفه را تضمین کنند. این به آنها اجازه می‌دهد تا بطور قابل توجهی بهره‌وری خود را بهبود بخشند و زمان مونتاژ را کاهش دهند.

همانطور که قبلا ذکر شد، اتوماسیون صنعتی اجازه می‌دهد تا سطوح کنترل بالاتر و نظارت دقیق تری بر کیفیت محصول در مراحل مختلف تولید انجام شود. این به معنای دخالت کمتر انسان و در نتیجه خطاهای انسانی کمتر است.

علاوه بر این، سیستم‌های اتوماسیون صنعتی به اطمینان از ثبات بیشتر در سایت تولید کمک می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که ماشین‌های کامپیوتری با سرعت مشخصی کار می‌کنند که پیوسته و قابل پیش بینی است. در نتیجه، فرآیندهای تولید خودکار از ثبات و استحکام بسیار بالاتری نسبت به فرآیندهای دستی برخوردار هستند.

با سیستم‌های اتوماسیون، دستیابی به انعطاف پذیری در مرکز تولید نیز آسان تر است. چنین سیستم‌هایی تولیدکنندگان را از زحمت آموزش پرسنل و به کارگیری ابزارهای جدید هر بار که نیاز به اجرای یک کار جدید است، بی نیاز می‌کند. تنها کاری که باید انجام شود این است که دستگاه یا یک ربات خود را دوباره برنامه ریزی کنید و فرآیندهای جدید را وارد عمل کنید. چنین اتوماسیون نرمی باعث انعطاف پذیری بیشتر و اجرای سریع و آسان تغییرات در محصولات می‌شود.

اتوماسیون صنعتی امکان آزادسازی زمان ارزشمند و تخصیص کارآمدتر حجم کار کارکنان را فراهم می‌کند. این بدان معناست که تیم شما باید زمان کمتری را به کارهای تکراری، خسته کننده و یکنواخت اختصاص دهد و بیشتر روی کارهای خلاقانه و تصمیمات استراتژیک تمرکز کند.

حتما بخوانید:

آموزش اتوماسیون صنعتی

پروپوزال اتوماسیون صنعتی

مانیتورینگ صنعتی و کنترل خط تولید 

اتوماسیون صنعتی در عمل:

اتوماسیون صنعتی در یک محیط تولیدی نیز می‌تواند شامل انواع مختلفی از تجهیزات باشد. بعنوان مثال، سیستم‌های کنترل خودکار مواد، مستقل و در اندازه فشرده برای سرعت بازیابی موجودی سریع هستند. این سیستم‌ها را می‌توان برای محیط و نیازهای تاسیساتی که در آن قرار دارد سفارشی کرد. دستگاه‌های CNC انواع مختلفی دارند. این نوع ماشین می‌تواند مواد را گرفته و آن را به شکل دقیقی در اندازه گیری‌ها و الزامات اپراتورها تنظیم کند. ربات‌ها کارهای تکراری و پیش پا افتاده را انجام می‌دهند. این نوع کارها را می‌توان به راحتی برنامه‌ریزی کرد و به یک ماشین داد تا انجام دهد.

صرفه اقتضادی

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی شرکت فورد

پر سودترین خط تولید صنعتی در ایران

مهمترین روش های افزایش بهره وری تولید

طرح توجیهی اتوماسیون صنعتی

این فناوری بسیاری از وظایف معمولی را تسهیل می‌کند و به ما امکان می‌دهد درخواست‌ها را به فروشندگان ارسال کنیم و درخواست‌های مشتریان را به طور همزمان بپذیریم. توزیع سود ما بین سهامداران به روشی انجام خواهد شد که با نیاز به حفظ شرکت در یک پایه مالی سالم سازگار باشد.

طرحی برای ایجاد انعطاف پذیری و رشد ایجاد شده است. در اینجا ما تجربه صنعتی زیادی در کار با شرکت‌های صنعتی جدید داریم. این تجربه شامل سرمایه گذاری‌های استراتژیک است که برای به حداکثر رساندن ارزش سهامداران انجام خواهیم داد. بعنوان یک قاعده، تا زمانی که از محدوده و محتوای طرح کسب و کار خود کاملاً رضایت ندارید، از فرآیند برنامه‌ریزی کسب و کار خارج نشوید.

طرح توجیهی صنعتی کسب و کار خود را ایجاد کنید.

از پرسش‌های وقت گیر که از خارج از اهداف بازار انتخاب شده است خودداری کنید. این سازمان پروژه‌های بین سازمانی جهانی را انجام خواهد داد که با بهینه‌سازی ساختار هزینه ما به کاهشی در هزینه‌ها دست خواهد یافت.

کارگزاران کسب و کار واجد شرایط می‌توانند طیف وسیعی از خدمات طراحی شده برای تسهیل انتقال شما به مالکیت کسب و کار را ارائه دهند. حفظ سربار کمتر از پیش‌بینی‌شده، که سود نهایی را افزایش می‌دهد. بر اساس یک تحلیل حرفه‌ای رسانه‌ای، یک کمپین تبلیغاتی موثر در نشریات تجاری که برای هدف قرار دادن بخش‌های مخابراتی، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق طراحی شده است تا پایان ماه هفتم، سال اول ترتیب دهید.

نکات طلایی ایجاد طرح توجیهی اتوماسیون صنعتی

به لطف پیشرفت فناوری که بطور گسترده در دسترس است، اتوماسیون در حال تسخیر دنیای تجارت است. امروزه، شرکت‌ها در هر اندازه و صنایع به اتوماسیون فرآیندهای تجاری برای تبدیل شرکت خود به یک تجارت کارآمد، مولد و سودآورتر متکی هستند. در واقع، بین سال‌های 2017 تا 2019، شرکت‌هایی که از اتوماسیون استفاده می‌کنند از 16 درصد به 50 درصد افزایش یافته است. ارزش بازار اتوماسیون فرآیندهای دیجیتال 6.7 میلیارد دلار است و پیش بینی می‌شود تا سال 2023 این رقم به 12.6 میلیارد دلار برسد.

اگر هنوز به گروه اتوماسیون کسب‌وکار نپیوسته‌اید، بخش دوم این مقاله 5 مرحله کلیدی را ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کند تا یک طرح توجیهی اتوماسیون صنعتی مناسب ایجاد کنید و امسال را موفق‌ترین سال مالی خود کنید!

حتما بخوانید:

معرفی تجهیزات اتوماسیون صنعتی

بهترین برند تجهیزات اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی در کشور های عربی

1. چه چیزی را می‌خواهید خودکار کنید؟

در نگاه اول، این ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما عجله نکنید. انتخاب وظایف مناسبی که می‌خواهید خودکار کنید بسیار مهم است، زیرا در این مرحله پایه‌ای را برای اتوماسیون موفق تنظیم خواهید کرد.

کارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند خودکار شوند، اما احتمالاً نباید باشند. بعنوان مثال، تعدادی ابزار اتوماسیون برای نوشتن محتوا، طراحی وب و ترجمه وجود دارد، اما آنها معمولاً در انجام وظیفه کوتاهی می‌کنند. ابزارهای اتوماسیون برای کارهای خلاقانه مانند اینها به سادگی قادر به تقلید از فرآیندهای شناختی پیچیده انسان نیستند.

وقتی نوبت به انتخاب کارها به صورت خودکار می‌رسد به این فکر کنید که کدام یک وقت گیر، تکراری و به اندازه کافی ساده هستند تا الگوریتم‌ها بتوانند بطور دقیق و بدون دخالت انسان آن را انجام دهند. در ادامه چند نمونه را ذکر کردیم:

  • گزارش تجزیه و تحلیل
  • فرآیند فروش/CRM
  • پشتیبانی مشتری
  • خودکارسازی پاسخ‌های ایمیل برای سرنخ‌های مختلف
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی
  • پردازش فاکتور
  • بهینه سازی و تغییر اندازه تصویر انبوه
  • تکالیف کارمندان

2. ابزارهای خود را انتخاب کنید.

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام وظایف را می‌خواهید خودکار کنید، باید کمی زمان بگذارید تا ابزارهای اتوماسیون مناسب را انتخاب کنید. تنها مشکل این است که تعداد زیادی ابزار اتوماسیون وجود دارد. بنابراین، چگونه مواردی را انتخاب می‌کنید که برای کسب و کار شما بهترین هستند؟ در ادامه چند دستورالعمل وجود دارد که برای پیدا کردن ابزار طرح توجیهی اتوماسیون صنعتی باید دنبال کنید:

  • چک لیستی از ویژگی‌های ابزار اتوماسیون کسب و کار مورد نظر خود ایجاد کنید.
  • بدنبال راه‌حل‌های با کیفیت مناسب و ابزارهای بالغی باشید که از قبل دارای بازگشت سرمایه ثابت شده‌اند.
  • اطمینان حاصل کنید که ابزار تازه انتخاب شده شما قادر به ادغام آسان با سیستم‌های دیگر است.
  • مطمئن شوید که شما و تیم‌تان می‌توانید بدون مشکل از این ابزار استفاده کنید.
  • بلندمدت فکر کنید و راه حلی بیابید که بتواند همراه با پیشرفت کسب و کار شما مقیاس پذیر باشد.
  • ابزاری را با تمام اقدامات امنیتی ممکن برای دفع یک حمله سایبری بالقوه انتخاب کنید.
  • ابزار اتوماسیون را تحت استانداردهای کنترل کیفیت قرار دهید تا اشکالات احتمالی کشف شود.

3. اهداف خود را تعیین کنید.

بعد از اینکه ابزار اتوماسیون خود را انتخاب کردید، وقت آن است که اهداف خاصی را تعیین کنید که از آنها برای سنجش موفقیت و بهبود فرآیندهای خود استفاده خواهید کرد. زیرا در نهایت هدف استفاده از ابزارهای اتوماسیون سودآورتر کردن کسب و کار شماست.

در بسیاری از موارد، هدف اتوماسیون آزاد کردن زمان است تا کارمندان شما بتوانند روی کارهای دیگر تمرکز کنند. بنابراین، اولین سوالی که باید بپرسید این است: چگونه می‌خواهید از این زمان استفاده کنید؟ هدف خود را مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که قابل اندازه‌گیری است تا بتوانید تأثیر اتوماسیون را ببینید.

سعی کنید تا حد امکان مشخص باشید، اهدافی را برای هر فصل تعیین کنید و از آنها بعنوان مبنایی برای سنجش موفقیت استفاده کنید.

حتما بخوانید:

انواع نرم افزار های مدیریت تولید

هزینه راه اندازی خط تولید صنعتی

4. اتوماسیون را بخشی از فرهنگ شرکت خود قرار دهید.

آیا می‌دانستید که 90 درصد از کارمندان زیر بار وظایف خسته کننده و تکراری هستند که می‌توانند براحتی خودکار شوند؟ علاوه بر این، نزدیک به 70 درصد از کارمندان از اضافه بار کاری رنج می‌برند که در آن روزانه کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و پیش بینی می‌شود اگر شرکت‌ها از اتوماسیون برای مدیریت کار استفاده نکنند بیش از 80 درصد از نیروهای کار تا سال 2030 به نقطه شکست خواهند رسید.

اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم شما قادر به تشخیص وظایف تکراری هستند که می‌توانند بصورت خودکار به منظور آزاد کردن زمان بیشتری انجام شوند. سپس این زمان را می‌توان به کارهای خلاقانه‌ای اختصاص داد که نمی‌توانند خودکار شوند و کارایی تیم شما افزایش می‌یابد. هنگامی که شروع به دیدن مزایای خودکارسازی فرآیندهای تجاری خود کردید، دائماً به دنبال امکانات دیگری برای خودکارسازی و بهبود عملیات خود خواهید بود.

این دقیقاً همان نوع فرهنگی است که باید برای ایجاد آن در شرکت خود تلاش کنید. این طرز فکر در مورد به حداکثر رساندن نتایج با استفاده از آنچه در حال حاضر دارید است. با این حال، بخاطر داشته باشید که این طرز تفکر یک شبه اتفاق نمی‌افتد، بنابراین مطمئن شوید که به طور مداوم حضور مداومی در طرز تفکر اتوماسیون صنعتی خط تولید داشته باشید و هر بار که کارمندان خود موفق به استفاده از اتوماسیون می‌شوند تا نتایج بهتری کسب کنند به آنها پاداش دهید.

5. پیگیری و بهبود

وقتی صحبت از اتوماسیون به میان می‌آید، یکی از مهم ترین مراحل انتخاب KPIهای مناسب و تعیین اهداف است. اگر در انجام این کار شکست بخورید، نمی‌توانید اندازه‌گیری کنید که آیا اتوماسیون واقعاً تأثیر مثبتی بر عملیات شما دارد یا خیر. علاوه بر این، شما نمی‌توانید فرصت‌هایی را برای بهبود اتوماسیون خود و افزایش نتایج خود شناسایی کنید. اتوماسیون قادر به کارهای شگفت انگیز است، بنابراین گاهی اوقات حتی یک تغییر ساده در گردش کار شما ممکن است چند ده درصد به حاشیه سود شما اضافه کند.

اتوماسیون تولید

حتما بخوانید:

اتوماسیون صنعتی PLC

اجرای اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی شامل چیست؟

جمع بندی:

اگر هنوز در مورد خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار و نوشتن طرح توجیهی اتوماسیون صنعتی خط تولید خود مردد هستید، در نظر بگیرید که 73 درصد از کسب و کارهایی که از اتوماسیون استفاده می‌کنند، از بازده حاصله «بسیار» راضی هستند. وقتی صحبت از اتوماسیون می‌شود، نکته کلیدی این است که از کم شروع کنید و به تدریج گسترش دهید. هنگامی که اولین فرآیندهای اتوماسیون خود را پیاده‌سازی کردید، مطمئن شوید که نتایج خود را ردیابی کرده و قبل از اینکه ابزارهای اتوماسیون پیچیده تر را اضافه کنید، گردش کار خود را بهبود بخشید.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال یا ابهامی در رابطه با طرح توجیهی اتوماسیون صنعتی خط تولید دارید میتوانید بصورت رایگان از مشاوره متخصصین سپیانی کمک بگیرید. همچنین برای خرید دستگاه‌های ذکر شده و دیگر تجهیزات لازم و آگاهی از قیمت و مشخصات فنی آنها میتوانید به بخش فروشگاه ما مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین الان از طریق واتساپ و فرم درخواست مشاوره با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *